اخبار آلت کوین ها

تحلیل قیمت یرن فایننس: کاهش قیمت با وجود رشد شاخص‌ها

تعداد کاربران فعال روزانه یرن فایننس طی روزهای اخیر بیشتر شده است

توکن YFI، توکن بومی پلتفرم دیفای (DeFi) یرن فایننس (Yearn Finance)، طبق شاخص‌های درون زنجیره‌ای (On-chain) رشده تازه‌ای در تعداد آدرس‌های فعال یکتا تجربه کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، داده‌ها نشان از تحول تازه‌ای می‌دهند. شاخص Age Consumed یا عمر صرف شده توکن یرن فایننس نیز در روز ۱۳ دسامبر دستخوش تغییر شد و رشد یافت. افزایش ناگهانی این شاخص عموما به معنی جابجایی مقدار قابل توجهی از توکن‌های قدیمی است. تغییر در این متریک را مترادف با تغییر رفتار دارندگان قدیمی توکن قلمداد می‌کنند.

شاخص عمر صرف شده
شاخص عمر صرف شده یرن فایننس

این تغییر در دو متریک مذکور پس از آن رخ داد که این پلتفرم از همکاری خود با کیف پول لجر – سازنده معروف والت‌های سخت‌افزاری – و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری یرن در بطن این کیف پول خبر داد. از این رو، جابجایی مقادیر هنگفت یرن توسط دارندگان قدیمی می‌تواند واریز این توکن‌ها به صندوق اشاره شده باشد.

معمولا همبستگی بین تعداد آدرس‌های فعال و قیمت آن مثبت است؛ بدین معنی که افزایش آدرس‌های فعال روزانه با افزایش قیمت همراه می‌شود. اما در خصوص یرن فایننس داستان متفاوت بود. علی‌رغم افزایش شاخص آدرس‌های فعال روزانه، قیمت یرن فایننس به طور پیوسته در حال کاهش بوده است؛ قیمت یرن فایننس (YFI) طی هفته گذشته ۱۲ درصد افت داشت.

نمودار قیمت و شاخص آدرس‌های فعال یرن تشکیل واگرایی نزولی داده است که می‌تواند منجر به سقوط ادامه‌دار قیمت شود.

افزون بر این، سلطه اجتماعی این رمزارز طی مدت مشابه رشد داشته که به نظر می‌رسد ناشی از اضطراب سرمایه‌گذاران باشد چرا که هر موج صعودی با کاهش قیمت همراه شده است.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه و سلطه اجتماعی یرن فایننس
تعداد آدرس‌های فعال روزانه و سلطه اجتماعی یرن فایننس

تحلیل یرن فایننس نشان می‌دهد که این توکن بازده خوبی برای دارندگان خود طی یک سال اخیر نداشته است؛ زیان ۵۶ درصدی این دارندگان به خوبی از MVRV یک ساله قابل تایید است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا