اخبار ارزهای دیجیتال

حفظ امنیت و شفافیت، عناصر اصلی اعتماد کاربران ایرانی

همانطور که در مقاله حوزه ارزهای دیجیتال چیست توضیح دادیم، این بازار تحت تاثیر اتفاقات جامعه است. در روزهای اخیر شاهد اظهارات ضد و نقیض زیادی در حوزه تبادلات رمز ارزی کشور بودیم که منجر به ایجاد نگرانی فعالان این حوزه در کشور شد. این وقایع که به حواشی و شایعات ناخوشایندی منتهی شد، واکنش جامعه ارزهای دیجیتال و بلاک ‌چین کشور را برانگیخت.

بسیاری از این انجمن و تشکل‌ها اقدام به انتشار بیانیه‌های رسمی کردند تا با وجود خلأ قانونی در این حوزه در راستای شفاف‌سازی اذهان عمومی گام بردارند. از سوی دیگر، سامانه‌های ارز دیجیتال ایرانی زیادی با اطلاع‌رسانی لحظه‌ای به کاربران خود و اجرای برنامه‌های ویژه و کاربردی، توانستند در این برهه حساس حضوری فعال داشته باشند.

معامله‌های رمزارزی در جریان هستند

بدیهی است که این اظهار نظرهای غیر کارشناسانه و شتاب‌زده تبعات متعددی در فعالیت‌های حوزه ارزهای دیجیتال کشور خواهد داشت؛ اما سامانه‌های معتبر معاملاتی تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت و ارزش دارایی کاربران خود به کار بسته و از آن‌ها در برابر قوانین غیرمنصفانه دفاع خواهند کرد. در نتیجه، کاربران این صرافی‌ها می‌توانند همچنان با خیال راحت به معاملات خود ادامه دهند و از بابت امنیت دارایی خود اطمینان داشته باشند.

امکان تسویه و حفظ ارزش دارایی حتی در صورت اختلال در درگاه ریالی

امکان تسویه ریالی کاربران صرافی‌های ایرانی تحت هر شرایطی میسر بوده و افراد می‌توانند در صورت لزوم و بدون اختلال، دارایی خود را تسویه کنند. اصل سرمایه فعالان ایرانی حوزه رمز ارز در امنیت کامل بوده و آن‌ها می‌توانند تراکنش‌ها، معاملات و به طور کلی سرمایه خود را در روندی تماماً شفاف و در کشور خودشان پیگیری کنند.

گفتنی است که حتی در صورت تصویب قانون یا لایحه رسمی تحت عنوان مختل شدن درگاه‌‎های ریالی، همچنان تسویه و سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها امکان‌پذیر خواهد بود چرا که درگاه پرداخت ریالی تنها یکی از ابزارهای فعالیت در این بازار است.

دنیای قدرتمند و غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال

دنیای قدرتمند و غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال

شبکه رمز ارزها غیر متمرکز و همتا به همتا اداره می‌شود و ماهیت ارزهای دیجیتال بسیار فراتر از سازمان‌ها و حکومت‌ها عمل می‌کند؛ زیرا عنصر اصلی تشکیل‌دهنده آن، اعتماد کاربران است. در نتیجه، معاملات ارزهای دیجیتال با وجود حاشیه‌های موجود، همچنان به سوی اهداف خود پیش خواهد رفت.

از آنجایی که ارزهای دیجیتال در فضای بین‌المللی عمل می‌کنند و ارتباطی با مسائل مربوط به ریال در داخل کشور ندارند؛ سرمایه کاربران در این پلتفرم‌ها امن و محفوظ است. از سوی دیگر، تراکنش تبدیل ارزها به یکدیگر به طور مستقل از واریز ریالی و هرگونه محدودیت بوده و بدون اختلال ادامه خواهد داشت.

صحبت پایانی

با نظر به اینکه در ازای هر فرد فروشنده، خریداری در بازار وجود دارد؛ نقدینگی صرافی‌ها همچنان حفظ شده و دارایی‌ها از پلتفرم خارج نخواهد شد. این امر، خود می‌تواند ضمانت دیگری بر امنیت و کاهش ترس از دست دادن سرمایه کاربران سامانه‌های بومی ایرانی باشد که تمام مراحل خود را به طور مستقل از هر نهاد داخلی یا خارجی صورت می‌دهند.

در نهایت می‌توان گفت که جامعه ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین کشور در راستای حفظ امنیت و اعتماد کاربران ایرانی، تمام تلاش خود را به کار بسته و در صورت انتشار هرگونه خبر یا ابلاغیه رسمی، مراتب را به طور مستقیم به استحضار آن‌ها خواهند رساند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا