کیف پول

کیف پول اکسودوس، بررسی و آموزش تصویری دریافت و ارسال ارز در Exodus

کیف پول اکسودوس یکی از کیف پول‌های معتبر نرم‌افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال است. این کیف پول با پشتیبانی از بیشتر از ۱۴۵ ارز دیجیتال در حال حاضر از بهترین گزینه‌ها در بین کیف پول‌های رایگان به‌منظور خرید و فروش ارز دیجیتال برای کاربران بازار رمز ارزها است. 

در این مقاله والکس به بررسی نقاط ضعف و قوت این کیف پول و روش راه‌اندازی آن می‌پردازیم.

معرفی کیف پول اکسودوس

کیف پول Exodus یک کیف پول گرم (آنلاین) برای نگهداری ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۵ با نسخه ویندوز شروع به فعالیت کرد. جی‌پی ریچاردسون و دنیل کاستانیولی دو بنیان‌گذار این کیف پول هستند. جی‌پی بخش تکنیکال این کیف پول را طراحی کرده است. او تا کنون بیش از ۲۰۰ منبع متن‌باز برای بیت‌کوین و رمز ارزهای دیگر منتشر کرده است. دنیل نیز مسئول طراحی ظاهری و تجربه کاربری است. او تا کنون با برندهایی مانند اپل، لویی ویتان و نایک همکاری کرده است.

اکسودوس تلاش می‌کند تمام حواشی جانبی و غیر لازم را از محصول خود حذف کند و در مقابل، همراه با طراحی ساده و کاربردی برای تمام کاربران، امکانات کافی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. اکسودوس امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ حداقل نیمی از مردم جهان را برای استفاده از رمز ارزها در مبادلات مالی قانع کند.

تراست ولت یکی دیگر از کیف پول‌های محبوب بازار است. با مراجعه به مقاله آموزش کیف پول Trust wallet اطلاعات بیشتری درباره این ولت به‌دست می‌آورید.

نقاط ضعف و قوت کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس در حال حاضر از بهترین انتخاب‌ها از نظر امنیت و پشتیبانی در بین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. بااین‌حال این کیف پول نیز مانند هر محصول دیگری، نقاط ضعفی دارد. در ادامه مهم‌ترین جنبه‌های مثبت و منفی این کیف پول را بررسی می‌کنیم.

نقاط قوت کیف پول Exodus

  • پشتیبانی از نسخه‌های ویندوز، مک، اندروید و IOS
  • رابط کاربردی ساده و کاربردی و زیبا
  • ذخیره نکردن کلید خصوصی کاربران در سرور مرکزی
  • آپدیت منظم (دوهفته یک‌بار نسخه جدید)
  • پشتیبانی آنلاین و حرفه‌ای و داشتن دانشنامه برای پاسخ به سوالات رایج
  • نرم‌افزار سبک، بدون نیاز به اختصاص حجم بالا در حافظه و رم سیستم
  • عدم نیاز به احراز هویت برای استفاده از کیف پول و امکان استفاده ناشناس
  • فراهم‌کردن امکان معاملات درون کیف پول (مبادله رمزارز با رمزارز)
  • فراهم‌کردن امکان استکینگ ارزهای دیجیتال
  • چارت‌ قیمتی آنلاین برای رمز ارزها

نقاط ضعف کیف پول کوینومی

  • پیشنهاد کارمزد بالاتر از میانگین شبکه برای انجام تراکنش
  • پشتیبانی نکردن از احراز هویت دو عاملی
  • پشتیبانی نکردن از آدرس‌های چند امضایی
  • امنیت کمتر نسبت به کیف پول‌های آفلاین

این نکته را در پایان باید اضافه کنیم که کیف پول اکسودوس از کاربران ساکن ایران پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین برای استفاده از این کیف پول بهتر است از یک وی‌پی‌ان با آی‌پی ثابت استفاده کنید. به این تتریب سرمایه شما در معرض خطر قرار نمی‌گیرد.

آموزش نصب و استفاده از کیف پول Exodus

کیف پول اکسودوس در حال حاضر در نسخه‌های دسکتاپ و موبایل پشتیبانی می‌شود. ما در این مقاله والکس، از نسخه ویندوز این کیف پول استفاده خواهیم کرد، اما به‌طورکلی روش نصب و استفاده از این کیف پول در همه نسخه‌ها شبیه است. دقت کنید در تمام مراحل استفاده از این کیف پول، حتماً از یک وی‌پی‌ان استفاده کنید.

آموزش نصب و استفاده از کیف پول اکسودوس

برای دانلود کیف پول اکسودوس، روی این لینک کلیک کنید.

بعد از دانلود نسخه مناسب برای دسکتاپ خود (ما ویندوز اپ را انتخاب کردیم) آن را مانند سایر نرم‌افزارهای ویندوز نصب کنید. نسخه ویندوز این نرم‌افزار حدود ۱۴۸ مگابایت حجم دارد. (برای نصب کافی است روی فایل دانلود شده کلیک کنید و منتظر بمانید که تصویر زیر را ببینید).

اتمام نصب کیف پول کیف پول اکسودوس

نصب کیف پول اکسودوس

بعد از تکمیل فرآیند نصب، پیام زیر را خواهید دید، روی دکمه OK کلیک کنید. ازاین‌پس می‌توانید از طریق آیکن اکسودوس روی ویندوز، وارد کیف پول خود شوید.

به‌محض نصب کیف پول شما در بخش Home تو انتخاب خواهید داشت

اولین واریز خود را انجام دهید.

کیف پولتان را با ۱۲ کلمه پشتیبانی، بازیابی کنید.

انتخاب رمز عبور برای کیف پول اکسودوس

اما پیشنهاد ما به شما این است که قبل از واریز ارز به این کیف پول، مراحل امنیتی را پشت سر بگذارید. پس:

روی آیکن چرخ‌دنده، بالای صفحه سمت راست کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات کیف پول شوید.

از بالای صفحه، گزینه Backup را انتخاب کنید.

تعیین رمز عبور برای کیف پول اکسودوس

در این مرحله کیف پول از شما می‌خواهد یک رمز عبور جدید ایجاد کنید. لطفاً رمز عبور با ترکیبی از حروف، اعداد و علامت‌ها ایجاد کنید. دقت کنید که این رمز عبور قابل بازیابی نیست پس آن را خوب به‌خاطر بسپارید. همچنین تلاش کنید این رمز با سایر رمزهای شما متفاوت باشد تا اگر کسی به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کرد، نتواند وارد کیف پولتان شود.

رمز عبور خود را دوباره وارد کنید تا مطمئن شوید آن را درست به‌خاطر سپرده‌اید. سپس دکمه Next را بزنید.

مرحله نهایی رمز عبور

در صفحه‌ جدید کلمات بازیابی را به شما نمایش می‌دهد. می‌توانید خودتان با بردن نشانگر ماوس روی هر عدد، کلمه مربوط به آن را ببینید.

انتخاب رمز 12 کلمه‌ای برای کیف پول اکسودوس

بعدازاین که مطمئن شدید کلمات بازیابی را در محلی امن یادداشت کرده‌اید، NEXT را بزنید تا وارد صفحه تأیید کلمات شوید.دراین مرحله از شما می‌پرسد که کدام کلمه در لیست کلمات شما موجود است. کلمه صحیح را انتخاب کنید و دکمه Finish را بزنید.

بک آپ از رمز عبور کیف پول اکسودوس

بعد از اتمام مراحل، صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد که به این معناست که شما کیف پول خود را راه‌اندازی کرده‌اید. دکمه HOME را در بالای صفحه سمت چپ انتخاب کنید.

اکنون کیف پول شما امن و آماده استفاده است. می‌توانید با انتخاب گزینه Make your first deposit اولین تراکنش خود را در کیف اکسودوس انجام دهید.

واریز کوین به کیف اکسودوس

برای واریز کوین به کیف پول اکسودوس، به بخش Wallets در کیف پول بروید و با انتخاب آیکن ذره‌بین نام رمزارز مدنظر خود را وارد کنید. ما ترون را انتخاب کردیم.

واریز کوین به کیف پول اکسودوس

بعد از ورود به کیف پول گزینه Receive را انتخاب کنید. آدرس کیف پول به همراه یک QR کد به شما نمایش داده خواهد شد. می‌توانید این کد را اسکن کنید یا آدرس را برای دوستانتان ایمیل کنید. همچنین با انتخاب گزینه View on blockchain می‌توانید وضعیت کیف پول، برداشت‌ها و واریزها و … را در سایت ترون اسکن مشاهده کنید.

واریز از طریق QR یا ورود آدرس

ما ۳۰ ترون از تراست ولت به این آدرس ارسال کردیم. موجودی جدید را می‌توانید بعد از تایید تراکنش در کیف پول بینید. همچنین رسید تراکنش نیز در بخش Activities در پایین صفحه موجود است.

خلاصه فعالیت جهت واریز ارز

اکنون اگر به صفحه اصلی کیف پول بروید، موجودی کل حساب شما به دلار و تعداد رمز ارزهای شما نمایش داده می‌شود.

موجودی کیف پول اکسودوس

همچنین با پایین‌تر آمدن در صفحه می‌توانید به‌صورت خلاصه موجودی کیف پول‌های خود و درصد آن از کیف پولتان و همچنین قیمت لحظه‌ای آن‌ها را ببینید.

چارت تغییرات لحظه‌ای

ارسال ارز از کیف پول exodus

برای ارسال ارز در کیف پول اکسودوس کافی است دوباره به بخش کیف پول ارز مدنظر خود بروید و سپس دکمه SEND را انتخاب کنید.

ارسال ارز از کیف پول اکسودوس به آدرس‌های دیگر

در صفحه جدید به شما امکان وارد کردن دستی آدرس کیف پول مقصد یا اسکن آن از دسکتاپ یا وب‌کم ارائه داده شده است. همچنین می‌توانید میزان ارزی که می‌خواهید ارسال کنید را از هم به‌صورت دستی و هم با انتخاب گزینه‌های ALL و HALF انتخاب کنید.

تایید تراکنش در کیف پول اکسودوس

صفحه تایید تراکنش در این بخش به شما نشان داده می‌شود. بعد از بررسی درستی اطلاعات، دوباره دکمه SEND را بزنید.

ارسال تراکنش

بعد از تایید تراکنش، این پیام به شما نمایش داده می‌شود:

تاییده ارسال

مبادله‌ی ارزها در اکسودوس

مبادله‌ی ارزها در کیف پول  اکسودوس

کیف پول اکسودوس علاوه بر امکان هولد، دریافت و ارسال ارز، امکان مبادله بین ارزها را نیز فراهم کرده است. بااین‌حال ما استفاده از این امکان را به شما توصیه نمی‌کنیم. کارمزد مبادله ارزها در کیف پول اکسودوس حداقل ۳۰ دلار است که برای بسیاری از تراکنش‌ها به‌صرفه نیست.

شراکت با اکسودوس در Exodus Shares

شراکت با اکسودوس در Exodus Shares

اکسودوس از ۵ می سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک شرکت سهامی عام، امکان خرید و فروش سهام خود را فراهم کرد. شما می‌توانید با تکمیل مراحل احراز هویت و خرید توکن EXIT در بلاک‌چین Algorand در توسعه کیف پول اکسودوس شریک شوید. توکن EXIT اکنون در پلتفرم tZERO معامله می‌شود. البته دقت کنید با مشخصات یک شهروند ایرانی این امکان وجود ندارد. پس ما نیز در این مقاله از آن گذر می‌کنیم.

جایگاه اکسودوس در بازار

کیف پول‌های نرم‌افزاری به دلیل دسترسی آسان، رایگان بودن و خدمات متنوع از محبوبیت خاصی در میان کاربران ارزهای دیجیتال برخوردارند. اکسودوس با رابط کاربری ساده و امکاناتی که در این مقاله معرفی شد، قطعاً جز ۵ کیف پول برتر بازار است.

ما در بخش دیدگاه‌های والکس، منتظر نظر شما درباره کیف پول اکسودوس هستیم. شما می‌توانید پیشنهادهای خود را برای بهبود این مقاله یا تجربه کاربری خودتان از اکسودوس را برای ما بنویسید. همچنین اگر سوالی درباره این کیف پول و امکانات آن دارید، لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
exodus
روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
تینا
تینا
7 ماه قبل

به نظر شما امنیت متامسک بیشتر یا اکسودوس؟

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  تینا

سلام و عرض ادب
هر دو کیف پول جزو والتهای غیرحضانتی و ایمن هستند و تفاوت آنها در رابط کاربری و امکانیست که ارائه میدهند.

دکمه بازگشت به بالا