کیف پول

کیف پول تراست یا کوینومی؛ مقایسه ۲ کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال

انتخاب کیف پول ارز های دیجیتال یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر کاربر در ابتدای ورود به بازار رمزارزها باید انجام دهد. تنوع زیاد کیف پول‌ها، هزینه‌ها، امکانات و در نهایت رابط کاربری هر کیف پول، انتخاب را برای کاربران سخت کرده است. در این مقاله، ما دو کیف پول آنلاین و مهم تراست والت و کوینومی را با هم مقایسه می‌کنیم.

معرفی کوینومی و تراست والت

تراست ولت (Trust Wallet)، یک کیف پول آنلاین و رایگان مناسب برای تلفن همراه است. این کیف پول شاید یکی از مشهورترین کیف پول‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال باشد. رابط کاربری کیف پول تراست ساده است و امکان دریافت، ارسال و ذخیره ارز دیجیتال را برای شما فراهم می‌کند.

کیف پول تراست تا امروز بیش از یک میلیون بار فقط در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید نصب شده است و یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های آنلاین است. تراست والت از سال ۲۰۱۷ در حال فعالیت است و بیش از ۱۶۰ هزار کوین و توکن دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

کیف پول کوینومی (Coinomi) یکی دیگر از کیف پول‌های آنلاین و رایگان است. کوینومی از دو نسخه اندروید و ویندوز پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری کوینومی هم ساده است و استفاده از آن برای کاربران چندان پیچیده نیست. کوینومی از بیشتر ارزهای رایج یعنی حدود ۱۷۷۰ کوین و توکن ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

در ادامه، برای پاسخ به سوال “کیف پول تراست یا کوینومی” این دو کیف پول را از ۷ جنبه مختلف بررسی می‌کنیم.

۷ مزیت کیف پول تراست نسبت به کوینومی

مقایسه کوینومی و تراست ولت

۱- امنیت بالاتر

در سال ۲۰۱۹ خبر یک رخنه امینتی بزرگ در کوینومی، حسن شهرت این کیف پول را زیر سوال برد. در این هک، حدود ۶۰ هزار دلار از دارایی کاربران دزدیده شد. در بخش امنیت، تا امروز تراست والت همیشه یک قدم از کیف پول کوینومی جلوتر بوده است.

۲- صرافی داخلی و DApp Browser

صرافی دکس

تراست والت یک صرافی داخلی و امکان سواپ درون اپلیکیشن دارد. مرورگر DApp نیز به تراست والت نسبت به کیف پول‌های مشابه برتری می‌دهد و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بدون خروج از اپلیکیشن با صرافی‌های دیگر معامله کنند. یکی از منعطف‌ترین صرافی‌های این مرورگر، UniSwap Exchange است.

مقایسه کوینومی و تراست ولت

کوینومی نیز امکانات Swap و DApps را پشتیبانی می‌کند. اما کاربران تجربه کار با تراست والت را از نظر سادگی و سرعت به کوینومی ترجیح می‌دهند. به علاوه تراست والت از صرافی داخلی استفاده می‌کند که کوینومی اتصال به صرافی‌های توتال سوآپ و چنجلی را جایگزین این امکان کرده است.

۳- پشتیبانی از ترون

کوینومی با اضافه کردن کیف پول توکن‌های ترون چندان سازگار نیست. اگر قصد ذخیره و نگهداری توکن‌های ترون را دارید، تراست والت گزینۀ مناسب‌تری برای شماست.

۴- حریم خصوصی بالاتر

شانس ناشناس ماندن تراکنش‌ها در تراست والت بالاتر از کوینومی است. چرا که برای انجام تراکنش‌های خرید، فروش یا سوآپ ارزها نیاز ندارید که به یک صرافی متصل شوید. اما در کوینومی این امکان بسیار پایین‌تر است.

۵- تنوع ارزهای بیشتر برای استکینگ ارز

هر دو کیف پول از ارزهای متنوعی برای استیکینگ پشتیبانی می‌کنند. اما تعداد ارزهای تراست والت بیشتر است. در تراست والت می‌توانید ارزهای تزوس، ترون، کاسموس، الگاردو و کاوا را استک کنید و با این کار سود کسب کنید.

مقایسه کوینومی و تراست ولت

۶- امکان فعال کردن هشدار قیمت

در تراست والت می‌توانید  Price Alerts را برای ارزهای محبوب خود فعال کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند که در جریان تغییرات و نوسانات قیمت رمزارزها که دنبال می‌کنید، قرار بگیرید.

۷- منبع آموزش رایگان و در دسترس

تراست والت یک صفحه پشتیبانی دارد که در آن تقریباً به همۀ سوالات و مشکلات رایج کیف پول پاسخ داده شده است. اگر دانش زبان انگلیسی خوبی داشته باشید، عملاً این بخش می‌تواند تمام نیازهای پشتیبانی شما را رفع کند. هرچند تراست والت برخلاف کوینومی پشتیبانی آنلاین ندارد، اما این ویژگی تا حد زیادی این خلا را پر کرده است. کوینومی منبع مشابهی دارد اما دسترسی به آن برای ایرانیان محدود است.

۷ مزیت کوینومی نسبت به کیف پول تراست

مقایسه کوینومی و تراست ولت

۱- راه اندازی سریع

راه‌اندازی کوینومی خیلی سریع‌تر از تراست ولت است. اگر زمانی نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال داشتید که خیلی سریع راه‌اندازی شود، می‌توانید از کوینومی استفاده کنید. یک گزینه در کوینومی وجود دارد که امکان راه‌اندازی کیف پول بدون نیاز به کلمات بازیابی را فراهم می‌کند.

مزیت کیف پول کوینومی

۲- اسکن کردن کیف پول

امکان اسکن کردن کیف پول در کوینومی وجود دارد. با استفاده از این عملکرد شما می‌توانید با یک کلیک، کل ارزهایی که دارید را مرور کنید.

مقایسه کوینومی و تراست ولت

۳- پشتیبانی از زبان فارسی

کیف پول کوینومی از ۲۵ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. علاوه بر زبان انگلیسی، می‌توانید زبان فارسی را روی این کیف پول فعال کنید. زبان‌های عربی، روسی، یونانی، هندی و ایتالیایی از جمله زبان‌های دیگری هستند که کوینومی فعال کرده است.

البته زبان فارسی این ولت چندان کامل نیست. بعضی جملات، اصطلاحات و نام کوین‌ها به زبان انگلیسی هستند. اما این ویژگی به بسیاری از کاربران برای راحت‌تر کار کردن با کوینومی کمک کرده است.

پشتیبانی کیف پول از زبان فارسی

۴- شخصی‌سازی لیست ارزها

امکان مرتب کردن لیست ارزها در کوینومی به سلیقه کاربر وجود دارد. گزینه‌های مرتب‌سازی بر اساس موجودی، ارزش دارایی و بر اساس نام از جمله این گزینه‌ها هستند. ترتیب کیف پول‌ها در تراست والت بر اساس زمان اضافه کردن آن‌ها به کیف پول است و امکان شخصی‌سازی آن وجود ندارد.

۵- پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته

پشتیبانی آنلاین در کوینومی فعال است. در مقابل تراست والت که پشتیبانی درون اپلیکیشن ندارد، کوینومی این امکان را فراهم کرده است. سرعت و کیفیت پاسخگویی در پشتیبانی آنلاین متوسط است و گاهی در حل مشکلات فنی بسیار با تاخیر عمل می‌کند.

چت آنلاین کوینومی

۶- نسخه ۲۴ کلمه‌ای کلمات بازیابی

کوینومی از نسخه ۲۴ کلمه‌ای کلمات بازیابی پشتیبانی می‌کند. در حالی که تراست والت فقط از نسخه ۱۲ کلمه‌ای پشتیبانی می‌کند.

۷- پشتیبانی از نسخه دسکتاپ

کوینومی علاوه بر داشتن نسخه اندروید و IOS، نسخه‌های ویندوز، لینوکس و مک را هم پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی برای کاربرانی که با کار با رایانه راحت‌تر هستند، بسیار مهم است. به علاوه امکان دسترسی به کیف پول را در صورت دزدیده شدن یا خراب شدن موبایل همچنان حفظ می‌کند.

پشتیبانی از نسخه دسکتاپ کوینومی

مقایسه کارمزد کیف پول تراست و کوینومی

هر دو کیف پول تراست و کوینومی رایگان هستند و صرفاً برای تراکنش‌ها و مبادلات کارمزد دریافت می‌کنند. با این حال گزارش‌ کاربران نشان می‌دهد که کیف پول کوینومی، میزان بیشتری کارمزد برای انجام یک تراکنش انتقال ارز پیشنهاد می‌کند.

هرچند بالا رفتن میزان کارمزد، شانس سریع‌تر انجام شدن یک معامله را هم افزایش می‌دهد، بعضی کاربران ترجیح می‌دهند که انتقال‌ها را با کارمزد کمتری انجام دهند. هر دو کیف پول یک گزینه کارمزد Custom برای انتقال ارز دارند که می‌توانید از آن برای تعیین کارمزد تراکنش استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم فارغ از این که از چه کیف پولی استفاده می‌کنید، کارمزد انتقال را خیلی کم در نظر نگیرید. چون احتمال تایید نشدن تراکنش توسط ماینرها را بسیار زیاد می‌کند.

جدول مقایسه دو کیف پول کوینومی و کیف پول تراست

در جدول پیش رو، ما ویژگی‌های مثبت لازم برای یک کیف پول را ذکر کرده‌ایم و مروری خلاصه بر هر دو کیف پول خواهیم داشت.

مقایسه کوینومی و تراست ولت

صحبت پایانی

مقایسه کوینومی و تراست ولت در این مقاله تنها جنبۀ بررسی دارد و کیف پول تراست نمره بالاتری نسبت به کیف پول کوینومی دریافت کرده است. اما تصمیم نهایی به عهده‌ی شما است. با این حال، به عنوان نکتۀ آخر و شاید یک راهنمایی بسیار مهم، باید بدانید که مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول دیجیتال امنیت آن است. همۀ امکانات دیگر کیف پول تجربۀ کاربری شما را بهبود می‌دهند اما حفظ امنیت دارایی‌ها مهمترین بخش یک کیف پول ارز دیجیتال است.

انتخاب شما کدام ولت است: کیف پول تراست یا کوینومی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیر
امیر
2 سال قبل

ببخشید الان من توی یه دو راهی گیر کردم
کدوم کیف پول امکان داره واسه تحریم های به مشکل بخوره؟؟
نظر خودتون رو کدومه

ر رواقی
ر رواقی
2 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام
وقت به خیر
کیف پول صرافی‌های متمرکز خارجی که کاربر در آنها کنترلی بر کلیدهای خصوصی خود ندارد، قطعا رسیک بالاتری نسبت به سایر کیف پول‌ها دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر میزان دارایی شما زیاد نیست، کیف پول‌های نرم افزاری غیرمتمرکز مانند تراست ولت گزینه مناسبی برای شما هستند. در غیراین صورت برای نگهدارای حجم بالای دارایی، استفاهده از کیف پول‌های سخت افزاری پیشنهاد می‌شود.
همچنین مطالعه مقالات زیر در انتخاب کیف پول مناسب برای شما مثمرثمر خواهد بود:
راهنمای انتخاب کیف پول برای نیازهای مختلف
معرفی بهترین کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال

سپاس از همراهی شما

Sk
Sk
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر،ببخشد من کیف کوینومی نصب کردم آیا میشه ارزم رو از کوینومی به تراست منتقل کنم؟

محسن
محسن
2 سال قبل

سلام. من مقداری ada دارم که میخاستم به کیف پول انتقال بدم از کیف پول تراست و کوینومی استفاده میکنم ولی ظاهرا هیچکدام از کاردانو پشتیبانی نمیکنه یا من بلد نیستم. لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

دکمه بازگشت به بالا