اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

گزارش بایننس از بررسی بازار بیت کوین و کف قیمتی آن

طبق تحقیقی که بر اطلاعات بازارهای خرده فروشی انجام شده‌ است، بیت کوین کف قیمتی خود را پیدا کرده است.

با وجود اینکه شک بسیاری در اینکه بیت کوین کف قیمتی خود را پیدا کرده‌ است، وجود دارد، بایننس گزارشی جامع را در حوزه بازار ارزهای دیجیتال ارائه داده است.

طبق این گزارش، دوران نامناسب بیت کوین گذشته است و دوران رشد و حرکت صعودی قیمت بیت کوین شروع شده‌ است. این خبر برای آن دسته از سرمایه‌گذاران وکسانی که مشتاق رشد سریع السیر تکنولوژی بلاکچین هستند، بسیار مسرت بخش است.

“داده هایی که از بازار بسیار وابسته ی ارزهای دیجیتال بدست آمده‌ است، این نکته را بیان می‌کند که بیت کوین کف قیمتی خود را پیدا کرده است”

لازم به ذکر است بازار وابسته به بازاری گفته می‌شود که در آن با افزایش قیمت بیت کوین، قیمت سایر ارزها نیز افزایش یابد و یا بالعکس

صرافی بایننس در مقاله ای که اخیرا منتشر کرده‌است، موضوع وابستگی داخلی ارزهای دیجیتال را توضیح داده‌ است.

در این بین هستند کسانی که فکر نمی‌کنند بازار ارزهای دیجیتال کف خود را پیدا کرده است. یکی از معامله گران، تن ویز، اعتقاد دارد که هنوز ایجاد کف قیمتی جدید برای بیت کوین امکان‌پذیر است.

با حفظ قیمت بیت کوین در کانال ۵۰۰۰ دلار، بنظر می‌رسد که گفته بایننس که بر پایه اطلاعات ۵ ساله بیت کوین است، درست است و قیمت پایین‌تری برای این ارز دیجیتال نخواهیم داشت.

دارایی های ارزهای دیجیتال، موسسات مالی بزرگ از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشته است.

سرمایه‌گذاران خرد هنوز بر بازار ارزهای دیجیتال غالب هستند.

یکی از دلایل عمده ای که هنوز سرمایه‌گذارن عمده وارد بازار نشده‌اند، این است که وابستگی بازار ارزهای دیجیتال به هم بسیار زیاد است.

در گزارش بایننس، داینامیک بازار ارزهای دیجیتال با بازار بورس چین مقایسه شده است و در آن بیان شده‌ است که هر دو بازار بیشتر از سرمایه‌گذارن خرد (نه موسسات و …) تشکیل شده‌اند.

” در سال ۲۰۱۷، تعداد حساب کاربری حقیقی در بازار بورس چین ۹۹.۸ درصد، حجم بازار برای حساب های حقیقی بیش از ۴۰ درصد و بر اساس حجم معاملات بیش از ۸۰ درصد بوده‌ است”

هر دو بازارهای ارزهای دیجیتال و بازار بورس چین از نرخ گردش بالا رنج می‌برند.

 نرخ گردش در بازار ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از بازار بورس های دنیا است و دلیل این امر این است که سرمایه‌گذاران عمده مانند موسسات هنوز وارد این بازار نشده‌اند.

بازار ارزهای دیجیتال تقریبا شامل ۷۰۰  موسسه مالی می‌شود که کل این موسسات روی هم به میزان ۱۰ میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال دارایی دارند.(در ژانویه ۲۰۱۹)

اگر تمام این موسسات، تمام سبد دارایی خود را بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، تنها ۱۴ درصد از حجم بازار بیت کوین را در بر می‌گیرند. حال اگر آلت کوین ها را نیز درنظر بگیریم و آن‌ها را نیز در محاسبات خود دخیل کنیم به عدد، ۷ درصد از کل حجم بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران عمده خواهیم رسید، و این موردی است که باعث تفاوت بازار ارزهای دیجیتال با بازارهای بورس می‌شود.

“در حالی که ۷ درصد از بازار ارزهای دیجیتال را موسسات و سرمایه‌گذارن عمده تشکیل داده‌اند، در بازار بورس آمریکا نرخ مشارکت موسسات ۱۳ برابر این مقدار است”

از نقظه نظر مثبت می‌توان انتظار داشت که نرخ مشارکت موسسات در ارزهای دیجیتال با ایجاد پلتفرم های جدید مانند بکت (Bakkt) افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: آیا بازار رمز ارزها رقیب بورس است؟

طرز فکر سرمایه گذارن کریپتو

در گزارش بایننس به معاملات بر اساس احساسات به شرح زیر اشاره شده است:

“به طورکلی، سرمایه‌گذاران غیرحرفه ای در واکنش به بازار یا بسیار بدبینانه عمل می‌کنند و یا اینکه بسیار مطمئن هستند، که همین موضوع باعث می‌شود تا حجم معاملات باقوه افزایش یابد و قیمت ها ناپایدار شوند”

باز هم از نقطه نظر مثبت می‌توان گفت که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در مواقعی که بازار سقوط می‌کند، غالبا دارایی های خود را نگه می‌دارند و آن را نمی‌فروشند.

صحبت پایانی

با توجه به اطلاعات بالا به این نتیجه می‌رسیم که با بالغ شدن سریع‌تر صنعت کریپتو در دنیا، تمایل سرمایه‌گذاران عمده مانند موسسات مالی بیشتر شده‌ است و همچنین شاهد حمایت دولت‌ها هستیم.

داشتن شفافیت در قوانین، اطلاعات موثق و همچنین گسترش کارایی ارزهای دیجیتال در دنیا منجر به بازاری با قیمت‌های کاراتر و با نوسانات کمتر خواهدشد، چرا که سرمایه‌گذاران کلان وارد این بازار خواهند شد.

صنعت کریپتوکارنسی در دنیا در حال رشد و بلوغ با سرعت بیشتری نسبت به قبل است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۹ شاهد رشد قابل توجه این صنعت باشیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا