اخبار بیت کوین

سال ۲۰۱۷ در همین موقع، قیمت بیت کوین رکورد ۲۰۰۰۰ دلار را شکاند

بیت کوین هنوز در حال تلاش برای پیدا کردن کف خود در این بازار خرسی (نزولی) است و این در حالی است که در سالگرد بالاترین قیمت بیت کوین قرار داریم.

در زمان نوشتن این مقاله، بزرگترین کریپتوکارنسی یعنی بیت کوین، از لحاظ حجم مارکت در رقم ۴۱۰۰ دلار معامله می شود که ۸۳ درصد از بیشترین قیمت خود در سال گذشته یعنی ۲۰۰۰۰ دلار در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷، نزول داشته است.

بیت کوین همچنین از ابتدای امسال تاکنون در حدود ۷۶ درصد سقوط را تجربه کرده است (قیمت باز شدن بیت کوین در سال ۲۰۱۸، ۱۳۸۸۰ است).

روند بیت کوین در سال گذشته به طور معناداری نسبت به سال ۲۰۱۸ متفاوت بوده است. بیت کوین در یکم نوامبر سال ۲۰۱۷ به دلیل گمانه زنی هایی که  مبنی بر شکل‌گیری قراردادهای آتی در بازار بیت کوین در بیشتر صرافی های بزرگ آمریکا شکل گرفته بود، به صورت خیلی شارپ رشد کرده بود و می‌توانست درگاه خوبی برای ورود پول های بزرگ موسسات سرمایه گذاری باشد.

در نتیجه، به شکل قابل ملاحظه ای ترس از اینکه بازار از دست برود (Fear of missing out)، باعث شد تا چرخه ای شکل بگیرد که خود را تقویت کند و سرمایه‌گذاران بیشتری وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند. همین امر باعث شد تا قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ به عدد ۲۰۰۰۰ دلار برسد.

سال سخت بیت کوین

سقوط بیت کوین از ۲۰۰۰۰ دلار تا ۳۲۰۰ دلار می‌تواند به ۴ بخش تقسیم شود:

حقیقت را بفروش (Sell The Fact): بیتکوین با قیمت ۱۳۸۸۰ دلار در سال ۲۰۱۷ بسته شد (ریزش ۴۴ درصدی نسبت به ۲۰۰۰۰ دلار) که این می‌توانست به دلیل بدست آوردن سود در بلندمدت توسط ارگان های مالی بزرگ باشد و اغلب تحلیلگران به این کاهش زیاد توجه نکردند و تنها آن را با اصطلاح “sell the fact” توضیح می‌دادند، به این منظور که این امر روند اصلاحی بازار برای صعود بعدی است.

ترکیدن حباب ها (Bubble Shrink): با توجه به قوانین سختی که کشورهای چین و کره جنوبی برای سه ماه اول سال ۲۰۱۸ بر روی صرافی های ارزهای دیجیتال وضع کردند (این دو کشور جزو بزرگترین منابع تقاضا برای ارزهای دیجیتال هستند) قیمت بیتکوین به ۶۰۰۰ دلار در ۶ فوریه رسید و در ۳۱ مارچ با قیمت ۷۰۰۰ دلار بسته شد.

استراحت خرس ها (Bear breather): بیت کوین با وضع بهتری سه ماه دوم و کل سه ماه سوم را سپری کرد و با وجود رد شدن ETF بیت کوین توسط سازمان SEC از سطح حمایتی ۶۰۰۰ دفاع می‌کرد. ، اما بیت کوین خط حمایتی خود را در ۶۰۰۰ دلار حفظ کرده بود و همین باعث شد تا سرمایه‌گذاران و میلیاردرها مانند Novogratz، متقاعد شوند که بیتکوین کف قیمتی خود را در ۶۰۰۰ دلار پیدا کرده است.

سقوط ادامه دارد (Losses resume): ناتوانی بیت کوین در صعود از کانال ۶۰۰۰ دلار و همچنین تکرار فراز و نشیب هایی در این کانال باعث ایجاد هزینه برای خیلی از سرمایه‌گذاران شد. قیمت بیت کوین به طور غیرمنتظره ای به زیر شاخص میانگین متحرک نمایی ۲۱ ماه (EMA) رفته بود و همین موضوع باعث شد تا سیگنال برای فروش ادامه پیدا کند و قیمت باز هم کاهش یابد.

آنچه در پیش رو است:

بیتکوین رکورد سقوط ۱۵ ماه اخیر خود را در هفته گذشته با قیمت ۳۱۲۲ دلار شکاند و در حال گذراندن در زیر شاخص میانگین متحرک نمایی ۲۱ ماه (EMA) است و نشان دهنده نوسانات جزیی در بازار ارزهای دیجیتال است.

چارت ماهانه

رکت بیت کوین از بالاترین عدد خود تا کمترین رکورد

نمودار بالا نشان دهنده حرکت بیت کوین از بالاترین عدد خود تا کمترین رکورد خود در ۱۵ ماه گذشته است. چشم‌انداز نمودار این است که بازار می‌تواند به سمت صعود، تغییر میسر دهد، اگر و در زمانی که بیت کوین حمایت قبلی خود توسط شاخص EMA را که هم اکنون ۵۷۱۹ است را قطع کند.

چارت روزانه بیتکوین به دلار در Bitfinex

چارت روزانه بیتکوین به دلار در Bitfinex

نمودار بالا سمت چپ، نشان دهنده الگوی  “sideways” breach of the falling wedge resistance است که برای بازگشت به سمت صعود متقاعد کننده نیست. برای بازگشت صعودی نیاز به مدارک بیشتری است.

بیت کوین به دلار در حالت Long Position در Bitffinex ( به حالتی می‌گویند که فرد سرمایه‌گذار حاضر است پول بیشتری را برای اینکه می‌داند بیتکوین رشد می‌کند، پرداخت کند) در Bitffinex به ۳۵۷۷۳ بیت کوین رسیده است؛ سطحی که آخرین بار در ۲۳ جولای دیده شده است. از همه مهمتر حالت Long Position در ۶ روز گذشته بیشتر از ۳۳ درصد افزایش داشته است.

در نتیجه، بیت کوین امکان یک حرکت اصلاحی را در آخر سال دارد.

۱.    ممکن است که قیمت بیت کوین یه سطح حمایتی ۳۰۰۰ برسد، تا زمانی که بیت کوین زیر ۳۶۳۳ معامله می‌شود.

۲.    شکستن مقاومت ۳۶۳۳ باعث ایجاد یک رالی تا ۴۰۰۰ می‌شود و تا قیمت ۴۴۱۰ شاهد نوسانات قیمتی خواهیم بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا