اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

سه دلیل بسیار مهم در رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۰۰۰۰ دلار قبل از سال ۲۰۲۰

با توجه به گفته های جیان جو (Jihan Chu)، هم بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری Kenetic، قیمت بیت کوین از مرز ۳۰۰۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۱۹ خواهد گذشت.

ایشان به سه عامل اصلی محرک بازار بیت کوین در چند روز اخیر اشاره کرده‌اند که یکی از آن‌ها نزدیک شدن به نصف شدن پاداش ماینرها است (Halving) و دو مورد دیگر به ترتیب ناامیدی از IPO ها (عرضه اولیه سهام در بازار بورس)  و در آغوش گرفتن کریپتوکارنسی توسط دو شرکت متا (FaceBook) و فیدلتی (Fidelitiy) است.

هدف‌گذاری ۳۰ هزار دلاری برای بیت کوین توسط جو زمانی اتفاق افتاد که قیمت بیت کوین نزدیک به ۹۰۰۰ دلار شد و حجم بازار آن به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.

او گفت:

۱۰ سال از داستان بیت کوین می‌گذرد و ما در حال مشاهده واقعی شدن این داستان هستیم و چیزی که مردم در حال حاضر مشاهده می‌کنند این است که کریپتوکارنسی‌ها نابودنشدنی هستند.

عوامل محرک بازار بیت کوین

۱- قیمت بیت کوین با توجه به پروژه های فیسبوک، جی پی مورگان و فیدلیتی شروع به رشد زیادی کرده‌ است.

جو می‌گوید که شرکت های بزرگی همچون فیسبوک در شناخته شدن بیت کوین در دید عموم نقش به سزایی دارند.

فیسبوک اخیراً از پروژه “کوین جهانی” خود سخن گفته است و این در حالی است که شرکت جی پی مورگان ارز دیجیتال یک به یک با دلار خود را معرفی کرده‌ است.

جو گفت:

نیاز نیست به حرف های من بسنده کنید، FaceBook, Jamie Dimon, Rakuten و Fidelitiy همگی جزو شرکت هایی هستند که یا در حال آماده سازی زیرساخت برای پذیرش ارزهای دیجیتال هستند و یا در حال مهیا کردن سرویسی برای گسترش اقبال عمومی ارزهای دیجیتال هستند.

۲- بیت کوین جایگزینی برای سرمایه‌گذاری بر روی IPO های کسل‌ کننده

جو همچنین تئوری دیگری در رابطه با علت رشد بیت کوین دارد. به عقیده ی او، سرمایه‌گذاران در حال مهاجرت به بازار کریپتوکارنسی‌ هستند و به نوعی از بازار عرضه اولیه سهام خسته شده‌اند و دنبال بازاری پویا با نوسانات و سود بیشتر هستند.

همانطور که می‌دانیم عرضه عمومی سهام اوبر و لیفت چندان که باید رشد نکرده است. آیا سرمایه‌گذاران دنبال تکنولوژی دیگری برای سرمایه‌گذاری هستند؟

جو گفت:

با توجه به ناامیدی از عرضه اولیه سهام اوبر و لیفت در بازار، اغلب مردم به داستان تکنولوژیک دیگری برای سرمایه‌گذاری نیازمند هستند و دنبال تکنولوژی هستند که  همگان به آن دسترسی داشته باشند.

۳- نصف شدن پاداش ماینر بیت کوین در راه است

این یکی از متقاعد کننده ترین دلایل برای رشد بیت کوین است. در ماه مه ۲۰۲۰ ، پاداش ماینرهای بیت کوین نصف خواهد شد. این نصف شدن پاداش در هر چهار سال برای این طراحی شده است که استخراج ۲۱ میلیون بیت کوین موجود، هر ۴ سال سخت‌تر و دسترسی به آن‌ها بسیار مشکل شود.

دقیقاً در ۳۶۵ روز آینده شاهد سومین Halving در صنعت ماینینگ بیت کوین هستیم. در این اتفاق ۵۰ درصد از پاداش هر بلاک کاسته می‌شود و عرضه کلی بیت کوین به ازای ماین کردن هر بلاک به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش می‌یابد.

براساس شواهد قبلی، یک سال قبل از Halving، رالی قیمتی بیت کوین شروع می‌شود و این رالی به دلیل کم شدن عرضه بیت کوین بعد از Halving است.

جو افزود:

در نهایت با نصف شدن پاداش ماینرها قیمت بیت کوین با رشد چند ده درصدی مواجه خواهد شد. ترکیب این سه عامل باعث می‌شود تا قیمت بیت کوین به ۳۰۰۰۰ دلار برسد.

هدف ۳۰ هزاردلاری بیت کوین، با پذیرش ETF یا بدون پذیرش آن

بسیار گمانه زنی های زیادی در رابطه با تاثیر ETF بیت کوین بر قیمت آن وجود دارد. بسیاری معتقد هستند که پذیرش آن به دلیل تسهیل در کار تریدرها برای اطمینان به بازار کریپتو باعث شعله‌ور شدن قیمت آن می‌شود ولی جو خیلی خوشبین نیست که ETF بیت کوین به این زودی‌ها تصویب شود.

او گفت:

اگر بخواهم رو راست باشم، من منتظر تصویب شدن ETF بیت کوین به این زودی‌ها نیستم.

با این وجود، جو بیان کرده است که برای افزایش پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در جامعه جهانی، نیازمند مشارکت شرکت های بزرگی چون فیسبوک، توییتر، فیدلتی و غیره هستیم و نه تصویب ETF.

او تصریح کرد:

“اگر بخواهم رو راست باشم، ما در حال پیشرفت فراوان در بازار ارزهای دیجیتال، افزایش حجم بازار و همچنین ورود شرکت‌هایی همچون Fidelity به این بازار هستیم، شرکتی که امکان معاملات برای موسسات را فراهم می‌کند. همچنین شرکت سامسونگ از کیف پول ارزهای دیجیتال در مدل جدید خود رونمایی می‌کند. تمام این عوامل به سمت رشد پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در جامعه جهانی حرکت می‌کنند، حال می‌خواهد ETF بیت کوین تصویب شود و یا نشود.

اتریوم بسیار سورپرایز کننده است

نظر ایشان را در رابطه با سایر آلت کوین ها پرسیده‌اند،. جو گفته است که در رابطه با اتریوم حس صعودی و روبه رشد دارد.

تو گفت:

“نرخ رشد و همچنین نرخ توسعه اپلیکیشن ها برپایه شبکه اتریوم در حال گسترش است و اتریوم بسیار مهیج است. مردم می‌گویند که اتریوم درحال نابود‌ شدن است ولی اینطور نیست”.

او همچنین در رابطه با ریپل نیز نظر مثبتی داشته است و ریپل را به واسطه تسهیل پرداخت های بانکی در سطح بین‌المللی تحسین می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bloomberg
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
امیر عباس بهراد
امیر عباس بهراد
4 سال قبل

با سلام
چرا این پیش بینی فقط نزدیک به ۵۰ درصد به واقعیت پیوست؟
آیا ویروس کووید ۱۹ میتواند موثر باشد ؟

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل

سلام آقای امیرعباس

ویروس کووید ۱۹ مربوط به اوایل سال ۲۰۲۰ بوده و در قیمت بیت کوین قبل از سال ۲۰۲۰ اثرگذار نبود.

این پیش بینی هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، مربوط به آدم های بزرگ و سرشناس در دنیاست. قاعدتاً همیشه تحلیل ها و پیش بینی ها ۱۰۰ درصد تحقق پیدا نمی کند و ممکن است تنها بخشی از پیش بینی ها اتفاق بیفتد.
برای مثال، در مورد هلوینگ بیت کوین (نصف شدن پاداش استخراچ) در حال حاضر بیشتر افراد می گویند قیمت بیت کوین به بالای ۱۵ هزار دلار می رسد اما خب این گفته ها صرفاً یک تحلیل هست و باید ببینیم در واقعیت چه اتفاقی می افتد.

سپاس از همراهیتان?

دکمه بازگشت به بالا