اخبار آلت کوین ها

بیش از هزار پروژه بر بستر کاردانو در حال توسعه است

با انجام موفقیت‌آمیز هاردفورک واسیل، هزینه تراکنش‌ها در کاردانو کاهش محسوسی داشته است.

تا روز جمعه (۳۰ سپتامبر)، ۱۱۱۳ پروژه در حال توسعه در اکوسیستم کاردانو به ثبت رسیده است. اما این تمامی ماجرا نیست.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتوگلوب، طبق آخرین گزارش هفتگی از روند پیشرفت اکوسیستم کاردانو، ۱۰۰ پروژه در این شبکه راه‌اندازی شده است. ۱۱۳ پروژه نیز مراحل توسعه را می‌گذرانند. بیش از ۶.۱ میلیون توکن و ۳۳۰۷ اسکریپت پلوتوس نیز در شبکه راه‌اندازی شده‌اند. مجموع تراکنش‌های کاردانو نیز با گذر از مرز ۵۰ میلیون به ۵۰.۳ میلیون عدد رسید.

گزارش هفتگی از عملکرد اکوسیستم کاردانو
گزارش هفتگی از عملکرد اکوسیستم کاردانو

در تاریخ ۲۲ سپتامبر، فورک واسیل با موفقیت در شبکه کاردانو انجام پذیرفت که سبب بهبود محسوس عملکرد و افزایش قابلیت‌های شبکه می‌شود. همچنین در تاریخ ۲۷ سپتامبر و با شروع دوره زمانی جدید (Epoch)، مدل برآورد هزینه پلوتوس نسخه ۲ (Plutus V2)، در شبکه شروع به کار کرد. با این امر، قابلیت‌های فورک جدید در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت.

بنیاد IOG در ۲۷ سپتامبر اعلام کرد که گزارش‌های اولیه از جامعه توسعه‌دهندگان بسیار مثبت و امیدبخش بوده است. یکی از این گزارش‌ها، توسط پلتفرم خرید و فروش NFT آرتانو (Artano) منتشر شد. تیم فنی این پلتفرم در خصوص اثر هاردفورک واسیل بر روی عملکرد این Dapp چنین گفت:

قابلیت‌های واسیل مزایای بسیاری همچون کاهش اندازه تراکنش‌ها و هزینه‌های عملیات بازار (همچون خرید NFT و ثبت پیشنهاد) برای آرتانو به همراه دارد.

در جدول زیر، مقایسه‌ای بین اندازه تراکنش و هزینه آن (با واحد ADA) در دو عمل خرید و مزایده NFT بین نسخه اول و دوم پلوتوس را شاهد هستیم.

بهبود عملکرد شبکه کاردانو پس از فعالسازی پلوتوس V2
بهبود عملکرد شبکه کاردانو پس از فعالسازی پلوتوس V2

در تاریخ ۲۹ سپتامبر، گزارش دیگری این بار توسط پلتفرم موزلی‌سواپ (MuesliSwap) منتشر شد. این سرویس که خود را نخستین صرافی غیرمتمرکز بومی و مقیاس‌پذیر شبکه کاردانو می‌نامد، بنچمارکی از عملکرد پلوتوس نسخه دو منتشر کرد. طبق این مقایسه، سایز تراکنش‌ها در این پلتفرم از ۱۴.۷۳ کیلوبایت به ۱.۳۱ کیلوبایت و هزینه آن از ۱.۴۴ آدا به ۰.۷۳ ADA کاهش پیدا کرده است.

با این وجود روز گذشته، چارلز هاسکینسون، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد کاردانو اذعان داشت که علی‌رغم پیشرفت این اکوسیستم در مسیر توسعه خود، همچنان افراد زیادی در فضای دنیای ارزهای دیجیتال، موفقیت‌های آن را نادیده گرفته و به هیچ می‌انگارند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا