سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

آیا آینده یرن فایننس قابل اعتماد است؟ پیش بینی قیمتی این توکن

اگر با پروژه یرن فایننس (Yearn.finance) آشنا باشید، می‌دانید که یکی از دلایل محبوبیت و شناخته شدن این اکوسیستم، ارز دیجیتال این پروژه، یعنی YFI است. بسیاری این رمزارز را با رشد انفجاری و  ۳۰۰ درصدی آن در ماه اول عرضه می‌شناسند؛ بسیاری دیگر به خاطر سیستم مالی غیرمتمرکز این ارز طرفدار آن هستند. پیش از اینکه بدانید یرن فایننس چیست؟، بد نیست بگوییم که بازار رمزارزها، برخلاف پیش‌بینی بسیاری، در سال ۲۰۲۲ روزهای قرمز زیادی را تجربه کرده و می‌توان گفت تمامی ارزهای دیجیتال از جمله ارز دیجیتال یرن فایننس با افت قیمت شدیدی مواجه شده‌اند. فارغ از روند بازار، شناخت یک ارز مهم‌ترین امر برای پیش‌بینی روند آینده است بنابراین، پیش‌بینی آینده یرن فایننس و قیمت رمزارز آن بسیار حائز اهمیت است.

آنچه باید در مورد یرن فایننس بدانید

همانطور که در مقالات قبل توضیح داده‌ شده است، یرن فایننس یک پروژه زیر مجموعه DeFi یا همان اکوسیستم مالی غیرمتمرکز است که با هدف حذف واسطه از معاملات و افزایش سود توسط آندره کرونژ (Andre Cronje) بنیان‌گذاری شد. قبل از اینکه بیشتر درباره آینده یرن فایننس بدانید، نکاتی در این زمینه وجود دارد که برای درک بهتر، لازم است با آن‌ها آشنا شوید. یکی از نکته‌های مهمی که باید در مورد توکن یرن فایننس یا همان YFI بدانید این است که این پلتفرم به دارندگان رمزارز وای ارن فایننس (نام دیگر یرن فایننس) این فرصت را می‌دهد تا در شبکه دیفای و در تولید محصولات مشارکت کنند و بدین ترتیب سودهای کلان کسب کنند. اما چگونه؟

ییلد فارمینگ (yield farming)

یکی از مفاهیمی که به افراد کمک می‌کند تا از تجارت ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنند، ییلد فارمینگ (yield farming) یا کشت سود است. به تعریف کوین مارکت کپ (coin market cap)، «ییلد فارمینگ عملی است که در آن فرد با به اشتراک‌گذاری (staking) یا وام دهی (lending) دارایی‌های ارز دیجیتال، به بازدهی یا سود‌های بالا در قالب ارز دیجیتال اضافی می‌رسد». به عبارت دیگر، این عمل شامل جابجایی یک ارز دیجیتال در بازارهای مختلف و در تلاش برای ایجاد گردش مالی خوب است.

در مورد yield farming دو نکته وجود دارد. اول اینکه اگر ارز دیجیتال خود را به پلتفرم متناسب انتقال ندهید، امکان دارد در عمل کار کمی پیچیده شود و نکته دوم اینکه این عملیات تا حدی گران است. اینجاست که Yearn.finance وارد می‌شود؛ زیرا این سیستم برای خودکارسازی فرآیند یافتن بازارهایی با بهترین بازدهی در پلتفرم‌های DeFi طراحی شده است و دقیقا به همین دلیل بسیاری به آینده یرن فایننس امید زیادی دارند.

ییلد فارمینگ و ارتباط آن با ارز دیجیتال یرن فایننس

پلتفرم یرن فایننس در اوایل سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و توکن بومی این سیستم یعنی YFI، در تابستان همان نیز سال به بازار آمد. این رمزارز به شکل fair lunch یا راه‌اندازی بدون عرضه اولیه به بازار ارائه شد.

آندره کرونژ، بنیان‌گذار سیستم یرن فایننس، در مورد توکن YFI در زمان انتشار نوشت: «کسب درآمد از YFI ساده است، تنها لازم است لیکوئیدیتی یا همان نقدینگی را برای یکی از پلتفرم‌های ذکر شده فراهم کنید و توکن‌های خود را در قراردادهای توزیع شرکت دهید (ما یک رابط برای این کار ارائه خواهیم کرد)، بدین ترتیب  شما روزانه مبلغی (کنترل شده) را کسب خواهید کرد.»

نکته قابل توجه در مورد توکن YFI این است که هنگام راه اندازی، کرونژ آن را چنین توصیف کرد: «YFIیک توکن کاملاً بی ارزش است و ارزش مالی صفر دارد. هیچ پیش‌عرضه‌ایی وجود ندارد، هیچ فروشی وجود ندارد، نه نمی‌توانید آن را بخرید و نه در Uniswap خواهد بود. این توکن غیرقابل معامله است.»

برخلاف آنچه کرونژ گفته بود دیری نپایید که این توکن، که بر روی بلاک چین اتریوم کار می‌کند، در Uniswap و دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز معامله شد که یعنی این بخش خاص از طرح آن‌طور که در نظر گرفته شده بود، درست عمل نکرد و به نظر می‌آمد که آینده یرن فایننس را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داد.

تاریخچه قیمت YFI

اکنون که به طور کامل با اکوسیستم یرن فایننس و توکن آن آشنا شدیم زمان آن رسیده تا به بررسی روند قیمتی ارز YFI بپردازیم تا بتوانیم آینده یرن فایننس را نیز پیش‌بینی کنیم. البته عملکرد گذشته یک ارز هرگز نشانگر نتایج آتی آن نخواهد بود، اما دانستن اینکه توکن قبلا چگونه رفتار کرده است، می‌تواند در تفسیر و پیش بینی قیمت یرن فایننس مفید باشد.

زمانی که YFI در جولای ۲۰۲۰ وارد بازار شد، حدود ۹۰۰ دلار ارزش داشت. طولی نکشید که قیمت این ارز به بالای ۱۰۰۰ دلار و حتی تا پایان ماه اوت به بیش از ۳۰ هزار دلار رسید. رشد YFI به همین جا متوقف نشد و در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ این توکن با قیمتی بیش از ۴۰ هزار دلار معامله شد. پس از نوسانات زیادی که این ارز در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ تجربه کرد، با افتی حدودا ۲۰ هزار دلاری، سال را با ارزشی حدود ۲۲ هزار دلار به پایان رساند.

اوایل سال ۲۰۲۱ که تقریبا تمامی ارزهای دیجیتال رشد چشم‌گیری را تجربه کردند، ارز دیجیتال YFI در ماه فوریه مجدداً از سد ۴۰ هزار دلار گذشت و در ماه مارس در منطقه ۳۰ تا ۳۹ دلار معامله می‌شد. آوریل ۲۰۲۱ یکی دیگر از ماه‌های سبز بازار بود و توکن یرن فایننس پس از رشد در محدوده  ۵۰ هزار دلار تا ۶۰ هزار دلار نوسان داشت تا اینکه در اوایل ماه می، رمزارز YFI به طرز عجیب و انفجاری رشد کرد و در ۱۲ می به بالاترین رقم خود از ابتدا یعنی ۹۳.۴۰۰ دلار رسید و پیش بینی قیمت یرن فایننس را کمی دور از انتظار کرد.

آشنایی بیشتر با تاریخچه و آینده یرن فایننس

پس از شکست سقف تاریخی، حباب قیمتی YFI در ۱۹ می، این توکن ماه را با ۴۷ هزار دلار به اتمام رساند. تابستان ۲۰۲۱ روزهای خوبی برای ارزهای دیجیتال نبود و این توکن در ۲۰ جولای به پایین‌ترین سطح دوره‌ای یعنی قیمت ۲۴.۸۰۰ دلار رسید. پس از آن با رشد نسبتی اکثر ماه‌های سال  ۲۰۲۱ را در محدوده قیمتی ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار نوسان داشت و سال ۲۰۲۱ را با ارزشی حدود ۲۶ هزار به پایان برد.

همانطور که مشاهده کردید، YFI در دسته رمزارزهای گران قیمت بازار است و از نظر معامله‌گران ارز باارزشی به شمار می‌رود و به همین دلیل اکثر سهامداران با توجه به آینده ارز یرن فایننس ترجیح می‌دهند این رمزارز را نگه‌دارند و تمایلی به فروش ارز YFI ندارند. حال بیاید تا پیش‌بینی چند سایت معروف را در مورد آینده یرن فایننس نیز بررسی کنیم تا بفهمیم آیا توکن ارزش واقعی برای خرید دارد؟

پیش بینی قیمت YFI و آینده ارز دیجیتال یرن فایننس

برای این که بتوانیم قیمت رمزارز YFI را در سال‌های آینده پیش بینی کنیم، باید به یاد داشته باشیم که پیش‌بینی‌های بلندمدت، به‌ویژه زمانی که صحبت از چیزی به نوسانات ارز دیجیتال باشد، اغلب اشتباه است. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال اغلب با استفاده از یک الگوریتم انجام می‌شود که می‌تواند در هر زمان تغییر کند. در ادامه ما به بررسی آینده یرن فایننس از نگاه چند سایت محبوب بازار کریپتو می‌پردازیم.

CryptoNewsZ: طبق تحلیل سایت کریپتونیوز، ارز YFI سال ۲۰۲۲ را با قیمتی در محدوده ۲۸ هزار دلار به پایان خواهد رساند. در سال ۲۰۲۳، این کوین می‌تواند به محدود ۳۴ هزار دلار نیز برسد و با ادامه روند رشد صعودی در سال ۲۰۲۴، قیمت YFI می‌تواند تا ۳۵ هزار دلار می‌تواند نوسان داشته باشد. طبق گفته این سایت سال ۲۰۲۵ سال خوبی برای این ارز خواهد بود (اگر تحلیل‌ها درست باشند). زیرا ارزش آن از ۴۵ هزار دلار نیز رد می‌شود و پس از آن با ورود خرس‌ها به بازار در سال ۲۰۲۶، روند قیمتی نزولی خواهد شد. این یعنی آینده یرن فایننس در سال‌های اولیه پیش‌رو درخشان و سپس نزولی خواهد بود.PricePrediction.net: پرایس پردیکشن استدلال می‌کند که ارزش YFI می‌تواند در سال جاری (۲۰۲۲) به طور میانگین به محدوده ۱۳ هزار دلار و در سال ۲۰۲۳ به حوالی ۱۸ هزار دلار برسد. در سال ۲۰۲۴ اگر این ارز دیجیتال بتواند سقف ۲۶ هزار دلاری خود را بشکند، طبق تحلیل سایت، روند رشد آن شدت بیشتری خواهد گرفت و تا سال ۲۰۳۰ از محدوده ۲۷۰ دلاری عبور می‌کند.

پیش بینی قیمت یرن فایننس

LongForcast: برخلاف پیش‌بینی دو سایت قبلی لانگ فورکست می‌گوید که این رمزارز تا پایان سال به ارزشی زیر ۵ پوند سقوط خواهد کرد و سپس سال ۲۰۲۳ با اندکی رشد و با ارزشی حدود ۱۱ هزار پوند به عنوان قیمت پایانی در دسامبر همان سال می‌رسد. با این حال، آینده یرن فایننس در سال ۲۰۲۴ باید روند نزولی شکسته شود و سال با قیمتی حدود ۱۳ هزار پوند بسته شود.

DigitalCoinPrice: تحلیل این سایت همچنان نگاهی خوش بینانه به آینده یرن فایننس دارد و می‌گوید YFI باید به طور متوسط ​​۱۱ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ ارزش داشته باشد و با رشد حدود ۲ هزار دلاری در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۱۳ هزار دلار برسد. با این حال، تا سال ۲۰۲۷ روند رشد نزولی خواهد بود اما تا  سال ۲۰۳۰ تا قیمت پایانی ۲۷ هزار دلار می‌تواند رشد کند.

آینده توکن یرن فایننس

برای پیش‌بینی آینده یرن فایننس چند نکته وجود دارد. اول این که در واقع این توکن نه برای معامله، بلکه برای کسب درآمد طراحی شده است. این یعنی YFI کاری را که سازندگانش می‌خواهند انجام نمی‌دهد. دوم این که، قیمت بالای این توکن بیشتر مربوط به کمیاب و محدود بودن آن است تا ارزش واقعی که این ارز دارد. سومین و آخرین نکته این که دنیای ییلد فارمینگ، به خودی خود، یک تجارت پرخطر بوده و ممکن است برای دارایی سرمایه‌گذاران پرریسک باشد. باید بگوییم در حالی که Yearn.finance طراحی شده تا کارها را برای مردم آسان‌تر کند، اما در مقایسه با معاملات معمولی بازار کریپتو، استقبال آن‌چنان خوبی از آن وجود ندارد. مثل همیشه، هنگام سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال باید مراقب باشید، بنابراین قبل از ورود به YFI، حتماً تحقیقات و تحلیل‌های لازم را انجام دهید تا سرمایه‌تان را از دست ندهید. امیدواریم از مطالعه آینده یرن فایننس اطلاعات خوبی به‌دست آورده باشید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
currency
بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا