کیف پول

کیف پول لاک باکس (Blockchain Lockbox)؛ همکاری بلاکچین و لجر

لاک باکس (Lockbox) یک کیف پول ارز دیجیتال است. کسانی که به کیف پول‌های سخت‌افزاری علاقه دارند، لاک باکس می‌تواند گزینه انتخابی خوبی برای آن‌ها باشد. از آنجایی که زمان زیادی از عمر این کیف پول نمی‌گذرد، معامله‌گران اطلاعات کاملی در مورد آن ندارند.

با توجه به اهمیت کیف پول‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال، در این مقاله به بررسی آموزش کیف پول لاک باکس، مزایا و معایب آن می‌پردازیم. اگر هنوز از این کیف پول استفاده نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کیف پول لاک باکس چیست؟

همان‌طور که می‌دانید کمپانی بلاک چین (Blockchain) در زمینه ارائه نرم‌افزارهای مختلف ارز دیجیتال فعالیت می‌کند. کمپانی بلاک چین به این معروف است که همیشه خدمات خاصی را به کاربران دنیای رمز ارزها ارائه می‌دهد. سال ۲۰۱۸ این کمپانی همکاری جدیدی را با کمپانی لجر (Ledger) که توسعه دهنده کیف پول‌های ارزهای دیجیتال است، شروع کرد.

نتیجه این همکاری هیجان‌انگیز تولید یک کیف پول سخت‌افزاری بسیار کاربردی برای معامله‌گران دنیای رمز ارزها بود. این کیف پول سخت‌افزاری لاک باکس نام دارد که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. هر دو طرف تلاش کردند تا این ولت ویژگی‌های خاصی داشته باشد و بتواند نظر کاربران را به خود جلب کند. در مقابل آن قدیمی‌ترین کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول الکتروم (Electrum) است.

کاربر در حال کار با ولت لاک باکس

از این رو مهم‌ترین اولویتی که هر دو برای این کیف پول در نظر گرفتند سازگاری آن با کیف پول بلاک چین است. البته گفته می‌شود ولت لاک باکس را برای تکمیل کردن کیف پول بلاک چین طراحی کرده‌اند.

همکاری دو برند قدرتمند در دنیای ارزهای دیجیتال باعث شده که لاک باکس به عنوان یک کیف پول ویژه بتواند امکان معامله‌ای امن را برای کاربران فراهم کند. همچنین کاربران می‌توانند با لاک باکس دارایی‌های خود را در کیف پول به صورت کاملا یکپارچه و همچنین آفلاین ذخیره کنند. همین موضوع یکی از عواملی است که باعث شده لاک باکس خیلی زود محبوب شود.

کیف پول لاک باکس، دارای گواهی “FIDO” است. این بدان معنی است که این کیف پول می‌تواند کلیدهای خصوصی را برای ارزهای دیجیتال شما ایمن نگه دارد. علاوه بر این می‌توانید از آن برای ذخیره کلیدهای امنیتی حساب‌های گوگل (Google)، دراپ‌باکس (Dropbox)، گیت‌هاب (GitHub) نیز استفاده کنید. کیف پول اورکوین (Evercoin) نیز امنیت بالایی دارد.

ویژگی‌های کیف پول لاک باکس

خصوصیات ولت Lockbox

این کیف پول ارز دیجیتال ویژگی‌های برجسته‌ای دارد. فراموش نکنید قبل از اقدام به خرید کیف پول چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری حتما با ویژگی‌های آن به خوبی آشنا شوید. این موضوع به شما کمک می‌کند که اگر کیف پولی با استانداردهای شما و نیازهایی که دارید تطابق نداشت، از خرید آن خودداری کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول Lockbox به شرح زیر هستند:

  • امکان خرید لاک باکس با استفاده از بیت کوین کش (Bitcoin Cash)، پی پال (PayPal)، ویزا کارت (visa card) و مستر کارت (Mastercard) فراهم است.
  • رنگ این کیف پول آبی است.
  • می‌توانید روی آن لوگوی شرکت بلاک چین را ببینید که به زیبایی روی آن قرار گرفته است.
  • ابعاد ولت لاک باکس ۹۸ در ۱۸ در ۹ میلی‌متر است.
  • این کیف پول با سیستم‌عامل‌های مختلف کامپیوتر سازگاری دارد.
  • مثل کیف پول لجر، در بسته خرید این کیف پول نیز یک کابل USB، کارت حافظه و همچنین یک دفترچه راهنما برای راحتی کار با کیف پول قرار داده‌اند.
  • همان‌طور که گفتیم با کیف پول بلاک چین سازگاری دارد.
  • صفحه نمایش کیف پول لاک باکس اولد (OLED) است.
  • صفحه نمایش آن برای فعال کردن کیف پول، بررسی موجودی ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین، احراز هویت و نقل و انتقالات ارزهای دیجیتال کارایی دارد.
  • علاوه بر صفحه نمایش، دو دکمه روی دستگاه قرار داده‌اند. این دکمه‌ها قرار است به شما کمک کنند تا در کیف پول سخت‌افزاری پیمایش کرده و انتقال ارزهای دیجیتال را تأیید کنید.

ویژگی‌های امنیتی لاک باکس

امنیت کیف پول لاک باکس

یکی از ویژگی‌های تخصصی ولت لاک باکس مربوط به ایمن‌سازی آن توسط تیم توسعه است. بسیاری از کسانی که از کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند همیشه نگران امنیت کیف پول خود هستند. امنیت موضوعی است که توسعه دهندگان لاک باکس اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی‌های امنیتی آن به شرح زیر هستند:

وجود پین کد در کیف پول سخت‌افزاری لاک باکس

امنیت این کیف پول با کمک پین کد تضمین شده است. می‌توانید هنگام راه‌اندازی صندوق رمزنگاری خود از پین کد استفاده کنید. این پین ۸ رقمی در کنار محافظت از محتوای کیف پول شما می‌تواند آن را رمزگذاری نیز بکند.

قابلیت seed recovery در Lockbox

هنگام فعال کردن کیف پول سخت‌افزاری، یک بک آپ ۲۴ کلمه‌ای نیز به شما ارائه می‌شود که می‌توانید از آن برای بازیابی کیف پول گم شده یا کلیدهای خصوصی خود استفاده کنید. این ویژگی برجسته به نوعی خیال کاربران را به هنگام استفاده از کیف پول راحت می‌کند.

تکنولوژی لجر

لجر به خاطر ارائه امن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری کریپتو شهرت خوبی دارد. کیف پول بلاک چین نیز همین ویژگی را دارد. ولت لاک باکس به عنوان یک کیف پول پیشرفته، فناوری هر دو کیف پول Ledger و Blockchain را در خود دارد. این موضوع نشان دهنده امنیت بالای لاک باکس به عنوان یک کیف پول سخت‌افزاری است.

تکنولوژی لجر در کیف پول lockbox

پروتکل‌های ضد فیشینگ (Phishing)

فیشینگ یا تله‌گذاری تلاشی است که هکرها به وسیله آن می‌توانند به اطلاعات حیاتی یک کاربر دسترسی پیدا کنند. پروتکل‌های ضد فیشینگ در کیف پول لاک باکس به نوعی دارای یک کلید منحصر به فرد در سیستم عامل خودش است که فقط با وب‌سایت قانونی کیف پول بلاک چین جفت می‌شود.

این موضوع نشان می‌دهد که لاک باکس نمی‌تواند هنگام اتصال به یک وب‌سایت جعلی که شباهت زیادی به وب‌سایت اصلی دارد، روشن شود. این قابلیت تا حد زیادی به شکست فیشینگ برای سرقت اطلاعات کمک می‌کند.

عدم ذخیره کلیدهای خصوصی

کیف پول لاک باکس مانند کیف پول بلاک چین کلیدهای خصوصی کاربران را در سرور شرکت ذخیره نمی‌کند. اما در کنار آن می‌تواند تمام داده‌های کاربر، کلیدهای خصوصی و سایر اطلاعات شخصی ذخیره شده را رمزگذاری کرده و آن‌ها را در دستگاه سخت‌افزار به صورت آفلاین نگهداری کند.

معماری دوگانه تراشه

برخلاف اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری که عنصر امن آن‌ها تنها دارای یک تراشه رمزگذاری است، Blockchain Lockbox دارای تراشه‌های فوق ایمن “ST31H320” و “STM32F042” است. توجه داشته باشید که هر دو تراشه‌ها دارای گواهینامه “CCEAL5+” در صنعت کریپتو هستند.

ابزار پاک کردن کلید

اگر پین کد خود را برای کیف پول رمزنگاری برای سه بار متوالی به صورت ناموفق وارد کنید، دستگاه سخت‌افزاری قفل می‌شود و هر محتوایی که درون آن است برای همیشه از بین می‌رود. به همین دلیل باید در وارد کردن پین کد دقت کنید.

ولت سخت افزاری لاک باکس

نحوه تنظیم و فعال کردن کیف پول لاک باکس

حالا که اطلاعات کافی در مورد این کیف پول به دست آوردید، اگر علاقه‌مند به استفاده از آن شدید، می‌توانید مراحل زیر را برای تنظیم و فعال کردن آن دنبال کنید.

مرحله اول: کیف پول لاک باکس را از وب‌سایت رسمی کیف پول بلاک چین سفارش دهید.

مرحله دوم: وب‌سایت کیف پول بلاک چین را باز کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید یا یک حساب کاربری ایجاد کنید.

مرحله سوم: دستگاه سخت‌افزاری لاک باکس را با استفاده از کابل USB ارائه شده به رایانه خود وصل کنید.

مرحله چهارم: در داشبورد کاربری کیف پول Blockchain خود، روی زبانه “Balances” ضربه بزنید و آیکون “Set up now” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: دستگاهی را که می‌خواهید راه‌اندازی کنید انتخاب کنید. دستگاه شما Blockchain Lockbox است.

مرحله ششم: برای تکمیل فرایند، تنظیمات “Setup Wizard” که شامل تنظیمات عمومی و خصوصی هستند را انجام دهید.

مرحله هفتم: پس از اتمام مرحله ششم پیامی با عنوان «انتخاب یک پین» را خواهید دید.

مرحله هشتم: هر دو دکمه روی دستگاه را به طور هم‌زمان فشار دهید تا پین کیف پول تنظیم شود. هنگام انتخاب یک عدد، بین دکمه‌های راست و چپ جابه‌جا شوید و پس از اطمینان از پین ۸ رقمی خود، هر دو دکمه را هم‌زمان فشار دهید.

مرحله نهم: عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای ارائه شده توسط دستگاه سخت‌افزاری را یادداشت و تأیید کنید.

مرحله دهم: کیف پول لاک باکس اکنون فعال و آماده استفاده است.

راه اندازی کیف پول لاک باکس

سهولت استفاده از کیف پول لاک باکس

کیف پول لاک باکس در مقایسه با سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال نصب آسانی دارد. فرایند ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال نیز در این کیف پول ساده است. صفحه نمایش با کیفیت، دکمه‌های روی دستگاه و رابط کاربری بسیار شهودی این کیف پول نیز نقش مهمی در تسهیل تعامل با کیف پول سخت‌افزاری را ایفا می‌کند.

 همه این موارد باعث شده که لاک باکس به یک کیف پول سخت‌افزاری ساده اما خاص تبدیل شود. وب‌سایت این کیف پول نیز چند زبانه است. این وب‌سایت بیشتر از ۲۰ زبان زنده دنیا را پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی کیف پول لاک باکس از ارزها و کشورهای مختلف

کیف پول Lockbox یک کیف پول سخت‌افزاری چند ارزی است که در حال حاضر از چهار ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم (Ethereum)، بیت‌کوین کش (Bitcoin Cash) و استلار (Stellar) پشتیبانی می‌کند. با این وجود، توسعه‌دهندگان کیف پول متعهد شده‌اند که تعداد دارایی‌های پشتیبانی شده را مطابق با تقاضای کاربر افزایش دهند. این کیف پول همچنین می‌تواند به ۱۴۰ کشور دوستدار رمزنگاری در سراسر جهان ارسال شود.

خدمات پشتیبانی از مشتری

لاک باکس دارای یک تیم پشتیبانی مشتری است که بسیار پاسخگو هستند. پشتیبانی از کاربران توسط ایمیل یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند: توییتر (Twitter) و اینستاگرام (Instagram) صورت می‌گیرد.

پشتیبانی از مشتریان در لاک باکس

مزایا و معایب کیف پول لاک باکس

هر کیف پول ارز دیجیتال مزایا و معایب خاص خودش را دارد که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید. مهم‌ترین مزایا و معایب کیف پول Lockbox را در ادامه بخوانید:

مزایای کیف پول لاک باکس

  • کار کردن با این کیف پول ساده است و همه کاربران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
  • این کیف پول سخت‌افزاری قیمت پایینی دارد.
  • لاک باکس طیف وسیعی از اقدامات امنیتی بسیار مؤثر را برای امنیت کاربران اجرا می‌کند.

معایب کیف پول Lockbox

  • کیف پول از ارز فیات (Fiat Currency) پشتیبانی نمی‌کند.
  • برخی قیمت آن را زیاد می‌دانند.

کیف پول لاک باکس، کیف پولی امن در دنیای رمز ارزها

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات مهمی در مورد ولت لاک باکس را در اختیارتان قرار دهیم. اگر به دنبال یک کیف پول متفاوت با ایمنی بالا هستید، لاک باکس گزینه انتخابی خوبی برای شما خواهد بود. رابط کاربری ساده، ظاهری زیبا و از همه مهم‌تر امنیت، فاکتورهایی هستند که این کیف پول آن‌ها را در خود دارد. با کمک کیف پول Lockbox از دارایی‌های ارزهای دیجیتال شما محافظت می‌شود.

سؤالات متداول

قیمت کیف پول لاک باکس چقدر است؟

قیمت این کیف پول ۵۹ دلار است.

کلید خصوصی در این کیف پول کجا قرار می‌گیرد؟

کلید خصوصی شما در کیف پول لاک باکس در پین مخفی شما قرار می‌گیرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا