اخبار ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذار افسانه‌ای در خصوص رکود جهانی اقتصاد هشدار داد

جیم راجرز (Jim Rogers)، سرمایه‌گذار کهنه‌کار آمریکایی، می‌گوید بازار نزولی بعدی، بزرگترین بازار خرسی در طول عمر ۸۰ ساله‌اش خواهد بود. راجرز در مصاحبه‌ای جدید با Real Vision Finance عنوان کرده است که شرایط اقتصادی کنونی مشابه قبل از بحران بزرگ مالی سال ۲۰۰۸ است، اما شرایط بسیار بدتر خواهد بود.

به گزارش والکس، راجرز، یکی از نزدیکان جورج سوروس، سرمایه‌گذار پرکار و یکی از بنیانگذاران مدیریت صندوق سوروس، می‌گوید که میزان بدهی‌ای که در سیستم بانکی انباشته شده است، ناگزیر به بازار نزولی شدید در دارایی‌های ریسکی منجر می‌شود. او در این خصوص گفت:

من می‌دانم که ما بزرگ‌ترین بازار نزولی در طول زندگی من را خواهیم داشت. در سال ۲۰۰۸، به دلیل بدهی‌های زیاد، بازار نزولی بزرگی داشتیم. از سال ۲۰۰۸ بدهی‌ها در همه بازارها به شدت افزایش یافته است. بنابراین، من فکر می‌کنم این نتیجه‌گیری ساده باشد که بازار نزولی بعدی بدترین بازار در طول زندگی من خواهد بود. زیرا این بدهی در طول ۱۴ سال با چنین مبالغ سرسام آوری ایجاد شده است.

راجرز به بحران مالی بزرگ سال ۱۹۸۰ و نرخ‌های بهره و بازده هنگفت خزانه‌ها اشاره می‌کند که برای مهار تورم لازم بود. به گفته وی، اکنون وضعیت مشابهی در بازارهای مالی شاهد هستیم. در حال حاضر بدهی در تمام بازارها مانند املاک، بازارهای سهام، بازار اوراق قرضه و بازار ارز وجود دارد.

در همین راستا، کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) اوایل این هفته تصمیم گرفت افزایش نرخ بهره را فعلاً متوقف کند، اما دو افزایش دیگر را تا پایان سال جاری پیش‌بینی کرده است. در واقع فدرال رزرو نیز این تورم و رکود را پیش‌بینی کرده و در تلاش است از وقوع آن جلوگیری کند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا