کیف پول

آموزش تصویری کامل اضافه کردن شبکه آوالانچ به کیف پول متامسک

اضافه کردن آوالانچ به متامسک، فرایندی ساده اما ضروری برای انتقال توکن‌های AVAX به کیف پول متامسک (MetaMask) است. متامسک یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سازگار با اتریوم است و برای نگهداری ارزهای دیجیتال مختلفی از جمله آوالانچ استفاده می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر می‌خواهید ارز آوالانچ را به کیف پول متامسک خود واریز کنید، لازم است شبکه آوالانچ به کیف پول متامسک شما اضافه شود. در این مطلب اضافه کردن آوالانچ به متامسک به طور کامل و همراه با تصاویر آموزش داده می‌شود.

معرفی کوتاه کیف پول متامسک (Metamask)

کیف پول متامسک یک کیف پول بسیار محبوب سازگار با اتریوم است. متامسک با کاربرد و محبوبیت روزافزونی روبه‌روست و گزینه بسیار خوبی برای تعامل با بلاک‌چین اتریوم و بسیاری از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال اتریومی مختلفی را دریافت و واریز کنند. علاوه بر این، قابلیت اتصال به اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی را داشته و اپلیکیشنی بسیار پرکاربرد در حوزه کریپتوکارنسی است. کیف پول متامسک از شبکه‌هایی از جمله بلاک چین بایننس (BNB blockchain)، پالیگان (Polygon)، فانتوم (Fantom) و آوالانچ (Avalanche) پشتیبانی می‌کند.

شبکه آوالانچ و ارز دیجیتال AVAX

ارز دیجیتال آوالانچ، یکی از ارزهای محبوب در بازار کریپتو به حساب می‌آید. «آوالانچ سریع‌ترین پلتفرم قراردادهای هوشمند در صنعت بلاک چین است». شبکه آوالانچ مقیاس‌پذیری تراکنش‌ها را افزایش داده و در نتیجه سرعت انجام تراکنش‎ها در این شبکه بسیار بالاست. علاوه بر این، بستری مناسب برای ساخت انواع قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزِ سریع و ارزان است. آوالانچ از این طریق درزمینه‌ی گسترش Web3 نقش پررنگی دارد.

بلاک چین آوالانچ الگوریتم اثبات سهام را دنبال می‌کند؛ بنابراین از نظر مصرف انرژی نیز بسیار پربازده است. آوالانچ نسبت به بیت کوین که به علت مصرف زیاد انرژی آلودگی زیادی ایجاد می‌کند، آسیب بسیار کمتری به محیط زیست می‌رساند.

همچنین لازم است بدانید نماد این ارز یعنی AVAX، تا حدودی شبیه به AAVE است، پس توجه کنید که این دو را با هم اشتباه نگیرید. اگر می‌خواهید بدانید ارز آوی چیست، می‌توانید مطلب مربوط به این ارز را مطالعه نمایید.

اگر قصد دارید پس از خرید آوالانچ آن را به کیف پول مناسب انتقال دهید، پیشنهاد ما کیف پول متامسک است. در ادامه مراحل اضافه کردن آوالانچ به متامسک را با تصاویر مشاهده می‌کنید.

اضافه کردن آوالانچ به متامسک

کیف پول متامسک به صورت اپلیکیشن اندروید، ios و افزونه‌ی مرورگر کروم وجود دارد. برای مشاهده آموزش‌های مرتبط با این کیف پول می‌توانید از لینکی که در پاراگراف اول مشاهده کردید، استفاده کنید. پس از نصب متامسک مراحل زیر را دنبال کنید.

برای اضافه کردن شبکه‌های مختلف به متامسک به دو روش می‌توانید عمل کنید.

روش اول

پس از اینکه وارد کیف پول متامسک شدید، طبق تصویر زیر در گوشه‌ی بالا سمت چپ، منو را باز کنید.

منوی کیف پول متامسک

در منوی باز شده گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید.

تنظیمات کیف پول متامسک

در این مرحله روی گزینه‌ی Networks کلیک کنید.

اضافه کردن شبکه به متامسک

برای اضافه کردن شبکه، گزینه‌ی Add Network را انتخاب نمایید.

اضافه کردن شبکه آوالانچ

روش دوم

در این روش کافی است مانند تصویر زیر روی دکمه‌ی Wallet کلیک کنید.

صفحه اصلی کیف پول متامسک

سپس Add a network را به شکل زیر انتخاب نمایید.

افزودن شبکه جدید به متامسک

در ادامه هر کدام از دو روش بالا را انتخاب کرده باشید، تفاوتی ندارد و کافی است در منوی باز شده در قسمت POPULAR شبکه‌ی Avalanche Mainnet C-Chain را با استفاده از دکمه‌ی Add به متامسک اضافه کنید.

افزودن شبکه Popular به متامسک

پس از انجام این مراحل از شما درخواست می‌شود که اضافه کردن شبکه را تایید کنید. متامسک به شما هشدار می‌دهد که امنیت کاستوم نت ورک را تضمین نمی‌کند و شما خودتان باید در این خصوص تصمیم بگیرید. برای تایید شبکه و اضافه شدن به متامسک، Approve را انتخاب کنید.

اطمینان از امنیت شبکه

البته برای اضافه کردن آوالانچ به متامسک می‌توانید از روش دستی نیز استفاده کنید.

برای اضافه کردن آوالانچ به ولت متامسک به روش دستی، پس از انجام روش اول یا دوم، به جای قسمت POPULAR در قسمت CUSTOM NETWORKS اطلاعات خواسته شده را مانند تصویر زیر وارد نمایید و روی دکمه‌ی Add کلیک کنید.

اضافه کردن شبکه سفارشی به متامسک

پس از اضافه کردن آوالانچ به متامسک، کیف پول چند نکته مهم را به شما گوشزد می‌کند که باید به آنها دقت کنید.

نکات مهم شبکه آوالانچ

اول اینکه توکن بومی این شبکه AVAX است و کارمزد تراکنش‌ها به صورت آوالانچ دریافت می‌شود.

نکته دوم این است که اگر دارایی خود را مستقیماً از یک شبکه به شبکه‌ی دیگری واریز کنید، ممکن است موجب از دست رفتن کامل دارایی شما شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که برای این کار از یک بریج (Bridge) استفاده می‌کنید.

نکته‌ی آخر هم این است که به علت فعال بودن قابلیت token detection، توکن‌ها به طور خودکار در ولت شما نمایش داده می‌شوند.

واریز آوالانچ به متامسک

اکنون که مراحل اضافه کردن آوالانچ به متامسک را پشت سر گذاشتید، می‌توانید پس از خرید آوالانچ، واریز آن را انجام دهید. برای این کار می‌توانید از آدرس کیف پول که در زیر نشان داده شده است، استفاده کنید.

آدرس کیف پول آوالانچ

برای واریز AVAX به متامسک از ولت آوالانچ (ولت رسمی شبکه) به صورت زیر عمل کنید.

ابتدا به آدرس https://wallet.avax.network بروید و وارد ولت خود شوید. سپس در منوی سمت چپ، گزینه‌ی Cross Chain را انتخاب کنید.

Cross Chain در متامسک

Source chain و Destination chain را به شکل زیر انتخاب کنید. مقدار ارز مورد نظر را تعیین نموده و روی CONFIRM کلیک کنید.

انتقال توکن بین زنجیره ها

در منوی سمت چپ این بار گزینه‌ی Send را انتخاب نمایید.

ارسال ارز دیجیتال آوالانچ

اکنون در قسمت Source Chain، گزینه‌ی C را انتخاب کنید. مقدار ارزی را که می‌خواهید واریز کنید، در فیلد Amount وارد کنید.

واریز آوالانچ به متامسک

آدرس کیف پول متامسک را در قسمت To Address وارد نموده و روی CONFIRM کلیک کنید. اکنون شما تراکنش خود را کامل کرده و آوالانچ را به متامسک واریز نموده‌اید.

چرا کیف پول متامسک؟

متامسک در زمان نگارش این مطلب بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد. این موضوع نشان می‌دهد که متامسک به عنوان یک کیف پول اتریومی به خوبی انتظارات کاربران را برآورده کرده است. بدون شک این تعداد رو به افزایش است. دلیل این موفقیت را می‌توان همانطور که پیش‌تر اشاره شد، امنیت بالا در کنار کاربرد گسترده و قابلیت اتصال به شبکه‌ها، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف دانست.

سوالات متداول

چگونه می‌توان شبکه آوالانچ را به متامسک اضافه کرد؟

برای اضافه کردن آوالانچ به متامسک، کافی است قسمت Add Network را در ولت پیدا کنید، سپس شبکه آوالانچ را به متامسک اضافه نمایید.

چگونه هنگام افزودن شبکه به متامسک، شبکه‌ی آوالانچ را انتخاب کنیم؟

این کار به دو صورت امکان پذیر است. روش اول این است که در منوی POPULAR آن را پیدا کنید. راه دوم این است که در قسمت CUSTOM NETWORK، مشخصات شبکه را که در این مطلب آمده است به صورت دستی وارد نمایید.

واریز آوالانچ از کیف پول آوالانچ به متامسک باید از طریق کدام زنجیره انجام شود؟

واریز آوالانچ از ولت آوالانچ به کیف پول متامسک را باید از طریق C Chain انجام داد.

چگونه توکن‌های آوالانچ را از X Chain به C Chain انتقال دهیم؟

در کیف پول آوالانچ در منوی سمت چپ گزینه‌ای به نام Cross Chain وجود دارد که باید از طریق آن عمل کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
avax
همیشه مشتاق یادگیری درباره دنیای دیجیتال هستم. خلق محتوای حرفه‌ای در زمینه کریپتوکارنسی از فعالیت‌های محبوب من در این مسیر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا