اخبار آلت کوین ها

مراقب اطلاعیه‌های جعلی ایردراپ آربیتروم باشید!

سرمایه‌گذاران باید مراقب اطلاعیه‌های جعلی باشند

ادعا‌های مبنی بر خطر ایردراپ‌های جعلی آربیتروم (ARB) با منتشر شدن لینک فیشینگ در سرور رسمی دیسکورد آربیتروم به واقعیت پیوست. در پیام فیشینگ منتشر شده در دیسکورد آبیتروم نوشته شده است که فرصتی برای مطالبه مجدد سهام اضافی در آربیتروم وجود دارد.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، در ۲۵ مارس ۲۰۲۳، شرکت امنیتی متمرکز بر بلاکچین CetriK خبر از امکان انتشار یک لینک فیشینگ از طریق سرور دیسکورد آربیتروم را داد. به نظر می‌رسد که این اعلامیه جعلی با لینک فیشینگ آن از طریق حساب هک شده‌ی دیسکورد یکی از توسعه‌دهندگان آربیتروم به اشتراک گذاشته شده است.

این پیام جعلی با عنوان «فرصتی برای مطالبه مجدد سهام اضافی در آربیتروم» منتشر شد و به مشکلات ایجاد شده در مطالبه اولیه توکن اشاره دارد. با این حال، در URL آن، آربیتروم اشتباه هجی شده است. به این صورت که Arbitrum را به شکل Arbtirum نوشته است؛ روشی که در حمله فیشینگ برای فریب مخاطبان استفاده می‌شود.

با کلیک کردن روی چنین لینکی، معمولاً قربانیان به یک وبسایت جعلی هدایت می‌شوند که آن‌ها را مجبور به وارد کردن اطلاعات شخصی مانند کلید خصوصی کیف پول می‌کند. اما با تحقیقاتی که Cointelegraph انجام داد، مشخص شد که بعد از کلیک کردن روی این لینک فیشینگ وبسایتی خالی با متن استغفرالله نشان داده می‌شود.

تا زمانی که آربیتروم خبری واضح و رسمی منتشر کند به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود با چنین اطلاعیه‌هایی تعامل نداشته باشند. از آنجایی که هکر‌ها ممکن است سعی کنند تا از تبلیغات ایردراپ سوءاستفاده کنند، سرمایه‌گذاران باید مراقب اطلاعیه‌های جعلی باشند.

در عین حال، دو ایردراپ هانتر موفق شدند که ARB تقریباً به ارزش ۳.۳ میلیون دلار به دست آورند. همان‌طور که Cointelegraph گزارش داد، یک کیف پول حدود ۲ میلیون دلار به صورت ARB و دیگری توکن‌هایی به ارزش تقریبی ۱.۳۸ میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Cointelegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا