اخبار ارزهای دیجیتال

بنیاد آربیتروم نسبت به طرح پیشنهادی خود تجدیدنظر کرد

این تغییر رویه بعد از یک هفته انتقاد کاربران صورت گرفت

بنیاد آربیتروم بعد از ارائه یک پیشنهاد بحث برانگیز که بر اساس آن کنترل اکثر توکن‌های شبکه در اختیار بنیاد قرار می‌گرفت، تجدیدنظر کرد.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، در ماه مارس، آربیتروم به کاربران خود توکن ARB را ایردراپ کرد و اعلام کرد که قصد دارد به گاورننس غیرمتمرکز روی بیاورد. قبل از اعلام این خبر، بنیاد تصمیماتی گرفته بود، از جمله اختصاص ۷.۵ درصد از کل عرضه توکن به خودش.

بنیاد آربیتروم پیشنهاد بهبود آربیتروم (AIP-1) را برای تصویب این تصمیمات راه‌اندازی کرد. با این حال، پس از اینکه فاش شد که بنیاد قبل از فروش توکن‌ها منتظر نتیجه رای نمانده است، مشکلاتی به وجود آمد. این در حالی بود که رای‌گیری در ۳ آوریل به پایان می‌رسید و اکثریت قاطع کامیونتی (۷۰%) به آن رای منفی داده بودند.

بنیاد آربیتروم بعد از واکنش‌های شدیدی که کاربران و صاحبان توکن نسبت به پیشنهاد اخیر نشان دادند از به رای گذاشتن این طرح منصرف شد و در دوم‌ آوریل ۲۰۲۳، در توییتی نوشت که اولین طرح اداره‌ای آن که با عنوان AIP-1 شناخته می‌شود به احتمال زیاد به رای‌گیری گذاشته نخواهد شد. این بنیاد در ادامه اضافه کرد:

بنیاد متعهد به رسیدگی به بازخورد‌های دریافتی از کاربران شبکه است. به این ترتیب، طرح پیشنهادی قرار است به چندین بخش کوچک‌تر تقسیم شود.

تیم آربیتروم خاطر نشان کرد:

طرح AIP-1 بسیار کلی است و موضوعات زیادی را شامل می‌شود. ما به توصیه‌های DAO عمل کرده و AIP را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کنیم تا کاربران درباره هر موضوع جداگانه به بحث بپردازند و رای‌گیری کنند.

این تغییر رویه بعد از یک هفته انتقاد کاربران صورت گرفت. اگر این طرح اجرایی می‌شد، بنیاد آربیتروم که یک شرکت متمرکز است، کنترل بیش از ۷۵۰ میلیون توکن ARB به ارزش حدود یک میلیارد دلار را در اختیار می‌گرفت. منتقدانی از جمله کریس بلک (Chris Blec) که حامی امور مالی غیرمتمرکز و طرفدار تمرکززدایی است، این طرح را نمایش تمرکززدایی خواندند. کریس در توییتی نوشت:

هیچ چیز غیرمتمرکزی درباره آربیتروم یا آپتیمیزم وجود ندارد. اگر از یک شبکه بدون نیاز به مجوز استفاده می‌کنید به این معنی نیست که شبکه غیرمتمرکز است. هر دوی این شبکه‌ها می‌توانند زنجیره‌ها را غیرفعال کنند، کد‌ها را تغییر دهند، تراکنش‌ها را سانسور کنند، کیف پول‌ها را مسدود سازند یا از DAO سرقت کنند.

بنیاد آربیتروم اعلام کرد که نسبت به ۷۵۰ میلیون توکن دریافتی تصمیماتی جداگانه گرفته خواهد شد و افزود که می‌تواند گزینه‌هایی مانند یک دوره واگذاری چهار ساله را در نظر بگیرد. علاوه بر این، بنیاد با توکن‌هایی که در اختیار دارد نمی‌تواند در رای‌گیری‌ها شرکت کند. همچنین قرار است بنیاد گزارش‌های شفافی از نحوه مصرف بودجه در طول زمان به کاربران ارائه دهد.

این بنیاد اظهار کرد که جزئیات برنامه The Special Grants (کمک‌های ویژه) مبهم است و امکان مشارکت DAO را فراهم نمی‌کند. قرار است این برنامه به صندوق توسعه اکوسیستم تغییر نام دهد و جزئیات مربوط به نحوه استفاده از وجوه به نفع اکوسیستم آربیتروم ارائه شود. در نهایت بنیاد اعلام کرد که پیشنهاد‌های جدید در رابطه با بهبود شبکه آربیتروم در اوایل هفته جاری صادر خواهند شد.

بر اساس گزارش CoinGecko قیمت توکن ARB در اواخر هفته نزول پیدا کرد و با کاهش ۱۸ درصدی از اوج قیمت ۱.۴۰ دلاری خود در اول ‌آوریل ۲۰۲۳ به پایین‌ترین قیمت یعنی ۱.۱۵ دلار در سوم ‌آوریل ۲۰۲۳ در معاملات صبح سوم ‌آوریل آسیا رسید. توکن ARB از زمان ایردراپ خود در ۲۳ مارس ۲۰۲۳، ۸۶% کاهش قیمت داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Cointelegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا