اخبار اتریوم

نهنگ های ارز دیجیتال مانع رشد قیمت اتریوم شدند

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که نهنگ‌های اتریوم با فروش خود سبب پایین آمدن قیمت شده‌اند و علاقه‌ای به خرید مجدد از خود نشان نداده‌اند

تعداد قابل توجهی از دارندگان بزرگ اتریوم طی ماه گذشته و پس از آن که این ارز موفق به حفظ سنگر ۲۰۰۰ دلاری نشد، دارایی خود را به فروش رساندند. حال که به قیمت ۱۸۰۰ دلار نزدیک شده‌ایم، از فشار فروش کاسته شده است.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، دفعه آخری که اتریوم پس از یک تجربه نزول، با کاهش فشار فروش مواجه شد، ارزش این ارز افزایش شدیدی یافت. اما به نظر می‌رسد که این بار، قیمت اتریوم اشتیاق کمتری برای صعود دارد.

حال داده‌های اخیر نشان می‌دهند که نهنگ‌های ارز دیجیتال ممکن است مانع صعود اتریوم شده باشند. آدرس‌های با دارایی بیش از ۱۰۰۰ اتر، علاقه‌ای به خرید مجدد این ارز در سطح فعلی قیمت از خود نشان نمی‌دهند.

تعداد آدرس‌های دارای بیش از ۱۰۰۰ اتریوم
تعداد آدرس‌های دارای بیش از ۱۰۰۰ اتریوم

شاخص توزیع عرضه اتریوم تایید می‌کند که نهنگ‌ها در فشار فروش اخیر اتریوم نقش داشته‌اند.

اگرچه سهم آدرس‌های بالای ۱۰ میلیون اتر رشد ثابتی داشته است اما این آدرس‌ها عموما بر بازار تاثیری ندارند زیرا تعداد آن‌ها بسیار اندک است و ثانیا عموما به قراردادهای هوشمند و یا صرافی‌ها تعلق دارند.

درصد مالکیت از عرضه کل اتریوم به تفکیک میزان دارایی
درصد مالکیت از عرضه کل اتریوم به تفکیک میزان دارایی

از سویی جریان خالص اتر به صرافی‌ها به شکل خروجی است بنابراین این آدرس احتمالا متعلق به آدرس قرارداد هوشمند استیکینگ اتریوم است که طی چهار هفته گذشته با خیل واریز روبرو بوده است.

تعداد واریزهای روزانه به قرارداد استیکینگ (رنگ قرمز) و میزان کل استیک شده (رنگ سبز)
تعداد واریزهای روزانه به قرارداد استیکینگ (رنگ قرمز) و میزان کل استیک شده (رنگ سبز)

تقاضای اتریوم در ۱۰ روز گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است که نشان‌دهنده کاهش علاقه بازار است. سطح اهرم در هفته دوم ماه می کمی افزایش یافت، درست زمانی که قیمت اتریوم کاهش بیشتری پیدا کرد. این احتمالاً به دلیل فروش استقراضی (Short) بود. با این حال، این معیار در پنج روز گذشته دوباره به حالت قبل بازگشته است که تقریبا مصادف با زمانی است که شتاب خرس ها تمام شد. این نشان می‌دهد که فروشندگان در بازار مشتقه عقب‌نشینی کرده‌اند.

اهرم تخمینی و حجم معاملات باز در بازار مشتقه اتریوم
اهرم تخمینی و حجم معاملات باز در بازار مشتقه اتریوم

رفتار قیمتی اتریوم در این روزها نشانه بن‌بست فعلی در بازار است. در زمان نگارش این مطلب اتریوم با قیمت ۱۸۲۵ دلار معامله می‌شود. این ارز در پنج روز اخیر حرکتی جانبی داشته است. تقاضای پایین با وجود کاهش قیمت در طی چهار هفته گذشته، شاید بارزترین دلیلی است که عدم‌اطمینان را در بازار منعکس می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا