اخبار ارزهای دیجیتال

آرژانتین استفاده از ارز دیجیتال در اپلیکیشن های پرداخت را ممنوع کرد

یکی از مقامات مالی این کشور اعلام کرده که این ممنوعیت به منظور کاهش ارتباط سیستم پرداخت آرژانتین به دارایی‌های دیجیتالی است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، در تاریخ ۴ می سال ۲۰۲۳، بانک مرکزی آرژانتین از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت خواست که از این پس تراکنش‌های رمزارزی را ارائه ندهند و مدعی شد که این ممنوعیت به منظور کاهش ارتباط سیستم پرداخت آرژانتین به دارایی‌های دیجیتالی اعمال شده است.

طبق بیانیه ارائه شده توسط این مقام مالی، ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت نمی‌توانند از طریق برنامه‌های خود خدمات رمزارزی را ارائه دهند یا تسهیل کنند. بنا به این تصمیم، شرکت‌های پرداخت فین‌تک و مؤسسات مالی این کشور نیز تحت همان قوانین قرار می‌گیرند.

این مقام مالی اعلام کرد:

ارائه‌دهندگان خدمات پرداختی که حساب‌های قابل واریز و برداشت را ارائه می‌دهند، نباید با دارایی‌های دیجیتال، از جمله دارایی‌های رمزارزی که صلاحیت لازم را ندارند و توسط بانک مرکزی جمهوری آرژانتین تأیید نشده‌اند، معاملاتی را انجام دهند یا آنها را تسهیل کنند.

قانونی برای رمزارزها در آرژانتین تنظیم نشده‌ است، بنابراین تمام کوین‌ها و توکن‌ها مشمول این تصمیمات هستند.

هنوز مشخص نیست که این تدابیر چه تأثیری بر صنعت رمزارزی محلی خواهد گذاشت. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند. اتاق فین‌تک آرژانتین دولت را به بازنگری در تصمیم خود فراخوانده و ادعا کرده که “این ممنوعیت دسترسی به فناوری که فرصت‌ها و مزایای بسیاری را برای جامعه ما ارائه می‌دهد، محدود می‌کند.”

پرداخت با ارز دیجیتال

تورم شدید باعث افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در آرژانتین شده است. در ماه آوریل، قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود در برابر پزوی آرژانتین (ARS) رسید و نرخ تبادل بیت کوین از ۶/۵۹ میلیون ARS گذشت – این یعنی رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در یک سال.

به گزارش دفتر ملی آمار، در ماه مارس، نرخ تورم در آرژانتین در مقایسه با سال قبل ۱۰۴/۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش ۱۰۲/۵ درصدی در ماه قبل، رشد تورم همچنان ادامه دارد.

همچنین، مطابق گزارش Cointelegraph، محبوبیت بیت کوین در کشور آرژانتین با کاهش ارزش پزو نسبت مستقیم داشته است. پزو در سال گذشته تقریباً ۵۰ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار ایالات متحده از دست داده است.

پزو به دلار

در بحران اقتصادی پیش رو، حتی برخی از شهرهای آرژانتین نیز به دنبال پناهگاهی امن در رمزارزها بوده‌اند. در دسامبر سال گذشته، استان سان لوئیس آرژانتین استیبل کوین خود را که به دلار آمریکا پگ (PEG) شده است، صادر کرد. این استیبل کوین در دسترس همه ساکنین سان لوئیس قرار دارد و به صورت کامل با دارایی‌های مالی شفاف تضمین شده است.

به گزارش Chainalysis، بیش از ۳۰٪ مصرف‌کنندگان آرژانتینی برای خرید کالاهای روزمره، و احتمالاً برای تراکنش‌های کوچک زیر ۱۰۰۰ دلار از استیبل کوین استفاده می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا