کیف پولمقالات ارز دیجیتال

راهنمای انتخاب بهترین کیف پول های ایاس در سال ۲۰۲۲

ایاس یک توکن کاربرپسند از بلاکچین اتریوم است که یک پلتفرم بلاک چین برای توسعه برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dapps) به وجود می‌آورد. درست مانند اتریوم، EOS یک پلتفرم میزبانی قرارداد هوشمند است که با ارائه مجموعه‌ای از سرویس‌ها و عملکردهایی شبیه به سیستم عامل طراحی شده است تا توسعه dapp را آسان کند. با اینکه‌ تا اینجا به‌صورت مختصر با مبحث ارز دیجیتال ایاس چیست، آشنا شدید، اجازه دهید کمی در این ماجرا عمیق‌تر وارد شویم تا در راستای شناخت کیف پول ایاس و بهترین‌های آن در سال ۲۰۲۲، درک بهتری داشته باشیم.

آشنایی با ارز دیجیتال ایاس

توکن ایاس (EOS)  ارز دیجیتال شبکه‌ای با همین نام و مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. توکن EOS یکی از محبوب ترین توکن‌های موجود در دنیای ارزهای دیجیتال به حساب‌ می‌آید. امروزه، ارزش این توکن در بازار کریپتو کارنسی بیش از ۲ میلیارد دلار تخمین می‌خورد و قطعا به‌عنوان یکی از ۵ ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار شناخته می‌شود.

توزیع توکن EOS در یک دوره ۳۴۱ روزه انجام شده تا زمان کافی برای همه جهت تحقیق درباره‌ی این رمزارز وجود داشته باشد. شاید به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال در کیف پول ایاس خود، مقدار زیادی از این توکن را برای سودآوری نگهداری می‌کنند.

هدف EOS در هنگام راه‌اندازی، گردآوری بهترین ویژگی‌ها و فناوری‌های مختلف قراردادهای هوشمند موجود در بازار (مانند پشتیبانی محاسباتی اتریوم، امنیت بیت‌کوین و…) در یک پلتفرم کاربردی ساده و مقیاس‌پذیر برای کاربران بدون دانش فنی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال بود. این هدف برای این پایه‌گذاری شد که اقتصاد بلاک چین روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود، پس افراد بیشتری باید بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

پروژه EOS توسط شرکتی به نام Block One که یک شرکت مستثنی از جزایر Cayman بوده و همواره در حال توسعه است. این شرکت توسط دن لاریمر (Dan Larimer) از بنیانگذاران Bitshares و Steemit و برندان بلومر(Brendan Blumer) رهبری می‌شود که تجربیات فوق‌العاده‌ای در دنیای رمزارز در پیشینه‌ی خود دارند.

در زمینه‌ی ایجاد کیف پول ایاس، این روند با اتریوم متفاوت است زیرا قبل از استفاده از کیف پول Eos باید نام حساب ایاس خود را ایجاد کنید. حساب EOS یک نام ۱۲ کاراکتری قابل خواندن برای انسان است که در بلاک چین ذخیره می‌شود. درباره‌ی نحوه‌ی ایجاد نام حساب کاربری برای کیف پول Eos در ادامه مفصل توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن بد نیست نیم‌نگاهی به آینده ایاس هم داشته باشیم.

کیف پول ایاس و ارز دیجیتال آن چیست؟

به‌طور کلی این پلتفرم دارای چشم انداز عالی و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی است که می‌تواند به راحتی آینده را از آن خود کند. یکی از دلایلی که آینده ارز دیجیتال ایاس را بسیار درخشان می‌دانند، بحث‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی مختلف در قالب Eos community در توییتر و فیس‌بوک مطرح می‌شود.

اگر می‌خواهید درباره این پروژه اطلاعات بیشتری کسب کنید، از وب‌سایت رسمی آن‌ها دیدن کنید، وایت پیپر این ارز را بخوانید و یا به سادگی به مقاله‌ای که درباره‌ی ارز دیجیتال ایاس در مجله‌ی والکس منتشر شده است، مراجعه کنید.

نحوه‌ ایجاد نام حساب کاربری ایاس

همانطور که اشاره شد، حساب EOS نیاز به یک نام قابل خواندن دارد که در زنجیره بلوکی ایاس ذخیره شده و به کلیدهای صاحب حساب متصل می‌شود. یک حساب ایاس برای انجام اقدامات روی پلتفرم EOS، مانند ارسال یا دریافت توکن‌ها، رای‌گیری و شرط‌‌‌بندی لازم است.

ایجاد حساب کاربری ایاس در پلتفرم‌های مختلف امکان‌پذیر است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Zeos و Eosx اشاره کرد. برای ایجاد نام ۱۲ کاراکتری در حساب کاربری کیف پول ایاس خود، کافیست بعد از مراجعه به یکی از پلتفرم‌های ایجاد حساب کاربری و کلیک برروی گزینه‌ی ایجاد حساب جدید، نام انتخابی ۱۲ کاراکتری خود را وارد نمایید. لطفا برای انتخاب بهترین پلتفرم افتتاح حساب دقت و تحقیق کافی را به خرج داده و به پلتفرم‌های معرفی شده اکتفا نکنید تا در آینده سرمایه‌تان به خطر نیفتد.

زمانی که یک نام غیرتکراری معتبر انتخاب کنید، کلیدهای عمومی شما با برچسب فعال مشخص می‌شود و این نشان دهنده‌ی موفقیت‌آمیز بودن پروسه‌ی انتخاب نام کیف پول ایاس خواهد بود.

بهترین کیف پول‌های ایاس

مشخصا وقتی پای بهترین کیف پول‌های یک ارز دیجیتال وسط می‌آید، انتخاب کیف پول‌های سخت‌افزاری، انتخابی ایمن‌تر است. بنابراین اگر بخواهیم بهترین کیف پول ایاس را معرفی کنیم، باید نگاهی به لیست کیف پول‌های سخت افزاری بیاندازیم. کیف پول سخت‌افزاری به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که شبیه به یک فلش مموری بوده و برای دسترسی به آن باید درایور خود را به لپتاپ یا گوشی از طریق پورت‌های USB یا OTG و یا به‌وسیله‌ی بلوتوث متصل کنید. از آنجایی که این نوع کیف پول‌ها دائما متصل به اینترنت و شبکه‌ی آنلاین نیست، ریسک هک کردن آن به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. البته که این نوع کیف پول ایاس قیمت بالاتری نسبت به نسخه‌های غیر رایگان نرم‌افزاری دارد.

کیف پول سخت افزاری ایاس

از جمله‌ بهترین کیف پول‌ های سخت افزاری ایاس می‌توان به:

۱. Ledger Nano X

۲. Keep Key

۳. Ledger Nano S

۴. Trezor T

۵. Cool Wallet S

اشاره کرد. قیمت حدودی این کیف پول‌ها بین ۵۰ تا ۱۲۰ دلار تخمین می‌خورد و همه‌ی آن‌ها بیش از ۱۵۰۰ توکن ایاس را پشتیبانی می‌کنند. با اینکه به لحاظ قیمتی، کیف پول‌های نرم‌افزاری مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، همچنان بهترین کیف پول های ایاس از نسخه‌های سخت‌افزاری انتخاب می‌شوند.

معرفی کیف پول های نرم ‌افزاری ایاس

کیف پول‌های نرم‌افزاری به دلیل کاربرد ساده و البته مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن، انتخاب بسیاری از فعالان حوزه‌ی ارز دیجیتال است. در ادامه ۵ کیف پول ایاس که بهترین‌های نسخه‌ی نرم‌افزاری در سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شوند معرفی شده‌اند.

کیف پول تراست ولت (Trust wallet)

هر جا که صحبت از کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌شود، یک سر قضیه به تراست والت، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های دنیای کریپتوها برمی‌گردد که بیش از ۵ میلیون کاربر فعال دارد.

با اینکه کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری به ایمنی کیف پول‌های سخت‌افزاری نمی‌رسند، اما تراست والت به عنوان یکی از امن‌ترین انتخاب‌ها معرفی می‌شود؛ چرا که شما ملزم به ارائه‌ی اطلاعات شخصی نیستید. از طرفی، Trust wallet هرگز به کیف پول کاربران دسترسی ندارند و کلیدهای خصوصی شما به صورت محلی میزبانی می‌شوند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود این کیف پول یکی از بهترین کیف پول های ایاس شناخته شود، رابط کاربری متمایز آن است که استفاده از آن را بسیار آسان می‌کند. علاوه بر این، دارای ویژگی‌های مفید مختلفی است که تجربه کاربری را بسیار لذت بخش‌تر می‌کند. Trust Wallet از بیش از ۱۶۰ ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و روزبه‌روز به این تعداد افزوده می‌شود. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌های موبایل بوده و می‌توانید از مارکت‌های اپلیکیشن یا وبسایت رسمی Trust wallet آن را دانلود و نصب کنید.

کیف پول کوین بیس (Coinbase)

از آنجایی‌که کوین بیس در اصل یک صرافی است، می‌توانید از آن برای خرید توکن Eos  و سپس ذخیره آنها در کیف پول کوین بیس استفاده کنید. در این صورت شما در یک پلتفرم واحد هم ارز دیجیتال خود را خریداری و معامله می‌کنید، هم آن را به‌صورت ایمن نگهداری می‌کنید. البته اپلیکیشن‌های صرافی و کیف پول کوین بیس جداگانه هستند.

این کیف پول Eos، با اندازه‌گیری‌های امنیتی سطح بالایی همراه بوده که شامل احراز هویت دو مرحله‌ای، امضاهای متعدد، درخواست‌های تایید و… است که آن را به یک انتخاب امن در میان کیف پول‌های نرم‌افزاری تبدیل کرده است.

کیف پول کوین بیس رابط کاربری بسیار راحتی دارد و استفاده از آن حتی برای مبتدیان ارز دیجیتال، بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را در دستگاه اندروید یا iOS خود دانلود کنید و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام را ارائه دهید.

کیف پول SimpleEos

در میان کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول‌هایی که نسخه دسکتاپ ارائه می‌دهند، امن‌تر از اپلیکیشن‌های موبایلی در نظر گرفته می‌شوند. SimpleEOS یک کیف پول ایاس بوده که با هدف تعامل با اکوسیستم EOS طراحی شده‌ است. در واقع این کیف پول، یک کیف اختصاصی برای توکن ایاس به حساب می‌آید. SimpleEos قابلیت نصب برروی سیستم‌های لینوکس، ویندوز و iOS را دارد که از چندین حساب پشتیبانی می‌کند.

نکته منفی این است که کوین‌های EOS تمام چیزی است که می‌توانید با SimpleEOS ذخیره کنید. اگر نیاز به ذخیره توکن‌های دیگر دارید، باید کیف پول‌های دیگر را نیز داشته باشید. اما، از آنجایی‌که این کیف پول انحصاری است، با تمام فناوری‌های Eos.io سازگار است.

کیف پول اینفینتو (Infinito)

کیف پول نرم افزاری ایاس

کیف پول اینفینیتو یک کیف پول موبایل بین‌المللی است که به شما اجازه می‌دهد طیف گسترده‌ای از کوین‌ها و توکن‌ها را ذخیره کنید. این کیف پول نه تنها از کوین‌های شبکه اصلی EOS پشتیبانی می‌کند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش، لایت‌کوین، توکن‌های NEO NEP-5 و همه توکن‌های ERC20 را ذخیره کنید. کیف پول Infinito  با پشتیبانی از Touch ID، دسترسی سریع، راحت و امن را به ارزهای دیجیتال شما ارائه می‌کند.

امنیت این کیف پول ایاس بالا است چرا که کلیدهای خصوصی شما در دستگاه شما باقی می‌مانند و عبارت عبور و کلیدهای خصوصی شما کاملاً رمزگذاری شده‌اند.

کیف پول ایاس گواردا (Gaurda)

اپلیکیشن‌های کیف پول Guarda کیف ‌پول‌های اندروید و iOS هستند که برای ذخیره، مدیریت، انتقال و دریافت توکن‌های ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها همچنین شامل گزینه‌ای برای خرید سکه با کارت بانکی و شارژ کیف پول از طریق سرویس داخلی Exchange هستند.

از جمله‌ ویژگی‌های این کیف پول ایاس می‌توان به:

  • دریافت و ارسال ارز
  • تاریخچه معاملات
  • معاملات داخلی
  • خرید با فیات
  • واردات و صادرات کلیدهای خصوصی
  • پشتیبانی کیف پول

اشاره کرد.

برخلاف بسیاری از کیف ‌پول‌های دیگر، Guarda هیچ اطلاعاتی از مشتری، داده‌های کیف پول یا کلیدهای خصوصی را ذخیره نمی‌کند. کلید خصوصی در حافظه امن دستگاه ذخیره شده و فقط در صورت خروج از کیف پول، خود را حذف می‌کند. این ویژگی آن را به یکی از بهترین کیف پول های EOS تبدیل می‌کند.

بهترین انتخاب برای کیف پول Eos کدام است؟

در پاسخ به این سوال، باید گفت قطعا کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بالاتری را برای کاربران فراهم می‌کند. اما از آنجایی‌که خرید این نوع کیف پول‌ها در ایران کمی دشوار و هزینه‌‌ی آن قابل توجه است، بسیاری به کیف پول‌های نرم‌افزاری روی می‌آورند. در میان کیف پول‌‌های نرم‌افزاری ذکر شده، اگر به دنبال یک کیف پول ایاس به صورت انحصاری هستید، SimpleEos انتخاب خوبی است. اما اگر به دنبال یک کیف پول جامع‌تر هستید، کوین‌بیس و تراست والت، حرف اول را می‌زنند. شما تجربه استفاده از کدام ولت‌ها را دارید؟ پیشنهاد اصلی‌تان چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا