کیف پول

بهترین کیف پول ارز دیجیتال اندروید و IOS در ایران

اگر به دنبال ذخیره ارزدیجیتال خود بر روی یک دستگاه تلفن همراه‌ اندروید یا iOS هستید، این مقاله راهنمای شماست. در این مقاله بهترین کیف پول نرم افزاری موبایل را که می‌توانید در فروشگاه گوگل پلی و اپ استور پیدا کنید، را معرفی کرده‌ایم. هر پروژه کریپتویی باید اپلیکیشن موبایل داشته باشد. یکی از این برنامه‌های مهم، اپلیکیشن‌ها کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال موبایل است به کمک آن تراکنش در کریپتو راحت‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود. کاربران مایل به استفاده از کیف پول‌های موبایلی هستند اما چیزی که برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد، میزان امنیت این برنامه‌هاست. چراکه می‌خواهند از دارایی‌های کریپتو خود در برابر گم شدن یا سرقت حفظ کنند. 

در این مقاله به معرفی برترین برنامه‌های خدمات کیف پول موبایلی و امکانات آن خواهیم پرداخت. دلیل برتری آن‌ها نظرات مثبت کاربران و رابط کاربری قوی است که دارند. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویژگی‌های یک کیف پول نرم افزاری موبایل مناسب چیست؟

پیش از بررسی گزینه‌های بهترین کیف پول نرم افزاری موبایل، لازم است با ویژگی‌های یک محصول مناسب آشنا شوید. در هنگام انتخاب نهایی یک ولت، برخی ویژگی‌ها نظیر امنیت و سهولت در استفاده از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بسته به اولویت‌های شما، میزان رعایت شدن هر یک از این پارامترها در کیف پول مورد نظرتان، می‌تواند انتخاب گزینه نهایی از بین چند محصول را ساده‌تر کند. در جدول زیر، می‌توانید کیف پول‌های معرفی شده در این مقاله را در یک نگاه با یکدیگر مقایسه کنید.

سهولت در استفادهسطح امنیتپشتیبانی از اندرویدپشتیبانی از iOSنحوه ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصیهزینه و کارمزدها
 Coinbaseآسانبالاداردداردداغرایگان با کارمزد متغیر
 ChangeNOW آسان متوسط دارد دارد سرد رایگان با کارمزد متغیر
 MetaMask آسان بالا دارد دارد سرد رایگان با کارمزد ۰.۸۷۵ درصدی برای معاملات
 Huobiآسان متوسط دارد دارد  سردرایگان با کارمزد پایین برای معاملات جفت‌ارزها 
 Exodusمتوسط  بالا دارد دارد  داغ رایگان و اخذ کارمزد فقط برای معاملات 
 MyEtherWalletمتوسط متوسط  داردداردسرد  رایگان و اخذ کارمزد فقط برای معاملات 
 Trust walletآسانبالاداردداردداغ (با امکان تغییر)  رایگان و اخذ کارمزد فقط برای معاملات 
 eToroمتوسط  متوسط  دارد دارد داغ تراکنش رایگان و کارمزد برای برداشت وجه 
 Coinomi آسان بالادارد دارد داغ   رایگان و اخذ کارمزد فقط برای معاملات 
 Eclair Mobileمتوسط نسبتاْ بالا دارد  دارد  داغ  رایگان با کارمزد متغیر 
 Electrum Walletمتوسط بالا دارد ندارد سرد تعیین هزینه تراکنش براساس سرعت انجام 

معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید و ios 

در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌های نرم افزاری برای موبایل‌های اندروید و ios می‌پردازیم تا با خیالی آسوده امن‌ترین‌ها را انتخاب کنید.

کیف پول نرم افزاری موبایل کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس (Coinbase) یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. این صرافی توسط برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مهندس سابق Airbnb و فرد ارسام (Fred Ehrsam)، تاجر سابق گلدمن ساکس، راه‌اندازی شد.

کوین بیس خدمات متنوعی ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها کیف پول نرم افزاری موبایل است. این کیف پول دیجیتال به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های رمزنگاری و NFT خود را ذخیره و مدیریت کنند.

کوین بیس

کیف پول آنلاین کوین بیس یک کیف پول داغ است که می‌تواند با مرورگرهای dApp ادغام شود. این کیف دیجیتال امکان نصب در دستگاه‌های مختلف از جمله سیستم‌ عامل‌های‌ اندروید و iOS را دارد.

کیف پول خود کنترل‌گر است؛ به این معنی است که کاربران کنترل کامل کیف پول و دارایی‌های خودشان دارند و می‌توانند آن را با کلید خصوصی مدیریت کنند. کلیدها اساساً مستقیماً در دستگاهی که برنامه نصب شده است ذخیره می‌شوند. از ویژگی‌های خوب این کیف پول می‌توان به سازگاری‌اش با کیف پول‌های سخت افزاری همانند Ledger و Trezor اشاره کرد.

درست است که کیف پول کوین بیس، یک صرافی متمرکز نیست اما می‌توان از آن برای ارسال و دریافت تراکنش از یک صرافی ارز دیجیتال یا کاربر دیگر استفاده کرد. همچنین این کیف پول با ارزهای فیات مانند دلار سازگار بوده و می‌تواند به یک حساب بانکی که با رمز ارز سازگاری دارد، متصل شود.

از دیگر ویژگی‌های متمایز این کیف پول نرم افزاری موبایل می‌توان به امکان ذخیره و معامله NFT‌ها یا توکن‌های ERC721 دانست. این برنامه امکان خرید از فروشگاه‌هایی که درگاه پرداختی رمز ارز دارند را نیز فراهم کرده است. 

همان‌طور که اشاره شد، این برنامه از دسته کیف پول داغ بوده و فقط به صورت آنلاین می‌توان دارایی را در آن ذخیره کرد. بنابراین در برابر تهدیدات هک آسیب پذیر است. البته این برنامه از فناوری Secure Enclave برای به حداقل رساندن این ریسک کمک گرفته است تا بتواند به صورت ‌ایمن کلیدهای خصوصی را ذخیره کند. همچنین با فعال کردن سایر ویژگی‌های امنیتی استاندارد مانند احراز هویت دو مرحله‌ای و پین اضافی نیز می‌توان امنیت آن را بیشتر کرد. 

اطلاعات خصوصی کاربر با استاندارد پیشرفته AES-256 رمزگذاری می‌شود. نسخه‌های پشتیبان فیزیکی این برنامه در صندوق‌های سپرده و خرانه‌ها در مکان‌های مختلفی نگهداری می‌شوند. دانلود و استفاده از برنامه کیف پول نرم افزاری موبایل Coinbase  رایگان است. کمیسیون‌های اعمال شده برای تراکنش‌ها شامل کارمزد شبکه و کارمزد متغیر است که بین ۱.۴۹ تا ۳.۹۹ درصد در نظر گرفته شده.

مزایای مهم کیف پول کوین بیس عبارت‌اند از:

  • امنیت بالا
  • قابلیت ذخیره‌سازی NFT
  • امکان مدیریت کلیدهای خصوصی توسط کاربران
  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • امکان ادغام با مرورگر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

معایب کیف پول Coinbase نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • ذخیره‌سازی آنلاین کلیدهای خصوصی و مستعد هک بودن
  • پشتیبانی ضعیف از کاربران
  • هزینه تراکنش بالا در مقایسه با پلتفرم‌های مشابه

لینک دانلود:

کیف پول نرم افزاری موبایل چینج نو  (ChangeNOW)

پلتفرم مبادله ارز دیجیتال ChangeNOW.io در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این برنامه از  بیشتر از ۶۰ ارز فیات پشتیبانی می‌کند. در واقع هدف آن ارائه برنامه‌ای بوده که بتوان به سادگی در آن به مبادله، خرید و فروش رمزارز با حفظ حریم خصوصی پرداخت. طیف خدمات آن‌ها شامل مبادله فوری، کیف پول، ردیاب تراکنش و وام است.

کیف پول کریپتو موبایل ChangeNOW را می‌توانید از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید. کاربران این پلتفرم بدون مراحل خسته کننده ثبت نام و تأیید، مستقیماً به بخش معاملات دسترسی خواهند داشت. این کیف پول نرم افزاری موبایل از اصلی‌ترین ارزهای دیجیتال ازجمله بیت‌کوین ، اتریوم، ERC-20 و توکن‌های مبتنی بر BEP2 پشتیبانی می‌کند. 

تقریباً هر کسی که به تلفن و اینترنت دسترسی دارد می‌تواند بدون محدودیت جغرافیایی از این کیف پول استفاده کند. تراکنش‌های فیات به لطف ادغام ChangeNOW با ارائه دهندگان پرداخت Guardian و Simplex بسیار راحت شده است. به طوری که حتی مبالغ پایین و ۲ دلاری نیز از طریق این پلتفرم امکان جابه‌جایی دارند.

ولت ChangeNOW

ChangeNOW یک کیف پول non-custodial است یعنی غیرمتمرکز بوده و کاربران کلیدهای خصوصی مخصوص به خود را دارند. بنابراین کاربران بر حفظ امنیت دارایی‌های خود کاملا کنترل دارند. اینکه در این کیف پول نیازی به ثبت نام برای انجام معاملات وجود ندارد، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را به حداقل رسانده است. دانلود و استفاده از ChangeNOW رایگان است. کارمزد تراکنش به دو صورت نرخ ارز ثابت یا کلاسیک محاسبه می‌شود که چیزی در حدود ۱٪  است.

مزایای کیف پول ChangeNOW شامل موارد زیر است:

  • ذخیره‌سازی سرد و کنترل امنیت دارایی توسط کاربران
  • ارائه رایگان امکانات
  • بدون نیاز به ثبت‌نام و احراز هویت

همچنین معایب ChangeNOW را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • عدم ارائه قابلیت پیشرفته نظیر چارت قیمت و … برای معامله‌گران حرفه‌ای
  • عدم پشتیبانی از معاملات فیوچر و سایر اشکال معاملات ارزهای دیجیتال
  • عدم کسب مجوز از نهادهای قانونی

لینک دانلود:

کیف پول نرم افزاری موبایل متامسک (MetaMask)

کیف پول متامسک توسط شرکت نرم افزاری ConsenSys در سال ۲۰۱۶ در نیویورک آمریکا وارد بازار شد. نسخه اولیه آن افزونه وب بود که روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس و Brave قابل نصب بود و آن طریق کاربر می‌توانست به خرید و فروش و ذخیره توکن‌های اتریوم و کوین‌ها بپردازد.این شرکت چهار ساله بعد، یعنی در سال ۲۰۲۰، نسخه کیف پول نرم افزاری موبایل خود را در اختیار کاربرانش قرار داد.

این برنامه در دو نسخه برای‌ اندروید و iOS در دسترس است. با کمک این برنامه کاربرد می‌توان توکن‌ها را ذخیره و یا مبادله کرد. علاوه براین، ویژگی غیرمتمرکز بودن آن امکان مدیریت کلیدهای خصوصی را برای کاربران فراهم می‌آورد. با این کیف پول می‌توان توکن‌های اتریوم و سایر توکن‌های مرتبط با آن از جمله NFT) ERC-721) را خرید و فروش و ذخیره کرد. شاید این ویژگی محدود به نظر برسد، اما با بیش از ۱۸۰۰ ارز دیجیتال مختلف می‌توان با این کیف پول نرم افزاری موبایل کار کرد. ویژگی خوب دیگر آن امکان ادغام نسخه وب آن با کیف پول سخت افزاری مانند Ledger است که نسخه موبایل آن، این ویژگی را ندارد.

متامسک برای موبایل

با ذخیره کلیدهای خصوصی در دستگاه‌های کاربران، مسئولیت حفظ امنیت را به کاربران خود محول کرده است. علاوه بر این، از  لایه‌های امنیتی همانند پین کدهای پین سفارشی و پشتیبان مخفی نیز بهره می‌برد.  لازم به ذکر است که نسخه موبایل آن از نظر امنیت بهتر از نسخه مرورگر آن است. هر دو نسخه موبایل و مرورگر MetaMask به صورت رایگان قابل دانلود است. این برنامه به عنوان هزینه خدمات، ۰.۸۷۵٪ به طور خودکار به هر قیمت اعمال می‌کند. علاوه بر این، کاربران باید هزینه ETH gas را بپردازند. علاوه بر این، شما می‌توانید از متامسک به صورت یک افزونه بر روی مرورگر کروم نیز استفاده کنید. از همین رو این محصول را می‌توان در لیست گزینه‌های کیف پول دسکتاپی نیز جای داد.

مزایای کیف پول متامسک:

  • ذخیره‌سازی سرد دارایی‌ها
  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و دنیای دیفای
  • پشتیبانی بیش از ۱۸۰۰ ارز دیجیتال مختلف

معایب کیف پول متامسک:

  • استفاده از درگاه‌های پرداخت شخص ثالث و مستعد حمله
  • عدم پشتیبانی از بیت کوین

لینک دانلود:

کیف پول نرم افزاری موبایل هوبی (Huobi)

Huobi پلتفرمی است که از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. علاوه بر امکانات ذخیره دارایی، خدمات مدیریت دارایی دیجیتال (DAM) را به صورت ساده، راحت و ‌ایمن ارائه می‌دهد. این برنامه کاربردی که جزء بهترین کیف پول نرم افزاری موبایل محسوب می‌شود برای‌ اندروید و همچنین iOS در دسترس است. 

این برنامه کاربردی یکی از بهترین کیف پول‌های موبایلی از جهت تنوع دارایی است، زیرا این پلتفرم به شما امکان دسترسی به صدها توکن مختلف را می‌دهد. به این ترتیب، اگر شما از آن دسته سرمایه‌گذارهایی هستید که دوست دارید در پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از کیف پول Huobi برای ذخیره توکن‌های خود در یک مکان امن استفاده کنید. مانند بایننس، این صرافی گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که مایلند به خدمات معاملاتی به شیوه‌ای کم هزینه، دسترسی داشته باشند. چراکه شما می‌توانید جفت ارزهای دیجیتال را در Huobi فقط از کارمزد ۰.۲۰٪ در هر طرف خرید و فروش کنید.

کیف پول هوبی

نسخه جدید و ارتقا یافته Huobi Wallet طراحی رابط کاربری حرفه‌ای‌تری دارد. پس از باز کردن برنامه، می‌توانید دارایی‌ها را چک کنید و به گزینه انتقال سریع در صفحه اصلی نیز دسترسی داشته باشید. کاربران می‌توانند کوین‌های مورد نظر خود را علاوه بر هشت ارز دیجیتال برتر (BTC، ETH، EOS، TRX، USDT، و غیره) که در برنامه موجود هستند نیز به کف پول خود اضافه کنند. در واقع، کیف پول نرم افزاری موبایل Huobi از تمام توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند تا مدیریت دارایی‌ها جامع و راحت باشد. کیف پول Huobi یک کیف پول حرفه‌ای چند زنجیره‌ای است. این کیف پول آنلاین با تکیه بر متخصصین امنیت  و توسعه فناوری گروه Huobi در زمینه بلاک‌چین، برنامه کاربرد را با‌امنیت تضمین شده در اختیار کاربران خود قرار داده است.

مزایای کیف پول Huobi:

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال اصلی
  • قابلیت انتقال سریع دارایی
  • کارمزد پایین برای جفت‌ارزهای دیجیتالی

معایب کیف پول Huobi:

  • عدم ارائه گزینه پشتیبانی از کاربران
  • عدم پشتیبانی از دلار آمریکا به عنوان ارز فیات

لینک دانلود:

کیف پول نرم افزاری موبایل Exodus

کیف پول نرم افزاری Exodus برای ذخیره بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. جی پی ریچاردسون و دانیل کاستانولی بنیانگذاران این والت هدف خود را توانمند کردن کاربران در مدیریت دارایی خود قرار دادند. جی پی تجربه به انتشار بیش از ۲۰۰ کتابخانه منبع باز برای بیت‌کوین و سایر کریپتو کارنسی‌ها را داشت و دانیل روی تصاویر بصری شرکت‌های بزرگی مثل اپل و دیزنی کار می‌کرد. 

برنامه کاربردی کیف پول Exodus هم روی iOS و هم‌ اندروید قابل نصب است. این برنامه از سه تب نمونه کارها، صرافی و کیف پول تشکیل شده است. در واقع به کاربران خود امکان ردیابی نمونه کارها و عملکردهای خود را می‌دهد. همچنین امکان رد و بدل دارایی‌ها مدیریت کلیدهای خصوصی را نیز فراهم کرده است.  درست است که می‌توان تراکنش‌های کریپتو در این پلتفرم به راحتی انجام داد؛ اما هیچ امکانی برای واریز فیات یا خرید کریپتو با فیات در نظر نگرفته است.

ولت اکسودوس

کیف پول نرم افزاری موبایل Exodus نیز non-custodial است. بنابراین مدیریت و کنترل کلیدهای خصوصی در اختیار خود کاربران قرار داده شده است. امکان بازیابی رمز عبور با استفاده از آدرس‌ ایمیل را نیز در آن فراهم آورده‌اند. علاوه براین، برای افزایش امنیت آن امکان سازگاری با کیف پول‌های سخت افزاری همانند Ledger یا Trezor را نیز میسر کرده‌اند. این برنامه را می‌توان به صورت رایگان دانلود و نصب کرد. همچنین توسعه‌دهندگان آن هیچ کمیسیونی برای واریز یا برداشت برای آن در نظر نگرفته‌اند. بنابراین تنها هزینه‌ای که از کاربران خود دریافت می‌کند، مربوط به هزینه‌های شبکه یا ماینر خواهد بود.

مزایای کیف پول Exodus:

  • ارائه اغلب امکانات اولیه به صورت رایگان
  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • غیرحضانتی
  • پشتیبانی بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال مختلف

معایب کیف پول Exodus:

لینک دانلود:

کیف پول نرم افزاری موبایل مای اتر ولت (MyEtherWallet) 

مای اتر والت یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال معتبرترین برنامه کاربردی ذخیره ارز دیجیتال است. این کیف پول نرم افزاری موبایل به صورت متن باز طراحی شده و به کاربران اجازه تعامل مستقیم با شبکه اتریوم را می‌دهد. همچنین با این والت می‌توان ارزهای دیجیتال مختلفی همانند ETH، ERC، ETC و BTC را می‌توان نگهداری کرد.  این والت که با نام مختصر MEW نیز شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۵ توسط تیلور موناهان (Taylor Monahan) راه‌اندازی شد. البته مدتی بعد تیلور، کیف پول دیگری برای اتریوم با نام MyCrypto را برای وب روانه بازار کرد. 

این کیف پول نرم افزاری موبایل را می‌توان از بر روی‌ اندروید و iOS دانلود و نصب کرد. این والت امکان خرید اتریوم را با کارت بانکی میسر کرده است؛ اما امکان برداشت ارز فیات مانند دلار را نداشته و فقط به صورت اتریوم قابل برداشت است. از ویژگی متمایز آن می‌توان به امکان دسترسی به والت به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت نام برد. MyEtherWallet نیز به صورت non-custodial طراحی شده است تا خود کاربران مسئول نگهداری کلیدهای خصوصی خود باشند. از ویژگی‌های امنیتی این والت می‌توان به انتخاب یک پین امن و استفاده از Face ID یا اثر انگشت برای دسترسی به آن اشاره کرد.

مای اتر ولت

از دیگر ویژگی‌های امنیتی آن به امکان ادغام کامل با کیف پول سخت افزاری است که کاربران می‌توانند تمامی دارایی‌های خود را داخل درایو فیزیکی ذخیره کنند. این کیف پول نرم افزاری موبایل را می‌توان به صورت رایگان دانلود و نصب کرد. فقط کاربران برای ارسال وجه باید هزینه اتریوم گاز را پرداخت کنند.

مزایای کیف پول MyEtherWallet:

  • غیر حضانتی
  • امکان دسترسی به دارایی کیف پول به صورت آفلاین
  • ارائه رایگان امکانات پایه
  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری

معایب کیف پول MyEtherWallet:

  • عدم پشتیبانی از آلت‌کوین‌هایی به غیر از شبکه اتریوم
  • مستعد فیشینگ و تعداد گزارشات بالای کاربران از کلاهبرداری

لینک دانلود

تراست ولت بهترین کیف پول دیجیتال اندروید

تراست ولت یک کیف پول رمزنگاری متن‌باز، غیرمتمرکزی است و  روی‌ اندروید و iOS قابل نصب است. این کیف پول هم برای حرفه‌ای‌ها و هم سرمایه‌گذاران تازه‌کار یکی از بهترین کیف‌های دیجیتال است که از بیش از ۱۶۰ هزار دارایی و شبکه بلاک چین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول نرم افزاری موبایل در ابتدا برای نگهداری توکن‌های ERC20 و ERC223 طراحی شده بود، اما اکنون برای نگهداری سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین توسعه یافته است. 

تراست از فناوری Web3.0 استفاده می‌کند و امکان خرید ارزهای دیجیتال را از طریق DEX (صرافی غیرمتمرکز) که در شبکه Kyber کار می‌کند را فراهم می‌کند.  همچنین اجازه دسترسی به DApps‌های مختلف (برنامه‌های غیرمتمرکز) ساخته شده بر روی پلتفرم اتریوم از طریق والت خود را می‌دهد.  رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که کار با آن ساده است. این برنامه به راحتی قابل دانلود و نصب است به طوری که بیش از ۵ میلیون کاربر فعال دارد. تراست با بایننس که یکی از معتبرترین و بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال است، مشارکت دارد.

کیف پول ارزدیجیتال تراست ولت

این کیف پول نرم افزاری موبایل را می‌توان به صورت رایگان از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرد. درست است که به عنوان کیف پول نرم افزاری، امنیتی در حد کیف پول‌های سخت افزاری ندارد، اما اقدامات این پلتفرم در جهت حفظ امنیت دارایی‌های کاربران خود است. قوانین امنیتی این والت از طریق شرکت امنیتی بزرگ Stateful تنظیم می‌شوند.

سایر اقدامات امنیتی تراست والت از جمله  اسکن پین کد یا اسکن اثر انگشت برای افزودن یک لایه امنیتی اضافی،  استفاده می‌کند. این قابلیت را کاربران می‌توانند به صورت دستی در بخش تنظیمات آن فعال کنند. این پلتفرم هیچ اطلاعاتی از کاربرانش را در سرور خود ذخیره نمی‌کند و با تعریف کلیدهای خصوصی و دادن اختیار مدیریت آن به کاربرانش، حفظ امنیت آن را برعهده دارندگان کیف پول نرم افزاری موبایل گذاشته است.

تراست ولت هنگام نصب و راه‌اندازی هیچ هزینه‌ای را دریافت نمی کند. علاوه بر این هیچ هزینه اشتراکی نیز ندارد. بنابراین والت تراست را می‌توان به راحتی از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرد. تنها کارمزدی که از برنامه دریافت می‌کند، هزینه گس است که کارمزد پردازش تراکنش‌ها (هزینه‌های شبکه) روی برنامه است که یا به استخراج‌کنندگان پرداخت می‌شود یا به زنجیره‌های PoS (اثبات سهام) که از آن‌ها دریافت می‌کنند.

مزایای کیف پول تراست ولت:

  • یک محصول شناخته‌شده با بیش از ۵ میلیون کاربر فعال
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال
  • رابط کاربری ساده
  • امنیت بالا
  • ارائه رایگان خدمات پایه

معایب کیف پول تراست ولت:

  • دشوار بودن استفاده از ویژگی ذخیره‌سازی سرد

لینک دانلود

کیف پول eToro

eToro یک کیف پول ارز دیجیتال با ویژگی ذخیره‌سازی داغ و آنلاین است. این کیف پول امکانات مختلفی نظیر مبادله، انتقال ارز دیجیتال بین کیف پول‌های مختلف و سایر ویژگی‌های پایه یک ولت را در کنار هم ارائه کرده است. ای‌تورو بیش از ۵۶ ارز دیجیتال مختلف را پشتیبانی کرده و یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاران تنوع‌طلب است. همچنین در این کیف پول، امکان ذخیره ارزهای فیات متنوعی را نیز خواهید داشت.

متأسفانه کیف پول eToro از قابلیت ذخیره‌سازی و مدیریت NFT پشتیبانی نمی‌کند؛ با این حال امکان خرید این دسته از دارایی‌های دیجیتال توسط این کیف پول وجود دارد. شما می‌توانید با خرید یا افزودن مقداری اتریوم به این کیف پول و اتصال آن به یک بازارچه دیفای، توکن غیرمثلی مورد نظر خود را خریداری کنید. ای‌تورو برای تراکنش‌های خود هزینه‌ای دریافت نمی‌کند؛ با این حال در هنگام برداشت وجه از این پلتفرم، نیازمند پرداخت ۵ دلار به عنوان کارمزد به این کیف پول دارید.

مزایای کیف پول eToro:

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف
  • پشتیبانی از طیف گسترده ارزهای فیات
  • عدم دریافت هزینه تراکنش

معایب کیف پول eToro:

  • عدم امکان ذخیره‌سازی NFT
  • هزینه نسبتاً بالای کارمزد برداشت

لینک دانلود

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کوینومی یک کیف پول ارز دیجیتال کاربردی است که از هر رمزارز مبتنی بر ERC20/223/723، Omnilayer، NEM، BEP2 و TRC10 پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که این والت برای افرادی که به دنبال ذخیره انبوهی از انواع مختلف کوین هستند گزینه‌ای مناسب باشد. این کیف پول نرم افزاری موبایل یک رابط کاربری تمیز دارد، امنیت آن از حد متوسط بالاتر بوده و به صورت رایگان در دسترس است. در مجموع Coinomi ایرادات کمی داشته و می‌توان آن را یکی از بهترین کیف پول‌ها در بازار کریپتو دانست. 

کیف پول کوینومی

این کیف با پشتیبانی بیش از ۱۲۵ شبکه بلاک‌چین و ۲۵ زبان زنده دنیا، یک محصول بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاران در سراسر جهان است. با استفاده از کوینومی امکان خرید، فروش، مبادله و همچنین سواپ ارزهای دیجیتال را در اختیار خود خواهید داشت. همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باعث جلب توجه کاربران به سمت این کیف پول شده است.

مزایای کیف پول کوینومی:

  • پشتیبانی زنده و ۲۴ ساعته از کاربران
  • امنیت بسیار بالا
  • رابط کاربری مناسب برای افراد مبتدی
  • پشتیبانی از چندین شبکه بلاک‌چین

معایب کیف پول کوینومی:

  • عدم پشتیبانی از ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای
  • عدم سازگاری با کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • عدم امکان ذخیره سرد و آفلاین کلیدهای خصوصی

لینک دانلود

کیف پول Eclair Mobile

این کیف پول نرم افزاری موبایل سازگار با شبکه لایتنینگ طراحی شده است. رابط کاربری این والت ساده و زیبا است و کانال‌های مورد نیاز خود را در آن می‌توانید مشخص کنید. این برنامه کاربردی رایگان بوده و فقط از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌تواند برای کاربرانی که با بیت‌کوین معامله می‌کنند، گزینه مناسبی باشد. البته امیدواریم که توسعه دهندگان آن در نهایت پشتیبانی از سایر رمزارزها را به آن اضافه کنند، چراکه هیچ ایرادی در عملکردش ندارد.

کیف پول Eclair Mobile

این کیف پول نرم‌افزاری از جهات بسیاری نظیر پشتیبانی از کاربران، امنیت و هزینه کارمزد در مقایسه با سایر کیف پول‌ها، امتیاز بسیار بالایی از کاربران خود گرفته است. با این حال رابط کاربری آن ممکن است برای سرمایه‌گذاران مبتدی کمی پیچیده به نظر برسد. در حالت کلی اگر به دنبال یک کیف پول نرم‌افزاری برای ذخیره بیت کوین باشید، به احتمال زیاد Eclair Mobile می‌تواند در لیست گزینه‌های شما قرار بگیرد.

مزایای کیف پول Eclair Mobile:

  • هزینه کارمزد پایین در مقایسه با سایر محصولات مشابه
  • سرعت بالای تراکنش‌ها به دلیل پشتیبانی از شبکه لایتنینگ
  • امنیت بالا

مزایای کیف پول Eclair Mobile:

  • پشتیبانی فقط از بیت کوین
  • رابط کاربری نامناسب برای کاربران مبتدی

لینک دانلود

کیف پول الکتروم (Electrum Wallet)

آخرین کیف پول معرفی شده در این مقاله به کیف پول Electrum اختصاص دارد. این کیف پول عملکرد مناسبی داشته و با ویژگی امنیتی کلیدهای امنیتی رمزنگاری شده محلی می‌توان کلیدهای خصوصی را مدیریت کرد. سرعت اجرای این برنامه بسیار عالی است و یک سرور اضافی و پشتیبان برای آن درنظر گرفته شده است. از همین رو، احتمال از کار افتادن سرورهای این کیف پول حتی به صورت موقتی نیز بسیار پایین است. کیف پول Electrum Wallet دارایی‌های کاربران را به صورت سرد و آفلاین ذخیره می‌کند.

با این حال اگر طرفدار سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مختلف داشته باشید، ممکن است این محصول باعث ناامیدی شما شود؛ چرا که تنها ارز دیجیتال پشتیبانی شده توسط Electrum Wallet به بیت کوین اختصاص دارد! همچنین این کیف پول روشی برای پشتیبانی از کاربران در نظر نگرفته و تنها به محتوای آموزشی و پاسخ به سوالات پرتکرار اکتفا می‌کند. با این حال قابلیت ذخیره‌سازی سرد کلیدهای خصوصی بر روی دستگاه مورد استفاده، مسئولیت اصلی نگهداری از آن‌ها را به کاربران واگذار کرده و حتی در صورت بروز مشکل نیز امکان احراز هویت از طرف توسعه‌دهندگان این کیف وجود نخواهد داشت.

کیف پول Electrum Wallet قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری را نیز دارد. این برنامه از لحاظ کاربردی نیز سرعت قابل قبولی داشته و برای استفاده از آن، نیازمند دانلود کل شبکه بلاک‌چین بر روی دستگاه خود نیستید.

مزایای کیف پول Electrum Wallet:

  • راه‌اندازی اولیه سریع و ساده
  • ارائه امکانات مختلف در یک پلتفرم یکپارچه
  • حفظ حریم خصوصی کاربران
  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری

معایب کیف پول Electrum Wallet:

  • پشتیبانی فقط از بیت کوین
  • رابط کاربری نامناسب برای کاربران مبتدی
  • عدم پشتیبانی از سیستم‌عامل iOS

لینک دانلود

با والکس دارایی‌های رمز ارز خود را در جایی امن نگهداری کنید

همان طور که می‌دانید بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال به ایرانیان خدمات ارائه نمی دهند. بنابراین بهترین کیف پول نرم افزار موبایلی در ایران، صرافی هایی است که در کشور خودمان تاسیس شده‌اند. والکس یکی از بهترین صرافی‌هایی است که از سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرده است.

این صرافی علاوه بر کیف پول خود که در بستر‌ اندروید قابل نصب است، خدمات مبادله ارز دیجیتال را نیز فراهم کرده که بیش از ۳۵ توکن پشتیبانی می‌کند. سطح امنیت این اپلیکیشن از سطح متوسط بالاتر بوده و تقریبا بین کاربران از محبوبیت خوبی برخوردار است. خدمات پشتیبانی آنلاین و تلفنی ۲۴ ساعته آن از ویژگی‌های برتر آن میان سایر صرافی‌های ایرانی می‌باشد.  پس همین حالا فرایند ثبت نام در والکس را تکمیل کنید و به دنیای ارز دیجیتال وارد شوید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
Huobi
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Hamzeh Heydarzadeh
Hamzeh Heydarzadeh
1 سال قبل

سلام من برای احراز هویت مشکلی دارم لطفا راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  Hamzeh Heydarzadeh

سلام
وقت به خیر
کاربرگرامی در صورتی که برای احراز هویت در صرافی والکس مشکل و یا پرسشی دارید، با همکاران ما در پنل پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

سپپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا