صرافی ها

صرافی کوین بیس؛ آموزش ثبت نام و خرید فروش در Coinbase

صرافی کوین بیس (Coinbase) یک پلتفرم تبادل و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال است. این صرافی ارز دیجیتال به دلیل قابلیت‌های بسیار زیادی که دارد، در بین کاربران ارز دیجیتال بسیار محبوب است. کوین بیس هدف خود را از راه‌اندازی این پلتفرم، ایجاد یک سیستم مالی منصفانه‌تر، در دسترس‌تر، کارآمدتر و شفاف تر که توسط رمزارز فعال می شود، بیان کرده است.

در این مطلب قرار است ضمن بررسی ویژگی‌های این صرافی ارز دیجیتال، در مورد نحوه ثبت نام و آموزش صرافی کوین بیس صحبت کنیم. در صورتی که شما هم می‌خواهید از این صرافی ارز دیجیتال برای انجام معاملات خود استفاده کنید توصیه می‌کنیم، حتما این مطلب را بخوانید.

تاریخچه صرافی کوین بیس

کوین بیس یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز است که در سال ۲۰۱۲ به عنوان پلتفرمی برای ارسال و دریافت بیت کوین توسط برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) تاسیس شد. هر چند اغلب افراد او را به واسطه راه‌اندازی کوین بیس می‌شناسند اما کارنامه کاری آرمسترانگ بسیار درخشان است و او به عنوان مشاور و مهندس در شرکت‌های تکنولوژی بسیار معروفی مانند IBM هم سابقه فعالیت دارد.

برایان آرمسترانگ دو مدرک علوم کامپیوتری و اقتصاد دارد که با استعداد او در برنامه‌نویسی‌ ترکیب شد و او را برای برداشتن قدم‌های بزرگی در دنیای تکنولوژی آماده کرد. آرمسترانگ در سال ۲۰۱۰ وایت پیپر بیت کوین را مطالعه کرد و به آن علاقه‌مند شد. او همزمان که در حال تحقیق روی ارزهای دیجیتال بود، به عنوان مهندس نرم‌افزار به شرکت نرم‌افزاری Airbnb پیوست. اما او متوجه یک مشکل مهم در شرکت شد و آن هم ارسال پول به آمریکای جنوبی بود. تلاش او برای یافتن راه‌حلی برای این مشکل، زمینه‌ساز ایجاد صرافی کوین بیس شد.

صرافی کوین بیس در ابتدا از رمزارزهای محدودی پشتیبانی می‌کرد اما پس از مدت کوتاهی از طرف کاربران ارز دیجیتال مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر این صرافی  در زمره بهترین صرافی های بین المللی جهان قرار دارد. کوین بیس در سایت خود نام بیشتر از ۱۰۰۰ رمزارز را آورده است که پشتیبانی می‌کند.

این صرافی بیش از ۳۷۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد. مشتریان صرافی Coinbase از ۱۰۰ کشور متفاوت در این صرافی معامله می‌کنند و با بیش از ۱۱ هزار موسسه مالی مختلف در سراسر دنیا همکاری دارد.

تجربه کاربری صرافی کوین بیس 

صرافی کوین بیس دو پلتفرم Coinbase و Coinbase Pro را برای معامله ارائه می‌کند که هر کدام به شما امکان خرید، فروش و تجارت ارزهای دیجیتال را می‌دهند و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

Coinbase: خرید و فروش در Coinbase برای افراد مبتدی و  تازه وارد مناسب است. Coinbase در وب‌سایت اصلی یا از طریق دستگاه‌های تلفن همراه Android و iOS در دسترس است. بازار ارزهای دیجیتال ۲۴ ساعته کار می‌کنند، بنابراین می‌توانید در هر زمان وارد شوید و معامله خود را ثبت کنید. 

Coinbase Pro: این رابط کاربری بیشتر مناسب افراد حرفه‌ای بازارهای معاملاتی است. در Coinbase Pro گزینه‌های حرفه‌ای معامله مانند استاپ لاس وجود دارد که شما می‌توانید از آن برای تعیین حد سود و ضرر در معاملات خود استفاده کنید.

ویژگی‌های صرافی کوین بیس

ثبت نام در کوین بیس

صرافی کوین مدت کوتاهی بعد از آنکه راه‌اندازی شد، مورد توجه کاربران قرار گرفت. زیرا این صرافی ارز دیجیتال، ویژگی‌هایی داشت که آن را از سایر صرافی‌ها جدا می‌کرد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی عبارت است از:

داشتن اپلیکیشن موبایل: Coinbase در کنار وب‌سایت اصلی خود، اپلیکیشن موبایل برای دو سیستم عامل اندروید و IOS را به کاربران ارائه می‌دهد. نسخه موبایل صرافی کوین بیس رابط کاربری مناسبی را دارد و خرید و فروش ارز دیجیتال را با دسترسی همیشگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پشتیبانی از رمزارزهای زیاد: کوین بیس، از بیشتر رمزارزهای معروف و مشهور و انواع کوین‌های محبوب مانند استیبل کوین‌ها، میم کوین‌‌ها و شت کوین‌ها پشتیبانی می‌کند.

برخورداری از امنیت بالا: کوین بیس از پروتکل‌های امنیتی پیشرو در صنعت کریپتوکارنسی برای ایمن نگه داشتن سپرده‌ها و دارایی‌های مشتریان استفاده می‌کند. قابل ذکر است که ۹۸ درصد از دارایی‌های مشتریان به صورت سرد یا آفلاین در شبکه‌ای از صندوق‌های امانات در سراسر جهان ذخیره می‌شود. صرافی کوین بیس از رمزگذاری و امنیت استاندارد بانکی برای وب سایت خود استفاده می‌کند. علاوه بر این، همه حساب‌ها باید از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند.

قابلیت ترید ساده و حرفه‌ای: این پلتفرم امکان ترید را برای تریدرهای حرفه‌ای‌ و مبتدی فراهم کرده است و هردو گروه می‌توانند متناسب با نیاز و مهارت خود با این پلتفرم کار کنند.

امکان پرداخت به شیوه‌های مختلف: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کوین بیس این است که کاربران می‌توانند در این صرافی پرداخت‌ها و برداشت‌های خود را از روش‌های مختلفی مانند دبیت کارت (debit card) انجام دهند.

آموزش ثبت نام در صرافی کوین بیس

ثبت نام در coinbase

صرافی کوین بیس از ابتدای سال ۲۰۲۱ جهت جلوگیری از پول‌شویی و کلاهبرداری، احراز هویت را برای کاربرانش اجباری کرده است. پس کاربران ایرانی امکان ثبت نام و استفاده از این صرافی را ندارند مگر آنکه تابعیت کشور دیگری را داشته باشند. روند ثبت نام در صرافی Coinbase به شکل زیر است :

  1. وارد سایت www.coinbase.com شوید. 
  2. روی گزینه Get Started کلیک کنید.
  3. در این قسمت اطلاعاتی همچون نام کاربری، آدرس ایمیل و رمز عبور از شما درخواست می‌شود.
  4. پس از ثبت اطلاعات، ایمیل فعال‌سازی به آدرس ایمیل ثبت شده برای شما ارسال می‌شود. پس از تایید ایمیل، مرحله اول ثبت نام به پایان رسیده است.
  5. پس از تایید ایمیل، نوبت به تایید تلفن همراه شما می‌رسد. با ثبت شماره تلفن همراه، پیامکی جهت تایید آن برای شما ارسال می‌شود و پس از وارد کردن اطلاعات آن، شماره تلفن همراه شما در کوین بیس تایید خواهد شد. 
  6. در نهایت مرحله آخر احراز هویت اجباری Coinbase است که از شما مدرک شناسایی معتبر و آدرس دقیق پستی را درخواست می‌کند. همان‌طور که گفته شد اگر تابعیت کشوری غیر از ایران را داشته باشید، بدون مشکل می‌توانید احراز هویت را تکمیل کنید و از خدمات کوین بیس استفاده کنید.

نحوه دریافت و ارسال رمز ارز در صرافی کوین بیس 

ارسال و دریافت ارز دیجیتال در coinbase

واریز و برداشت رمزارز در صرافی Coinbase، شباهت بسیاری با صرافی‌های آنلاین دیگر دارد. در ادامه مراحل آن را با هم مرور می‌کنیم:

ارسال رمزارز در Coinbase

  • برای ارسال یک رمز ارز در قسمت داشبورد روی گزینه Send/Receive  کلیک کنید. 
  • در بخش Send، مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید ارسال کنید وارد کنید. 
  • آدرس کریپتو، شماره تلفن یا آدرس ایمیل شخصی را که می‌خواهید رمز ارز را برایش ارسال کنید، وارد کنید.
  • روی Pay با کلیک کنید و رمز ارز مورد نظر را انتخاب کنید.
  • برای بررسی جزئیات روی Continue کلیک کنید، سپس روی Send now کلیک کنید.

دریافت رمز ارز در Coinbase

  • در داشبورد روی گزینه Pay کلیک کنید.
  • بخش Receive را انتخاب کنید.
  • بخش Asset را انتخاب کنید و رمزارزی را که قصد دریافت آن را دارید انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب دارایی، کد QR و آدرس کیف پول برای شما نمایش داده می‌شود.

نحوه خرید و فروش در صرافی کوین بیس 

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در کوین بیس

خرید و فروش رمز ارز در صرافی Coinbase نیز مشابه با بسیاری از صرافی‌های آنلاین در جهان است. برای انجام هر کدام از این عملیات‌ها می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه خرید ارز در Coinbase

  • در گوشه راست داشبورد روی گزینه Buy/sell کلیک کنید.
  • در بخش Buy روی رمز ارز مورد نظر جهت خرید کلیک کنید.
  • مقدار مورد نیاز جهت خرید را انتخاب کنید.
  • روش پرداخت خود را انتخاب کنید.
  • روی Preveiw Buy کلیک کنید تا جزییات معامله را مشاهده کنید.
  • در صورت صحیح بودن جزییات، روی گزینه Buy کلیک کنید تا خرید شما نهایی شود.

نحوه فروش  ارز در Coinbase

  • در گوشه راست داشبورد روی گزینه Buy/sell کلیک کنید.
  • در بخش Sell روی رمز ارز مورد نظر جهت خرید کلیک کنید.
  • مقدار مورد نیاز جهت فروش را انتخاب کنید.
  • روی Preveiw Sell کلیک کنید تا جزییات معامله را مشاهده کنید.
  • در صورت صحیح بودن جزییات، روی گزینه Sell کلیک کنید تا فروش شما نهایی شود.

چه رمز ارز‌هایی در صرافی کوین بیس ارائه می‌شود؟

صرافی کوین بیس در ابتدا از تعداد رمزارزهای زیادی پشتیبانی نمی‌کرد و تنها سه رمزارز بیت کوین، لایت کوین و اتریوم را در لیست خود داشت. اما با گذشت زمان و افزایش تعداد کاربران این صرافی، کوین بیس تعداد زیادی کوین به لیست خود اضافه کرد و در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار رمزارز را پشتیبانی می‌کند.

تعدادی از رمزارزهای محبوب وشناخته شده که امکان مبادله و معامله آن‌ها در کوین بیس وجود دارد عبارت است از:

کارمزد و هزینه صرافی آنلاین کوین بیس

یکی از ایرادهایی که به صرافی کوین بیس وارد است، بالا بودن کارمزد معاملات است. کارمزد معاملات در Coinbase 0.50% به علاوه هزینه‌های اضافی بر اساس روش پرداخت است. در واقع می‌توان گفت به طور میانگین کارمزد هر معامله ۴% است که در مقایسه با صرافی‌های دیگر مانند بایننس، زیاد است.

آیا در کوین بیس به تأیید هویت نیاز است؟

برای باز کردن حساب در کوین بیس شما باید اطلاعات شخصی خود را در فرم ثبت نام وارد کنید و احراز هویت شوید. مراحل ثبت نام در این صرافی چندان پیچیده نیست و کافی است در مرحله اول نام، نام خانوادگی و آدرس یک ایمیل معتبر را وارد کنید، تا یک لینک تایید به ایمیل شما ارسال شود. با کلیک روی لینک موجود در ایمیل، شما به صفحه اصلی سایت باز برمی‌گردید. می‌توانید بقیه مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید.

در این مرحله برای تکمیل مراحل احراز هویت علاوه بر یک آدرس ایمیل و تأیید شماره تلفن، باید یک سند اثبات هویت مانند گذرنامه نیز آپلود کنید. برای آپلود تصاویر هم از وب کم یا دوربین تلفن همراه استفاده کنید. کافی است که از سند مورد نظر عکس بگیرید و در صورت نیاز عکس را برش بزنید. در این مرحله در صورتی که حجم عکس از حجم استاندارد کمتر یا بیشتر باشد، آپلود عکس انجام نمی‌شود و باید عکس دیگری ارسال کنید. بعد از اتمام مراحل تایید هویت می‌توانید یک روش پرداخت انتخاب کنید و شروع به مبادله یا معامله ارزهای دیجیتال بکنید.

مزایا و معایب صرافی کوین بیس 

صرافی Coinbase دومین صرافی بزرگ جهان از نظر حجم معامله و از بهترین صرافی های متمرکز است اما مانند بسیاری از پلتفرم‌های خرید و فروش رمز ارز، مزایا و معایبی نیز دارد. در جدول زیر به صورت کلی مزایا و معایب صرافی کوین بیس را بررسی کرده‌ایم.

مزایای کوین بیسمعایب کوین بیس
مناسب برای تازه کاران کارمزد نسبتا بالای معاملات
پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ رمزارز مشکلاتی در بخش پشتیبانی از مشتریان
فرصت‌هایی برای سرمایه گذاری در خوn صرافیعدم پشتیبانی بیشتر از آلت کوین‌ها

آیا امکان فعالیت برای کاربران ایرانی در کوین بیس وجود دارد؟

به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران، ثبت نام و استفاده از صرافی کوین بیس برای ایرانیان عملا غیر ممکن است. البته برخی از کاربران ایرانی با استفاده از برخی روش‌ها در کوین بیس حساب باز می‌کنند. اما باید به این نکته مهم توجه کرد که کوین بیس در صورت احراز هویت واقعی، حساب آن‌ها را مسدود خواهد کرد. البته در این میان افرادی هم هستند که به دنبال بهترین صرافی های غیرمتمرکز برای معامله هستند. اما بهتر است بدانید که این صرافی‌ها نمی‌توانند تمام امکاناتی که در یک صرافی متمرکز ارائه می‌شود را به کاربران خود ارائه دهند. با توجه به همین، استفاده از صرافی ایرانی معتبر ایرانی به کاربران توصیه می‌شود.

صرافی والکس با ارائه امکانات و خدمات منحصر به فرد در حوزه کریپتوکارنسی جایگزین مناسبی برای صرافی Coinbase و از صرافی های جایگزین بایننس برای ایرانیان است. در کنار تنوع کوین، صرافی والکس از اپلیکیشن اندروید و IOS نیز پشتیبانی می‌کند. گزینه‌های جذاب معاملاتی مانند پرایس آلرت و استاپ لاس نیز به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تجربه بهتر و پرسود‌تری در معاملات کریپتویی خود داشته باشند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۹

منبع
help.coinbase
کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
9 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Elahe
Elahe
13 روز قبل

سلام.من ۳۰۰۰ تتر در ولت کوین بیس دارم برای ازاد شدن فاند ۳۰۰ تتر درخواست پرداخت شد به ادرس ولت خود کوین بیس بعد از پرداخت باز به خاطر سختی شبکه ۵۰۰ تتر دیگه درخواست پرداخت شده‌.داخل پیام هم گفته که ۸۰۰ تتر به ولت‌برمیگرده.
چطوریه؟قابل اعتماده؟!

آرن امیریان
آرن امیریان
11 روز قبل
پاسخ به  Elahe

سلام وقت بخیر
مطمئنید وارد سایت رسمی کوین بیس شدید؟ چون این اعداد غیرمنطقی هستن.

Milad Mashayekhi
Milad Mashayekhi
2 ماه قبل

سلام میخاستم بدونم کوین بیس موقع ارسال و دریافت ارز مثل بایننس ایمیل میزنه؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  Milad Mashayekhi

سلام
بله

آیدین فرجی
آیدین فرجی
8 ماه قبل

چرا من میخوام شماره تلفنمو وارد کنم میگه کد کشور پشتیبانی نمیشود

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  آیدین فرجی

سلام و عرض ادب
لطفا از از آدریس ایمیل برای تکمیل ثبت نام خود استفاده کنید دوست عزیز.

Amirgoodarzy
Amirgoodarzy
1 سال قبل

باسلام و تشکر ازبرنامه خوبتون خاستم بپرسم برای اینکه بتونم تترهایی که از بازی رو دریافت کنم ایا باید به جای خاصی متصل کنم یا اصلا صفرتاصد به چه صورت میباشد اگه مقدوره توضیح بدید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  Amirgoodarzy

سلام
وقت شما به خیر
هر پلتفرم شرایط خاص خود را دارد. اکثر بازی‌ها و برنامه‌ها یا نیاز به دادن آدرس گیرنده دارند ویا متصل کردن کیف پول کاربر به آن. بنابراین شما باید گزینه‌ای تحت عنوان برداشت (withdraw) را در بازی مربوطه پیدا کنید. در اینجا اگر نیاز به اتصال به ولت شما باشد، یک کد QR به شما نشان میدهد. سپس باید در قسمت تنظیمات کیف پول خود، گزینه wallet connect را انتخاب و بارکد QR را اسکن کنید تا به ولت شما متصل شود.
اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید اعتبار و صحت اپلیکیشن یا بازی موردنظر است. در صورتی که کیف پول خود را به پلتفرم‌های اسکم (کلاهبرداری) و تقلبی متصل کنید، ممکن است منجر به از دست رفتن دارایی شما گردد. بنابراین پیش از انجام این کار حتما از صحت و سلامت برنامه مورد نظر خود اطمینان کسب کنید.

سپاس از همراهی شما

Fati
Fati
1 سال قبل
پاسخ به  Amirgoodarzy

سلام چه بازی شما انجام میدین که بهتون تتر میده میشه لطفا بازیتون رو معرفی کنید

دکمه بازگشت به بالا