اخبار اتریوماخبار بیت کوین

نوسانات بازار بیت‌ کوین و اتریوم به کمترین سطح ۲ سال اخیر رسید

حالا بیش از یک ماه از آخرین رشد قابل‌توجه بزرگترین ارزهای دیجیتال بازار یعنی بیت‌ کوین و اتریوم می‌گذرد و این دو تا حد خوبی موفقیت‌های خود را حفظ کرده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، حجم مبادلات ماهانه بیت کوین و اتریوم در بیشتر سه ماهه دوم و ماه جولای نسبتاً کم بوده است. واریز بیت‌ کوین و اتریوم به صرافی‌ها در مدت چند هفته گذشته در مسیر نزولی قرار داشته است.

سکوتی که در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شده بازتابی عمیق از نوسانات است که همیشه در این حوزه بسیار مورد بحث قرار گرفته و حالا دوباره توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده است.

به گزارش ارائه‌دهنده داده‌های دارایی دیجیتال Kaiko، نوسانات ۹۰ روزه بیت‌ کوین و اتریوم به کمترین سطح دو سال اخیر رسیده و این موضوع یک تغییر بزرگ در بحث همیشگی نوسانات شدید در بازار رمزارزها محسوب می‌شود.

نوسانات ۹۰ روزه

رکود بازارهای رمزارزی را فرا می‌گیرد

حالا بیش از یک ماه از آخرین رشد قابل توجه بزرگترین ارزهای دیجیتال بازار از لحاظ مارکت کپ یعنی بیت‌ کوین و اتریوم می‌گذرد و این دو تا حد خوبی سودهای خود را حفظ کرده‌اند. در حالی که بیت‌ کوین در بازه ۲۹ تا ۳۱ هزار دلاری خود تثبیت شده، سرمایه‌گذاران اتریوم منتظر شکست بزرگی در منطقه ۱۸۵۰ دلار تا ۱۹۵۰ دلار بودند.

اندیکاتور باندهای بولینگر (Bollinger Bands) نیز یکی دیگر از شواهدی است که نشان می‌دهد نوسانات بازار رو به کاهش بوده است. از زمان رالی ماه ژوئن، باندها برای هر دو دارایی فشرده شده‌اند و این نشان می‌دهد که حرکت رو به بالا یا رو به پایین در بازار به وضوح کم شده است.

چارت یک روزه اتر

کاهش ادامه‌‌دار حجم معاملات

بازاری که در ماه ژوئن به نظر می‌رسید یک روند صعودی بلندمدت را آغاز می‌کند، برای بسیاری از سرمایه‌گذاران به یک نقطه توقف ناگهانی تبدیل شد. به گزارش Token Terminal، حجم معاملات ماهانه بیت‌ کوین در بیشتر روزهای سه ماهه دوم و ماه جولای تاکنون نسبتاً کم بوده است.

حجم مبادلات بیت کوین

به طور مشابه، تناوب مبادله اتریوم بین خریداران و فروشندگان طی چند ماه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته و در ماه جولای شاهد نشانه‌های کمی از بهبود بودیم.

حجم مبادلات اتر

کاهش فعالیت معاملاتی ممکن است به دلیل کاهش تأمین نقدینگی باشد، به عبارت دیگر تعداد توکن‌های موجود برای خرید و فروش در بازار ثانویه کاهش یافته است.

به گزارش شرکت تحلیلی آنچین گلس نود (Glassnode)، واریز بیت‌ کوین و اتریوم به صرافی‌ها در مدت چند هفته گذشته در مسیر نزولی قرار داشته و در زمان نگارش این خبر به پایین‌ترین سطح چند ساله اخیر خود رسیده است.

موجودی بیت کوین و اتر صرافی‌‌ها

این نشانه‌ بدی نیست، درست است؟

چنین برداشت‌های بزرگی را می‌توان به دو شکل توضیح داد: یک، تغییر استراتژی معامله‌گران به هولد بلندمدت، و دو، تمایل معامله‌گر برای نگهداری دارایی‌ها به صورت خودامانی (self-custody).

با توجه به کاهش شدید کلاس‌‌های دارایی‌ که کم‌ ریسک تلقی می‌شوند، ایده استفاده از دارایی‌های رمزارزی به‌ عنوان یک پناهگاه امن، به صورت عمومی مطرح شده است. غول‌های TradFi نیز اخیراً به این دارایی‌ها ابراز علاقه کرده‌اند به تقویت این روایت کمک می‌کنند.

در این شرایط، کاهش نوسانات، اگر چه برای معامله‌گران فعال اذیت‌کننده است، اما پتانسیل تثبیت رمزارزها را به‌ عنوان یک کلاس دارایی معتبر برای سرمایه‌گذاران با درجات متفاوت ریسک‌پذیری دارد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا