مفاهیم تحلیلی

سایت گلس نود چیست؟ آموزش سایت Glassnode و داده های آن

سایت گلس نود در واقع یک پایگاه داده بلاک چین است که اطلاعات دقیقی را از طریق تحلیل آنچین (On-Chain) به کاربرانش ارائه می‌دهد.

از طریق تحلیل‌های درون زنجیره‌ای، جریان سرمایه در بلاک چین مورد بررسی قرار می‌گیرد و از این رو، اطلاعات بسیار دقیق‌تری را نسبت به دیگر سایت‌ها به شما ارائه می‌دهد. برای رسیدن به پاسخ دقیق‌تر برای سؤال سایت گلس نود چیست؟ بهتر است تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی سایت گلس نود (Glassnode)

سایت گلس نود برای اولین بار در سال ۲۰۱۸، در آلمان راه اندازی شد. دفتر مرکزی این سایت، در حال حاضر در شهر زوگ کشور سوئیس است.

در پاسخ به اینکه سایت گلس نود چیست؟ باید گفت گلس نود یک پلتفرم برای تحلیل ارزهای دیجیتال بر اساس اطلاعات دریافت شده، از بلاک چین آن ارز دیجیتال است. یعنی، داده‌های هوشمند این پلتفرم توسط بلاک چین‌ها تولید می‌شود.

بسیاری از اطلاعات دقیق به دست آمده از سایت گلس نود را حتی از سایت‌هایی مانند “CoinMarketcap” هم نمی‌توانید پیدا کنید. زیرا نمودارهای ارائه شده در سایت گلس نود مانند کوین مارکت کپ، معمولی و ساده نیست. همچنین، سایت گلس نود انواع داده‌های بلاک چین برای هر دو دارایی با روش‌های اثبات سهام (POS) و اثبات کار (POW) را ارائه می‌دهد و از بهترین سایت های تحلیل آنچین محسوب می‌شود.

امکانات و ویژگی‌های سایت گلس نود چیست؟

از آن جایی که در این مقاله قصد داریم به معرفی پلتفرم glassnode و آموزش سایت گلس نود بپردازیم؛ بهتر است در ابتدا با امکانات و دیتاهایی که در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، آشنا شوید.

بررسی خصوصیات پلتفرم گلس نود

آکادمی گلس نود (Glassnode Academy)

بخش آکادمی گلس نود Glassnode Academy مربوط به آموزش می‌شود. آموزش‌های این بخش هم برای مبتدی‌ها و هم معامله‌گران سطح متوسط مناسب است. البته، لازم به ذکر است که تمامی آموزش‌های سایت گلس نود برای کاربران رایگان نیست. آموزش‌هایی با رنگ خاکستری رایگان، آموزش‌هایی با رنگ آبی در حال به‌روزرسانی و آموزش‌هایی با رنگ قرمز غیر رایگان است. برای آگاهی از قیمت آموزش‌های غیر رایگان باید به بخش قیمت گذاری سایت بروید.

کاربران در این محیط با تحلیل ارزهای دیجیتال، درک انواع نمودارها، نسبت سود و زیان و … آشنا می‌شوند و آنها را به خوبی یاد می‌گیرند.

استودیو گلس نود (Glassnode Studio)

هسته اصلی سایت گلس نود چیست؟ استودیو گلس نود دقیقاً هسته اصلی این سایت به حساب می‌آید. این بخش یک مرجع کامل برای دیتاهای مورد نیاز از یک ارز دیجیتال است. از منو کشویی سمت چپ این سایت می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را سرچ کرده و سپس، تجزیه و تحلیل آن را مشاهده کنید.

از دیتاهایی که در استودیو گلس نود نمایش داده می‌شود می‌توان به داده‌های ماینرها، داده‌های صرافی‌ها، معاملات فرابورس، نسبت سود و زیان و غیره اشاره کرد.

Glassnode Insights

در این بخش از سایت گلس نود شما با مقالات و گزارش‌های دقیقی درباره ارزهای دیجیتال مواجه می‌شوید. تمامی این مقالات و گزارش‌ها توسط افراد تخصصی در تیم گلس نود تهیه و منتشر شده که به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی و ایتالیایی وجود دارد. معمولا این بخش از سایت گلس نود برای افراد حرفه‌ای مناسب است تا با دیدگاه‌های و موضوعات مختلفی آشنا شوند.

سایت گلس نود اینسایت

بخش “Insight” سایت گلس نود شامل قسمت‌های متفاوتی می‌شود که شامل:

  • خبرنامه: پس از عضویت در سایت گلس نود، مقالات جدید برای شما ایمیل می‌شود.
  • Insights: تمامی رویدادها و موضوعات جدید در بازار ارزهای دیجیتال در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • تحلیل‌ها: تحلیل‌های سایت گلس نود توسط تیم متخصص انجام می‌شود تا کمترین میزان خطا را داشته باشد.
  • گزارش‌ها: در این بخش، رویدادهای مهم در زمینه ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت، نتایج این بررسی‌ها به صورت یک گزارش کامل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  • محصولات: تمامی گزارش‌ها، مقالات، تحلیل‌های مربوط به سایت گلس نود در این بخش قرار دارد.
  • DeFi: تمام مقالات و تحلیل‌های مربوط به امور مالی غیرمتمرکز جمع‌آوری‌شده توسط تیم گلن نود در این بخش قرار دارد.

کاتالوگ متریک (Metric Catalog)

این بخش از سایت گلس نود، به کمک بخش استودیو گلس نود می‌آید. از آن جایی که معیارهای زیادی در استودیو گلس نود وجود دارد، ممکن است پیدا کردن یک معیار، ساعت‌ها زمان ببرد. پس افراد می‌توانند از این بخش، معیار مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان پیدا کرده و بررسی کنند.

نمودارها

این بخش از سایت گلس نود به شما امکان ذخیره سازی معیارها و نمودارهای مورد نیازتان را می‌دهد. این بخش مانند یک داشبورد عمل می‌کند و تمامی نمودارهای ذخیره شده را در کنار یکدیگر برای شما به نمایش می‌گذارد. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا به طور هم‌زمان چند ارز دیجیتال را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

نمودارها در سایت Glassnode

یکپارچه سازی TradingView

بخش یکپارچه سازی سایت گلس نود همراه با ابزار ویرایشگر نمودار TradingView ترکیب شده و به شما امکان ویرایش بر روی معیارها و نمودارها را می‌دهد.

قیمت گذاری

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، همه امکانات و دیتاهای موجود در سایت گلس نود به طور رایگان در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. از این رو، برای استفاده کامل از امکانات این سایت باید اشتراک آن را خریداری کنید. اشتراک‌های سایت گلس نود در دو نوع هستند.

  • نوع اول اشتراک ماهانه معمولی که ماهی ۳۹ دلار است. در صورت پرداخت سالانه به طور یک جا، ماهی ۲۹ دلار محاسبه می‌شود.
  • نوع دوم اشتراک حرفه‌ای و پیشرفته که ماهی ۷۹۹ دلار است. در صورت پرداخت سالانه به طور یک جا، ماهی ۶۹۹ دلار محاسبه می‌شود.

نحوه ثبت نام در سایت گلس نود

  • برای ثبت نام در این سایت، ابتدا باید وارد پنل “Sign Up” شوید.
  • در کادر اول و دوم، نام و نام خانوادگی خود را انگلیسی وارد کنید.
  • در کادر سوم، آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • حالا باید یک رمز عبور ۸ رقمی برای حساب کاربری خود در سایت گلس نود انتخاب کنید.
  • در نهایت، در کنار متن توافق نامه تیک بزنید تا مراحل ثبت نام شما انجام شود.
  • در این مرحله، شما یک ایمیل تأیید حساب کاربری از گلس نود دریافت خواهید کرد.
  • ایمیل را باز کرده و حساب را تأیید کنید.
  • سپس، بر روی گزینه “Log In” کلیک کرده و ایمیل و پسورد خود را مجددا وارد کنید تا به صفحه اصلی سایت گلس نود منتقل شوید.
ثبت نام در پلتفرم Glassnode

تحلیل آن چین (On Chain) در سایت گلس نود

بر خلاف تحلیل‌های دیگر مانند فاندامنتال و تکنیکال، تحلیل‌های آن چین تنها مختص به ارزهای دیجیتال هستند. سایت گلس نود در واقع یکی از بهترین ابزارهای تحلیل آن چین ارزهای دیجیتال است. نه تنها افراد مبتدی، بلکه بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران حرفه‌ای نیز از این ابزار برای تحلیل‌های خود استفاده می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا