اخبار بیت کوین

قیمت بیت کوین از مرز ۲۱۰۰۰ دلار گذشت

حجم معاملات اسپات بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار گذاشت

قیمت بیت کوین در بامداد روز شنبه، ۱۴ ژانویه، از مرز ۲۱۰۰۰ دلار گذشت. طی افزایش ۱۲ درصدی قیمت در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش بازار این رمزارز به ۴۰۳ میلیارد دلار رسید.

به گزارش والکس و به نقل از Cryptoslate، داده‌ها نشان می‌دهد که طی بازه ۲۴ ساعته روز گذشته، سفارش‌های شورت با ارزشی در حدود ۲۴۵ میلیون دلار لیکویید شدند همچنین ۲۵۵ میلیون دلار بیت کوین در بازار اسپات خریداری شد.

هیچ رویداد مهم و قابل ذکری را نمی‌توان به عنوان عامل پیشران این موج افزایش قیمت ذکر کرد. بیش‌تر به نظر می‌رسد که تغییر احساسات سرمایه‌گذاران، ناشی از فقدان اخبار بد باشد و بحران‌هایی همچون سقوط صرافی FTX در حال پیوستن به تاریخ هستند.

افزون بر این، افزایش قیمت بیت کوین در روز گذشته، بخشی از روندی چند روزه بود. برخی در تحلیل بیت کوین، به اثر مثبت شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در رشد قیمت اشاره می‌کنند.

گذر از سطح ۲۰ هزار دلار اهمیت فراوانی داشت. این عدد رند، مانع روانی بسیار مهم و اثرگذاری در مسیر بهبود قیمت بود.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته

بیت کوین معمولا پیشران سایر ارزهای دیجیتال است و عملکرد مثبت آن در روز اخیر، به رشد کلی بازار کمک کرده است. مارکت کپ بازار ارزهای دیجیتال با ۸ درصد افزایش، هم‌اکنون بالغ بر ۱ تریلیون دلار است.

بازار کریپتو در شبانه‌روز اخیر بازدهی بهتری نسبت به بازار سهام داشت. شاخص داوجونز و S&P 500 به ترتیب ۰.۳ و ۰.۴ درصد رشد داشتند.

با این وجود برخی آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین رشد کمتری داشتند. اتریوم نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت در حالی که بایننس کوین، ریپل و پالیگان هر یک نزدیک به ۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. باید به انتظار نشست و دید که آیا بازار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد یا خیر.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا