اخبار بیت کوین

تله گاوی در انتظار معامله‌ گران بیت کوین است؟

تعداد آدرس‌های منحصربه‌‌فرد و بیت کوین‌های در گردش خوش‌بینانه نیست، اما قیمت بیت‌کوین (BTC) هنوز هم می‌تواند بهبود یابد.

به گزارش والکس و به نقل از dailyhodl، شرکت Santiment که در زمینه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال فعال است، به گاوهای بیت کوین توصیه کرده که مراقب فعالیت‌های خود باشند زیرا برخی از معیارهای آنچین خطرات بالقوه‌ای را نشان می‌دهند.

طبق پست وبلاگی جدید Santiment، رشد پارابولیک (رشد انفجاری) شبکه بیت کوین به اندازه بازار صعودی سال ۲۰۲۱ نیست.

به نوشته Santiment، تله‌ گاوی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت‌ها به سرعت در حال افزایش هستند، اما رشد متناظری در سودآوری وجود ندارد، همانطور که در سه ماهه اول سال جاری مشاهده کردیم.

Santiment سطح فعالیت آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت‌کوین در این بلاک چین پیشرو را نیز بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که رشد تعداد آدرس‌های بیت‌کوین به اندازه بازار صعودی گذشته قابل توجه نبوده است.

اگرچه تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد در تعامل با شبکه بیت کوین اندکی افزایش یافته، اما به میزان قابل توجهی که در طول دوره‌های صعودی قبلی مانند سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مشاهده کرده بودیم نیست. در مقابل، قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ۶۵ درصد افزایش یافته، در حالی که تعداد آدرس‌های فعال تنها ۱۱ درصد بیشتر شده است.

نموادر آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت‌کوین
نموادر آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت‌کوین

Santiment همچنین معیار بیت کوین‌های در گردش را نیز بررسی کرده که میزان جابجایی روزانه کوین‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. به گفته این شرکت، نتایج این معیار در حال حاضر به اندازه اوایل امسال که قیمت بیت کوین نزدیک به ۱۶ هزار دلار بود، خوش‌بینانه نیست.

تعداد توکن‌هایی که در روز جابه‌جا می‌شوند به اندازه فعالیت آدرس‌های منحصربه‌فرد امیدوارکننده نبوده است. در اواسط ماه مارس، زمانی که قیمت در حال رسیدن به کف خود بوده، یک افزایش موقت در مقدار بیت کوین‌های در گردش مشاهده شده، اما پس از آن دوباره این معیار کاهش یافته است. در حال حاضر، تعداد توکن‌های منحصر به‌ فردی که به صورت روزانه جابه‌جا می‌شوند، بر اساس میانگین متحرک ۳۰ روزه، ۶/۴ درصد کمتر از یکم ژانویه است، یعنی زمانی که قیمت بیت‌ کوین حدود ۱۶،۷۰۰ هزار دلار بود.

نمودار بیت کوین‌های در گردش
نمودار بیت کوین‌های در گردش

بیشتر بخوانید:  تحلیل روزانه و لحظه ای بیت کوین

این شرکت تحلیلی گفته که قیمت بیت‌کوین هنوز هم می‌تواند بهبود یابد، اما گاوها باید تحلیل آنچین را به دقت زیر نظر داشته باشند تا متوجه شوند که آیا پیشرفت‌های مثبتی در قیمت وجود دارد یا خیر.

واگرایی‌های قابل‌ توجهی وجود دارد که ممکن است جلوی بازگشت شبکه به سطوحی که در ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۱ مشاهده شده بود را بگیرند. اگرچه این واگرایی‌ها غیرقابل حل نیستند، اما می‌توانند شانس شبکه را برای بازگشت به همان سطوح قابل قبولی که پیش از این داشته به شدت کاهش دهند. شبکه برای رسیدن به موفقیت‌های قبلی خود، باید با چالش‌هایی که وجود دارند مقابله کند.

گفتنی است که باید سایر شاخص‌های آنچین مهم مانند فعالیت نهنگ‌ها و MVRV (نسبت ارزش فعلی بازار (Market Cap) به ارزش محقق شده (Realized Cap)) را نیز زیر نظر داشته باشیم. اگر در حال حاضر نسبت به بازار ارزهای دیجیتال خوش‌بین هستید، باید به بهبود معیارهای آنچین هم امیدوار باشید، معیارهایی که تا به حال بارها ثابت کرده‌اند از لحاظ فاندامنتالی قابل اعتماد هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
dailyhodl
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا