اخبار بیت کوین

نسخه ۲۵ نرم افزار بیت کوین کور منتشر شد

یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های این بروزرسانی، پشتیبانی از تراکنش‌های غیرشاهد با اندازه بیش از ۶۵ بایت بود

آخرین نسخه کلاینت نرم‌افزاری «بیت کوین کور» (Bitcoin Core) – نسخه ۲۵.۰ – در تاریخ ۲۶ می عرضه شد. این نسخه شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های تازه در کنار بهبود عملکرد ویژگی‌های پیشین و رفع اشکالات است.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین واکنش مثبتی به این ارتقا از خود نشان داده است و با افزایشی ۱.۰۳ درصدی به ۲۶۷۱۲ دلار در زمان انتشار این خبر رسیده است.

حال کمی به امکانات تازه این نسخه بپردازیم:

یکی از بهبودهای قابل ذکر این نسخه، افزودن پشتیبانی از تراکنش‌های غیرشاهد ۶۵ بایتی و بالاتر بود. این مساله سبب به وجود آمدن امکان استفاده‌های جدیدی برای تراکنش‌ها با سایزهای کوچک‌تر می‌شود و همچنین در برابر آسیب‌پذیری CVE-2017-12842 که در نسخه قبل بیت کوین کور کشف شده بود، مصونیت ایجاد می‌کند.

همچنین RPCهای جدیدی برای اسکن بلوک‌های تازه در این آپگرید افزوده شد که اسکن سریع کیف پول‌ها را تضمین می‌نماید. نود RPC، یک سرور کامپیوتری است که به کاربران اجازه می‌دهد داده‌های بلاکچین را بخوانند و تراکنش‌ها را به شبکه‌‌های مختلف ارسال نمایند.

در این بروزرسانی، متدهای JSON-RPC پارامتر جدیدی به نام args می‌پذیرند که انتقال برخی از مقادیر را راحت‌تر می‌کند.

Bitcoin Core یک نرم‌افزار متن‌باز است، بنابراین هر کسی می‌تواند به‌روزرسانی‌ها را مشاهده کرده و پیشنهاد دهد. شرکت یا سازمان خاصی به تنهایی مالک آن نیست، بلکه یک جامعه توسعه جهانی آن را پشتیبانی و بروز می‌کند.

میزان فعالیت‌های توسعه‌ای شبکه بیت کوین
میزان فعالیت‌های توسعه‌ای شبکه بیت کوین

بر اساس داده‌های سایت Santiment، فعالیت‌های توسعه‌ای بیت‌کوین از اواخر ماه مارس روند نزولی داشته است. هر چند این شاخص در هفته گذشته بهبودی جزئی یافته است. فعالیت توسعه‌دهندگان یک شاخص حیاتی برای سنجش رشد پتانسیل یک شبکه بلاکچین است.

افت این شاخص ممکن است نشان‌دهنده این امر باشد که پیشرفت‌های آینده ممکن است به تاخیر بیفتد و بر نرخ پذیرش شبکه تاثیر بگذارد. پس از افزایش در اوایل این هفته، احساسات وزن‌دار برای BTC در زمان نوشتن به سطوح خنثی خود کاهش یافت. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به طور همسو نظر واحدی در خصوص بازار ندارند.

تعداد تراکنش‌‌ها و آدرس‌های فعال روزانه
تعداد تراکنش‌‌ها و آدرس‌های فعال روزانه

ماه می سال ۲۰۲۳، ماهی رکوردشکن برای ترافیک شبکه بیت کوین بوده است. تعداد تراکنش‌های روزانه به سطوح بی‌سابقه‌ای صعود کرد. اگرچه در دو هفته گذشته ترافیک کاهش یافته است، اما اشاراتی وجود داشته است که بیت کوین در حال آماده شدن برای افزایش مجدد فعالیت است. طبق اعلام Santiment، آدرس‌های فعال روزانه در ۲۶ می به بالاترین حد سه هفته اخیر رسید، علاوه بر این، تعداد تراکنش‌های روزانه نیز افزایش یافته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا