مفاهیم تحلیلی

سایت سنتیمنت چیست؟ آموزش سایت (Santiment) و داده‌های آن

دنیای کریپتوکارنسی در عین پیچیدگی، جذابیت‌های زیادی دارد. یکی از این جذابیت‌ها سایت‌های مختلفی است که برای تحلیل ارزهای دیجیتال متنوع به شکل‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر کمی در این زمینه مطالعه کرده باشید ممکن است سؤالاتی مثل سایت سنتیمنت چیست در ذهنتان شکل گرفته باشد. سایت سنتیمت به عنوان یکی از بهترین و جذاب‌ترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال، از تحلیل آنچین و داده‌های آن استفاده می‌کند و با بررسی اطلاعات سوشال مدیاها و فاندامنتالی داده‌های ارزشمند و مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد.

شما به کمک این داده‌ها می‌توانید تحلیل‌های مختلف زیادی روی بیشتر از ۲۰۰۰ رمز ارز داشته باشید. در واقع اگر شما نسبت به جو بازار و فضای حاکم بر آن اطلاعات مفیدی داشته باشید، می‌توانید راحت‌تر و اصولی‌تر رفتار ارز دیجیتال مورد نظر خود در آن بازار را بررسی کنید. این موارد نکات مهمی است که در رابطه با سایت سنتیمنت می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. در ادامه این مقاله به معرفی پلتفرم Santiment به طور کامل خواهیم پرداخت.

نگاهی به پلتفرم سنتیمنت

خوب است ابتدا این سایت را به عنوان یکی از قوی‌ترین وبسایت‌های تحلیل ارز دیجیتال معرفی کنیم. البته با توجه به وجود سایت‌های معروفی مثل تریدینگ ویو برای تحلیل ارز دیجیتال، ممکن است این سؤال ایجاد شود که چرا از سایت سنتیمنت (Santiment) استفاده کنیم؟ پاسخ این سؤال در کاربرد این سایت است. سایت سنتیمنت بیشتر از آنکه سایتی برای تحلیل تکنیکال باشد، منبعی مناسب برای تحلیل سنتیمنتال (Sentimental) است.

بررسی بعد روانی بازار به کمک سایت سنتیمنت

بُعد مهمی که در بازار وجود دارد و توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود، بُعد روانی بازار است. شما زمانی که قصد انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال را دارید باید بدانید که فضای حاکم در بازار به چه صورتی است؟ حس و حال بازار چگونه است؟ بازار طرفدار افراد خریدار است یا افراد فروشنده؟ این موضوعات را می‌توانید در سایت سنتیمنت بررسی کنید. ضمن اینکه این سایت به عنوان یکی از بهترین سایت های تحلیل آنچین نیز شناخته می‌شود.

ویژگی‌های سایت سنتیمنت چیست؟

این سایت منبع خوبی برای تحلیل اجتماعی ارزهای دیجیتال به شکل جداگانه است. در واقع شما می‌توانید در این سایت یک تحلیل مشابه را روی ۱۰۰۰ ارز دیجیتال انجام دهید و با یکدیگر مقایسه کنید. علاوه بر این در راستای پاسخ به سؤال ویژگی‌های سایت سنتیمنت چیست می‌توان به این نکته اشاره کرد که امکان وارد کردن داده‌هایی مثل حجم معاملات، مارکت کپ و… را نیز دارد.

سایت سنتیمت وبلاگ آموزشی مخصوص به خود را دارد که با کمی گشت و گذار در آن می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره ارزهای دیجیتال مختلف به دست آورید. ضمن اینکه در قسمت غربالگر اختصاصی در این سایت می‌توانید پروژه‌های پتانسیل دار و داغ بازار را پیدا کنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که استفاده از داده‌های این سایت به طور کلی رایگان است. اما برای داشتن نسخه پرو (PRO) باید ماهانه چیزی حدود ۴۹ دلار پرداخت کنید. استفاده از معیارها و تحلیل‌های اجتماعی در این سایت در گرو خرید نسخه پرو آن است.

سایت سنتیمنت، منبعی برای تحلیل اجتماعی

نحوه استفاده از سایت سنتیمنت چیست؟

برای آموزش سایت سنتیمنت ابتدا وارد صفحه اصلی سایت (sentiment.net) شوید. سپس گزینه “Get Start” را که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد انتخاب کنید. در مرحله بعد باید گزینه “sign in” را انتخاب کنید و اطلاعات حساب خود را وارد کنید. انتخاب یک “Username” و کلیک کردن روی گزینه پذیرش قوانین مرحله ثبت نام را تکمیل می‌کند و شما در نهایت می‌توانید محیط اصلی سایت را مشاهده کنید.

این سایت دارای بخش‌های مختلفی است. بخش “Products” که در نوار بالای سایت قرار دارد خود از دو بخش مجزا تشکیل شده است:

  • Sanbase برای ارائه یک دیتابیس از بیشتر از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال مختلف
  • sanR ارائه یک بازار برای گرفتن یا قرار دادن سیگنال

برای اینکه از بخش “sanR” استفاده کنید، می‌توانید به کمک بخش “log in” و اتصال به والت اتریوم خود، تمام سیگنال‌های موجود را مشاهده کنید یا سیگنال‌های خود را بسازید. نکته جالبی که وجود دارد این است که سیگنال ایجاد شده توسط شما به عنوان یک NFT روی بلاکچین ثبت می‌شود و برای همیشه باقی می‌ماند.

کسب اطلاعات فیلتر شده در بخش Sanbase

همچنین در بخش “Sanbase” این امکان وجود دارد که اطلاعات مختلف و زیادی درباره ارزهای دیجیتال کسب کنید. این اطلاعات با فیلتر کردن رمز ارزها به دست می‌آیند. برای مثال شما می‌توانید پرفروش‌ترین ارز دیجیتال، محبوب‌ترین رمز ارزها بین سوشال مدیاها و… را بشناسید.

سایت سنتیمنت و شاخص‌های آن

شاخص‌های احساسات در سایت سنتیمنت برای بررسی بُعد احساسی بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرمایه گذاران و معامله گران برای اینکه بینشی از حس و حال بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند به تحلیل و بررسی این شاخص‌ها می‌پردازند. احتمالا تا به اینجای مطلب، بطور کلی دانستید که سایت سنتیمنت چیست؛ حال می‌توانیم به این نکته نیز اشاره کنیم که شاخص‌های احساساتی که در این سایت بررسی می‌شوند، توانایی تشخیص میزان صعودی بودن یا نزولی بودن رفتار معامله‌گران بازار را دارند و افکار سرمایه گذاران را پیش بینی می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
thebitcoinnews
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا