اخبار بیت کوین

همبستگی بیت‌ کوین و اتر به کمتر از ۸۰ درصد رسید

براساس گزارش شرکت Kaiko، همبستگی ۳۰ روزه بیت‌ کوین با اتر در هفته‌ای که گذشت، برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱ به کمتر از ۸۰ درصد رسید. کاهش این ارتباط نشان می‌دهد که این دو رمزارز بزرگ دنیا کمتر به یکدیگر وابسته شده‌اند و قیمت‌های آنها به جهات مختلفی حرکت می‌کنند.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، همبستگی بین قیمت بیت‌ کوین و اتر برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱ به کمتر از ۸۰ درصد رسید که نشانگر تغییر قابل توجهی در رابطه بین این دو رمزارز بزرگ دنیاست.

به گزارش ارائه دهنده داده Kaiko، همبستگی ۳۰ روزه بین بیت‌ کوین و اتر در هفته‌ای که گذشت به حدود ۷۸ درصد کاهش یافت. همبستگی به معنای میزان شباهت حرکت قیمت دو دارایی است. وقتی همبستگی کمتر شود، به معنای این است که قیمت‌های آنها به جهات مختلفی حرکت می‌کنند.

به عبارت دیگر، کاهش همبستگی نشان می‌دهد که قیمت بیت‌ کوین و قیمت اتر به همان شدت گذشته به صورت هماهنگ حرکت نمی‌کنند.

همبستگی بیت کوین و اتر

کاهش همبستگی بین بیت‌ کوین و اتر

ماه گذشته، Coinbase تحلیلی از همبستگی بین بازده بیت‌ کوین و اتر ارائه کرد. این صرافی نتیجه گرفت که این همبستگی از اواسط تا پایان ماه مارس، به دلیل عملکرد بهتر بیت‌ کوین نسبت به سایر رمزارزها در پی آشفتگی در حوزه بانکداری آمریکا و نظارت بیشتر بر آلت کوین‌ها کاهش یافته است.

در آن زمان، Coinbase اشاره کرد که همبستگی بین بیت کوین و اتریوم پس از فورک شانگهای (شاپلا (Shapella)) حتی ضعیف‌تر شده است. آنها این روند را در سپتامبر ۲۰۲۲ هنگامی که اتریوم مکانیسم اجماع خود را در طول مرج (Merge) به اثبات سهام تغییر داد نیز مشاهده کردند.

از نظر تئوری، اگر دو دارایی از نظر تغییرات قیمت کمتر به یکدیگر شباهت داشته باشند، ایده خوبی است که برای کاهش ریسک هر دو در یک سبد گنجانده شوند.

به گزارش داشبورد The Block، قیمت بیت‌ کوین و اتر تاکنون در سال ۲۰۲۳ به ترتیب حدود ۶۲ درصد و ۵۰ درصد رشد کرده‌اند.

قیمت بیت کوین
قیمت اتر

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
theblock
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا