اخبار بیت کوین

حجم معاملات ماهانه بیت‌ کوین از میانگین سالانه فراتر رفت؛ رشد ۱۸ درصدی BTC در بازه ۷ روزه

داده‌ها نشان می‌دهند که حجم معاملات متوسط ماهانه بیت کوین اکنون از میانگین سالانه آن بیشتر شده و همچنین قیمت بیت کوین تنها در هفت روز گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است. در این بخش به تاثیر این دو موضوع بر روی بیت کوین می‌پردازیم.

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist و newsbtc، طبق داده‌های شرکت تحلیل آنچین گلس نود (Glassnode)، این اولین بار از زمان فروپاشی LUNA است که چنین الگویی برای این ارز دیجیتال شکل گرفته است. “حجم معاملات” به مقدار کل بیت کوینی اشاره دارد که سرمایه‌گذاران در بلاک چین حرکت می‌دهند.

زمانی که ارزش این معیار بالا می‌رود، بدان معنی است که تعداد زیادی کوین در معاملات شبکه شرکت کرده‌اند. چنین روندی معمولاً نشانه‌ای از فعالیت تریدرها در بازار است.

از سوی دیگر، کاهش ارزش‌ این شاخص یعنی در حال حاضر فعالیت کمی در زنجیره مشاهده می‌شود. این روند می‌تواند نشان دهد که علاقه عمومی به یک دارایی در بین سرمایه‌گذاران کم است.

در ادامه، نموداری را می‌بینیم که این روند را در میانگین متحرک ساده (SMA) ۳۰ روزه حجم معاملات بیت کوین و همچنین میانگین متحرک ساده ۳۶۵ روزه آن در چند سال گذشته مشخص کرده است:

چارت گلس نود

نمودار فوق نشان می‌دهد که میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه حجم معاملات بیت کوین در دوره‌های اخیر افزایش یافته است. این امر می‌تواند نشان‌دهنده بهبود فعالیت در شبکه باشد.

افزایش تعداد کوین‌های منتقل شده در شبکه در پی رالی شارپ بیت کوین رخ داده که قیمت را به بالای سطح ۳۱ هزار دلار رسانده است.

رالی‌ها به طور کلی توجه سرمایه‌گذاران را به یک دارایی جلب می‌کنند، زیرا معمولاً چنین رفتار قیمتی برای آنها هیجان‌انگیز است. بنابراین، افزایش حجم معاملات در پی این افزایش قیمت چیز غیرمنتظره‌ای نیست.

با رشد قیمت، میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه با SMA 365 هماهنگ شده و تنها کمی بالاتر از آن قرار گرفته است. شکل‌گیری این الگو نشان‌دهنده این است که حجم معاملات متوسط ماهانه این دارایی بالاخره از میانگین سال گذشته بیشتر شده است.

نمودار فوق نشان می‌دهد آخرین باری که این دو خط چنین رفتاری را از خود نشان دادند، به دوره فروپاشی LUNA بازمی‌گردد. به جز این دوره کوتاه، SMA 30 این شاخص در طول بازار خرسی تا رالی اخیر زیر SMA 365 بوده که نشان می‌دهد چقدر فعالیت بیت کوین در این دوره ناچیز بوده است.

با این حال، در صورتی که این بار تلاقی بین این دو خط پایدار باقی بماند (بر خلاف زمان فروپاشی LUNA)، روند ممکن است در نهایت تغییر کند.

افزایش فعالیت در شبکه به طور کلی نشان‌دهنده رشد استفاده از بیت کوین است و به عنوان یک نشانه سازنده برای آن در نظر گرفته می‌شود. به طور تاریخی، رالی‌های مهم این دارایی، با افزایش حجم معاملات همراه بوده‌اند، زیرا چنین حرکات قیمتی برای حفظ پایداری خود به تعداد زیادی تریدر فعال نیاز دارند.

همانطور که این نمودار نشان می‌دهد، SMAهای ماهانه و سالانه حجم معاملات بیت کوین در طول دوره رشد آن تا قبل از رالی سال ۲۰۲۱ نیز یک تلاقی مشابه تشکیل داده بودند.

قیمت بیت کوین تنها در هفت روز بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت

قیمت بیت کوین تا کلوز کندل روز چهارشنبه، در طی هفت جلسه معاملاتی پیاپی بیش از ۱۸٪ افزایش یافته است. قیمت بیت کوین از زمانی که در اواسط آوریل به بالای ۳۰ هزار دلار رسید، به طور پیوسته در حال کاهش بوده، اما این روند به طور ناگهانی تغییر کرد و کاهش قیمت متوقف شد. این مقدار افزایش قیمت در یک هفته تا چه اندازه غیرمعمول است و در گذشته پس از رالی‌های مشابه چه اتفاقی افتاده است؟ در بخش دوم این مطلب برای بررسی این موضوع به تاریخچه قیمت بیت کوین نگاهی خواهیم داشت.

تاریخچه قیمت بیت کوین نشان‌دهنده قیمت‌های بالاتر در آینده است

همانطور که تاریخچه قیمت بیت کوین را بررسی می‌کنیم و در واقع داده‌های قابل اعتمادی هم برای آن وجود دارد (۲۰۱۱ تاکنون)، متوجه می‌شویم که قیمت ارز دیجیتال شماره یک بر اساس ارزش بازار، در موارد متعددی، سودهای بیشتر یا برابر با ۱۸٪ را در طول هفت روز تجربه کرده است.

چارت بیت کوین

از آنجایی که تعداد موارد بسته به زمان نگهداری متفاوت خواهد بود، بنابراین در ابتدا تعداد دفعاتی که چنین اتفاقی رخ داده را در کنار زمان نگهداری فرضی خود از ۷ روز تا ۹۰ روز لیست می‌کنیم. زمان نگهداری به معنی مدت زمانی است که یک شخص بیت کوین را پیش از فروش آن نگه داشته است. به عنوان مثال، اگر فردی به صورت فرضی بیت کوین را پس از رویداد آغازین (یعنی بیش از ۱۸٪ در بازه زمانی هفت روزه) خریداری کند و ۳۰ روز بعد آن را بفروشد، مدت زمان نگهداری ۳۰ روز خواهد بود.

تعداد دفعات افزایش ۱۸ درصدی بیت کوین در هفت روز متوالی بر اساس زمان نگهداری (۲۰۱۱ – تاکنون)

  • ۹۸ بار در زمان نگهداری ۷ روز
  • ۷۳ بار در زمان نگهداری ۱۵ روز
  • ۵۷ بار در زمان نگهداری ۳۰ روز
  • ۳۰ بار در زمان نگهداری ۹۰ روز

بدیهی است که سودهای این بزرگی در مدت زمان یک هفته برای بیت کوین غیرعادی نیست، بیت کوین تا به حال پیشرفت‌های قیمتی بزرگی را تجربه کرده، به ویژه زمانی که تاریخچه قیمت نسبتاً کوتاه آن در مقایسه با دارایی‌های ریسکی سنتی در نظر گرفته شود.

بیت کوین در سال‌های اخیر کمتر صعودی بوده است

در حالی که رشد بیش از ۱۸ درصدی در چنین بازه زمانی کوتاهی ممکن است برخی معامله‌گران را به سمت پوزیشن‌های نزولی سوق دهد، اما تحلیل بیت کوین نشان می‌دهند که نتایج متوسط تاریخی به وضوح در کل زمان‌های نگهداری از ۲۰۱۱ تاکنون مثبت بوده‌اند.

۱۸ درصد از ۲۰۱۱ تاکنون

از آنجایی که تاریخچه قیمت اولیه بیت کوین نسبت به تاریخچه اخیر آن افزایش قابل توجهی داشته است، بیایید نگاهی به نتایج متوسط آن ​​برای همان مقدار سود در یک هفته بیندازیم، اما فقط داده‌های پنج سال گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهیم. (از ۲۳ ژوئن ۲۰۱۸ تاکنون)

۱۸ درصد در ۵ روز گذشته

اگرچه نتایج فعلی به طور کلی مثبت هستند، اما بازده فرضی نسبت به داده‌های اخیر به طور قابل توجهی کمتر است. طی پنج سال گذشته، متوسط ​​بازده ۹۰ روزه ۲۵/۶٪ بوده که در مقایسه با بازده بیش از ۱۰۹/۴ درصدی برای همان دوره ۹۰ روزه در کل تاریخچه قیمت از سال ۲۰۱۱ تاکنون بسیار کمتر است.

بعضی از معامله‌گران ممکن است ادعا کنند که داده‌های پنج سال گذشته به دلیل وقوع دو بازار خرسی بزرگ برای بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال، چندان مبنا محسوب نمی‌شوند، اما بیت کوین در هر دو دوره زمانی مورد مطالعه، برای تمام زمان‌های نگهداری، بازدهی مثبتی را از خود نشان داده است. با این حال، گذشته نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، اما پیشرفت‌های اخیر قیمت نشان می‌دهد که بیت کوین برای کسب سودهای بیشتر در آینده نسبتاً نزدیک آماده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا