اخبار بیت کوین

عبور قیمت بیت کوین از ۲۴۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی BTC کجاست؟

وضعیت اندیکاتور میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز از احتمال رشد ادامه‌دار قیمت بیت کوین حمایت می‌کند

بیت کوین (BTC)، قدیمی‌ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان، بار دیگر افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و از مرز ۲۴۰۰۰ دلار گذشت. این افزایش قیمت اخیر، توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را در سراسر جهان به خود جلب نمود و بسیاری به این می‌اندیشند که هدف بعدی بیت کوین چه سطحی می‌تواند باشد. اما پیش از بررسی این موضوع، نگاهی کوتاه به برخی از اخبار مهم صنعت می‌اندازیم.

به گزارش والکس و به نقل از CryptoNews، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، بار دیگر بر تلاش خود برای صیانت از سرمایه‌گذاران و تضمین پایبندی پروژه‌های مختلف ارز دیجیتال با قوانین فدرال اوراق بهادار تاکید کرد.

در لیست اولویت‌های منتشر شده SEC در تاریخ ۷ فوریه، از «فناوری‌های نوظهور و دارایی‌های رمزنگاری شده» به عنوان حوزه‌ کلیدی تمرکز این نهاد نام برده شده است. این تمرکز در درجه نخست معطوف به فعالیت کارگزاری‌/بروکرها و مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت شده (RIAs) خواهد بود.

دیگر خبر مهم، جریمه مالی ۳۰ میلیون دلاری صرافی کراکن توسط SEC بود. این صرافی به دلیل ارائه خدمات مالی بدون مجوز به پرداخت ۳۰ میلیون دلار جریمه محکوم شد و آرائه سرویس «استیک ارز دیجیتال» خود را برای مشتریان آمریکایی متوقف کرد.

گری گنسلر (Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تاکید کرد که واسطه‌ها باید پیش از پیشنهاد قراردادهای سرمایه‌گذاری به مشتریان در ازای توکن، خواه از طریق استیکینگ، وام‌دهی یا به فرمی دیگر، ضوابط و اطلاعات مشخص شده توسط قوانین اوراق بهادار را رعایت نمایند و از این نهاد مجوز بگیرند.

کراکن تنها شرکت فعال در حوزه ارزهای دیجیتال نیست که به خشم SEC گرفتار آمده است. در ژانویه سال جاری، این نهاد جریمه‌ای ۲۲.۵ میلیون دلاری برای شرکت نکسو (Nexo) به دلیل ارائه خدمات وام‌دهی ارزهای دیجیتال برید. نکسو نیز همانند کراکن با توقف این خدمت خود به مشتریان آمریکایی موافقت کرد.

از آنجا که چارچوب‌های نظارتی همچنان در حال تغییر هستند، برای شرکت‌های فعال در صنعت کریپتو بسیار حائز اهمییت است که مراقب آخرین تحولات فانونی باشند و از جریمه‌های احتمالی و آسیب‌های اعتباری جلوگیری کنند.

به تحولات قیمت بیت کوین بازگردیم:

قیمت بیت کوین هم‌اکنون ۲۴۶۷۲ دلار است. حجم معاملات ۲۴ ساعت اخیر این ارز بالغ بر ۳۸ میلیارد دلار بوده است که ۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته از خود نشان می‌دهد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که پس از حمایت از قیمت در سطح ۵۰ درصد اندیکاتور فیبوناچی در حوالی قیمت ۲۳۳۲۵ دلار، روند صعودی از سر گرفته شده شد. با بسته شدن کندل قیمت در بالای این محدوده پس از اصلاح نخست، احساسات مثبت بازار تقویت شد.

به نظر می‌رسد که مانع بزرگ بعدی قیمت در سطح ۲۵۳۰۰ دلاری واقع شده باشد. اگر شاهد تقاطعی بولیش در بالای این سطح باشیم، قیمت ممکن است تا ۲۶۰۰۰ دلار صعود کند.

وضعیت میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز نوید از احتمال تداوم صعود می‌دهد. سرمایه‌گذارانی که به دنبال استفاده از این موقعیت هستند، می‌توانند به سطح ۲۴۲۵۰ دلار به چشم نقطه ورود بنگرند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا