صرافی ها

صفر تا صد کار با صرافی کراکن؛ تاریخچه فعالیت از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲

امروزه وقتی به سرمایه‌گذاری و کسب سود فکر می‌کنید، ارزهای دیجیتال جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده‌اند. سرمایه‌گذاران، معامله گران و سایر تأثیرگذاران بازار به صورت روزانه با مبادلات و تجارت کریپتو سروکار دارند. همراه با افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری‌ها، پلتفرم صرافی نیز معرفی شده‌اند که صرافی کراکن با توجه به رتبه بندی صرافی ها یکی از برترین‌هاست. 

این پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال، کاربران را قادر می‌سازد تا ارزهای دیجیتال را به شیوه‌ای بسیار راحت خریداری کنند یا بفروشند. در این مقاله به معرفی صرافی کراکن، تاریخچه و راهنمای کامل ثبت نام و نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از وب سایت صرافی کراکن را به شما توضیح خواهیم داد. بنابراین، با ما همراه باشید تا با دستورالعمل‎های سریع و آسان برای دسترسی به پلتفرم تبادل Kraken را بیاموزید. 

صرافی کراکن چیست؟

کراکن برخلاف صرافی DODO، یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز و مستقر در ایالات متحده است که خرید یا فروش انواع توکن‌های معروف از جمله بیت کوین، اتریوم، سولانا و بسیاری دیگر برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال جدید و با تجربه کاربری آسان است. همچنین به دلیل معاملاتش در معاملات فیچر یا در حاشیه شناخته شده است. اما به دلیل قوانین FCA، مشتریان بریتانیا واجد شرایط استفاده از این خدمات نیستند.

این شرکت به سطح نقدینگی بالا و زمان پردازش کم خود می‌بالد و خرید و فروش رمزارز را بسیار سریعتر می‌کند. تجربه کاربری ممکن است برای مبتدیان سخت باشد، اما Kraken انتظار دارد که همه در کمترین زمان به یک معامله‌گر آگاه تبدیل شوند. این پلتفرم که در ابتدا در سال ۲۰۱۳ در سانفرانسیسکو راه‌اندازی شد، یکی از اولین پلتفرم‌های این صنعت بود. با آموزش کاربران و بهبود مداوم امنیت، قابلیت استفاده و افزودن ارزهای دیجیتال، وضعیت میراث خود را حفظ کرده است.

  • اگر این اولین صرافی شماست: از طیف وسیعی از راهنماهای ارائه شده توسط Kraken استفاده کنید تا در مورد ارزهای دیجیتال آگاه شوید.
  • اگر صرافی‌ها خود را تغییر می‌دهید: برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های دیگر، Kraken زمان و انرژی خود را صرف ایجاد یک سیستم با کیفیت بالا و UI (رابط کاربری) با کاربری آسان کرده است که حتی بازدید از آن دلپذیر است.

مزایا و معایب Kraken

کراکن مثل هر صرافی دیگر ویژگی های خاص خود را دارد که مزایا و معایب آن را می سازند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

مزایا و معایب کراکن

مزایا: 

  • انتخاب بسیاری از فعالان ارزهای دیجیتال
  • کارمزد پایین برای معامله‌گران فعال
  • رابط کاربری دلپذیر برای معامله گران جدید
  • راهنماها و ابزارهای آموزشی با کیفیت بالا

معایب: 

  • بسیاری از ویژگی‌های معاملاتی برای کاربران بریتانیایی در دسترس نیست
  • کارمزدهای بالا برای تازه واردان یا معامله گران کم تراکنش
  • کارت نقدی رمزارزی ندارد 

تاریخچه صرافی کراکن

کریپتوکارنسی روزهای سختی را سپری کرده است، اما به نظر می‌رسد که به کار خود ادامه می‌دهد. از زمانی که اولین بلاک بیت کوین در سال ۲۰۰۹ استخراج شد، مردم به دنبال تجارت ارزهای دیجیتال خود از طریق صرافی‌های مختلف بوده‌اند. Kraken، که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد، تبدیل به یکی از اولین و بزرگترین صرافی‌ها شد. از زمان آغاز به کار، این صرافی به یکی از بزرگترین صرافی‌ها در جهان تبدیل شده است که در حال حاضر در رتبه چهارم از نظر حجم معاملات قرار دارد.

امروزه کراکن به عنوان یکی از بازیکنان بزرگ بازی، چند پیشنهاد متمایز و گزینه‌های زیادی را پیش روی کاربران خود قرار می‌دهد. ما قصد داریم تاریخچه شرکت، نحوه تاسیس آن، آنچه را که آنها به مشتریان ارائه می‌دهند و نحوه ثبت نام در آن را بررسی کنیم.

صرافی کراکن چگونه تاسیس شد؟ 

Kraken توسط جسی پاول (Jesse Powell) در سال ۲۰۱۱ پس از بازدید از صرافی ژاپنی Mt. Gox بلافاصله پس از نقض امنیتی آنها در همان سال تاسیس شد. پس از کاوش در شرکت، پاول به پتانسیل یک رقیب پی برد، به خصوص اگر گوکس فعالیت خود را متوقف کند و بازار بزرگی را از دست بدهد. در آن زمان، گوکس بیش از ۷۰ درصد از کل تراکنش‌های بیت کوین را در سطح جهان انجام می‌داد.

بلافاصله پس از سفر، پاول شروع به کار بر روی اصول اولیه این مبادله بیت کوین جدید کرد و در همان سال شرکت را به طور رسمی تأسیس کرد. تنها سه سال بعد، در سال ۲۰۱۴، گوکس پس از اعلام ورشکستگی و گزارش از دست دادن صدها هزار بیت کوین، برای همیشه بسته شد. با نبود بزرگترین صرافی بیت کوین، پیش‌بینی پاول در مورد خلاء به حقیقت پیوست و کراکن آماده ورود به بازار بود.

در آغاز، کراکن معاملات بیت کوین، لایت کوین و یورو را ارائه کرد. در سپتامبر ۲۰۱۳، Kraken رسما پلتفرم خود را (پس از دو سال نسخه آزمایش) راه‌اندازی کرد و شروع به کار کرد. در عرض چند سال، میلیون‌ها دلار جهت سرمایه‌گذاری به آن سرازیر شد و منابعی را برای گسترش و تسلط بر بازار اولیه ارزهای دیجیتال فراهم کرد. علاوه بر این، این شرکت شروع به خرید شرکت‌های دیگر برای ارائه خدمات بهتر به کاربران کرد و یک پلتفرم بزرگ ایجاد کرد که در بالاترین سطح با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال رقابت می‌کرد.

در حال حاضر، کراکن امکانات خود را گسترش داده است، درآمد ثابتی ایجاد کرده است و چهارمین صرافی بزرگ کریپتو در جهان از نظر حجم است.

صرافی کراکن در طول سال‌ها

بررسی تاریخچه دقیق کراکن دید بهتری از مسیر این پلتفرم و پیشرفت‌های آن به ما می‌دهد:

۲۰۱۱-۲۰۱۳

Kraken  همانطور که قبلا اشاره کردیم در سال ۲۰۱۱ پس از بازدید جسی پاول از گوکس که بزرگترین صرافی بیت کوین جهان در آن زمان بود، تأسیس شد. پاول با درک احتمال توقف فعالیت Gox، شروع به ایجاد و آزمایش یک صرافی رمزنگاری کرد و نام آن را Kraken گذاشت. زمانی که  Gox در سال ۲۰۱۴ بسته شد، ۷۰ درصد از کل معاملات بیت کوین در سطح جهان قابل دستیابی بود؛ کراکن یکی از صرافی‌های اصلی بود که سهمی از آن را به خود اختصاص داد.

در سال ۲۰۱۳، پلتفرم رسمی Kraken راه‌اندازی شد. در واقع دو سال نسخه آزمایشی آن یعنی از سال ۲۰۱۱ مورد بررسی قرارگرفته بود و توانایی‌اش ثابت شده بود. در ابتدا، صرافی کراکن از مبادلات بیت کوین، لایت کوین و یورو پشتیبانی کرد و با گذشت زمان، معاملات بیشتری به آن اضافه شد. در همان سال، کراکن اعلام کرد که به کمیته ایجاد مرجع انتقال دارایی دیجیتال (DATA) پیوسته است، کمیته‌ای که قرار است به عنوان نهاد نظارتی برای بازار رو به رشد دارایی‌های دیجیتال عمل کند.

۲۰۱۴-۲۰۱۵

پس از سال‌های معاملاتی اولیه، کراکن دور سرمایه‌گذاری سری A را آغاز کرد و ۵ میلیون دلار از Hummingbird Ventures دریافت کرد و همچنین از Trace Mayer و Barry Silbert از صندوق فرصت بیت‌کوین کمک مالی دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۴، کراکن در ترمینال بلومبرگ فهرست شد و آن را به یکی از اولین لیست‌های رمزنگاری تا کنون تبدیل کرد.

در سال ۲۰۱۵، کراکن یک «استخر تاریک» افتتاح کرد. استخرهای تاریک، استخرهای معاملاتی هستند که برای بقیه بازار قابل مشاهده نیستند و به شرکت‌های بزرگ، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اجازه می‌دهند تا به‌طور ناشناس سفارش خرید یا فروش بدهند.

۲۰۱۶

در سال ۲۰۱۶، کراکن دورهای سرمایه‌گذاری سری B را آغاز کرد و اولین خرید رسمی خود را کلید زد.

خرید Coinsetter، یک پلتفرم تجاری مستقر در نیویورک، نقطه عطف مهمی برای Kraken بود، زیرا آنها قبلاً به دلیل صدور مجوز قادر به تجارت در ایالت نبودند. به جای درخواست برای صدور مجوز، خرید این شرکت امکان تجارت فوری در ۳۷ ایالت و همه ساکنان کانادا را فراهم کرد.

مدت کوتاهی بعد، دوره‌های سرمایه‌گذاری سری B شرکت‌هایی مانند SBI Investment، یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر ژاپنی را به ارمغان آورد.

در اواخر همان سال، کراکن صرافی هلندی CleverCoin و Glidera، یک پلتفرم کیف پول ارزهای دیجیتال را نیز خریداری کرد.

۲۰۱۷-۲۰۱۹

نیمه اول سال ۲۰۱۷ یکپارچه سازی محصول برای Kraken، به ویژه در مورد خرید اخیر Cryptowatch، مشخص شد. Cryptowatch، یک پلتفرم نموداری سریع برای ارزهای دیجیتال بود که امکان خریداری در پلتفرم Kraken گنجانده شد. تا پایان سال ۲۰۱۷، این شرکت اعلام کرد که روزانه ۵۰۰۰۰ کاربر جدید به پلتفرم خود اضافه می‌کند.

در سال ۲۰۱۸، کراکن به مدت ۴۸ ساعت پس از خرابی ارتقاء که قرار بود تنها دو ساعت طول بکشد، از کار افتاد. در اواخر همان سال، این شرکت اعلام کرد که دفاتر و خدمات خود را در ژاپن می‌بندد و دلیل آن را افزایش هزینه‌های انجام تجارت اعلام کرد.

در ماه می‌سال ۲۰۱۹، کراکن از ۱۰ کارمند قبلی شکایت کرد و از Glassdoor، یک سایت بررسی کارمندان، هویت بازبینان ناشناس را درخواست کرد. تقریباً در همان زمان، این شرکت ۱۳.۵ میلیون بودجه اضافی از BnkToTheFuture را اعلام کرد.

۲۰۲۰ تا کنون 

صرافی کراکن در سال ۲۰۲۲

در یک رویداد مهم، کراکن یک منشور موسسه سپرده‌گذاری با هدف ویژه (SPDI) در وایومینگ دریافت کرد و تبدیل به اولین صرافی ارزهای دیجیتال شد که این کار را انجام داد. منشور SPDI به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را در کنار ارزهای استاندارد فیات نگه دارند. بانک‌های SPDI در وایومینگ موظفند ذخایری را با پشتوانه ۱۰۰ درصد رمزارز در سپرده نگه دارند و به هر کسی اجازه می‌دهد هر لحظه دارایی‌های خود را حذف کند. این منشور باعث ایجاد بانک Kraken، اولین بانک آمریکایی تحت نظارت شد که خدمات جامع نگهداری سپرده و امانتداری را برای دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهد.

در سال ۲۰۲۰، این شرکت دور دیگری از سرمایه‌گذاری را با ارزش‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرد. Tribe Capital، یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر بزرگ، سپس به دومین سرمایه گذار نهادی بزرگ پس از Hummingbird Ventures تبدیل شد.

اپلیکیشن موبایل این شرکت در ژانویه ۲۰۲۱ برای کاربران بین المللی منتشر شد و در ژوئن برای کاربران آمریکایی در دسترس قرار گرفت.

شرکت‌هایی که کراکن خریداری کرد 

Coinsetter –  2016

کراکن Coinsetter، یک شرکت آمریکایی را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد. Coinsetter یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در نیویورک بود که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد. خرید Coinsetter به کراکن اجازه داد تا وارد بازار نیویورک شود، جایی که قبلاً به دلیل نداشتن مجوز فعالیتش ممنوع شده بود.

Cavirtex –  2016

کراکن Cavirtex، یک شرکت کانادایی را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد. Cavirtex یک صرافی رمزارز مستقر در کانادا بود که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد. خرید Cavirtex به Kraken اجازه داد تا بیشتر گسترش یابد و وارد بازار بین‌المللی کانادا شود.

Clevercoin – ۲۰۱۶

کراکن Clevercoin، یک شرکت هلندی را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد. Clevercoin یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در هلند بود که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. خرید Clevercoin به کراکن اجازه داد تا به یکی از معامله‌گران غالب بیت کوین در اروپا تبدیل شود و پایگاه مشتریان خود را بیشتر کند.

Glidera  – 2016

کراکن Gildera که یک شرکت آمریکایی بود را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد. Gildera یک کیف پول رمزارز مستقر در شیکاگو بود که امکان خرید رمزارز را مستقیماً در کیف پول مشتری فراهم می‌کرد. خرید Gildera به کاربران کراکن ایالات متحده اجازه داد تا مستقیماً وجوهی را به کیف پول خود اضافه کنند و دارایی‌های دیجیتال را بدون نرم افزار یا خدمات ثانویه نگهداری کنند.

Cryptowat.ch – ۲۰۱۷

صرافی کراکن در سال های گذشته

کراکن Cryptowatch را که یک شرکت مبتنی بر APAC بود را در سال ۲۰۱۷ خریداری کرد. Cryptowatch یک پلتفرم نمودار بازار است که اطلاعات لحظه‌ای در مورد دارایی‌های دیجیتال، به ویژه رمزارزها را ارائه می‌دهد. خرید Cryptowatch به Kraken اجازه داد تا داده‌های بازار را در زمان واقعی به کاربران ارائه دهد و تجربه جامع‌تری را هنگام خرید دارایی ارائه دهد.

Picks & Shovels – 2019

کراکن Picks & Shovels، یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکو را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد. Picks & Shovels ابزارهایی را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران برای مدیریت بهتر دارایی‌ها ایجاد می‌کند. خرید Picks & Shovels به کراکن اجازه داد تا معاملات نقدی و آتی را روی دارایی‌های رمزارزی مختلف ارائه دهد.

Crypto Facilities – 2019

کراکن Crypto Facilities، یک شرکت مستقر در لندن را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد. Crypto Facilities به کاربران در بریتانیا اجازه می‌دهد تا با جفت ارزهای دیجیتال مختلف معاملات فیچر داشته باشند. خرید تسهیلات کریپتو به کاربران Kraken اجازه می‌دهد تا حداکثر شش جفت به معاملات نقدی و فیچر دسترسی داشته باشند.

Bit Trade – 2020

کراکن Bit Trade، یک شرکت مستقر در استرالیا را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد. Bit Trade به کاربران استرالیایی امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال را می‌دهد. خرید بیت ترید دامنه بازار کراکن را به استرالیا گسترش داد.

مهم‌ترین خدمات کراکن کدامند؟ 

با این نقشه راه پر پیچ‌وخم مشخص است که کراکن همچنان اهداف بلندپروازانه‌ای دارد. لازم است برای آشنایی بیشتر با آن، خدمات متنوعش را بشناسید؛

محصولات کراکن

صرافی ارزهای دیجیتال Kraken

Kraken برای مبادله ارزهای دیجیتال ساخته شده است. زمانی که این شرکت در سال ۲۰۱۱ تاسیس و در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد، خدمت اولیه‌ای که ارائه داد، مبادله بیت کوین بود. امروزه، این شرکت تعداد ارزهای پشتیبانی شده خود را گسترش داده است و در حال حاضر حدود ۱۱۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند. با این حال، این عدد انعطاف‌پذیر است و اغلب تعداد بیشتری را اضافه می‌کنند. با استفاده از Kraken، می‌توانید فیات را با ارزهای دیجیتال (استفاده از USD برای خرید BTC) یا تبدیل ارزهای دیجیتال به سایر ارزهای دیجیتال (استفاده از ETH برای خرید BTC) مبادله کنید.

مبادله کریپتو در این صرافی به سادگی آب شدن کره روی نان است و میانگین حجم معاملات آن در هر ۲۴ ساعت بیش از ۷۰۰ میلیون دلار است. علاوه بر این، صرافی Kraken بیش از ۱.۵ میلیون بازدید در هفته دارد و چهارمین صرافی متمرکز متمرکز در جهان از نظر حجم است.

تجارت

مشابه صرافی کریپتو، کراکن نیز توانایی معامله در مشتقات را ارائه می‌دهد. به جای معاملات اسپات (خرید و فروش کریپتو)، معاملات مشتقه امکان مواردی مانند آپشن‌ها، قراردادها، تماس‌ها و معاملات فیچر را فراهم می‌کند. بخشی از چیزی که این فرآیند را ساده می‌کند کیف پول چند جانبه آنها است. با استفاده از والت چند وثیقه، کاربر می‌تواند با استفاده از USDT یا BTC به عنوان وثیقه، موقعیتی را در DOT یا ETH باز کند و هرگز مجبور به شروع معامله واقعی نباشد. علاوه بر این، کاربر می‌تواند از دارایی‌های رمزنگاری مانند BTC سود دریافت کند.

استکینگ 

استکینگ فرآیند قرار دادن دارایی‌های رمزارز در استخرها و دریافت پاداش متناسب با حجم و زمان استکینگ دارایی است. کراکن در حدود ۲۰ دارایی کریپتو مختلف را برای این موضوع پشتیبانی می‌کند که برخی از آنها تا ۲۳ درصد APY دارند.

رمزارزهای پشتیبانی شده توسط Kraken

Kraken طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. همه رمزارزهای محبوب در Kraken و همچنین برخی از توکن‌های کمتر شناخته شده مانند Axie Infinity، Moonbeam و Mango فهرست شده‌اند.

Kraken یک پیشنهاد متوسط ​​دارد که به آن اجازه می‌دهد تا با سایر صرافی‌های متمرکز رقابت کند تا کاربرانی را جذب کند که می‌خواهند طیف نظارت شده و بررسی‌شده ارزهای دیجیتال را خریداری و نگهداری کنند.

انتقال فیات و ارز دیجیتال در صرافی کراکن 

تبادل فیات و رمزارز در صرافی کراکن

Kraken انواع روش‌های تامین مالی فیات و ارزهای فیات پشتیبانی شده را ارائه می‌دهد. حداقل سپرده‌ها کم است (اغلب ۱ پوند) و زمان پردازش بسته به روش مورد استفاده ۰ تا ۵ روز کاری است. برداشت‌های فیات زمان پردازش یکسانی دارند، اگرچه برای هر روش هزینه‌ای وجود دارد.

زمان واریز و برداشت رمزارز به ازدحام شبکه بستگی دارد، اما فورا پردازش می‌شوند.

میز فرابورس Kraken می‌تواند از تمام ارزهای فیات و ارزهای دارایی دیجیتال فهرست شده در صرافی کراکن پشتیبانی کند، از جمله:

ارزهای فیات:

  • دلار آمریکا
  • یورو (یورو)
  • دلار کانادا
  • ین ژاپن
  • پوند انگلیس
  • فرانک سوئیس
  • دلار استرالیا

دارایی‌های دیجیتال:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • تتر
  • مونرو
  • اتریوم کلاسیک
  • آگور

و بسیاری دیگر.

میزان کارمزد صرافی کراکن 

بسیاری از روش‌های سپرده فیات رایگان هستند، درغیراین صورت حداکثر هزینه ۱۰ دلار آمریکا است. همه برداشت‌های فیات به غیر از ACH هزینه دارند. سپرده‌های رمزنگاری جدا از کارمزد شبکه رایگان است، در حالی که هزینه‌های برداشت کریپتو بسته به دارایی متفاوت است. حداقل برداشت برای فیات و کریپتو وجود دارد.

صرافی کراکن برای استفاده از یک استیبل کوین برای خرید یک ارز دیجیتال، مثلاً اگر از USDT برای خرید بیت کوین استفاده کنید، کارمزد معاملاتی ۱.۵ درصدی دریافت می‌کند. برای استفاده از فیات یا یک سکه ثابت برای خرید یک کوین ثابت دیگر، ۰.۹٪ هزینه دریافت می‌کند. کارمزدها بر اساس هر معامله دریافت می‌شود. این امر از طریق گزینه خرید فوری میسر می‌شود.

Kraken Pro تخفیف‌های معاملاتی را برای کارمزدهای سازنده و گیرنده ارائه می‌دهد که با افزایش حجم معاملات ۳۰ روزه کاهش می‌یابد، از ۰.۱۶٪ برای کارمزد سازنده و ۰.۲۶٪ برای کارمزد گیرنده شروع می‌شود. اگر سرمایه کافی در طول دوره ۳۰ روزه معامله شود، می‌توانند تا صفر برای سازندگان و ۰.۱۰٪ کاهش پیدا کنند.

کارمزد برداشت و واریز فیات

سپردهبرداشت از حساب
۰ تا ۲۱ پوند بسته به روش سپرده گذاری۱.۹۵ تا ۳۵ پوند بسته به روش برداشت

کارمزدهای برداشت و واریز کریپتو

سپردهبرداشت از حساب
اغلب رایگان است اما برای واریز به حداقل موجودی نیاز داردحداقل نیاز به برداشت و کارمزد برداشت ثابت که برای هر ارز دیجیتال متفاوت است

به طور کلی، Kraken محصولات متعدد و جریان‌های درآمدی متعدد از محصولات مختلف دارد. رایج‌ترین روشی که صرافی‌های بزرگ کسب درآمد می‌کنند، کارمزدهای متناسب با معاملات است. این شرکت هزینه‌ای دارد که با توجه به حجم ۳۰ روزه کاربر کاهش می‌یابد. هزینه پایه آنها برای کاربرانی که بین ۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار معامله می‌کنند ۰.۱۶٪ و ۰.۲۶٪ (به ترتیب سازندگان و گیرندگان) است. علاوه بر این، این شرکت مدیریت حساب کاربری را برای مشتریان پیشرفته ارائه می‌دهد که درصدی از سود را از آن خود می‌کنند.

در سال ۲۰۲۱، کراکن ۲۵.۷ میلیون دلار درآمد داشت.

بررسی ویژگی‌های کلیدی صرافی کراکن 

مسلماً بهترین ویژگی صرافی کراکن این است که از امکانات ارزان قیمت برای انتقال فیات به داخل و خارج از صرافی پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، در اروپا و ایالات متحده، سپرده‌های بانکی رایگان است. در اروپا، اخیراً پشتیبانی از Instant SEPA را اضافه کرده است، یک طرح بانکی جدید که سپرده‌های فیات فوری را تسهیل می‌کند. در ایالات متحده، Kraken اخیراً یک مجوز بانکی دریافت کرده است که به آن اجازه می‌دهد بسیاری از ویژگی‌های بیشتری که مشابه خدمات بانک هستند را ارائه دهد. حتی شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Kraken یک حساب بانکی کامل را به کاربران خود ارائه می‌دهد، بنابراین Kraken می‌تواند به عنوان یک حساب حقوق و دستمزد و برای تجارت کریپتو استفاده شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته، ویژگی Staking Kraken است. Staking مکانیزمی است که توسط بلاک چین‌های اثبات سهام مانند Polkadot و Tezos استفاده می‌شود، جایی که شبکه توسط ماینرها ایمن نمی‌شود، بلکه توسط اعتبار سنجی‌هایی که وجوه خود را به اشتراک می‌گذارند و به تراکنش‌ها رأی می‌دهند، ایمن می‌شود. Kraken گره‌های اعتبارسنجی را در چندین بلاک چین PoS اجرا می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را سپرده‌گذاری کنند تا سود آن‌ها را به دست آورند.

استقرار یک گره اعتبار سنجی به خودی خود برای کاربران معمولی بسیار پیچیده است، بنابراین بسیار کاربردی است که Kraken گزینه‌هایی برای استکینگ ساده ارائه دهد. در حال حاضر، Kraken از استکینگ برای Polkadot ،Cosmos و Tezos پشتیبانی می‌کند. ما انتظار داریم که زمانی که اتریوم از Proof-of-Work به Proof-of-Stake تغییر می‌کند، آنها از استکینگ برای اتریوم ۲.۰ پشتیبانی کنند.

اپلیکیشن موبایل صرافی کراکن برای iOS و‌اندروید

کراکن یک اپلیکیشن موبایل معرفی کرد تا به کاربرانش اجازه دهد در حال حرکت وجوه خود را مدیریت کنند. با این حال، عملکردهای برنامه تلفن همراه بسیار محدود هستند. به عنوان مثال، نمی‌توان برای Kraken از طریق برنامه تلفن همراه ثبت نام کرد. کاربران باید برای Kraken در وب ثبت نام کنند و سپس حساب موجود را در تلفن همراه وارد کنند. این وارد کردن فقط با یافتن کلیدهای API و کپی چسباندن آنها در برنامه تلفن همراه (یا اسکن QR-code) انجام می‌شود.

برنامه‌های‌ اندروید و iOS صرافی کراکن

واریز فیات نیز از طریق اپلیکیشن قابل انجام نیست. با این وجود، اپلیکیشن موبایل برای بررسی گردش حساب شما یا انجام معاملات سریع کاربردی است. ما امیدواریم Kraken به بهبود برنامه ادامه دهد.

نحوه ثبت نام در صرافی Kraken

به وب سایت Kraken.com بروید و روی “Create Account” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. این لینک شما را به صفحه ثبت نام هدایت می‌کند که در آن از شما خواسته می‌شود آدرس ایمیل، نام کاربری، رمز عبور و کشور محل سکونت خود را وارد کنید.

ثبت نام در صرافی کراکن

پس از ارسال اطلاعات درخواستی به صفحه بعدی هدایت خواهید شد. آدرس ایمیل خود (از جمله پوشه هرزنامه) را برای ایمیلی از Kraken بررسی کنید. روی لینک فعال‌سازی در ایمیل کلیک کنید یا کلید فعال‌سازی را به صورت دستی کپی و پیست کنید. سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و دکمه فعال سازی را فشار دهید تا مراحل ثبت نام به پایان برسد.

فعال کردن حساب کراکن

اکنون می‌توانید از حساب Kraken خود برای معامله استفاده کنید، اما باید رمزارز را از یک کیف پول خارجی یا یک صرافی انتقال دهید. برای خرید کریپتو با فیات (یورو، دلار و غیره) باید حساب خود را تأیید کنید. این را می‌توان با کلیک بر روی دکمه “verify” در منو انجام داد.

تایید حساب کاربری Kraken

سپس به صفحه زیر هدایت می‌شوید که در آن می‌توانید سطوح مختلف تأیید را به همراه مزایا و الزامات آنها مشاهده کنید. اگر یک معامله‌گر سطح متوسط ​​هستید، ما سطح “Intermediate” را توصیه می‌کنیم که به شما امکان می‌دهد تا ۵۰۰.۰۰۰ دلار ارز فیات را در ماه واریز و برداشت کنید و همچنین به فروش و خرید ارز دیجیتال با فیات بپردازید.

تعیین سطح معاملات در Kraken

Kraken در مورد نحوه بارگذاری اسناد تأیید کاملاً خاص عمل می‌کند. برای جلوگیری از دردسر چندین بار انجام این فرآیند، توصیه می‌کنیم از قبل دستورالعمل‌های آن را بخوانید. هنگامی که اسناد را آپلود کردید، می‌توانید وضعیت درخواست خود را با رفتن به “Settings” و سپس کلیک روی “Documents” مشاهده کنید.

نحوه خرید کریپتو در Kraken

آشنایی با خرید رمزارز در Kraken

این تصویر، داشبورد حساب Kraken شما را نشان می‌دهد. با رنگ سبز روشن، آمار بازار جفت ارز انتخاب شده، در این مورد BTC/EUR را مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که کراکن به دنبال یک کنوانسیون بین‌المللی مبنی بر اینکه ارزهای غیرمستقل باید با X شروع شوند، به بیت‌کوین علامت ارز «XBT» می‌دهد. در بالا نوار گزینه‌ای را پیدا خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد بین ویژگی‌های مختلف جابجا شوید. برای تامین مالی حساب خود روی “Funding” کلیک کنید.

تامین مالیKraken

در صفحه تامین مالی، یک نمای کلی از تمام دارایی‌هایی را که می‌توان برای تامین مالی حساب خود واریز کرد، مشاهده خواهید کرد. روی “Deposit” فشار دهید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

Deposit در kraken

برای هر ارز روش‌های سپرده متفاوتی با کارمزدها و زمان‌های پردازش متفاوت وجود دارد. برای واریز یورو، “Fidor Bank AG) SEPA)”  را به دلیل رایگان بودن انتخاب می‌کنیم. فراموش نکنید که شماره مرجع (که با رنگ قرمز مشخص شده است) را در حواله بانکی خود بگنجانید زیرا این مورد برای تطبیق واریز ورودی با حساب شما لازم است.

ثبت order در صرافی کراکن

هنگامی که ایمیلی از Kraken دریافت کردید که به شما اطلاع می‌دهد وجوه خود را دریافت می‌کنید، وقت آن است که به سایت برگردید و اولین سفارش خود را انجام دهید. در منو به بخش “Trade” بروید و سپس “New Order” را فشار دهید. شما سه گزینه “Simple”، “Intermediate” و “Advanced” دارید که به شما امکان می‌دهد order کم و بیش سفارشی را انجام دهید. اگر گزینه “Simple” را انتخاب کنید، فقط دو فیلد ورودی را مشاهده خواهید کرد: قیمت و مقدار. ساده‌ترین راه برای خرید ارز دیجیتال، خرید به قیمت بازار است. برای این منظور، باید روی “Market” (با رنگ سبز مشخص شده) کلیک کنید و به سادگی مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید خریداری کنید، ارسال کنید. در سمت راست، هزینه کل تخمینی سفارش شما نمایش داده می‌شود. دکمه “buy” را فشار دهید و سفارش شما اجرا می‌شود. اگر سفارش بازار باشد، تقریباً فوراً پر می‌شود، اگر یک سفارش محدود (یا سفارشی‌سازی‌های دیگر) انجام دهید، زمانی که فروشنده مربوطه وجود داشته باشد، پر می‌شود. می‌توانید وضعیت سفارش‌های بازشده خود را در برگه “Orders” پیگیری کنید.

انتقال کریپتو از Kraken به کیف پول خارجی

اگر رمزارز را خریداری کرده‌اید و می‌خواهید آن را (به کیف پول دیگری که دارید یا شخص دیگری) انتقال دهید، به تب “Funding” برگردید و “Withdraw” را برای ارز دیجیتالی که می‌خواهید انتقال دهید، فشار دهید.

اضافه کردن کیف پول در کراکن

روی “Add address” کلیک کنید، آدرس رمزارزی را که می‌خواهید برداشت کنید را وارد کرده و نامی برای آن بگذارید. این نام زمانی مفید است که چندین آدرس دارید و می‌خواهید دفعه بعد که انتقال می‌دهید به راحتی آن را انتخاب کنید. به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی، Kraken شما را در لیست سفید آدرس‌های جدید قرار می‌دهد که با کلیک کردن روی پیوند تأییدی که از طریق ایمیل دریافت می‌کنید، این کار را انجام می‌دهید. پس از تکمیل، به صفحه برداشت بازگردید، کیف پول تازه در لیست سفید را انتخاب کنید، مبلغی را که می‌خواهید انتقال دهید وارد کنید و روی “Review withdrawal” کلیک کنید. آخرین بار اطلاعات انتقال را بررسی کنید و اگر از آن راضی هستید، روی “Confirm Withdrawal” کلیک کنید.

امنیت کراکن

Kraken دارای چندین ویژگی امنیتی برای ایمن نگه داشتن صرافی است (مانند Global Settings Lock، Master Key و ۲FA). همچنین اطلاعات فراوانی در مورد نحوه ایمن سازی حساب‌های خود تا حد امکان با ایمن کردن موارد خارجی مانند اتصال به اینترنت، ایمیل و فیشینگ در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در نهایت، مشتریان می‌توانند حساب‌های خود را بهتر نظارت کنند و با رویکرد فعال Kraken به راه‌حل‌های امنیتی، امنیت وجوه خود را تضمین کنند. با این حال، اگر یک هکر بتواند به طور غیرقانونی به حساب شما دسترسی پیدا کند، یک خط مراقبت ۲۴ ساعته مشتری نیز وجود دارد که ممکن است در چنین شرایطی با آن تماس بگیرید.

با این وجود، کاربران می‌توانند مطمئن باشند که از زمان تاسیس کراکن هیچ گونه نقض امنیتی در پلتفرم وجود نداشته است.

آیا صرافی کراکن انتخاب خوبی است؟ 

پلتفرم معاملاتی با کارایی بالا Kraken این امکان را برای افراد و موسسات به طور یکسان فراهم می‌کند تا با خیال راحت و مطمئن، بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال اصلی را خریداری، بفروشند و معامله کنند.

به عنوان یک کسب و کار خدمات پولی (MSB) دارای مجوز و ثبت شده توسط FINTRAC با پلت فرم FinCEN، قیمت‌گذاری رقابتی، نقدینگی، و نگهبانی در سطح سازمانی را به مشتریانی که می‌خواهند پول فیات و ارزهای دیجیتال را تبدیل کنند، ارائه می‌دهد. سطح تجربه شما هر چه باشد، محصولات Kraken خواسته‌های شما را به عنوان یک سرمایه گذار عادی یا نهادی برآورده می‌کند.

در نهایت، ساختار هزینه پلتفرم واضح و شفاف است و به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا تنظیمات را بدون هیچ مشکلی درک کنند، بنابراین کاربران می‌توانند در نهایت از قیمت‌های رقابتی از نظر هزینه‌های نقدی، آتی، سپرده و برداشت و غیره استفاده کنند. کراکن در حال حاضر یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است.

در این مقاله تلاش کردیم تا همه چیز را درباره صرافی رمز ارز کراکن برای شما شرح دهیم. اگر تجربه حضور در این پلتفرم را دارید حتما برای ما نظرتان را بنویسید.

سوالات متداول 

صرافی کراکن در چه کشورهایی پشتیبانی می‌شود؟ 

Kraken در سراسر جهان در دسترس است، منهای کشورهای محدود. در بریتانیا در دسترس است، اما خدمات خاصی مانند معاملات فیچر در دسترس نیست. البته ایرانیان هم بهتر است با آی‌پی ثابتی از کشورهای خارجی به پلتفرم متصل شوند.

کراکن برنامه کاربردی موبایل دارد؟ 

بله. اپلیکیشن آن Kraken Kraken Pro نام دارد. این برنامه برای iOS و Android در دسترس است و هدف آن ارائه یک تجربه کامل از تجارت با تلفن همراه است.

آیا کراکن یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد است؟

Kraken یک پلتفرم قابل اعتماد و آزمایش شده تحت نظارت SEC است.

آیا می‌توانم کریپتو را در Kraken معامله کنم؟

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را در Kraken بخرید، بفروشید و معامله کنید.

آیا کراکن بهتر از کوین بیس است؟

Kraken و Coinbase پیشنهادات مشابهی دارند. Kraken به دلیل هزینه‌های کم، محدودیت‌های بالا و امنیت شناخته شده است.

آیا کراکن به IRS گزارش می‌دهد؟

Kraken یک صرافی متمرکز است، به این معنی که به IRS گزارش می‌دهد.

کراکن از چه بانکی استفاده می‌کند؟

کراکن سپرده‌های مستقیم بسیاری از بانک‌ها را می‌پذیرد اما سیستم بانکی خود را از طریق بانک وایومینگ دارد.

آیا کراکن مجوز دارد یا تحت نظارت است؟

Kraken در ایالات متحده دارای مجوز و نظارت است. به این ترتیب، باید گزارش‌هایی را به IRS ارسال کند و از دستورالعمل‌های تعیین شده توسط SEC پیروی کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا