اخبار بیت کوین

بیت کوین، کریپتو پانکس و توکن هواداری منچسترسیتی در رکوردهای گینس ثبت شدند

نام السالوادور نیز به عنوان نخستین کشور پذیرنده قانونی بیت کوین در گینس ثبت شد.

کتاب رکوردهای گینس، به بیت کوین و تعدادی دیگر از اتفاقات دنیای بلاکچین در آخرین شماره خود اشاره کرد. این موارد جدید ذیل بخش تازه‌ای به نام Cryptomania به این کتاب افزوده شدند.

به گزارش والکس و به نقل کوین تلگراف، به رسمیت شناخته شدن ارزهای دیجیتال توسط رسانه‌های جریان اصلی همچون گینس، نشان‌ می‌دهد که بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال در چند سال گذشته مورد توجه عموم قرار گرفته است.

بیت کوین با ارزش بازار ۸۱۶.۶۹ میلیارد دلار (تا آخر مارس ۲۰۲۲)، به عنوان باارزش‌ترین ارز دیجیتال شناخته شد، همچنین عنوان قدیمی‌ترین رمزارز غیرمتمرکز جهان (راه‌اندازی در اوایل سال ۲۰۰۹) را نیز به خود اختصاص داد.

در توضیحات کتاب رکوردهای جهانی گینس در این خصوص آمده است: بیت کوین به عنوان راهکاری برای راهبری یک ارز دیجیتال بی‌نیاز به هیچ سازمان متمرکز یا شخص ثالث قابل اعتماد برای نظارت بر تراکنش‌ها به وجود آمد.

این توضیح در ادامه می‌افزاید که تلاش‌های پیشین برای خلق ارز دیجیتال، متکی به شخص ثالث برای نظارت بود.

مجموعه NFT کریپتو پانکس، به عنوان گران‌ترین NFT وارد این کتاب شد. کریپتوپانک شماره ۵۸۲۲ در فوریه امسال به قیمت ۸۰۰۰ اتر (۲۳.۷ میلیون دلار) توسط دیپاک تاپلیا (Deepak Thapliya) خریداری شد.

نکته قابل توجه این است که اثر معروف بیپل که به قیمت ۶۹.۳ میلیون دلار به فروش رسید، در این کتاب لیست نشده است چرا که طبق تعریف، «اقلام کلکسیونی NFT» به «مجموعه با نسخ محدود از آثار هنری که از پیش طبق الگو پردازش شده‌اند» اطلاق می‌شود.

توکن‌های هواداری نیز بخش مخصوص به خود را در کتاب گینس یافتند. توکن باشگاه منچسترسیتی که توسط شرکت سوسیوز (Socios) در ژوئن ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد، با ارزش ۴۷.۱ میلیون دلاری (تا ۲۴ مارس ۲۰۲۲)، به عنوان ارزشمندترین توکن هواداری شناخته شد.

السالوادور نیز به نخستین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت، در کتاب گنجانده شد. در این باره چنین نوشته شده است: امید می‌‌رفت که این حرکت، که توسط بانک جهانی محکوم شد، سبب کاهش هزینه انتقال‌های بین‌المللی شود. این اقدام مهمی برای کشوری است که متکی به ارسال پول توسط اتباعش که در خارج از کشور کار می‌کنند، است.

سحنگوی کتاب رکوردهای جهانی گینس در مصاحبه با کوین تلگراف گفت: هر سال سعی می‌شود موضوعاتی کار شود که منعکس‌کننده اتفاقات جذاب آن سال باشد، اتفاقاتی که خوانندگان ما احتمالا در مورد آن بحث می‌کنند. در شماره امسال، کریپتو در کنار موضوعاتی همچون تیک تاک و سفر فضایی، به این کتاب افزوده شدند.

سخنگوی گینس افزود: طی چند سال آینده با علاقه این فضا را دنبال خواهیم کرد، زیرا فناوری‌هایی که زیربنای ارزهای دیجیتال هستند توسعه می‌یابند و کاربرد گسترده‌تری پیدا می‌کنند.

هنگامی که از او در خصوص سخت‌ترین و عجیب‌ترین رکورد مربوط به ارزهای دیجیتال پرسیده شد، این سخنگو از ابداع بیت کوین نام برد و خاطرنشان کرد که گینس وقت زیادی صرف نوشتن این بخش کرده است:

سختی نوشتن این بخش نه تنها شامل چگونگی شرح یک بلاکچین می‌شد بلکه نیازمند گنجاندن دهه‌ها تحقیق در خصوص رمزنگاری و ارزهای دیجیتال و تفاوت بیت کوین با پروژه‌های قبلی بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا