اخبار بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین پس از ۹ ماه از محدوده ترس خارج شد

این شاخص روز گذشته به منطقه خنثی وارد شد

شاخص ترس و طمع بیت کوین پس از چندین ماه، در روز گذشته (۱۵ ژانویه) از ناحیه ترس خارج و وارد قلمروی خنثی شد.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، این شاخص در روز گذشته به سطح خنثی ۵۲ رسید که بیشترین مقدار از ۵ آوریل ۲۰۲۲ تا کنون بوده است. این اتفاق در پی افزایش ۲۴ درصدی قیمت بیت کوین (BTC) در هفت روز گذشته رخ داد.

شاخص ترس و طمع در ماه ژوئن ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح چند ساله خود (۹) رسید. از آن زمان تا کنون این اندیکاتور بین ۲۰ تا ۳۰ – محدوده ترس شدید – در نوسان بوده است. علاوه بر این، طولانی‌ترین روند پیوسته «ترس شدید» در سال ۲۰۲۲ به ثبت رسید.

شاخص ترس و طمع، خوراک ورودی خود را از منابع مختلفی همچون نوسانات فعلی، شتاب و حجم بازار، رسانه‌های اجتماعی و داده‌های ترند موتور جستجوی گوگل می‌گیرد. سپس این داده‌ها طی فرایندی تبدیل به یک عدد یکتا می‌شوند که از آن برای خلاصه کردن چشم‌انداز احساسی بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

این شاخص پنج ناحیه کلی – از ترس شدید تا طمع شدید – را در بر می‌گیرد. طمع شدید آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۱ دیده شد.

در زمان نگارش این مقاله، این شاخص بار دیگر به ۴۵ و منطقه ترس وارد شد که نشان می‌دهد که اعتماد هنوز به طور کامل به بازار بازنگشته است.

در همین حال، قیمت خرید بیت کوین با ۱۲ روز رشد متوالی، طولانی‌ترین دوره رشد متوالی خود در تاریخ را ثبت کرد. این دارایی از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۸ درصد افزایش ارزش داشته است و به محدوده قیمت پیش از سقوط صرافی FTX رسیده است.

این تغییر ارزش، سبب جابجایی‌های بزرگی در اندیکاتورهای تحلیلی همچون شاخص قدرت نسبی شده است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که شاخص RSI به بالاترین سطح چهار سال اخیر خود رسیده است.

ارقام بالای RSI می‌تواند موید این مساله باشد که دارایی مدنظر به اشباع خرید رسیده است و اصلاح قیمت در راه است.

برخی تحلیل‌گران اعتقاد دارند که رشد فعلی بیت کوین یک «تله گاوی» است اما تداوم این رشد برخی را متقاعد کرده است که این روند ادامه دار خواهد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا