اخبار بیت کوین

افزایش ۲۸ درصدی حجم معاملات بیت کوین؛ زمان خرید رسیده است؟

در هفته گذشته قیمت بیت کوین یک جهش صعودی را تجربه کرده که به دلیل حجم معاملات قابل توجه ۲۰ میلیارد دلاری آن، به بالای ۳۰۰۰۰ دلار رسیده است.

به گزارش والکس، با این حال، در میان روند صعودی قیمت بیت کوین، پس از اعلام اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر ناکافی بودن پرونده‌های ارائه شده برای صندوق قابل معامله اسپات بیت کوین (ETF) این ارز دیجیتال با فشارهایی مواجه است.

در این بررسی قیمت بیت‌ کوین، پویایی بازار فعلی را تحلیل می‌کنیم و پیامدهای بالقوه بیانیه SEC را ارزیابی می‌کنیم و بینش‌هایی را برای کمک به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری آگاهانه ارائه می‌دهیم.

رد درخواست ETF بلک راک و فیدلیتی

کاهش قیمت بیت کوین را می توان به تحولات اخیر مربوط به واکنش کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به درخواست‌های مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای ایجاد صندوق‌های قابل معامله در اسپات بیت کوین (ETF) نسبت داد.

به گزارش وال استریت ژورنال، SEC این برنامه‌ها را از نظر وضوح و شفافیت ناقص می‌داند. این اعلامیه از سوی SEC به طور قابل توجهی بر احساسات بازار تأثیر گذاشته و منجر به کاهش قیمت بیت کوین شده است.

این خبر پس از یک دوره افزایش قیمت در ماه ژوئن منتشر شد که به دلیل ارائه مدارک توسط BlackRock برای ایجاد ETF اسپات بیت کوین بود. بازار واکنش مثبتی به این تحول نشان داد، به طوری که کوین بیس، متولی دارایی‌های صندوق بلک راک نیز افزایشی را در سهام خود تجربه کرد.

با این حال، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر ناکافی بودن پرونده‌ها باعث ایجاد عدم اطمینان و کاهش شور و شوق سرمایه گذاران شده است. در نتیجه، سهام کوین بیس تقریباً ۲ درصد کاهش یافته است و خود بیت کوین نیز کاهش یک درصدی را تجربه کرده است.

تأثیر تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار فراتر از BlackRock است، زیرا سایر مدیران صندوق‌های دارایی، چه سنتی و چه متمرکز بر ارزهای دیجیتال، از بلک راک پیروی کرده و برنامه‌های خود را برای ETF بیت کوین فعال یا اصلاح کرده‌اند.

انتقاد SEC از درخواست‌کنندگان ETF بیت کوین در مورد الزامات نظارت

انتقاد SEC از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، حول اطلاعات ناکافی در مورد ترتیبات نظارتی بین صرافی‌ها است. SEC برای اطمینان از نظارت و جلوگیری از دستکاری بازار، “توافق به اشتراک گذاری نظارت” را الزامی می‌داند. مدیران این صندوق‌ها می‌توانند با به‌روزرسانی برنامه‌های خود و ارائه اطلاعات جامع‌تر، دوباره درخواست خود را به SEC ارائه دهند.

از طرفی با سخت‌گیری‌های SEC، سرمایه‌گذاران در مورد آینده این ETFها محتاط هستند که منجر به عقبگرد موقت در بازار می‌شود. اما اصلاح و ارسال مجدد درخواست‌ها توسط مدیران دارایی با جزئیات درخواستی ممکن است اعتماد بازار را بازگرداند و به طور بالقوه بر قیمت بیت کوین در آینده تأثیر بگذارد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر بالای ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود که با حجم معاملات ۲۳.۳ میلیارد دلاری در ۲۴ ساعت گذشته همراه بوده است. در این مدت، بیت کوین افت جزئی تقریباً یک درصدی را تجربه کرده است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

از نظر تحلیل تکنیکال، بیت کوین با یک مانع قابل توجه در سطح ۳۱۰۰۰ دلار مواجه است. یک پیشرفت موفقیت آمیز در این سطح می‌تواند به اهداف بالقوه ۳۲۵۰۰ و ۳۴۰۰۰ دلار منجر شود. از سوی دیگر، اگر بیت کوین به زیر سطح حمایت مهم ۳۰۰۰۰ دلار سقوط کند، ممکن است با فشار نزولی به سمت سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸.۲% در ۲۸۷۰۰ دلار یا حتی سطح ۵۰% اصلاحی در ۲۸۰۰۰ دلار حرکت کند.

میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در حدود ۲۸۰۰۰ دلار نیز می‌تواند به عنوان نقطه حمایت قابل توجهی برای حرکت نزولی بیت کوین عمل کند.

با توجه به شرایط فعلی، عاقلانه است که قبل از اتخاذ تصمیم برای ترید، منتظر یک شکست واضح و قاطع از محدوده معاملاتی حساس فعلی باشیم.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا