اخبار بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین: نهنگ ها همچنان مردد هستند

علی‌رغم افزایش قیمت در روزهای اخیر، ترس و تردید بر بازار سایه افکنده است

نهنگ‌های بیت کوین از اواخر سال گذشته میلادی آرامشی ترسناک داشته‌اند و جهت‌گیری خود در بازار را تغییر نداده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از بین کریپتو، پس از رسیدن قیمت بیت کوین به بالاترین سطح شش هفته گذشته (۲۱۰۸۵ دلار)، قیمت این ارز طی روز گذشته کاهش یافت و به ۲۰۴۷۰ دلار بازگشت. با توجه به ترس حاکم بر بازار و تحقق سود و فروش قابل ملاحظه‌ای که در سطح ۲۱۰۰۰ دلار انجام پذیرفت، اطلاع از جهت حرکت نهنگ‌ها می‌تواند در پیش‌بینی روند بازار سودمند باشد.

شاخص حرص و طمع
شاخص حرص و طمع

نهنگ‌های بیت کوین بر سر دوراهی قرار دارند

تعداد آدرس‌های نهنگ ارز دیجیتال معمولا نشان‌دهنده تغییرات بلندمدت روند قیمت هستند. طی اکثر سال گذشته، نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی در حال فروش موجودی خود بوده‌اند.

وضعیت دارایی گروه‌های مختلف بر حسب میزان موجودی
وضعیت دارایی گروه‌های مختلف بر حسب میزان موجودی

تا پیش از اواخر سال ۲۰۲۱، نهنگ‌ها در مرحله انباشت بودند تا این که در ماه اکتبر ۲۰۲۱ و پیش از رسیدن قیمت به بالاترین میزان تاریخی (در ماه نوامبر) شروع به فروش و تحقق سود کردند.

با این حال، طی ماه‌های ایخر این گروه علاقه چندانی به بازار نشان نداده است. این مساله به خوبی در داده‌های تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها خود را نشان می‌دهد.

تعداد تراکنش نهنگ‌ها
تعداد تراکنش نهنگ‌ها

برای مدتی روند رو به رشدی در میزان دارایی‌های گروهی که مالک ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بیت کوین هستند، مشاهده شد و دارایی‌های این گروه از ۱۱.۲ درصد در اوایل اکتبر به ۱۲.۱۳ درصد از کل بیت کوین‌های در گردش در زمان نگارش این مطلب رسید.

موجودی بیت کوین نهنگ‌ها
موجودی بیت کوین نهنگ‌ها

عکس این مطلب در خصوص آدرس‌های با دارایی ۱۰۰ هزار تا یک میلیون بیت کوین حاکم است. طی این مدت دارایی این گروه از ۴.۳۴ درصد به ۳.۵۶ درصد کاهش یافت. در مجموع به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها همچنان در خصوص روند قیمت بیت کوین تردید دارند.

وضعیت بیت کوین پس از فروش چگونه است؟

باند سن (کوین) آگاهی مناسبی در خصوص شرایط فعلی بازار به ما می‌دهد. این نمودار نشان می‌دهد که عرضه یک روزه تا یک هفته‌ای در حال افزایش است. عرضه کمتر از یک روز (با رنگ آبی) پیش از بازگشت قیمت اخیر بیت کوین در حال افزایش بود اما هم‌اکنون کاهشی است.

باند سنی کوین‌ها
باند سنی کوین‌ها

داده‌های سرویس تحلیلی کریپتو کوانت نشان می‌دهد که در بازه بزرگتر (یک هفته تا یک ماه با رنگ بنفش)، عرضه تغییر چندانی نداشته است. این کوین‌ها دست به دست نشده‌اند و به گروه یک تا سه ماه (باکس قرمز رنگ) منتقل شده‌اند.

در سوی دیگر، وضعیت گروه یک تا سه ماه (با رنگ سبز) تا همین اواخر کاهشی بود اما هم‌اکنون با فزایش اندکی روبروست. بنابراین، از آن جا که فشار خرید به تدریج کمرنگ خواهد شد، بعید است که این افزایش پایدار بماند.

به علاوه، علی‌ٰرغم افزایش قیمت اخیر، بیت کوین همچنان در روندی نزولی است. اگر چه این افزایش کوتاه مدت سبب رشد خرید بازیگران خرد شد، اما فروش برای تحقق سود نیز در جریان بود. رشد نمودار SOPR نشان می‌دهد که تمایل بیشتری برای تحقق سود در سطح ۲۱۰۸۵ دلار حتی در بین هودلرهای قدیمی وجود دارد.

شاخص SOPR
شاخص SOPR

بدون ورود نهنگ‌ها به عرصه و با چنین افزایش جزئی در قیمت، احتمالا شاهد تداوم فروش‌ها برای قفل سود خواهیم بود.

در محدوده ۱۹۰۰۰ تا ۲۰۷۰۰ دلار، تقاضای شدیدی برای بیت کوین وجود داشت؛ بیش از ۴ میلیون آدرس مجموعا ۲.۳ میلیون BTC در این محدوده خریداری کردند. در کوتاه مدت، سطوح ۲۰۸۵۰ و ۲۱۱۶۷ دلار به عنوان مقاومت‌های کلیدی برای قیمت بیت کوین عمل خواهند کرد.

سطوح کلیدی تقاضا و خرید برای بیت کوین
سطوح کلیدی تقاضا و خرید برای بیت کوین

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این مطلب ۲۰۷۱۲ دلار است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا