صرافی ها

صرافی بیت استمپ؛ معرفی صرافی Bitstamp و امکانات آن

صرافی متمرکز یکی از انتخاب‌های خوب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که در برخی شرایط، صرافی‌های غیرمتمرکز جایگزین آنها می‌شوند. صرافی بیت استمپ نیز یکی از همین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال است که برای خرید و فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از ساخت حساب کاربری در این صرافی، شما می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را معامله کنید. در ادامه به برخی از امکانات مهم این صرافی می‌پردازیم.

معرفی صرافی بیت استمپ (Bitstamp)

صرافی متمرکز بیت استمپ در سال ۲۰۱۱ تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. از این رو، یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در حال حاضر، تمامی معامله‌گرانی که به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال برتر و محبوب با کارمزد معاملاتی رقابتی هستند، می‌توانند از بیت استمپ استفاده کنند. روش‌های انجام معاملات در این صرافی در سه نوع Tradeview، Bitstamp Mobile و Bitstamp.Net انجام می‌شوند که در ادامه، هر یک از این معاملات را برای شما معرفی می‌کنیم.

صرافی بیت استمپ، امکانات بسیار خوبی در کنار یک محیط کاربر پسند را ارائه می‌دهد. یکی از همین امکانات، امنیت بالای حساب و دارایی کاربران این صرافی است که در این بازار ارزهای دیجیتال پر ریسک، حفظ می‌شود. از طرف دیگر، محیط بسیار ساده این صرافی باعث می‌شود تا مراحل خرید و فروش در آن بسیار سریع و راحت انجام شود.

به یاد داشته باشید، ورود به بازار ارزهای دیجیتال نیازمند علم و تجربه بالایی است و عدم آگاهی، باعث ضرر می‌شود. پس دقت کنید که قبل از شروع سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، نسبت به آنها آگاه باشید.

امکانات صرافی بیت استمپ

برای آشنایی بیشتر با صرافی بیت استمپ، باید با امکانات آن آشنا شوید. امکانات موجود در صرافی ارز دیجیتال باعث می‌شود که شما معاملات متفاوتی را انجام داده و از تحلیل‌های متفاوتی هم استفاده کنید.

Bitstamp.Net

این بخش از صرافی بیت استمپ به شما امکان انجام معاملات فوری، Limit، Market و توقف خرید و فروش ارز دیجیتال را می‌دهد. همچنین، امکان خرید با هزینه اضافی از موجودی بیت استمپ یا اتصال به یک کارت اعتباری را هم دارد. صرافی Bitstamp.Net دارای یک نمودار پایه برای تحلیل ارزهای دیجیتال، پیشنهادات خرید و فروش فعلی و یک فرم از معامله ساده است.

صرافی بیت استمپ

TradeView

یکی دیگر از امکانات صرافی بیت استمپ، TradeView است که بیشتر مورد استفاده معامله‌گران حرفه‌ای قرار می‌گیرد. ویژگی این بخش از بیت استمپ، نمودار کامل و پیشرفته برای تحلیل، نمایش سفارش‌های به روز شده به صورت زنده، نمودار عمق و فرم‌های معاملاتی سریع است. شما به عنوان کاربر بیت استمپ هم از طریق TradeView و هم از طریق Bitstamp.Net می‌توانید انواع معاملات موجود در صرافی را انجام دهید.

Bitstamp Mobile

صرافی بیت استمپ دارای یک نسخه مناسب برای تلفن‌های همراه است که امکان نصب روی دستگاه‌های اندروید و IOS را دارد. این برنامه را می‌توانید از طریق فروشگاه‌های Google Play و App Store دانلود کنید. این نسخه موبایل، تمامی ویژگی‌های موجود روی نسخه وب سایت صرافی را دارد. یعنی شما هر نوع معاملاتی که با نسخه وب انجام می‌دهید را می‌توانید با نسخه موبایل هم انجام دهید.

هر زمان که اتصال قوی و امن به اینترنت داشته باشید، نه‌تنها امکان خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق نسخه موبایل را دارید، بلکه امکان ارسال و دریافت ارز دیجیتال نیز برای شما فراهم می‌شود.

کارمزد معاملات

به طور کلی، کارمزد معاملات در این صرافی از ۰.۵۰ درصد برای معاملات معمولی با همه جفت‌های معاملاتی شروع می‌شود. این میزان کارمزد را نمی‌توان خیلی ارزان یا خیلی گران در نظر گرفت ولی می‌تواند با رقبای مهم خودش برابری کند.

اگر حجم معامله شما بیش از ۱۰۰۰۰ دلار باشد، کارمزد آن کم می‌شود. یعنی هر چه حجم معاملات معامله گران بیشتر باشد، کارمزد آن نیز کاهش می‌یابد. صرافی بیت استمپ تنها امکان استیکینگ ۲ ارز دیجیتال را دارد و اگر شما قصد استیکینگ آنها را داشته باشید، ۱۵ درصد از درآمد این استیکینگ را دریافت می‌کند. البته، به‌ازای این ۱۵ درصد، دیگر هیچ کارمزدی را دریافت نمی‌کند.

امنیت

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال قابل بازگشت نیستند. یعنی اگر شما دارایی خود را به یک حساب یا کیف پول اشتباه ارسال کنید، امکان بازگشت آن را ندارید. ازاین‌رو، اگر حساب دارایی‌های صرافی شما مورد حمله یا هک قرار بگیرد، ضرر شما قابل‌ جبران نخواهد بود. به همین دلیل، بیت استمپ از روش‌هایی برای افزایش امنیت حساب کاربری افراد استفاده می‌کند. یکی از این اقدامات امنیتی، احراز هویت چندعاملی است که توسط یک برنامه احراز هویت شخص ثالث انجام می‌شود. شما نیز در هنگام ساخت حساب کاربری باید از رمز عبور منحصربه‌فرد استفاده کنید تا امنیت حسابتان بالا رود.

امنیت صرافی بیت استمپ

از اقدامات امنیتی دیگر صرافی بیت استمپ، نگهداری دارایی کاربران به صورت آفلاین است. دقت کنید که در هنگام ساخت حساب کاربری حتما از احراز هویت چندعاملی استفاده کنید. در هنگام واریز یا برداشت از حساب نیز در ثبت مبدا و مقصد تراکنش دقت کنید.

پشتیبانی

یکی دیگر از خدمات و امکانات مهم صرافی بیت استمپ، پشتیبانی است. برای کاربران داخل ایران، شاید استفاده از ایمیل یا شماره تماس پشتیبانی مهم نباشد، ولی قطعا بخش سوالات متداول در صرافی به کار می‌آید. پس هر زمان که در طول استفاده از صرافی دچار مشکل شدید، به بخش راهنما در سایت بروید و پاسخ به سوالات متداول را مطالعه کنید.

برای دسترسی به پشتیبانی، می‌توانید از طریق ایمیل یا شماره تماس پشتیبانی صرافی هم استفاده کنید که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو هستند. البته، تماس با پشتیبانی صرافی تنها برای مشتریان ایالات متحده ممکن است.

رضایت مشتری

مانند بسیاری دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی بیت استمپ هم بازخوردهای مثبت و منفی بسیاری دارد. در درجه اول، بیشترین نظرات منفی برای بیت استمپ، از جهت سرعت پایین در برداشت و تعامل ضعیف با خدمات مشتری متمرکز است.

بیت استمپ مانند بسیاری دیگر از صرافی‌ها، در پشتیبانی مشتری کمی محدود است و شما در مرحله اول باید تمرکز را بر روی فعالیت‌های خود در صرافی بگذارید. حتی ممکن است که اگر تا حالا با هیچ صرافی دیگری کار نکرده باشید، در هنگام استفاده از بیت استمپ کمی گیج شوید.

مدیریت حساب کاربری

حساب کاربری بیت استمپ دارای یک داشبورد آنلاین است که به شما امکان مدیریت محتویات حساب شما را می‌دهد. مدیریت تاریخچه تراکنش‌ها، محتویات پرتفوی، ردیف کارمزد معاملات فعلی و سایر مانده‌های حساب را شامل می‌شود. این داشبورد امکان واریز از طریق حساب بانکی، اعتباری یا کارت نقدی را به شما می‌دهد که با آن بتوانید انتقال یا برداشت ارز دیجیتال انجام دهید. در نظر داشته باشید که بخش TradeView بیت استمپ بخش مدیریت حساب محدودتری دارد.

مدیریت حساب کاربری بیت استمپ

ویژگی‌های مثبت و منفی صرافی بیت استمپ

برای جمع‌بندی معرفی و آشنایی با صرافی بیت استمپ، می‌خواهیم چند نمونه از ویژگی‌های مثبت و منفی آن را با یکدیگر بررسی کنیم. این ویژگی را به دقت در یاد داشته باشید و باتوجه‌به نیازی که از یک صرافی ارز دیجیتال دارید، بیت استمپ را انتخاب کنید.

ویژگی‌های مثبت صرافی بیت استمپ

  • این صرافی یک محیط به ساده و کاربرپسند دارد که مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال را برای شما ساده می‌کند.
  • کارمزدهای معاملاتی این صرافی، رقابتی هستند. یعنی کارمزدها از ۰.۵۰ درصد شروع و با بالارفتن حجم معاملات، میزان کارمزد کاهش می‌یابد.
  • بیت استمپ یک صرافی قدیمی و معتبر است که بیش از یک دهه است که به کاربرانش خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های منفی صرافی بیت استمپ

  • صرافی بیت استمپ بیش از ۵۴ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که تعداد نسبتا کمتری از دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال دارد.
  • تنها ۲ ارز دیجیتال در این صرافی امکان استیکینگ دارند که نرخ آنها بالای ۵ درصد است. به همین منظور، امکان استیکینگ در این صرافی کمی محدود است. دیگر صرافی‌ها گزینه‌های بیشتر و نرخ‌های APR بالاتری را برای استیکینگ ارائه می‌دهند.
  • صرافی بیت استمپ بر خلاف دیگر رقبا، امکان انجام معاملات مارجین و وام‌دهی را ندارد.

ثبت‌نام و انجام معامله در صرافی بیت استمپ

قطعا پس از بررسی امکانات و ویژگی‌های مثبت صرافی بیت استمپ، به استفاده از آن علاقمند می‌شوید. برای استفاده از این صرافی، ابتدا باید در آن ثبت‌نام کرده و سپس، مراحل انجام معامله در آن را یاد بگیرید.

ثبت‌نام

برای ثبت‌نام در صرافی بیت استمپ طبق مراحل و تصاویر زیر پیش بروید.

  • وارد صفحه اصلی صرافی Bitstamp شده و از قسمت بالا سمت راست، گزینه Get Started را انتخاب کنید.
ثبت نام در صرافی بیت استمپ
  • در صفحه ظاهر شده، اطلاعات موردنیاز از جمله نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و تاریخ تولد خود را وارد کرده و در نهایت، بر روی گزینه Continue کلیک کنید.
تکمیل اطلاعات در ثبت‌نام
  • برای استفاده از این صرافی و بیشتر صرافی‌های خارجی، بهتر است که فیلترشکن خود را روشن کرده و لوکیشن خود را کشوری غیر از ایران انتخاب کنید.
  • حالا با تکمیل اطلاعات، یک ایمیل تایید حساب کاربری برای آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود که باید آن را تایید کنید.
  • حساب کاربری شما در صرافی بیت استمپ آماده است و می‌توانید انجام معاملات را شروع کنید.

انجام معاملات

برای شروع معاملات در این صرافی، ابتدا باید حساب کاربری خود را شارژ کنید. از آن جایی که صرافی‌های خارجی از تومان پشتیبانی نمی‌کنند، شما باید تومان را در صرافی‌های ایرانی مانند والکس، به یک ارز فیات مانند دلار یا یک استیبل کوین مانند USDT تبدیل کنید. در نهایت، آن را به کیف پول بیت استمپ منتقل کرده تا امکان معاملات ارز دیجیتال برای شما فراهم شود.

از منوی بالا صفحه اصلی صرافی، گزینه Market را انتخاب کنید.

شروع معامله در صرافی بیت استمپ
  • در صفحه باز شده، ارز دیجیتال مورد نظر خود را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • پس از بررسی نمودار قیمت ارز دیجیتال مورد نظر، به کادر سمت راست صفحه دقت کنید.
  • برای خرید، روی تب Buy و برای فروش روی تب Sell کلیک کنید.
خرید و فروش ارز دیجیتال
  • جفت معاملاتی مورد نظر را همراه با مبلغ خرید و فروش وارد کرده و در نهایت، با مشخص کردن نوع معامله، آن را تکمیل کنید.

صرافی بیت استمپ به کاربران خود امکان انجام معاملات اسپات و فیوچرز را می‌دهد که یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید.

کوین بیس در مقابل بیت استمپ

به طور کلی، صرافی کوین بیس نه تنها از صرافی بیت استمپ بلکه از بسیاری دیگر از صرافی‌ها بهتر است. کوین بیس بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال ولی بیت استمپ بیش از ۵۴ ارز دیجیتال را برای خرید و فروش پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل، کوین بیس را می‌توان صرافی کامل‌تری برای خرید و فروش ارز دیجیتال دانست. البته، برای ما کاربران ایرانی، استفاده از صرافی‌های ایرانی مانند صرافی والکس انتخاب بهتری است. چرا که به طور مستقیم از تومان پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال کارت بانکی ایرانی به این صرافی وجود دارد. از طرف دیگر، با تحریم‌های موجود برای کاربران ایرانی، ما نمی‌توانیم بدون VPN از صرافی‌های خارجی استفاده کنیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
investopedia.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا