اخبار اتریوماخبار بیت کوین

بیت کوین به بالای ۱۷ هزار دلار بازگشت

اکثر ارزهای دیجیتال روزی خوش را سپری کردند و چین نیز محدودیت‌های کرونایی را کاهش داده است

بیت کوین صبح دوشنبه را با قیمتی بیش از ۱۷۰۰۰ دلار در بازار شرق آسیا آغاز کرد. ۱۰ ارز دیجیتال برتر نیز همگی رنگ سبز را مقابل نمادهای خود دیدند. از سوی دیگر نگرانی‌ها در خصوص تورم در اقتصاد آمریکا کاهش یافته است و چین نیز قصد کم کردن محدودیت‌های کرونایی در سطح شهرهای خود را دارد. این خبر این امیدواری را افزایش داده است که نرخ رشد شاخص GDP این کشور بتواند از رقم ۳ درصد فعلی به هدف ۵.۵ درصدی افزایش یابد.

به گزارش والکس و به نقل از forkast، قیمت بیت کوین با رشدی ۱.۳ درصدی به ۱۷۱۲۷ دلار رسید. قیمت اتریوم نیز ۳ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۲۷۸ دلار رسید.

دوج کوین (DOGE) و پالیگان (MATIC) نیز به ترتیب ۴.۴ و ۲ درصد افزایش قیمت داشتند و به ۰.۱۰۴ و ۰.۹۲ دلار رسیدند. وضع پولکادات و شیبا اینو نیز مشابه بود و هر دو بیش از ۱.۵ درصد افزایش یافتند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با ۱.۳ درصد رشد به ۸۵۸ میلیارد دلار رسید.

چین شروع به کاهش اقدامات کنترلی علیه کووید کرده است؛ چندین شهر الزام ارائه تست منفی برای ورود به فضاهای عمومی را کنار گذاشته‌اند. شهرهای شانگهای و هانگژو از سردمداران این شهرها هستند. بازارهای سهام آسیا به این خبر واکنش مثبتی نشان دادند.

گزارش مشاغل ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که در ماه نوامبر ۲۶۳ هزار شغل جدید ایجاد شده است که فراتر از ۲۰۰ هزار عدد مورد انتظار بود. شاخص بیکاری هم‌اکنون ۳.۷ درصد است که یکی از کمترین مقادیر پنجاه سال اخیر است. اگر چه این عدد فراتر از انتظار بود، اما با اعداد ۲۸۴ و ۲۶۹ هزار که در دو ماه اخیر حاصل شده بود، کمی فاصله داشت.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو در آخرین سخنرانی خود اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد. پیش‌بینی می‌شود که در نشست روز ۱۳ تا ۱۴ دسامبر این بانک، نرخ بهره ۵۰ bps افزایش یابد که نسبت به ۴ دوره قبلی ۷۵ واحد کمتر است. فدرال رزرو مایل است تا تورم را در محدوده ۲ درصدی متوقف کند. شاخص قیمت مصرف‌کننده نیز نشان داد که تورم در ماه اکتبر ۷.۷ درصد بوده که نسبت به ماه سپتامبر ۸.۲ درصد کاهش داشته است.

گروه کشورهای تولیدکننده نفت موسوم به اوپک پلاس نیز در روز یکشنبه اعلام کردند که کاهش تولید خود به میزان ۲ میلیون بشکه در روز را تا پایان سال ۲۰۲۳ حفظ می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
forkast
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا