اخبار بیت کوین

رقیب جدید نخست وزیر کانادا طرفدار بیت کوین است

رهبر جدید حزب محافظه‌کار کانادا، یکی از هواداران آزادی مالی به کمک ارزهای دیجیتال، قراردادهای هوشمند و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، پیر پویلیور (Pierre Poilievre) به تازگی موفق شد که در انتخابات درون حزبی، سکان حزب محافظه‌کار کانادا را به دست گیرد. این حزب، بزرگترین رقیب حزب حاکم کانادا یعنی حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو است.

پویلیور که از طرفداران ارزهای دیجیتال است، در انتخابات درون حزبی ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور)، موفق به کسب ۶۸.۱۵ درصد از آرا شد و با اختلاف قابل توجه نسبت به ژان شاره (Jean Charest) – با ۱۶.۰۷ درصد از آرا – به رهبری حزب محافظه‌کار برگزیده شد.

پیر پویلیور از سال ۲۰۰۳ عضو حزب محافظه‌کار است و سابقه نمایندگی و وزارت کار و پیشرفت اجتماعی را در کارنامه دارد.

وی به عنوان حامی کریپتوکارنسی و بیت کوین شناخته می‌شود و مبلغ آزادی مالی از طریق ترویج ارزهای دیجیتال، قراردادهای هوشمند و دیفای است.

در ابتدای سال جاری، پویلیور مردم کانادا را تشویق به رای دادن به خود کرد تا «کانادا را تبدیل به پایتخت بلاک چین جهان» کند.

درخواست پویلیور از مردم کانادا برای رای دادن به او

انتخابات فدرال بعدی کانادا در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۸ مهر ۱۴۰۴) برگزار خواهد شد و مردم کانادا این فرصت را خواهند داشت تا نخست وزیری حامی ارزهای دیجیتال برگزینند.

در ماه مارس و در جریان کمپین انتخاباتی پویلیور، ویدیویی از او در کانال یوتیوب BITCOIN منتشر شد که در خصوص حمایت از رمزارزها چنین گفته بود:

ما باید ارزهای دیجیتال را قانونی نگه داریم. مردم باید آزاد باشند تا بتوانند شکل دیگری از پول را انتخاب کنند. اگر دولت بخواهد که از پول ما سو استفاده کند، ما باید قادر باشیم که شکل دیگر و باکیفیت‌تر پول را برگزینیم.

او همچنین به شکل مختصر در خصوص ایده‌هایش برای ساده‌سازی مالیات بر رمزارزها و وضع قوانین و مقرراتی برای ایجاد رویه‌ای واحد در سطح کشور توضیح داد. در ادامه ویدیوی مذکور، او با استفاده از شبکه لایتنینگ، هزینه سفارش غذای خود را پرداخت می‌کند.

با این وجود، پویلیور جزییات بیشتری در خصوص چگونگی تغییر مقررات حاکم بر کریپتو در صورت پیروزی بر ترودو ارائه نکرده است.

حزب محافظه‌کار کانادا در حال حاضر ۱۶ کرسی از ۱۰۵ کرسی مجلس سنا و ۱۱۹ نماینده از ۳۳۸ نماینده مجلس عوام را در اختیار دارد. در سوی مقابل، دولت اقلیت جاستین ترودو صاحب ۱۶۰ کرسی در مجلس عوام است. برای تشکیل دولت اکثریت، حد نصاب ۱۷۰ کرسی در مجلس عوام ضروری است.

نخستین ورود کانادا به حوزه قانون‌گذاری کریپتو با تصویب قانون ملی ارزهای دیجیتال توسط پارلمان در سال ۲۰۱۴ رخ داد. همچنین ماه گذشته، شورای تنظیم مقررات کانادا، شرایط و مقرراتی برای صرافی‌ها و پلتفرم‌هایی که قصد ارائه خدمات به کانادایی‌ها را دارند، طراحی و تنظیم کرد.

تنها بخش اندکی از کانادایی‌ها بیت کوین در اختیار دارند. بنا بر گزارش بانک مرکزی کانادا در ژوییه ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰)، ۱۳ درصد از جمعیت این کشور مالک بیت کوین است. این شاخص در سال ۲۰۲۰، پنج درصد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا