مقالات ارز دیجیتال

پایان سرویس‌دهی سایت CCN؛ مراجع جایگزین اخبار کریپتوکارنسی کدامند؟

در حال حاضر بازار کریپتوکارنسی یکی از پویاترین مارکت‌های جهانی است که هر لحظه در آن اتفاقات تازه‌ای رخ می‌دهد. یافتن بهترین سایت‌ های خبری ارز دیجیتال یکی از دغدغه‌های مهم و ضروری معامله‌گران رمزارزهاست. این وب‌سایت‌ها، رسانه‌های معتبری هستند که با ارائه اخبار و مطالب مفید و به‌روز ارز دیجیتال کاربران را راهنمایی و آگاه می‌کنند.

رسانه نروژی “CCN” یکی از قدرتمندترین پایگاه‌های خبری ارزهای دیجیتال بود که که علاوه بر اخبار کریپتو، رویدادها و اتفاقات مهم حوزه‌ سیاست، ورزش و تکنولوژی هم پوشش می‌داد. این سایت خبری سر انجام پس از نزدیک به ۸ سال فعالیت در مارس ۲۰۲۱ رسما به کار خود پایان داد. در این مقاله از والکس، قصد داریم شما را بیشتر با وب سایت‌های خبری که می‌توانند جایگزینی برای CCN باشند آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید.

وب سایت CCN چه بود؟

سایت CCN از سال ۲۰۱۳ با نام “Cryptonews.com”  کار خود را آغاز کرد و پس از مدتی نام خود را به «سی سی ان» تغییر داد. این وب‌سایت یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین پلتفرم‌های خبری حوزه کریپتوکارنسی محسوب می‌شد. CCN روزانه بازدیدکنندگان زیادی داشت و یکی از ۵ سایت برتر خبری به شمار می‌رفت. از همان ابتدا CCN بر روی اخبار مربوط به بیت کوین متمرکز شد زیرا بیت کوین تنها ارز دیجیتال آن زمان محسوب می‌شد و این پلتفرم اطلاعاتی نظیر نمودارهای دستی و لیست شرایط بازار مانند بازار سرمایه‌گذاری توکن و حجم معاملات را نمایش می‌داد.

سایت CCN توسط فردی نروژی به نام جوانز بورکگروینک تأسیس شد که کارآفرینی‌های زیادی را در کارنامه خود دارد. سی سی ان با پلتفرم “Hacked.com” همکار و مرتبط است و اخبار گوناگونی را ارائه می‌دهداند. تنها تفاوت آنها این است که پلتفرم Hacked.com در ازای پرداخت مبلغی به کاربران محتوا ارائه می‌دهد. تمامی خدمات پلتفرم سی سی ان به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگرفت و برخی پلتفرم‌های خبری مانند وبسایت “TODAYONCHAIN” اخبار خود را از تجزیه‌وتحلیل مطالب پلتفرم‌های مانند CCN یا “CoinDesk” می‌گیرفتند.

بنیانگذار وب سایت CCN

خالق سایت خبری CCN

خالق سایت خبری سی سی ان جوانز بورکگروینک (Jonas Borchgrevink)، متولد سال ۱۹۹۰ در کشور نروژ است. او یکی از بنیان‌گذاران و کارآفرینان IT است که پروژه‌های بیشماری نظیر My Good Act ،Hacked.com، ccn.la و اپلیکیشن موبایلی “Tailored Message” را ساخته است. جوناس برای این پروژه جایزه افتخاری “Wenche Foss” را در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد.

سایت CCN چه اخباری را پوشش می‌داد؟

سایت خبری سی سی ان یک پایگاه داده خبری متمرکز بر ارزهای دیجیتال محبوبی مانند بیت کوین، لایت‌کوین، نئو و اتریوم بود. این پلتفرم علاوه بر اخبار آلت کوین، آنالیزهای تخصصی بلاک چین‌های مختلف اطلاعات مفیدی از بازار کریپتو مانند عرضه اولیه “ICO”، اطلاعیه‌های ارز دیجیتال، مارکت کپ پروژه‌های مختلف  را به کاربران خود ارائه می‌داد. کاربران با مطالعه این اخبار دامنه اطلاعاتی خود در زمینه رمزارزها را گسترش داده و می‌توانستند در معاملات خود گام‌های مؤثری را بردارید.

آیا پای گوگل در میان است؟

تعطیلی سایت CCN

بورکگروینک بنیان‌گذار سایت CCN که پست تعطیلی این پلتفرم را منتشر کرد دلیل توقف فعالیت این وب‌سایت را افت شدید ترافیک جستجوی گوگل پس از به روز رسانی هسته گوگل در ۳ ژوئن عنوان کرد. به طوری که این سایت طی یک شب افت ۷۰ درصدی را در تعداد بازدیدکندگان خود تجربه کرد و پارامتر دیدپذیری این خبرگزاری در گوگل از عدد ۱۲ به کمتر از ۰.۶ رسید!

جوانز بورکگروینک افزود ما در گذشته هم شرایط مشابهی را تجربه کرده بودیم اما با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد کارکنان زیادی به تیم ما اضافه شدند، ما قادر نیستیم با کاهش ۹۰ درصدی درآمد تبلیغاتمان به حیات خود ادامه دهیم.

اگر گوگل یک شبه به این نتیجه رسیده که سایت CCN بد است، چرا پیش از بروزرسانی به ما این فرصت را نداد که دلیلش را بدانیم و راهی برای تغییر پیش پای ما قرار نداد؟ در عوض، بدون این که ما بدانیم کجای کارمان اشتباه بود، رفتاری غیر منصفانه با ما داشت و زحمات چندین سال‌ یک تیم ۶۰ نفره را نابود کرد.

جوانز بورکگروینک

در نبود سی سی ان از چه سایت‌هایی استفاده کنیم؟

سایت جایگزین ccn

سایت‌های خبری ارز دیجیتال عموماً پلتفرمهایی هستند که اطلاعات مختلفی در حوزه کریپتو کارنسی را به مخاطبین خود ارائه می‌دهند. این اطلاعات می‌تواند شامل مقالات آموزشی، اخبار، دستاوردهای تکنولوژیکی، مصاحبه با افراد برجسته و تحلیل‌های قیمتی باشد. برخی از سایتهای خبری که میتوتانید به عنوان جایگزینی برای CCN استفاده کنید عبارتند از:

  • سایت TODAYONCHAIN
  • کوین دسک (Coindesk)
  • کوین تلگراف (CoinTelegraph)
  • سایت خبری News BTC
  • سایت خبری Bitcoinist
  • فوربس (Forbes)

سرویس خبری مورد علاقه شما چیست؟

صنعت بلاکچین و ارزهای دیجیتال به‌صورت پی‌درپی در حال تغییر و پیشرفت است و راه‌های جدیدی را برای نوآوری و توسعه‌ معرفی می‌کند. اگر در حال سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتو هستید و یا قصد معامله در یک سایت ارز دیجیتال را دارید بسیار مهم است که از اتفاقات این صنعت هم به خوبی آگاه باشید. امروزه پلتفرم‌های زیادی در حوزه رمزارزها و بلاکچین فعالیت دارند که شما می‌توانید بر اساس نیاز خبری خود و محیط کاربری آنها یکی را انتخاب کنید.

در پایان تجربه شما از کارکری شما با سرویس‌های خبری مختلف چیست؟ شما چه پلتفرمی را جایگزینی مناسب برای سایت CCN می‌دانید؟ منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم

سؤالات متداول (FAQ)

سایت سی سی ان (CCN) چیست؟

سی سی ان یکی از بزرگ‌ترین خبرگزاری‌‌ها در حوزه ارز دیجیتال بود که پس از بروزرسانی هسته گوگل و کاهش دیدپذیری خود، فعالیتش متوقف شد.

سایت CCN چه مطالبی را پوشش می‌داد؟

در سی سی ان مطالب به‌روز و ارزشمندی در حوزه بلاکچین و بازار رمزارزها، تقویم  ICO، اخبار کریپتو، رویدادهای  DLT و … پوشش داده می‌شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رسول دلیری
رسول دلیری
1 سال قبل

سایت ccn.com فقط قسمتی تحت عنوان مارکت دارد که اخبار جهانی بازارها رو پوشش میده، که اونم اخبارش قدیمی هست
کجای این سایت اخبار کریپتو رو میشه دید؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  رسول دلیری

سلام
وقت شما به خیر
رسول عزیز دقیقا حق با شماست. وبسایت خبری CCN از مارس ۲۰۲۱ به دلیل مشکلات پیش آمده از سوی گوگل، مجبور شد رسما به فعالیت خود پایان دهد. مقاله ما بروزرسانی شد.
بسیار ممنونیم از حسن توجهی که داشتید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا