صرافی ها

صرافی کوینکس (CoinEx)؛ از تاریخچه تا نحوه معامله و کارمزدها

صرافی کوینکس (CoinEx) نامی قوی در صنعت ارزهای دیجیتال و یک بازار یکپارچه برای معامله گران ارزهای دیجیتال است که دسترسی به بازارهای لحظه‌ای و دائمی و معاملات حاشیه را با کارمزدهای پایین و امنیت عالی، یکجا فراهم می‌کند. یک صرافی ارز دیجیتال با کارمزد پایین است که طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال در آن لیست شده است و از خدمات پیشرفته مانند معاملات مارجین پشتیبانی می‌کند. صرافی کوینکس در بین بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی اغلب مترادف با دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از استیبل کوین‌ها با محوریت حفظ حریم خصوصی در نظر گرفته می‌شود. صرافی کوینکس ممکن است برای معامله گران جذاب باشد، اما در مورد وضعیت قانونی آن بررسی بیشتری نیاز است. تشخیص اینکه در هر منطقه جغرافیایی آیا از نظر قانونی مجاز به استفاده از خدمات آن است یا خیر، به عهده خود مشتری است. در این مطلب بررسی جامعی از صرافی CoinEx ارائه کرده‌ایم تا دریابید که آیا برای اهداف شما مناسب است یا خیر.

تاریخچه و پیشینه صرافی کوینکس

صرافی کوینکس (CoinEx) تحت پشتیبانی گروه ViaBTC در دسامبر ۲۰۱۷  تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است. آنها مجوز تجارت دارایی دیجیتال استونی را دارند و تحت قانون استونی اداره می‌شوند. در حال حاضر، آنها بیش از دو میلیون مشتری در بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه دارند. آنها تخمین می‌زنند که ۸۵٪ از کل پایگاه مشتریان آنها بین المللی و ۱۵٪ از چین است. پلتفرم آن به ۱۵ زبان از جمله چینی، انگلیسی، ژاپنی، کره ای، روسی و غیره در دسترس است. صرافی کوینکس در میان بیش از ۵۰۰ صرافی ارزهای دیجیتال فهرست شده در رتبه بندی سایت CoinMarketCap، در رتبه ۵۰ قرار دارد.در حال حاضر صرافی کوینکس به بیش از ۲۰۰ کشور خدمات می‌دهد و هیچ اطلاعات روشنی در مورد محدودیت‌های جغرافیایی در سایت آن وجود ندارد. بر اساس شرایط و ضوابط کوینکس، هر کاربر شخصا مسئول رعایت قوانین و مقررات کشور خود است. در پایان سال ۲۰۲۱، شرکت مادر Vino Global، به عنوان یک کسب و کار خدمات پولی (MSB) در ایالات متحده ثبت شده است که البته این این حداقل کاری است که یک صرافی ارز دیجیتال برای فعالیت باید انجام دهد.

رتبه صرافی کوینکس در COINMARKETCAP

موسس و مدیر عامل صرافی کوین اکس (CoinEx) هایپو یانگ ( haipo yang) است که  تجربه کار برای Tencent TEG/Weibo و Futu Securities را در کارنامه خود داشته است. او از یک پیشینه رمزنگاری ریاضی قوی برخوردار بود و به طور مستقل تمام کدهای استخر استخراج ViaBTC را در سال ۲۰۱۶ تکمیل کرد. پس از آن، او به ایجاد صرافی CoinEx اقدام نمود. بقیه اعضای تیم در سایه هستند، اما وب‌سایت رسمی صرافی کوینکس بیان می‌کند که اعضای تیم اصلی CoinEx از شرکت‌های مالی و اینترنتی پیشرو در جهان، از جمله اولین پذیرندگان و متخصصان ارزهای دیجیتال هستند که تجربه غنی در این حوزه دارند. 

کوینکس شبکه اصلی خود را در نوامبر ۲۰۱۹ با هدف ایجاد یک سیستم تجاری غیرمتمرکز که توسط جامعه اداره  شود، راه‌اندازی کرد. صرافی کوینکس دارای پنج محصول و خدمات مالی است که به خوبی در یک اکوسیستم برای تجارت رمزارزها یکپارچه شده‌اند. با هر دارایی دیجیتال یا ارز فیاتی که صرافی کوینکس از آن پشتیبانی می‌کند می‌توان از این خدمات استفاده کرد.

  1. بازار مبادله کوین اکس
  2. زنجیره هوشمند CoinEx (یک اکوسیستم زنجیره عمومی)
  3. OneSwap (یک پلتفرم مبادله دارایی‌های رمزنگاری شده غیرمتمرکز)
  4. ViaBTC Pool (استخر نقدینگی چند ارزی)
  5. ViaWallet (کیف پول دیجیتال)

ویژگی‌های صرافی کوین‌اکس

در رتبه بندی شرکت تحقیقاتی CryptoCompare کوینکس به طور کلی با نمره B از بین ۱۵۰ صرافی در رتبه ۸۰ قرار دارد. صرافی کوینکس از نظر کیفیت بازار، ارائه داده‌ها و امنیت، امتیاز نسبتاً خوبی دارد. با این حال مهمترین نقطه ضعف آن  با توجه به این رتبه بندی عدم شفافیت در مورد تیم است، فقدان KYC اجباری و عدم پایبندی به چارچوب‌های نظارتی دقیق دلیل دیگری برای رتبه نسبتا پایین آن است. اگرچه در مقایسه با صرافی‌های برتر ارز دیجیتال برای مثال در انتخاب بین کوینکس یا بایننس کمبودهای زیادی دارد با همه این‌ها جنبه‌هایی در پلتفرم صرافی کوینکس وجود دارد که ممکن است برای سرمایه‌گذاران مختلف جذاب باشد.

مزایا 

  • دسترسی به فهرست وسیعی از ارزهای دیجیتال
  • خدمات پیشرفته مانند معاملات حاشیه‌ای
  • کارمزدهای معاملاتی پایین
  • سرعت بالای انجام تراکنش‌ها

معایب

  • مسئولیت درک صدور مجوز بر عهده مشتری است
  • سپرده گذاری ارزهای فیات گران است
  • رابط کاربری آن کاربرپسند و مبتدی نیست
  • گزینه‌های کسب سود منفعلانه آن محدود است
  • برداشت وجه هزینه دارد

قابل ذکر است که احراز هویت KYC  بر خلاف بایننس در صرافی کوینکس اجباری نیست. این شاید یک نقطه منفی برای معامله گران حرفه‌ای تلقی شود ولی برای کاربران داخل ایران که با محدودیت‎‌هایی در سراسر جهان روبه‌رو هستند یک گزینه مثبت به حساب می‌آید.

امکان انتخاب وسیع از ارزهای دیجیتال در صرافی کوینکس

جفتهای معاملاتی در صرافی coinex

صرافی کوینکس (CoinEx) دارای لیستی با بیش از ۵۰۰ ارز رمزنگاری شده برای تجارت است که در مقایسه با بسیاری از صرافی آنلاین ارز دیجیتال، گزینه‌های انتخابی بیشتری را برای خرید فراهم می‌کند. این فهرست شامل بسیاری از رمزارزهای محبوب بخش‌های مختلف دنیای رمزنگاری، از جمله کریپتوهای متاورس، رمزارزهای مالی غیرمتمرکز و توکن‌های قرارداد هوشمند است که به شما امکان می‌دهد بر اساس نوع، رمز مورد نظرتان را جستجو کنید. البته فهرست جفت‌های معاملاتی آن محدودتر است، اگرچه بسیاری از آنها شامل استیبل کوین‌های Tether یا USDC هستند. در نتیج معامله‌گران همیشه نمی‌توانند مستقیماً از یک رمزارز به ارز دیجیتال دیگر معامله کنند. CoinEx یکی از صرافی‌های پیشرو برای دارایی‌های بیت‌کوین کش (BCH) است که دسترسی قابل اعتمادی را برای میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان فراهم می‌کند. 

سپرده‌های نقدی گران قیمت در صرافی کوینکس

درگاه خرید نقدی کوینکس

در حالی که امکان واریز مستقیم وجوه فیات به حساب شما در صرافی کوینکس وجود ندارد اما می‌توانید برای خرید مستقیم ارز دیجیتال از فیات استفاده کنید. برخلاف سایر پلتفرم‌های رمزنگاری، CoinEx به شما اجازه نمی‌دهد که پول فیات را به صورت رایگان با استفاده از حواله بانکی واریز کنید، بلکه فقط از پلتفرم‌های شخص ثالث برای پردازش سپرده‌های فیات خود استفاده می‌کند که می‌توانند پرهزینه باشند. کاربران می‌توانند بیتکوین، اتریوم یا تتر را از پردازنده‌های مختلف پرداخت شخص ثالث در سایت خریداری کنند.  هر پردازشگر دارای ساختار کارمزد متفاوتی است، اما معمولاً کارمزد تعیین شده و همچنین نرخ مبادله‌ای یکسانی وجود دارد. برای مثال خرید بیتکوین (BTC) با استفاده از یکی از این پردازنده‌ها ۸ درصد هزینه کارمزد در پی دارد. فرض کنید می‌خواستید با استفاده از یکی از پردازنده‌های شخص ثالث مانند Simplex، بیتکوین بخرید. حداقل سپرده ۲۰۰ دلار است که ۱۸۴ دلار بیتکوین به ازای آن دریافت خواهید کرد – کارمزد آن ۷ دلار است و ۹ دلار دیگر در اسپرد پنهان است. این پلتفرم از بیش از ۶۰ ارز فیات و ۶ شریک پرداخت شخص ثالث پشتیبانی می‌کند که پرداخت از طریق Visa یا Mastercard را نیز می‌پذیرند. مهم نیست که کاربران کدام گزینه پرداخت را انتخاب کنند، خرید یک ارز دیجیتال تنها با چند کلیک انجام می‌شود. البته بهتر است که قبل از انتقال پول نقد خود به حساب آنها اعتبار هر پردازشگر را بررسی کنید.

همچنین امکان فروش ارزهای دیجیتال به قیمت فیات در صرافی کوینکس وجود دارد، اما فقط با استفاده از مرکوریو. نکته مهم این است که صرافی کوینکس فقط هنگام فروش ارزهای دیجیتال از RUB پشتیبانی می‌کند و یورو و دلار به زودی اضافه خواهند شد. 

کارمزدهای معاملاتی در صرافی کوینکس

تنظیم پرداخت کارمزد کوینکس

صرافی کوینکس (CoinEx) یک کارمزد پایه معاملاتی ۰.۲% دریافت می‌کند که نرخ مناسبی است، علاوه بر آن راه‌های مختلفی برای کاهش بیشتر کارمزد نیز وجود دارد. بیشتر پلتفرم‌های کریپتو بیش از ۱ درصد کارمزد دریافت می‌کنند، با این وجود کارمزدهای صرافی کوینکس معقول است و سود معاملاتی شما را زیاد کاهش نمی‌دهند. البته کوینکس ارزانترین پلتفرم موجود نیست، برخی صرافی‌ها حتی کمتر از ۰.۱٪ هزینه کارمزد می‌گیرند. 

کاربران کوینکس می‌توانند کارمزد معاملات را به دو روش کاهش دهند:

  • انتخاب پرداخت کارمزد تراکنش‌ها با رمزارز بومی کوینکس به نام تجاری CET باعث کاهش ۳۰٪ کارمزد می‌شود. توکن CET بر اساس بلاکچین اتریوم و پروتکل ERC-20 ساخته شده است که برای پرداخت هزینه گس شبکه صرافی کوینکس عمل می‌کند. ارزش معاملات روزانه این توکن معمولاً حدود ۱ میلیون دلار است.
  • اخذ شرایط VIP: دارای پنج سطح است و کاربران می‌توانند با نگه داشتن توکن CET صرافی یا معاملات با حجم بالا، رتبه خود را بالا ببرند. سطح و رتبه VIP به میزان توکن CET شما در صرافی و یا در کیف پولی که می‌توانید به صرافی متصل کنید، بستگی دارد. کارمزد متناسب با هر سطح در جدول قسمت fee صرافی قابل مشاهده است. مبلغ بدهی دو تخفیف می‌توانند روی هم قرار گیرند، که در «هزینه‌های نقطه‌ای با کسر» نشان داده شده است.

گزینه های محدود کسب سود منفعل در صرافی کوینکس

استیک در بخش Financial پلتفرم کوینکس

برخی از صرافی‌ها و پلتفرم‌های کریپتو به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا بیش از ۱۰ درصد دارایی‌های رمزنگاری خود درآمد کسب کنند. CoinEx راهی برای کسب سود از بیش از ۲۰ دارایی را ارائه می دهد، اما نرخ سود آن بسیار پایین است. بعلاوه، هیچ شفافیتی در مورد فرآیند ایجاد سپرده و خطرات آن وجود ندارد. برای مثال برخی پلتفرم‌ها دارایی‌های سپرده گذاری شده را مجدد قرض می‌دهند و بخشی از بازده را به شما می‌پردازند که درصد ریسکی در پی خواهد داشت. کاربران می‌توانند با استفاده از بخش Financial پلتفرم کوینکس، رمز ارزهایی را به صرافی واریز کنند و سود دریافت نمایند. میزان سودی که دریافت می کنید، بسته به ارزی که سپرده گذاری می کنید متفاوت است.

کوینکس همچنین تخفیف‌های ویژه‌ای برای ارائه‌دهندگان نقدینگی در عملکردهای بازارسازی خودکار خود ارائه می‌دهد. همه کاربران می‌توانند ارائه دهندگان نقدینگی باشند و ۱۰۰٪ کارمزد تراکنش در تمام بازارهای CET و همچنین ۵۰٪ کارمزد تراکنش در سایر بازارها به آنها تعلق می‌گیرد. بازار AMM کارمزدها و قوانین خاص خود را دارد و رتبه بندی VIP و تخفیف‌های CET برای این درصدهای کارمزد اعمال نمی‌شود. 

در آگوست ۲۰۲۰، صرافی کوینکس یک برنامه استخراج مبتنی بر تجارت را راه اندازی کرد که بسیار محبوب بود و برای مدت کوتاهی آنها را به بزرگترین صرافی جهان در حجم معاملات ۲۴ ساعته تبدیل کرد. با این حال، رویدادهای ماینینگ روی پلتفرم کوینکس ادامه دار نبوده و در بازه‌های زمانی خاصی راه‌اندازی می‌شود. 

حریم خصوصی و احراز هویت در صرافی کوینکس 

احراز هویت kyc در صرافی CoinEx

صرافی کوینکس برخی از الزامات ضد پولشویی را ایجاد کرده است. اما به افراد اجازه می‌دهد بدون تکمیل تاییدیه شناخت مشتری (KYC) معامله کنند. CoinEx یک پلتفرم متمرکز بر حریم خصوصی است و مشتریان فقط در صورتی که بخواهند بیش از ۱۰۰۰۰ دلار در بازه زمانی ۲۴ ساعته برداشت کنند، باید فرآیند تأیید KYC را تکمیل کنند. اگر بخواهید سقف برداشت روزانه خود را از ۱۰۰۰۰ دلار به ۱ میلیون دلار افزایش دهید، می‌توانید هاست خود را تأیید کنید که علاوه بر آن به تمام فعالیت‌های تبلیغاتی روی پلتفرم دسترسی خواهید داشت. برای دسترسی به این امتیازات، کاربران تأیید شده باید یک سند شناسایی ارائه کنند و فرآیند تأیید چهره را با وب‌کم طی کنند. گزینه دیگر این است که یک عکس سلفی از آنها در حالی که مدرک شناسایی و یک یادداشت دست نوشته در دست دارند، بارگذاری کنند.

برخی از سرمایه گذاران حداقل نیازهای KYC را به عنوان یک مزیت در نظر می‌گیرند. آن‌ها احساس می‌کنند که KYC برخلاف اخلاق پایه فناوری رمزارزها مبتنی بر ناشناس بودن و تمرکززدایی است. با این حال، KYC یک ابزار مهم در مبارزه با تقلب و پولشویی است. با کامل شدن مقررات جدید ارزهای دیجیتال، KYC می‌تواند به سرمایه گذاران کمک کند که در سمت قانون قرار بگیرند.

پلتفرم معاملاتی و پشتیبانی کوینکس

پشتیبانی صرافی کوینکس

در پلتفرم کوینکس ابزارهای معاملاتی بسیار زیادی وجود دارد که بیشتر آن برای معامله گران پیشرفته مناسب هستند بنابراین اگر شما تازه کار باشید، در نگاه اول سایت می‌تواند پیچیده به نظر برسد. برای سرمایه گذاران تازه کار هیچ تابع جایگزین ساده‌ای وجود ندارد تا به جای استفاده از صفحه اصلی معاملات، ارزهای دیجیتال را معامله کنند. با این حال، CoinEx راهنماها و ویدیوهایی دارد که نشان می‌دهد چگونه از سایت خود استفاده کنند. 

صفحه پشتیبانی صرافی تقریباً برای همه چیزهایی که ممکن است با آنها مشکل داشته باشید، راهنماهای دقیقی دارد و اگر در آنجا پاسخ رضایت‌بخشی پیدا نکردید، می‌توانید مستقیماً با آنها تماس بگیرید.

کاربرانی که در پلتفرم با مشکلی مواجه می‌شوند، می‌توانند از طریق چندین کانال کمک بگیرند. اولین مورد، مرکز راهنمایی سایت صرافی است که دارای پاسخ به سؤالات رایج و راهنماهای دقیق برای استفاده از سایت است. یک دکمه راهنما در گوشه سمت راست پایین صفحه به شما امکان می‌دهد درخواست خود را وارد کنید تا همه مطالبی که می‌تواند به شما کمک کنند فهرست شود. اگر نتوانستید چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، می‌توانید از طریق گزینه تماس با ما در کنار دکمه راهنما، با پشتیبانی تماس بگیرید. شما باید آدرس ایمیل متصل به حساب خود، نوع مشکلی که با آن برخورد کرده‌اید و توضیح دقیقی ارائه دهید. پشتیبانان صرافی متذکر می شوند که در اسرع وقت پاسخ خواهند داد. با این حال تیم پشتیبانی سابقه خوبی نداشته است و برخی از مشتریان با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

پلتفرم معاملاتی کوینکس چگونه کار می‌کند؟

کاربران می‌توانند از طریق مرورگر وب یا برنامه های اندروید یا iOS وارد سیستم شوند. کاربران می‌توانند اپلیکیشن موبایل CoinEx را برای دستگاه‌های اندروید و iOS دانلود کنند. علاوه بر دانلود نسخه اندروید از فروشگاه Google Play، کاربران می‌توانند نسخه APK را مستقیماً از وب‌سایت دانلود کنند که نیاز به ارتباط با حساب Google را از بین ببرند، اما اپلیکیشن را با سایر داده‌های شما مرتبط نمی‌کند.

ثبت نام در صرافی کوینکس

ثبت نام در صرافی کوینکس 

فرآیند ثبت نام کاملاً ساده و سرراست است. در گوشه سمت راست بالای سایت صرافی CoinEX، دکمه Sign Up وجود دارد. با کلیک بر روی آن به صفحه‌ای می‌روید و تنها چیزی که باید وارد کنید آدرس ایمیل و رمز عبور است. هنگامی که آدرس ایمیل خود را تأیید کردید، تقریباً آماده هستید! در حالی که احراز هویت دو مرحله‌ای اجباری نیست، به شدت توصیه می‌شود که آن را تنظیم کنید تا حساب خود را تا حد امکان ایمن نگه دارید.  پس از آن، تنها کاری که برای شروع معامله باید انجام دهید این است که وجوه را به حساب خود واریز کنید.

هزینه‌های سپرده‌گذاری

تمام سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال در صرافی کوینکس رایگان است. با این حال، هر توکن دارای حداقل مبلغ سپرده و برداشت متفاوتی است. برخی از آنها نیز در شبکه‌های اصلی مختلف موجود هستند. اگر حداقل ارزش واریز / برداشت برآورده نشود و پول ارسال شود، کاربران متحمل ضرر می‌شوند زیرا وجوه قابل بازپرداخت نیستند و گزینه‌ای برای بازیابی وجود ندارد. هزینه‌های برداشت رمزارز در صرافی کوینکس بسته به ارز دیجیتال متفاوت است و بستگی به بلاکچین رمزارز مورد نظر دارد. کارمزدها اغلب ارزان‌تر از سایر صرافی‌های رمزنگاری هستند. البته باید اشاره کرد امکان برداشت پول فیات از پلتفرم وجود ندارد.

واریز سرمایه به پلتفرم کوینکس

Deposit واریز وجه به صرافی کوینکس

تامین مالی حساب CoinEx شما ساده است. سپرده‌ها رایگان هستند و برای ارسال ارزهای رمزنگاری شده به حساب خود، باید روی Assets کلیک کنید، در منوی کشویی Deposit را انتخاب کنید، ارزی را که می‌خواهید واریز کنید پیدا کنید. نوع پروتکل را انتخاب کنید و آدرس CoinEx خود را در کیف پول خود کپی کنید یا کد QR آن را اسکن نمایید. حداقل مبلغ سپرده برای هر توکن موجود در پلتفرم وجود دارد که همه آنها در سایت فهرست شده‌اند ولی حداکثر محدودیت سپرده وجود ندارد. 

برداشت رمز ارز از صرافی کوینکس

Withdraw برداشت وجه از صرافی کوینکس

برداشت‌ها نیز ساده است؛ باید روی Assets کلیک کنید، در منوی کشویی Withdraw را انتخاب کنید. پس از وارد کردن مبلغی که می‌خواهید برداشت کنید (شامل توکن مورد نظر، شبکه آن و تعداد توکن) و آدرسی که می‌خواهید توکن‌های خود را به آن ارسال کنید، باید درخواست برداشت خود را از طریق ایمیل تأیید کنید. سپس منتظر بمانید تا درخواست از طریق ممیزی داخلی تایید شود.

انجام معامله در صرافی کوینکس

در ادامه به انواع معاملاتی که در این پلتفرم می‌توانید انجام دهید می‌پردازیم:

معاملات اسپات یا نقطه‌ای

معامله spot در صرافی کوینکس

قسمت معاملات اسپات صرافی کوینکس به شما امکان می‌دهد رمزارز را فوراً معامله کنید. کاربرانی که فقط می‌خواهند ارزهای دیجیتال را بدون پیچیدگی بخرند و بفروشند، باید گزینه Market را انتخاب کنند، اما انواع دیگر معاملات، به طور خاص سفارشات محدود در تب‌های مجاور بازار موجود است. CoinEx به شما امکان می‌دهد دستورالعملی برای خرید یا فروش با قیمتی خاص تعیین کنید.  استفاده از این گزینه‌ها به همان سادگی خرید و فروش به قیمت بازار است، به این معنی که شما فقط باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و بسته به آنچه نیاز دارید، دکمه خرید یا فروش را کلیک کنید.

 CoinEx کارمزد سازنده / گیرنده ۰.۲٪ را در معاملات لحظه‌ای دریافت می‌کند. کارمزدها بسته به اینکه کاربر به نقدینگی اضافه کند یا از آن کم کند، متفاوت است. سازندگان کارمزد معاملاتی به میزان قابل توجهی نسبت به گیرندگان می‌پردازند. این به این دلیل است که همانطور که سفارش می‌دهند و منتظر می‌مانند تا شرایط صحیح قبل از اجرا فراهم شود، وجوه آنها نقدینگی بورس را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، گیرندگان، کسانی هستند که سفارش‌هایی را که سازندگان داده‌اند قبول می‌کنند و عمق بازار را کاهش می‌دهند.

خصوصیات پیشرفته

جدا از معاملات لحظه‌ای، کوینکس قراردادهای دائمی و معاملات حاشیه‌ای را نیز ارائه می‌دهد. البته، اینها می‌توانند ترکیب شوند. به این معنی که می‌توانید با استفاده از اهرم صرافی، خریدهای طولانی مدت انجام دهید. علاوه بر معاملات اسپات، صرافی کوینکس خدمات معاملات مارجین و فیوچرز را برای معامله‌گران حرفه‌ای ارائه می‌دهد. البته سرمایه گذاری در کریپتو بدون چند برابر کردن ریسک از طریق معاملات آتی به اندازه کافی پرریسک است. بنابراین این خدمات مناسب برای سرمایه گذاران باتجربه‌ای است که در استفاده از خدمات تجاری پیشرفته مطمئن هستند.

معاملات اهرم دار در صرافی coinex
  • معاملات مارجین: در اصل معامله با پول قرض گرفته شده است. این می‌تواند سود شما را افزایش دهد اما می‌تواند ضرر شما را نیز چند برابر کند. CoinEx تا ۱۰ برابر اهرم ارائه می‌دهد، به این معنی که یک سرمایه گذار می‌تواند با ۱۰۰ دلار برای خرید ۱۰۰۰ دلار ارز دیجیتال اقدام کند. قبل از شروع معاملات مارجین، کاربران باید مقدار مناسبی از وجوه را از حساب معاملاتی نقطه‌ای خود به حساب معاملاتی مارجین انتقال دهند. 
  • معاملات فیوچرز: این نوع مشتقات رمزنگاری به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا در مورد قیمت آتی یک دارایی گمانه زنی کنند. به عنوان مثال، اگر کسی تخمین بزند که قیمت بیت‌کوین ممکن است در هفته آینده کاهش یابد، می‌تواند بر روی کاهش بیتکوین معامله کند. اگر قیمت کاهش یافت، سرمایه گذار سود می‌برد. با این حال، اگر قیمت در جهت مخالف حرکت کند می‌تواند با ضرر چند برابر همراه باشد.

آیا ارز دیجیتال شما در صرافی کوینکس امن است؟

ارزهای دیجیتال به دلیل نوسان بالای قیمت می‌توانند دارایی پرخطر باشند، اما این تنها ریسکی نیستند که سرمایه‌گذاران کریپتو با آن مواجه هستند. سابقه حملات هک در صرافی ارزهای دیجیتال باعث شده که در هنگام انتخاب یک صرافی رمزنگاری امنیت در اولویت قرار داده شود. صرافی کوینکس برخلاف صرافی‌های برتر بیمه دارایی ارائه نمی‌دهد. بیمه در صورت نقض امنیت، ضرر سرمایه گذاران را پوشش می‌دهد. با این حال، این پلتفرم در طول عمر ۴ ساله خود هرگز هک نشده است و چندین اقدام دیگر برای محافظت از سرمایه سرمایه گذاران در نظر گرفته است. شامل:

  • ذخیره سازی سرد: صرافی کوینکس از کیف پول سرد چند امضایی برای ذخیره سازی بخشی از دارایی‌ها استفاده می‌کند. اگرچه آنها مشخص نمی‌کند که این شامل چه درصدی از وجوه سپرده شده نزد آنها می‌شود. آفلاین نگه داشتن دارایی‌های رمزنگاری شده در فضایی که به عنوان ذخیره سازی سرد شناخته می‌شود، دسترسی هکرها را سخت‌تر می‌کند. 
  • احراز هویت دو مرحله‌ای: کاربران CoinEx می‌توانند Google Authenticator و یا کدهای SMS را فعال کنند تا سطح بالاتری از امنیت را اضافه کنند.
  • تأییدیه‌های برداشت اضافی: صرافی کوینکس هرگونه برداشت را از طریق ایمیل قبل از آزادسازی وجوه تأیید می‌کند.
  • کاربران می‌توانند بطور جداگانه لیست سفید برداشت API را در WEB و اپلیکیشن تنظیم کنند.

برنامه Bug Bounty صرافی کوینکس، کاربران فناوری را تشویق می‌کند که در صورت تشخیص باگ‌ها یا سایر تهدیدات موجود در صرافی، در ازای گزارش آن از ۲۰۰ دلار تا ۱۰۰۰۰ دلار پاداش دریافت کنند. 

CoinEx دارای مجوز معامله دارایی دیجیتال است، به این معنی که تمام وجوه شما که در صرافی ذخیره می‌شود را نمی‌توان برای اهداف دیگری استفاده کرد و تضمین می‌کند که برای برداشت وجوه لازم نیست منتظر بمانید. صرافی کوینکس تحویل را در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه برای مقادیر کوچک و حداکثر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برای برداشت بزرگتر انجام می‌دهد. صرافی کوینکس ادعا می‌کند که همکاری با تیم امنیتی درجه یک جهان، حفاظت کاملی را ارائه می‌کند، اما هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی آن تیم امنیتی را تشکیل می‌دهد، وجود ندارد. 

اتصال کیف پول خارجی به صرافی کوینکس

کیف پول ویاولت ViaWallet

برخی از سرمایه گذاران تصمیم می‌گیرند دارایی‌‎های خود را به یک کیف پول ارز دیجیتال خارجی منتقل کنند. این خطر از دست دادن وجوه در صورت حمله هک به صرافی را کاهش می‌دهد، اما می‌تواند مسئولیت‌های بیشتری را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کلیدهای کیف خود را گم کنید، ممکن است نتوانید به وجوه خود دسترسی پیدا کنید یا آن را بازیابی کنید. می‌توانید آدرس یک کیف پول را به حساب CoinEx خود متصل کنید. وجوه شما هنوز کاملاً امن است. تنها چیزی که صرافی به آن دسترسی دارد، داده‌های مربوط به تعداد توکن‌هایی است که در اختیار دارید.

 CoinEx با یک کیف پول خارجی به نام ViaWallet شریک تجاری است که با رابط کاربری آن مشابه با پلتفرم کوینکس ساخته شده است. همچنین دارای برنامه‌های اختصاصی برای دستگاه‌های تلفن همراه است. ViaWallet یک سیستم داخلی را برای تمام نیازهای کاربران در اکوسیستم کوینکس عرضه می‌کند. دارای یک عملکرد مبادله داخلی است و به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خاصی را به اشتراک بگذارند و سود کسب کنند که این می‌تواند شما را از نظر سطوح VIP ارتقا دهد. ویاولت یک کیف پول دیجیتال چند ارزی است اما به اندازه خود صرافی کوینکس از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی نمی‌کند. با این حال از بیش از ۳۰ کوین و بیش از یک میلیون توکن مبتنی بر بیتکوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند. 

ما تجربه استفاده از این پلتفرم را دارید؟‌ به‌نظرتان مهم‌ترین ویژگی‌های آن کدامند؟

سوالات متداول

آیا صرافی CoinEx قانونی است؟

CoinEx در ابتدا ثبت قانونی نشده بود. اما در حال حاضر این شرکت در استونی به ثبت رسیده است و از سال ۲۰۱۹ یک صرافی کاملاً ثبت شده و قانونی است.

آیا کوینکس برای کاربران داخل ایران در دسترس است؟

متاسفانه این صرافی نیز کاربران ایرانی را محدود کرده است. این محدودیت، شامل ورود نمی‌شود بلکه محدودیت در معامله است. اگر شما بدون تغییر دادن ای پی وارد صرافی شوید و معامله انجام دهید ممکن است پس از مدتی حساب شما در صرافی بسته شود. 

آیا صرافی CoinEx ایمن است؟

CoinEx اقدامات امنیتی مختلفی را بر روی پلتفرم‌های خود ایجاد کرده است و از اعتبار یک صرافی مطمئن و قابل اعتماد برخوردار است.

چگونه از CoinEx پول برداشت کنم؟

کاربران نمی‌توانند وجوه خود را به صورت نقدی یا ارزهای فیات برداشت کنند و فقط دارایی‌های رمزنگاری شده را می‌توان از پلتفرم خارج کرد. کاربران می‌توانند به سادگی میزان دارایی را که می‌خواهند برداشت کنند با پرداخت کارمزد، درخواست نمایند. صرافی پس از ترخیص داخلی، حواله درخواستی را به آدرس‌های کیف پول وارد شده صادر می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

در مورد ارز های دیجیتال و بازار های مالی مطالعه تخصصی و تولید محتوا می کنم،لیسانس فیلمنامه‌نویسی سینما هستم. نوشتن کار من است، چه زمانی که کلمات کنار هم می‌نشاندم و داستان می‌نوشتم و چه حالا که در قالب محتوای تخصصی بازار های مالی می‌نویسم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
5 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محسن
محسن
4 روز قبل

با سلام
احتراما حساب کاربری فرزند بنده در صرافی کوینکس چند روز پیش هک شده که علی رغم تماس با بخش پشتیبانی نتیجه ای حاصل نشد. لطفا راهنمایی فرمایید من چه اقدامی میتونم بکنم ؟ با سپاس فراوان

ر رواقی
ر رواقی
9 ساعت قبل
پاسخ به  محسن

سلام
شما این مشکل را فقط و فقط باید با پشتیبانی صرافی موردنظر درمیان بگذارید.

علی محمد
علی محمد
14 روز قبل

سلام حجم معاملات صرافی کوینکس در فیوچرز در تایم فرم یک دقیقه ای روی قیمت مارکت و باز بسته میشه اون با اهرم بالا

مجتبی غفاری مهر
مجتبی غفاری مهر
3 ماه قبل

سلام من در صرافی کوینکس ثپت نام کردم احراز هویت کردم عکس کارت ملی و مشخصات هم فرستادم که هنوز تایید نشده نوشته یک الی سه روز کاری.
امکان داره رد بشه

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
اگر با مدارک ایرانی احراز هویت کردید، احتمال رد شدن هست.

دکمه بازگشت به بالا