کیف پول

آموزش کیف پول سخت افزاری کول ولت (Cool Wallet)

افرادی که در دنیای رمزارزها فعالیت می‌کنند، برای نگهداری یا تبادل ارزهای دیجیتال، به یک کیف پول سخت افزاری یا نرم‌افزاری نیاز دارند تا کلیه امکانات لازم در این زمینه را در اختیار آن‌ها قرار دهد. کول ولت (Cool Wallet) یک والت سخت‌افزاری است که مزایای یک کیف پول سرد و گرم را به صورت همزمان برخوردار است. کیف پول کول ولت مدل S یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سخت‌افزاری است که توانسته در حضور رقبای سرسختی مانند لجر (Ledger)، ترزور (Trezor) و سیف پال (SafePal) عملکرد قابل قبولی داشته باشد. در ادامه با ویژگی‌های این کیف پول و نحوه راه‌اندازی و استفاده از آن آشنا خواهید شد.

کیف پول کول ولت مدل S

برخی از افراد تمایل دارند که والت رمزارز خود را به‌صورت فیزیکی همراه داشته باشند به همین دلیل از کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری استفاده می‌کنند. کیف پول کول ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که در سال ۲۰۱۸ با شعار کیف پول روزمره برای افراد فعال در دنیای رمزارز طراحی و عرضه شد. شرکت کول بیت ایکس (CoolBit X) سازنده این والت است که در سال ۲۰۱۴ با هدف توسعه کیف‌ پول‌های سرد تأسیس و راه‌اندازی شد.

کاربران با استفاده از Cool Wallet می‌توانند نسبت به ارسال، دریافت، ذخیره و سواپ رمزارزهای مختلف اقدام کنند. کول ولت به دلیل برخورداری از ویژگی‌های کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به صورت همزمان، راه‌حل‌های ذخیره ارزهای دیجیتال به روش سرد و گرم را دارد. در واقع ویژگی دسترسی آسان به دارایی‌ها که ویژگی کیف‌های نرم‌افزاری است با امنیت پیشرفته که ویژگی‌ کیف‌های سخت‌افزاری است، در کول ولت مدل اس ترکیب شده است.

نحوه استفاده از کیف پول سخت‌افزاری کول ولت

ساختار کول ولت

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که کیف پول Cool Wallet را برای ارسال و دریافت، سواپ و ذخیره رمزارز خود انتخاب کرده‌اید، قبل از استفاده و راه‌اندازی آن باید یک سری اقدامات را انجام دهید. در ادامه آموزش کیف پول سخت افزاری کول ولت قصد داریم اقداماتی لازم را مرحله به مرحله بیان کنیم.

شناخت دستگاه

کیف پول کول ولت مدل S طراحی زیبا و شکیلی دارد و ابعاد آن به اندازه یک کارت بانکی است. این والت با ۵ گرم وزن، بسیار سبک و انعطاف‌پذیر است. کول ولت در برابر نفوذ آب و تغییرات دمایی مقاوم بوده و در مقابل دستکاری نیز ایمن شده است. در اولین برخورد با این کارت قسمت‌هایی را بر روی آن مشاهده می‌کنید که عملکرد هر کدام به شرح زیر است:

  • شماره سریال: در گوشه بالایی یک شماره سریال درج شده است که از آن برای همگام‌سازی کیف پول با اپلیکیشن موبایل استفاده می‌شود.
  • دکمه فیزیکی: یک دکمه هوشمند و مخفی که تقریبا وسط کارت و متمایل به راست قرار دارد. این دکمه حساس به فشار فیزیکی بوده و برای احراز هویت در هر تراکنش یا تنظیمات در اپلیکیشن موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع دکمه فیزیکی ویژگی منحصر به فرد کیف پول Cool Wallet برای ایمن نگه داشتن دارایی شما است.
  • نمایشگر: روی کارت یک نمایشگر کوچک که با فناوری E-Paper طراحی شده به چشم می‌خورد که یکی دیگر از لایه‌های امنیتی به حساب می‌آید. جزئیاتی از جمله شارژ باتری، وضعیت اتصال و اطلاعات تراکنش‌ها بر روی آن به نمایش درمی‌آید.
  • درگاه شارژ: این درگاه برای اتصال دستگاه به منبع برق و شارژ کردن باتری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانلود اپلیکیشن

اولین قدم برای راه‌اندازی و استفاده از کیف پول کول ولت، دانلود اپلیکیشن آن روی گوشی تلفن همراه است. دارندگان گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS برای دریافت برنامه CoolBitX Crypto می‌توانند به فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی (Google Play) و اپ استور (App Store) مراجعه کرده و برنامه را پس از دانلود بر روی گوشی خود نصب کنند.

شارژ کیف پول

برای راه‌اندازی اولیه و به‌روزرسانی سیستم عامل این کیف پول ارز دیجیتال، کارت باید به منبع برق متصل باشد. برای این کار کابل شارژ را به کارت متصل کنید تا صدای کلیک را بشنوید. برای تکمیل شارژ کول ولت حدودا ۲ ساعت زمان نیاز دارید و  تا ۳ ماه می‌توانید از آن استفاده کنید. اما برای بهره‌مندی از بهترین طول عمر باتری، توصیه می‌شود که کارت را در فواصل زمانی ۱ ماهه به شارژر متصل کنید.

همگام‌سازی با اپلیکیشن کول ولت

همگام‌سازی (Pairing)

اولین و مهم‌ترین قدم برای شروع فعالیت در ارسال و دریافت، سواپ و ذخیره رمزارز در کیف پول سخت‌افزاری کول ولت، همگام‌سازی کارت با اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی هوشمند است. برای همگام‌سازی کارت با برنامه موبایل باید به روش زیر عمل کنید:

  1. برنامه CoolBitX Crypto‌ را روی تلفن همراه خود اجرا کرده و به برنامه اجازه دهید که بتواند از بلوتوث استفاده کند. پس از روشن شدن بلوتوث در گوشی تلفن همراه بر روی دکمه اتصال (Connect) کلیک کرده و پس از آن دکمه فیزیکی تعبیه شده بر روی کارت را برای مدت زمانی نگه دارید تا کارت روشن شود. پس از روشن شدن کارت و برقراری ارتباط بین کارت و گوشی هوشمند از طریق فناوری بلوتوث، پنجره‌ای برای وارد کردن شماره سریال بر روی گوشی ظاهر می‌شود. در این مرحله شماره سریال درج شده روی کارت را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی اتصال (Connect) کلیک کنید.
  2. پس از این مرحله یک کد برای همگام‌سازی کارت با گوشی هوشمند روی صفحه‌نمایش موجود بر روی کارت نمایش داده می‌شود. در این مرحله کد نمایش داده شده را در کادر مربوط به درخواست همگام‌سازی بلوتوث بر روی گوشی وارد کرده و بر روی گزینه Pair یا همگام‌سازی کلیک کنید. در این مرحله ممکن است اعلام شود که سیستم‌عامل باید به آخرین نسخه به‌روزرسانی شود.
  3. در صورت مشاهده پیام نیاز به به‌روزرسانی سیستم‌عامل ابتدا کارت را به شارژ متصل کنید؛ زیرا ممکن است این فرایند بین ۲ تا ۱۰ دقیقه زمان ببرد. پس از اتمام فرایند و مشاهده نسخه به‌روزرسانی شده سیستم‌عامل، روی گزینه تکمیل (Complete) کلیک کنید.

ایجاد یا بازیابی کیف پول

پس از همگام‌سازی کیف پول سخت‌افزاری کول ولت با گوشی تلفن همراه، نوبت به ایجاد والت جدید یا بازیابی کیف پول موجود می‌رسد. در این مرحله کاربر می‌تواند از بین دو گزینه موجود Create (ایجاد) یا Recover (بازیابی) یکی را انتخاب کند. درصورتی‌که کاربر از قبل کیف پول نداشته باید گزینه ایجاد را انتخاب کرده و در صورت تمایل به بازیابی کیف پول قدیمی خود باید Recover را انتخاب کند.

نصب کیف پول کول ولت

تولید عبارت Seed

برای تولید عبارت Seed نیز دو گزینه پیش روی کاربران وجود دارد. یک روش تولید عبارت Seed با کارت (By Card) و روش دیگر تولید عبارت Seed توسط برنامه (By App) است. تولید عبارت توسط برنامه روند سریع‌تری دارد؛ اما امنیت کمتری نسبت به روش تولید عبارت با کارت دارد. در این مرحله می‌توانید از بین گزینه‌های ۱۲، ۱۸ و ۲۴ طول مورد نظر برای عبارت Seed را نیز انتخاب کنید.

در صورت انتخاب گزینه با کارت با هر بار فشردن دکمه فیزیکی روی کارت عبارت‌های Seed به‌صورت تصادفی یکی پس از دیگری بر روی صفحه‌نمایش کارت ظاهر می‌شود که باید هر کدام را یادداشت کنید. پس از اتمام نمایش عبارات کادری در برنامه ظاهر می‌شود که از کاربر می‌خواهد جمع عبارات نمایش داده شده را در آن وارد کند.

در صورت انتخاب تولید عبارت توسط برنامه عبارات به‌صورت تصادفی روی صفحه‌نمایش گوشی ظاهر می‌شوند که باید آن‌ها را به‌دقت یادداشت کرده و سپس آن‌ها را به ترتیب صحیح انتخاب کنید تا کیف پول ایجاد شده یا بازیابی شود.

انتخاب رمزارزها

در آخرین مرحله و پس از ایجاد کیف پول بر روی کول ولت، کاربر باید رمزارزهایی که قصد اضافه‌کردن آن‌ها به کیف پول را دارد انتخاب کند.

کیف پول سخت‌افزاری کول ولت؛ بهترین ولت سرد و گرم

در این مقاله تلاش کردیم روش راه‌اندازی و شروع به کار یکی از بهترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری، یعنی کول ولت، را به کاربران و علاقه‌مندان به استفاده از این کیف پول ارز دیجیتال آموزش دهیم. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای انواع ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آید که ویژگی دسترسی آسان در کیف‌های نرم‌افزاری را با امنیت بالای کیف‌های سخت‌افزاری تلفیق کرده است. اگر شما هم تجربه کار با این والت را دارید و نکته خاصی در این زمینه می‌دانید، برای ما بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۸ / ۵. مجموع آرا: ۵

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی احمدی
علی احمدی
8 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر.بعد از راه اندازی کیف پولم (کول ولت اس) برای انتقال اتریوم و یا هر ارزی امکان انتخاب هیچ نتورکی نمیده و یا بهتره بگم نداره….فقط یک ادرس کیف پول اون ارز را میده….ایا پیش فرض داره؟ از حساب مبدا به این کیف پول مقصد باید یک نتورکی انتخاب کنم که نمیدونم چه باید کرد….

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  علی احمدی

سلام و وقت بخیر
علی جان عملکرد کیف پول های غیرحضانتی با صرافی ها در انتقال ارز متفاوت هستند. به عنوان مثال اگر در یک کیف پول مثل کول ولت، توکن اتریوم erc20 داشته باشید، فقط می‌توانید آن را در بستر erc20 ارسال کنید و امکان تغییر شبکه هنگام ارسال وجود ندارد. به طور خلاصه در بستر همان شبکه که توکن شما ذخیره شده میتوانید آن را ارسال کنید.

دکمه بازگشت به بالا