اخبار ارزهای دیجیتال

شرکت استخراج بیت کوین Core Scientific اعلام ورشکستگی خواهد کرد

در حین طی فرایند اعلام ورشکستگی فعالیت‌های استخراج این شرکت ادامه خواهد داشت

طبق گزارش شبکه تلویزیونی CNBC، شرکت «کور ساینتیفیک» (Core Scientific)، یکی از بزرگترین شرکت‌های سهامی عام استخراج بیت کوین، قصد دارد امروز، ۳۰ آذر در ایالت تگزاس اعلام ورشکستگی نماید. طبق اطلاعات رسیده، در طول این فرآیند، عملیات استخراج بیت کوین توسط این شرکت ادامه خواهد داشت.

به گزارش والکس و به نقل از Coindesk، در حالی که بسیاری از شرکت‌های ماینینگ در طول چرخه نزولی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده‌اند، شرکت کور ساینتیفیک نخستین شرکت سهامی عام است که اعلام ورشکستگی می‌کند.

در روز سه‌شنبه، ۲۹ آذر خبر رسید که شرکت استخراج بیت کوین «گرین ریج» (Greenridge)، شیوه بازپرداخت وام خود از NYDIG را تغییر داده است. این قرارداد بازسازی بدهی به این شرکت اجازه خواهد داد تا از ورشکستگی قریب‌الوقوع جلوگیری کند.

شرکت «کامپیوت نورث» (Compute North)، که مرکز داده بزرگی است که میزبان بسیاری از عملیات ماینرها است، در ماه سپتامبر اعلام ورشکستگی کرد. به گفته یکی از تامین‌کنندگان مالی این شرکت، ورشکستگی این شرکت به دلیل سقوط قیمت ارزهای دیجیتال در پی سقوط شرکت ۳AC بود. شرکت «ماراتون دیجیتال» که یکی از رقبای کور ساینتیفیک است، اظهار داشت که تنها انتظار بازپرداخت نیمی از طلب ۵۰ میلیون دلاری خود از شرکت Compute North را دارد.

در ماه اکتبر، «بایننس پول» صندوقی ۵۰۰ میلیون دلاری برای کمک اضطراری به ماینرهای تحت فشار تشکیل داد. از سرمایه این صندوق به این ماینرها وام‌هایی با وثیقه دارایی فیزیکی و ارزهای دیجیتال استخراجی داده می‌شود. شرکت «بیت‌مین» (Bitmain) نیز صندوقی مشابه و ۲۵۰ میلیون دلاری راه‌اندازی کرد.

سهام Core Scientific در یک سال گذشته ۹۸ درصد کاهش یافته است؛ این رقم برای رقبایش «رایت بلاکچین» (Riot Blockchain) و ماراتون دیجیتال به ترتیب ۸۳ و ۸۸ درصد است.

در اوایل ماه جاری، بانک سرمایه‌گذاری بی رایلی (B Riley)، یک طرح سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیون دلاری را به Scientific Core پیشنهاد کرد که از ورشکستگی آن جلوگیری می‌کرد. به گفته این بانک، عموم مشکلات این شرکت به دلیل اقدامات خود آن شرکت بوده است و امکان اصلاح آن وجود دارد.

در اوایل ماه نوامبر، سایت بلومبرگ گزارش داد که دارندگان اوراق قرضه این شرکت در حال همکاری و مشاوره برای تجدید ساختار طلب خود از این شرکت هستند تا جایگزینی برای ورشکستگی ارائه کنند. در اواخر همان ماه، این شرکت اطلاع داد که سال را با تنها ۳۲ میلیون دلار سرمایه نقد به پایان برده است و هشدار داد که به دلیل افزایش قیمت انرژی و هزینه و کاهش قیمت بیت کوین ممکن است با بحران نقدینگی مواجه شود.

کور ساینتیفیک همچنان جریان نقدی مثبتی دارد اما درآمد آن تحت تاثیر بازار نزولی قرار گرفته است و نمی‌تواند از پس هزینه‌های تامین مالی برای تجهیزات استخراج برآید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coindesk
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا