اخبار اتریوم

صرافی Crypto.com هشتاد درصد اتریوم‌ هایش را به آدرسی اشتباه فرستاد

با انتشار آدرس والت‌های صرافی Crypto.com آشکار شد که این صرافی ماه گذشته ۳۲۰ هزار اتر را به شکل اشتباه به صرافی Gate.io فرستاده بود

در هنگام بررسی آدرس یک کیف پول سرد صرافی Crypto.com، محققان به انتقالی مشکوک برخوردند. در تاریخ ۲۱ اکتبر، ۳۲۰ هزار ارز اتریوم (ETH) از صرافی «کریپتو دات کام» به حسابی متعلق به صرافی Gate.io منتقل شده است.

تصویر مشخصات تراکنش مذکور
تصویر مشخصات تراکنش مذکور

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، ورشکستگی صرافی FTX اهمیت ارائه صورت‌های مالی و دارایی صرافی‌ها در ترمیم اعتماد مشتریان را برجسته کرده است. از این رو صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال در چند روز گذشته به تکاپو افتاده‌اند تا آدرس‌های کیف پول‌های سرد و گرم خود را به شکل عمومی منتشر کنند. گزارش‌های مربوط به صرافی Crypto.com اما شک کاربری با نام @jconorgrogan را برانگیخت. چرا که Crypto.com مدعی شده بود که تمامی وجوه واریزی کاربران در والت‌های سردی که با همکاری شرکت لجر (Ledger) برپا شده است، نگهداری می‌شود.

با بالا گرفتن بحث در این خصوص، کریس مارزالک (Kris Marszalek)، مدیر ارشد صرافی Crypto.com اعلام کرد که این مبلغ که در زمان انتقال ۸۲ درصد از موجودی اتر این صرافی را تشکیل می‌داد، به طور «اشتباه» به آدرس صرافی Gate.io منتقل شده بود. مارزالک در این باره افزود:

قرار بود که این انتقال به آدرس والت سرد جدیدی انجام شود اما به آدرس یک صرافی خارجی که در لیست سفید ما بود، فرستاده شد.

سخنگوی این صرافی در تلاشی برای روشن‌سازی موضوع افزود که این آدرس در صرافی Gate، متعلق به Crypto.com بوده است. مارزالک همچنین تایید کرد که صرافی گیت، دارایی‌ها را به حساب سرد صرافی کریپتو دات کام بازگردانده است. او به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داد که فرایندها و قابلیت‌های جدیدی به کار گرفته شده است تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری به عمل آید.

این نخستین باری نیست که نام صرافی Crypto.com و واریز اشتباه در کنار هم شنیده می‌شود. در آگوست ۲۰۲۲، آشکار شد که این صرافی به جای بازگرداندن ۱۰۰ دلار استرالیا، ۱۰.۵ میلیون دلار برای مشتری‌ خوش‌شانس واریز کرده بود. این اتفاق در ماه می ۲۰۲۱ رخ داد اما تا زمان حسابرسی انتهای سال کشف نشد.

کریس مارزالک قول داد تا لیست دارایی‌های حسابرسی شده این صرافی را در تاریخ ۱۰ نوامبر منتشر سازد. او در خصوص اهمیت شفافیت و امنیت کاربران افزود:

ما بر این باوریم که صرافی‌های ارز دیجیتال باید ملزم به انتشار لیست دارایی‌های خود باشند و به زودی لیست حسابرسی شده ذخایر خود را منتشر خواهیم کرد.

افزایش شفافیت در بین صرافی‌ها اتفاق نیکویی است که می‌تواند سبب اطمینان خاطر مشتریان شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا