صرافی ها

صرافی Gate.io؛ بهشتی برای ییلد فارمینگ، استکینگ و وام دهی

یکی از جذابیت‌های دنیای رمز ارزها، صرافی‌های ارز دیجیتال است. همچنین این پلتفرم‌ها، یکی از ملزومات فعالیت در بازار رمز ارزها هم هستند. اگر فردی فعال در این فضا باشید، احتمالا با ده صرافی برتر ارز دیجیتال آشنا هستید. زیرا یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت و کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال این است که صرافی مطمئن و خوبی انتخاب کنید. صرافی Gate.io یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های موجود است که قابلیت‌های جذاب زیادی برای معامله‌گران دارد.

صرافی Gate.io که از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند، یک پلتفرم معامله برای ارزهای دیجیتال است که در اکثر نقاط جهان قابل استفاده خواهد بود. این صرافی امنیت بسیار بالایی را برای کاربران خود فراهم می‌کند و در نسخه‌های مختلف برای کامپیوتر و موبایل ارائه شده است. همچنین دارای قابلیت‌های جذابی مثل ییلد فارمینگ، استکینگ ارز دیجیتال دلخواه و وام دهی به کاربران هم است. ما در ادامه این مطلب به بررسی صرافی Gate.io، ویژگی‌ها و نحوه کار کردن با آن می‌پردازیم.

 صرافی Gate.io چیست؟

صرافی Gate.io یکی از صرافی‌های قدیمی دنیای ارزهای دیجیتال است که با توجه به قدمتی که دارد از نام آشنایی در بین فعالان معاملات ارزی برخوردار نیست. این صرافی در کشور چین و در سال ۲۰۱۳ شروع به فعالیت کرد. در آن سال نام این صرافی Bter.com بود که به دلیل نقص‌های امنیتی که داشت نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد. به همین دلیل در سال ۲۰۱۷ و این بار با نام صرافی Gate.io مجددا راه اندازی شد.

تأسیس صرافی Gate.io در سال ۲۰۱۳

پس از راه اندازی دوباره صرافی Gate.io، این پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال توانست در مدت زمانی کم، رشد زیادی داشته باشد. اکنون این صرافی با توجه به نقدینگی، ترافیک و حجم معاملات رمز ارزها در بازار ارزهای دیجیتال جایگاه خوبی دارد. با توجه به محبوبتی که صرافی Gate.io در طی چند سال اخیر توانسته به دست آورد در تمام کشورهای جهان فعالیت دارد. البته دفتر ثبت شده خود را از چین به ویرجینیا انتقال داده است و در برخی کشورها مثل سوریه، سودان، ایران، کره شمالی، پاکستان و… دسترسی سخت‌تری دارد.

صرافی Gate.io به عنوان یک پلتفرم عالی برای انجام معاملات ارزهای رمزنگاری شده از بیشتر از ۸۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه اگر قصد انجام تبادلات ارزی با ارزهای دیجیتال بیت کوین، لایت کوین، تزوس و اتریوم را دارید، می‌توانید با خیالی آسوده از این صرافی استفاده کنید. علاوه بر این نکته مهم دیگری که درباره صرافی Gate.io وجود دارد، توکن بومی آن است. این صرافی هم مانند تمام پلتفرم‌های دیگر مثل صرافی شیبا سواپ، توکن بومی مخصوص به خود را دارد که با نام “GT” شناخته می‌شود.

معامله‌گران از توکن بومی صرافی Gate.io می‌توانند در تبادل ارز و پرداخت هزینه استفاده کنند. این ارز دیجیتال برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به شکلی رایگان و به عنوان پاداش عرضه شد. اما اکنون مانند یک رمز ارز واقعی در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌شود.

ارز دیجیتال GT، توکن بومی صرافی Gate.io

ویژگی‌های صرافی Gate.io چیست؟

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، این صرافی در طی چند وقت اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است. حجم معاملات صرافی Gate.io به بیشتر از یک میلیون دلار رسیده است و موفق به حفظ نقدینگی بازار شده است. از آنجایی که این پلتفرم معامله ارز دیجیتال یک شرکت تابعه از Gate Technology Inc است، طبق اعلامیه این شرکت، صرافی Gate.io توانسته مبغی نزدیک به ۶۵ میلیون دلار در بازار رمز ارزها جمع آوری کند.

این صرافی ارز دیجیتال در نسخه‌های مختلفی ارائه شده است که نسخه دسکتاپ آن روی سیستم‌های ویندوز و مک و نسخه موبایل آن روی سیستم عامل‌های اندروید و IOS قابل اجرا است. نکته مهم دیگری که درباره صرافی Gate.io وجود دارد، ناشناخته بودن تیم توسعه دهنده آن و بدون مجوز بودن آن است. ضمن اینکه دسترسی به این پلتفرم در بعضی کشورها مثل ایران سخت‌تر از سایر نقاط جهان است. به همین دلیل در ایران باید با کمک IP های مختلف به آن دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های صرافی Gate.io این است که قابلیت انجام معاملات مارجین، مبادلات نقطه‌ای (Spot Exchange)، قرض گرفتن، سرمایه گذاری در عرضه اولیه توکن، سرمایه گذاری دوره‌ای و… در آن وجود دارد. ضمن اینکه اگر فقط قصد “Hold” کردن دارایی خود را در این پلتفرم داشته باشید، این امکان برای شما وجود دارد سرمایه خود را به عنوان وام در اختیار دیگران قرار دهید و سود PA زیادی کسب کنید.

قابلیت وام گرفتن و وام دادن در صرافی ارز دیجیتال Gate.io

در راستای بررسی ویژگی‌های اصلی صرافی Gate.io خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که خدمات پشتیبانی خیلی خوبی به کاربران خود ارائه می‌دهد و به شکل ۲۴ ساعته در اختیار کاربران است. در عوض کارمزدهای نسبتا پایینی می‌گیرد. در ضمن فراموش نکنید که صرافی Gate.io یک پلتفرم بدون مجوز است.

انواع روش‌های معاملاتی در صرافی Gate.io

در رابطه با کاربری صرافی Gate.io و معاملاتی که در آن انجام می‌شود، بهتر است این گونه بگوییم که این صرافی خدمات متمایزی نسبت به سایر رقیبان خود در حوزه معاملات ارزی ارائه می‌دهد. اما با توجه به شلوغ بودن رابط کاربری، ممکن است کمی برای افراد تازه‌کار و تازه‌وارد به این عرصه مناسب نباشد. ضمن اینکه از طریق هر مرورگری امکان دسترسی به این صرافی وجود ندارد و همان‌طور که قبلا گفتیم در بعضی کشورها مثل ایران، دسترسی سختی دارد. تمام این موارد باعث شده تا صرافی Gate.io یک پلتفرم کاربر پسند نباشد.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که صرافی Gate.io از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین کاربران باید پس از تبدیل ارزهای سنتی خود به ارز دیجیتال، می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند. علاوه بر این، حداقل میزان مبلغی که برای ثبت سفارش باید توسط کاربران پرداخت شود، ۱۰ دلار است.

صرافی Gate.io و ارزهای فیات

شما به عنوان کاربر این پلتفرم می‌توانید از طریق منوی اصلی، سیستم معاملاتی خود را انتخاب کنید. حالا نوبت به تبادل ارز دیجیتال می‌رسد که در بخش‌های مارجین تریدینگ، معاملات فیوچرز، نمای کلی والت و قراردادهای اختیار می‌توانید آن را انجام دهید. علاوه بر این جالب است بدانید که در صرافی Gate.io شما می‌توانید بدون تکمیل بخش احراز هویت، برداشت انجام دهید. اگر مدارک تأیید هویت ارائه دهید و پشتیبانی این پلتفرم آن را تأیید کند، موفق به افزایش محدودیت‌ها خواهید شد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که وجه درخواستی شما برای انجام معامله هر مقداری که باشد، بلافاصله پردازش می‌شود. اما اینکه چه زمانی آن را برداشت کنید با توجه به سرعت بلاک‌چین ارز مورد نظر شما ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به بررسی انواع معاملاتی که در صرافی Gate.io انجام می‌شود می‌پردازیم.

معاملات اسپات

معاملات اسپات شامل معاملات مختلفی می‌شود که در صرافی Gate.io انجام‌پذیر بوده و به تفکیک شامل چند مورد زیر است:

  • مارجین تریدینگ
  • تراکنش‌های سریع (Push transactions)
  • معاملات اسپات
  • معاملات ETFs

حال برای اینکه بیشتر با این موارد آشنا شوید، خوب است بدانید که در مارجین تریدینگ شما می‌توانید تا حداقل ۱۰ برابر سرمایه خود وام دریافت کنید. همچنین در معاملات اسپات موفق به تبادل جفت ارزهای دیجیتال معاملاتی مثل BTC/EOS و USDT/BTC خواهید شد. ضمن اینکه در صرافی Gate.io قادر به انجام تراکنش‌های سریع هستید و می‌توانید معاملات ETFs که مجموعه‌ای از ETF های اهرمی، معکوس و ترکیبی در دسترس هستند را انجام دهید.

انجام معاملات اسپات و مارجین تریدینگ در صرافی Gate.io

معاملات مشتقات

معاملات مشتقات که در صرافی Gate.io انجام می‌شود به خود به تنهایی شامل موارد زیر خواهد شد:

  • سررسید
  • قراردادهای آتی
  • معاملات CBBC
  • معاملات وجه تضمین

در واقع شما در صرافی Gate.io می‌توانید معاملات فیوچرزی که در تاریخ خاصی تسویه می‌شوند (سر رسید) و قراردادها و معاملات BTC یا USDT که بدون تاریخ انقضا تسویه خواهند شد (قراردادهای آتی) را انجام دهید. ضمن اینکه شما می‌توانید در بخش معاملات وجه تضمین، با توجه به نزولی یا صعودی بودن بازار تصمیم بگیرید و گزینه‌های موجود را انتخاب کنید.

آموزش کار با صرافی Gate.io

از آنجایی که نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال Gate.io مانند بسیاری از صرافی‌های دیگر مثل “Binance” است، ممکن است بسیاری از شما با آن آشنا باشید. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که دفتر سفارشات، تاریخچه معاملات و ظاهر نموداری صرافی Gate.io کمی پیچیده‌تر است.

شما به عنوان کاربران صرافی Gate.io می‌توانید در این صرافی سه نوع فعالیت داشته باشید:

  • سفارش‌های محدود (Limit Order)
  • معاملات موقعیتی (Grid Trading)
  • سفارش‌های شرط زمان (Time Condition)

اگر از سفارش‌های محدود استفاده کنید در واقع نوع کاربری صرافی Gate.io مانند تمام صرافی‌های دیگر می‌شود. به این صورت که شما مبلغ انتخابی خود را وارد می‌کنید و سفارش شما خیلی سریع وارد دفتر سفارشات می‌شود. سپس اگر قیمت کوین مورد نظر شما به سطح انتخابی برسد، سفارش شما تکمیل می‌شود.

سفارش‌های محدود و تعیین قیمت ارز در صرافی Gate.io

شرایط معاملات موقعیتی کمی متفاوت است. در این نوع معاملات شما می‌توانید سفارشی تنظیم کنید و قیمتی برای آن انتخاب کنید که تنها وقتی وارد لیست سفارشات شود که شرایط تعیین شده توسط شما برآورده شود. خوب است بدانید که این نوع سفارش‌ها بر اساس فواصل زمانی انتخاب شده در صرافی Gate.io وارد دفتر سفارشات می‌شوند.

نکته عجیبی که وجود دارد این است که در صرافی Gate.io گزینه‌ای تحت عنوان «سفارش با قیمت بازار» وجود ندارد. به عبارتی می‌توان گفت که کاربران باید خودشان را با قیمت مشخص شده در بازار وفق دهند که این کار از طریق ثبت سفارش محدود انجام می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک محدودیت یاد کرد.

حال که تمام جزئیات ثبت سفارش و انجام معاملات را در صرافی Gate.io می‌دانید، نوبت به آموزش کار با این صرافی می‌رسد.

مرحله اول: ثبت نام در صرافی Gate.io

برای ثبت نام در این صرافی ابتدا باید وارد سایت رسمی آن شوید و در بالای صفحه اصلی، قسمت گوشه آن، روی گزینه ثبت نام (Sing-up) کلیک کنید. حالا وارد صفحه ثبت نام در صرافی Gate.io شده‌اید. شما باید ابتدا تمام اطلاعات شخصی مورد نیاز مثل نام کاربری، رمز عبور و ایمیل را وارد کنید و سپس کشور مورد نظر خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که شامل قوانین و سیاست‌های سایت است. شما باید آن را مطالعه کنید و موافقت خود را با آن اعلام کنید و سپس روی گزینه بعدی (Next) کلیک کنید.

شیوه ثبت نام آسان در صرافی Gate.io

فراموش نکنید که شما باید یک رمز عبور سرمایه (Fund password) که متفاوت از رمز عبور اصلی باشد برای خود انتخاب کنید. حالا که ثبت نام شما تکمیل شده است، یک ایمیل از صرافی Gate.io دریافت می‌کنید که دارای یک لینک تأیید است. برای اتمام کار باید روی این لینک کلیک کنید.

مرحله دوم: احراز هویت

زمانی که شما حساب خود را در صرافی Gate.io باز کرده باشید و به عبارتی مراحل ثبت نام را تکمیل کرده باشید، می‌توانید از حساب کاربری خود استفاده کنید و عملیات‌هایی مثل برداشت و واریز سریع در این صرافی را انجام دهید. اما با گذراندن مرحله احراز هویت، شما می‌توانید امنیت حساب خود را چند برابر افزایش دهید. برای این کار باید ابتدا وارد حساب اصلی خود شوید.

شما باید حساب خود را با آپلود یک تصویر هویتی مثل عکس گواهینامه رانندگی، گذرنامه، کارت شناسایی و… تأیید کنید. در این مرحله درباره تاریخ انقضا مدرک هویتی ارائه شده مطمئن باشید. ضمن اینکه نام کاربر با نامی که روی مدرک مورد نظر نوشته شده است باید یکسان باشد.همچنین اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که مراحل احراز هویت شما به طور کامل ممکن است چیزی بین ۳۰ دقیقه تا ۱۲ ساعت زمان ببرد. البته فراموش نکنید که شما به عنوان کاربر ایرانی در کشور ایران نمی‌توانید با مدارک خود در صرافی Gate.io احراز هویت کنید و تنها راه موجود، استفاده از مدارک هویتی جعلی متعلق به کشورهای دیگر است که توصیه نمی‌شود.

افزایش امنیت حساب در صرافی Gate.io

چگونگی کارمزدها در صرافی Gate.io

یکی از مهم‌ترین مسائلی که همیشه در صرافی‌های ارز دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد، کارمزدهای آن پلتفرم است. در صرافی Gate.io کارمزد مبادلات ارزی دارای ساختار لایه‌ای است. به بیانی ساده‌تر می‌توان گفت که شکلی رقابتی بین کاربران دارد. یعنی اگر شما در صرافی Gate.io کاربر فعالی باشید، هزینه‌ها و کارمزدهای تراکنش‌های مختلف برای شما مناسب‌تر است و هر چه میزان فعالیتتان در این پلتفرم کم‌تر باشد، این هزینه به مراتب بیشتر خواهد بود.

کارمزد معاملات اسپات و مارجین

همان‌طور که احتمالا تا کنون متوجه شده‌اید، کارمزد تراکنش‌ها و مبادلات ارزی در صرافی Gate.io مقدار مشخصی ندارد و در شرایط مختلف، متفاوت است. معاملات اسپات در این صرافی، کارمزد ۰٫۲ درصدی دارد که در صورت افزایش حجم معاملات، این درصد به مراتب کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این اگر شما کارمزد خود را با توکن بومی صرافی Gate.io تحت عنوان GT پرداخت کنید، چیزی حدود ۲۵ درصد تخفیف شامل حالتان می‌شود.

کارمزد واریز، برداشت و شارژ حساب

در رابطه با واریز ارز دیجیتال به صرافی Gate.io، باید خیالتان را راحت کنیم که کاملا رایگان است و شامل هیچ کارمزدی نمی‌شود. اما کارمزد برداشت از این صرافی، برای ارزهای دیجیتال مختلف با توجه به بلاک‌چین آن‌‍‌ها و حجم بازار، متفاوت است و مقدار ثابتی ندارد.

واریز ارز دیجیتال به صرافی Gate.io

صرافی Gate.io؛ یک گزینه همه‌چیز تمام!

صرافی Gate.io یکی از صرافی‌های قدیمی دنیای کریپتوکارنسی است که با تولد دوباره خود در سال ۲۰۱۷، توانست جایگاه خوبی در این بازار برای خود پیدا کند. این صرافی بدون مجوز، انتخاب خوبی برای قرض گرفتن، وام دادن، انجام معاملات مختلف ارزی و سرمایه گذاری روی بسیاری از ارزهای دیجیتال است. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با صرافی Gate.io، ویژگی‌های آن و نحوه کار کردن با آن آشنا کنیم.

سؤالات متداول

آیا صرافی Gate.io در ایران قابل استفاده است؟

به طور کلی صرافی Gate.io در بسیاری از کشورها مثل پاکستان، کره شمالی، ونزوئلا، ایران و … قابل دسترسی نیست. اما شما برای استفاده از این صرافی در ایران می‌توانید از IP های متفاوت دیگر استفاده کنید.

صرافی Gate.io چه معایبی دارد؟

از معایب اصلی و مهم صرافی Gate.io می‌توان به مواردی مثل بدون مجوز بودن آن، مشخص نبودن تیم توسعه دهنده، پیچیده بودن رابط کاربری آن و پشتیبانی نکردن از ارزهای فیات اشاره کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cryptonews
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا