اخبار ارزهای دیجیتال

ادوارد اسنودن: هوش مصنوعی باید از ما بهتر باشد

افشاگر اطلاعات NSA امیدوار است که هوش مصنوعی بتواند از هوش انسان‌ها پیشی بگیرد و در نهایت به بشریت کمک کند. البته او درباره بکارگیری این تکنولوژی در راه اهداف عوامل مخرب نیز نگران است.

به گزارش والکس و به نقل از coindesk، ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، بنیانگذار و رئیس مجموعه Freedom of the Press، در کنفرانس Consensus 2023 گفت: «قدرت مدل‌های هوش مصنوعی (AI) در آینده‌ای نزدیک ممکن است از توانایی‌های انسان‌ها بیشتر شود، اما این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که دیگر به آنها آموزش ندهیم چگونه مانند ما فکر کنند و اجازه دهیم “بهتر از ما” باشند.»
افشاگر اطلاعات NSA که به صورت مجازی از روسیه در این کنفرانس سخرانی کرد، در مورد آینده هوش مصنوعی و نقش آن در جامعه اندکی بی‌اعتماد اما امیدوار است. این فناوری پس از انتشار ChatGPT توسط OpenAI در پاییز گذشته مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفت. اسنودن نگرانی‌های برخی از کارشناسان را که معتقدند فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند برای توانمندسازی عوامل مخرب مورد استفاده قرار گیرد، تایید کرد. با این حال، او همچنین به پتانسیل بالا و کاربردهای مثبت این فناوری نیز نوظهور اشاره کرده است.

کنفرانس هوش مصنوعی

او بر این باور است که مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند در زمینه مسدود‌سازی نظارت‌های دولتی به جای حمایت از برنامه‌های جاسوسی توانمند باشند.

اسنودن گفت:

سازمان‌های اطلاعاتی می‌توانند تمرکز خود را از جاسوسی از مردم به جاسوسی برای مردم تغییر دهند. این تغییر واقعاً سودمند خواهد بود.

با این حال، او همچنین هشدار داد که عرضه ChatGPT و سایر مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند منجر به نفوذ شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و طرح‌های دولتی به حریم خصوصی کاربران شود.

اسنودن به CoinDesk گفت که برای جلوگیری از تسلط افراد مخرب بر فناوری‌های هوش مصنوعی، بسیار اهمیت دارد که از آزاد باقی ماندن مدل‌های هوش مصنوعی اطمینان حاصل کنیم.

به گفته اسنودن، اگر از مدل‌های هوش مصنوعی آزاد حمایت شود، ممکن است برخی از افراد نگرانی‌هایی را درباره «کمونیسم نرم‌افزاری» برجسته کنند. با این حال، او معتقد است باید به همه اعلام کنیم که برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌ها، این مدل‌ها باید باز و آزاد باقی بمانند.

هوش مصنوعی

اسنودن انتقاد خود را متوجه مدل‌های نوظهور هوش مصنوعی کرد که به شکلی سریع از حالت آزاد خارج می‌شوند. او به طور خاص به OpenAI در این باره اشاره کرد.

اسنودن بخاطر اینکه OpenAI از ارائه دسترسی عمومی به داده‌های تجاری، مدل‌ها، معیارها و غیره خودداری می‌کند، ابراز ناامیدی کرد. OpenAI در صنعت هوش مصنوعی یک شرکت پیشرو محسوب می‌شود و برای آن پاداش می‌گیرد. به گفته اسنودن آنها به دلیل رفتار ضداجتماعی خود پاداش می‌گیرند.

وی ادعا کرد که نحوه استفاده از این تکنولوژی به نحوه آموزش موتورهای هوش مصنوعی توسط پژوهشگران بستگی دارد. آموزش بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی در حال حاضر بواسطه تغذیه موتورهای هوش مصنوعی با محتوای آنلاین، از جمله نظرات کاربران رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود، که به نظر اسنودن بهینه نیست.

اسنودن خاطرنشان کرد که برخی از مدل‌های هوش مصنوعی با پست‌های ردیت آموزش داده می‌شوند که بیشتر شبیه نظرات کاربران در یوتیوب است. او معتقد است که ایجاد یک محصول مفید و خلاق نیازمند منبع بهتری از داده‌های آموزشی است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coindesk
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا