کیف پول

آشنایی با کیف پول انجین؛ راهنمای کامل و نصب والت Enjin

کیف پول انجین به‌عنوان یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین کیف پول‌های رمزنگاری مبتنی بر اپلیکیشن موبایل شناخته می‌شود. استفاده از این والت در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS بسیار آسان است و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های عملیاتی و امنیتی، از جمله صفحه‌کلید امن، صرافی داخلی و رمزنگاری دولایه‌ای را در خود جایی داده است. علاوه بر این، مانند انواع کیف پول ارز دیجیتال معتبر از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.

کیف پول “Enjin Wallet” با دارایی‌های دیجیتالی که به صنعت بازی متصل هستند، سازگار است و ویژگی‌های آن کاملاً بر اقتصاد درون بازی متمرکز شده است. در این بررسی از بلاگ تخصصی والکس، تمام نکاتی که باید درباره کیف پول انجین بدانید را شرح می‌دهیم. همچنین در ادامه آموزش کیف پول انجین و راهنمای گام‌به‌گام نصب و راه‌اندازی آن را به شما ارائه خواهیم کرد.

معرفی کیف پول انجین

کیف پول Enjin Wallet، یک والت نرم‌افزاری موبایلی است که برای ذخیره طیفی از دارایی‌هایی برتر و همچنین ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد بالا در آینده طراحی شده است. توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال آن را هوشمندانه‌ترین کیف پول در جهان می‌نامند. شرکت انجین در سال ۲۰۰۸ و در کشور سنگاپور کار خود آغاز کرد و کیف پول انجین در سال ۲۰۱۸ ساخته شد. از آن زمان تا کنون اقدامات بسیار زیادی برای ارتقا امنیت و افزایش تعداد ویژگی‌های آن انجام شده است. انجین یک کیف پول “HD” است که از استانداردهای “BIP-44” استفاده می‌کند. برای انجام معاملات با بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال و هزاران جفت ارز استفاده می‌شود. این والت دارای رمزارز اختصاصی خود به نام انجین کوین (ENJ) است.

ویژگی های کیف پول انجین

صفحه‌کلید امن: کیف پول انجین دارای یک صفحه‌نمایش اختصاصی است که به طور ویژه‌ای طراحی شده‌است تا از داده‌های شما در برابر کی لاگرها محافظت کند. همچنین دارای یک گزینه برای تصادفی سازی کلید است و آخرین سطح محافظت از ورودی داده را برای شما فراهم می‌کند.

اسکنر QR: علاوه بر صفحه‌کلید داخلی تصادفی و بسیار ایمن، می‌توانید از اسکنر QR برای برقراری ارتباط با صرافی‌ها  و کیف پول‌های مختلف هنگام ارسال و دریافت دارایی دیجیتال استفاده کنید.

نظارت روی معاملات: کیف پول انجین به شما این امکان را می‌دهد تا آدرس‌های بیت‌ کوین، اتریوم و لایت‌کوین خود را نظارت کنید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بر روی معاملات خود به‌صورت مستقیم نظارت داشته باشید.

ایجاد چندین کیف پول: هیچ محدودیتی برای تعداد آدرس‌های کیف پولی که می‌توانید در این پلتفرم ایجاد کنید وجود ندارد و همچنین محدودیتی برای تعداد کوین‌هایی که می‌توانید در این والت ذخیره کنید وجود ندارد. بنابراین این والت به شما امکان می‌دهد که چندین آدرس کیف پول برای سکه‌ها و توکن‌های مختلف ایجاد کنید.

کیف پول انجین از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند؟

ارزهای دیجیتال قابل دسترس در کیف پول انجین

کیف پول پلتفرم انجین منحصر به توکن اختصاصی آن نیست و از تعداد قابل توجهی از ارزهای دیجیتال  و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. کیف پول Enjin از بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، بایننس کوین (BNB)، توکن های زنجیره بایننس (BEP2) و همچنین از توکن‌های ایجاد شده تحت استاندارد ERC-20 و “ERC1155” پشتیبانی می‌کند. شرکت انجین استاندارد ERC1155 را معرفی کرد و این توکن‌ها در قالب دارایی‌های مورد استفاده داخل بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌شوند.  همچنین این والت به کاربران خود اجازه می‌دهد دارایی خود را مرتب سازی و در قالب ارزش ارز رایج کشور خود مشاهده کنند. در این میان به جهت یکپارچگی آن با پلتفرم‌های “Bancor” ،”Kyber” و “Changelly” کاربران می‌توانند در داخل والت مبادلات ارزی خود را انجام دهند.

آیا کیف پول Enjin Wallet امن است؟

در توسعه والت‌های ارز دیجیتال، امنیت مهم‌ترین مبحث و دغدغه توسعه گران است. هکرها و افراد سودجو به طور مستمر به دنبال یافتن یک رخنه در والت‌ها هستند تا با سوءاستفاده از آنها به نفع خود، سرمایه کاربران را به سرقت ببرند. بسیاری از کارشناسان حوزه کریپتو بر این باورند که کیف پول ترون لینک و کیف پول انجین در بین والت‌های نرم‌افزاری، از نظر امنیت بالاتر از دیگر رقبا قرار گرفته‌اند.

کیف پول انجین کنترل کامل کلیدهای خصوصی را به شما می‌دهد و همیشه می‌توانید دارایی کیف پول خود را با کمک عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی کنید. ویژگی‌های امنیتی که والت انجین ارائه می‌دهد عبارت‌اند از:

رمزنگاری دو لایه‌ای: استاندارد رمزنگاری پیشرفته AES و همچنین رمزنگاری نرم‌افزاری به ترتیب در لایه پایین و لایه اپلیکیشن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. استاندارد AES توسط مؤسسه ملی فناوری و استانداردهای ایالات متحده آمریکا که مشخصه‌ای برای رمزنگاری داده‌های دیجیتال است در سال ۲۰۰۱ ایجاد شد.

بلاک کردن اسکرین‌شات و رمزنگاری حافظه رم: سیستم‌عامل کیف پول انجین، اسکرین‌شات و ضبط ویدئو را محدود می‌کند و تراکنش‌ها بر روی یک RAM ایمن انجام می‌شوند.

کتابخانه‌های سفارشی: کیف پول انجین دارایی یک کتابخانه سفارشی است که کلیدهای خصوصی را پس از استفاده از حافظه دستگاه حذف می‌کند و به میزان قابل توجهی خطر هک شدن را کاهش می‌دهد.

رفع رخنه‌های پردازنده: کدهای مخصوصی در نظر گرفته شده‌اند تا از نفوذ هکرها به‌واسطه رخنه پردازنده‌های دارای معماری ARM جلوگیری شود.

بررسی توسط تیم حرفه‌ای: تیم امنیتی CRO با بررسی‌های مختلف این والت هنوز هیچ رخنه‌ای را در کیف پول انجین پیدا نکرده‌اند که به‌واسطه آن هکرها بتوانند کلیدهای خصوصی و دارایی کاربران را به سرقت ببرند.

پشتیبانی از Samsung Blockchain Keystore: والت انجین دارای سطح امنیتی “Knox” متعلق به شرکت سامسونگ است  و به‌منظور محافظت از کلیدهای خصوصی از Samsung Blockchain Keystore پشتیبانی می‌کند.

کیبورد ایمن: دارای یک صفحه‌کلید محافظت شده‌ است و از ورود افراد سودجو به سیستم تلفن همراه برای سرقت دارایی جلوگیری می‌کند. همچنین برای افزایش امنیت و جلوگیری از دستیابی کی لاگرها به اطلاعات، محل قرارگیری کلیدها به‌صورت تصادفی تغییر می‌کند.

به‌طورکلی تیم توسعه‌دهنده انجین اقدامات خاصی را علیه هکرها انجام داده‌اند. تمام کلیدهای خصوصی ۲ لایه رمزنگاری می‌شوند، بنابراین حتی اگر هکرها بتوانند یک فایل را بدزدند، نمی‌توانند آن را رمزگشایی کنند. علاوه بر این، صفحه‌کلید ویژه انجین با ایمن کردن فرآیند رمزگشایی روی دستگاه، با کی لاگرها مقابله می‌کند. در نهایت والت انجین از کتابخانه‌های سفارشی برای پاک‌کردن کلید خصوصی از حافظه دستگاه پس از ارسال تراکنش استفاده می‌کنند. تمامی ویژگی‌ها امنیتی در نظر گرفته برای این والت تست شده‌اند و هیچ راه نفوذی برای ورود هکرها وجود ندارد. تا به امروز نیز هیچ گزارشی مبنی بر هک شدن این والت وجود ندارد.

دانلود و آموزش کیف پول انجین

نصب کیف پول انجین

والت انجین یک کیف پول موبایلی است و فقط نسخه‌های سیستم اندروید و ios وجود دارد. برای جلوگیری از دانلود و نصب بدافزارها که کلید خصوصی شما را به سرقت می‌برند، اپلیکیشن کیف پول انجین را از وب‌سایت رسمی شرکت توسعه‌دهنده، آپ استور و گوگل‌پلی دانلود کنید. مانند سایر والت‌های ارز دیجیتال، دانلود، نصب و استفاده از کیف پول انجین برای تمام کاربران رایگان است.

برای ساخت کیف پول دیجیتالی خود ابتدا باید نرم‌افزار این والت را دانلود و نصب کنید.

سپس وارد برنامه شوید. دو گزینه «باز کردن کیف پول» و «اسکن با QR» به شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه باز کردن کیف پول کلیک کنید تا وارد مرحله جدید شوید.

در این مرحله چنانچه قصد ساخت والت جدید را دارید روی گزینه «ایجاد کیف پول» کلیک کنید. درصورتی‌که می‌خواهید کیف پول خود را بازیابی کنید روی «وارد کردن کیف پول» کلیک کنید.

مراحل نصب کیف پول انجین

قوانین و شرایط استفاده از کیف پول را بپذیرید و وارد مرحله بعدی شوید.

در صفحه جدید باید یک پسورد برای والت خود تنظیم کنید.

در ادامه به شما هشدار داده می‌شود که از کیف پول خود یک بک آپ تهیه کنید.

پیام همراحل نصب کیف پول انجین

در این قسمت ۱۲ کلمه بازیابی طی مرحله به شما نمایش داده می‌شود که حتماً باید آنها را در مکانی امن یادداشت و نگه‌داری کنید.

ارسال و دریافت ارز دیجیتال در والت انجین

نحوه ارسال و دریافت ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول انجین بسیار راحت است. برای ارسال ارز دیجیتال کافیست روی ارز مورد نظر کلیک کنید، سپس در صفحه جدید ارسال را انتخاب کنید. در این صفحه می‌توانید مقدار ارز دیجیتال و همچنین آدرس فرد گیرنده را وارد کنید. در انتها روی Confirm کلیک کنید تا به صفحه جدید هدایت شوید. در نهایت دوباره صحت اطلاعات و جزئیات را بررسی کنید و تراکنش خود را نهایی کنید.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول Enjin Wallet

نحوه دریافت ارز دیجیتال در این والت نیز مانند ارسال آن ساده است. در ابتدا روی رمز ارزی که قصد دریافت آن را دارید کلیک کنید. حالا روی دریافت کلیک کنید  سپس آدرس ارز خود را که به‌صورت رشته‌ای از اعداد یا یک کد QR به شما نمایش داده می‌شود و این آدرس را کپی کنید و به فردی که قرار است برای شما ارز ارسال کند بفرستید. هنگامی که ارز رمزنگاری شده با موفقیت به کیف پول شما ارسال شود، موجود در صفحه اصلی شما به‌روز می‌شود.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول انجین

کیف پول انجین؛ امن ترین انتخاب

در این مطلب به معرفی کیف پول ENJIN، یکی از امن‌ترین ولت‌های نرم‌افزاری برای نگه‌داری از ارزهای دیجیتال پرداختیم. این والت رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و نحوه کارکردن آن بسیار شبیه به والت‌های دیگر است کارکردن با این والت به‌قدری آسان است که افراد مبتدی به‌سادگی می‌توانند با آن کار کنند. 

احتمالاً به‌عنوان فردی فعال در بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت داشتن یک والت دیجیتال خوب آگاه هستید. کیف پول Enjin Wallet نسبت به سایر کیف پول‌های گرم از امنیت بالاتری برخوردار است و ارز حدود ۷۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. چنانچه قصد دارید از یک ولت امن و مطمئن موبایلی استفاده کنید، کیف پول Enjin Wallet می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

سؤالات متداول

کیف پول انجین را از کجا می‌توانید تهیه کنیم؟

این والت نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS در دسترس است و از منابع معتبری مانند App Apple یا Google Play Store می‌توانید دانلود کنید.

آیا می‌توانیم ارزهای دیجیتال را از کیف پول‌های دیگر به والت انجین منتقل کنیم؟

بله می‌توانیم دارایی دیجیتال خود را از کیف پول‌ها و صرافی‌های دیگر به این والت منتقل کنیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bitcoin-trading
علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا