اخبار اتریوم

چرا تحلیلگران منتظر کاهش قیمت اتریوم هستند؟

۱۰۰ روز از رویداد «ادغام» اتریوم گذشته است

بیش از سه ماه از «مرج» (Merge) اتریوم می‌گذرد و این شبکه بیش از پیش ایمن و پایدار است اما تحلیلگران همچنان کاهش قیمت بیشتری را انتظار دارند. دلیل این مساله چیست؟

به گزارش والکس و به نقل از BeinCrypto، با جایگزینی اجماع اثبات سهام به جای اثبات کار، مصرف انرژی شبکه اتریوم ۹۹ درصد کاهش یافته است.

طبق اطلاعات سایت becaoncha.in، هم‌اکنون ۱۵.۷ میلیون اتر در قرارداد هوشمند استیکینگ قفل شده است که معادل با ۱۳ درصد عرضه است. با ارزش فعلی اتر، این مقدار معادل با ۱۹.۲ میلیارد دلار است.

علاوه بر این، بیش از ۴۹۰ هزار اعتبارسنج وظیفه تامین امنیت و اداره شبکه را بر عهده دارند. هش ریت شبکه بیت کوین به دلیل دمای هوا و بحران انرژی ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است اما اتریوم دیگر با چنین مشکلی دست و پنجه نرم نخواهد کرد.

نمودار درصد فعال بودن ولیدیتورها
نمودار درصد فعال بودن ولیدیتورها

اتریوم میزبان بزرگترین اکوسیستم توکن‌های NFT است؛ داده‌های سایت نانسن (Nansen) ارزش معاملات توکن‌های NFT این شبکه را ۲۳.۷ میلیارد دلار تخمین می‌زند.

حجم معاملات توکن‌های NFT
حجم معاملات توکن‌های NFT

اتریوم جلوتر از قاتل خود، سولانا و دیگر رقبا همچون کاردانو و پولکادات قرار دارد. تورم فعلی اتریوم چیزی نزدیک به صفر است. میزان عرضه این کوین در حال حاضر چیزی در حدود ۰.۰۱۲ درصد در سال است. بزرگترین قرارداد هوشمند فعلی مصرف‌کننده گس، مربوط به توکن XEN است که ساختاری پانزیونومیک دارد اما طرفداران فراوانی پیدا کرده است.

با وجود اوضاع مثبت تحلیل فاندامنتال اتریوم، این وضعیت در رفتار قیمت اتریوم متجلی نیست. قیمت اتریوم مدتی است که در حوالی ۱۲۰۰ دلار ثابت مانده است.

نمودار قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم

با این وجود، برخی کارشناسان با تحلیل اتریوم به این نتیجه رسیدند که سقوط بیشتری در راه است. همچنین تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که سطوح حمایتی فعلی ممکن است در آینده نزدیک شکسته شوند.

تشکیل الگوی مثلث نزولی در چارت اتریوم
تشکیل الگوی مثلث نزولی در چارت اتریوم

اندیکاتور MACD به تازگی منفی شده است و قیمت در زیر تمامی میانگین متحرک‌های نمایی قرار دارد. علاوه بر این، چارت اتریوم تشکیل الگوی مثلث نزولی داده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا