اخبار اتریوم

شکست مقاومت ۱۳۰۰ دلاری اتر؛ چه در انتطار قیمت اتریوم است؟

قیمت این ارز هم‌اکنون بالای میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته قرار دارد

قیمت ارز دیجیتال اتریوم پس از شکستن مقاومت ۱۳۰۰ دلاری شتاب گرفت. این حرکت هم‌اکنون کمی آرام شده است و ممکن است پیش از شروع حرکت صعودی تازه، کمی اصلاح داشته باشیم.

به گزارش والکس و به نقل از newsBTC، اتریوم پیش‌تر جایگاه مستحکمی در محوده ۱۲۵۰ دلار و در نزدیکی میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته تشکیل داده بود.

پس از انتشار داده‌های تورم ایالات متحده (CPI) در شب گذشته (۲۲ آذر)، حرکت سریع قیمت اتریوم به بالای مقاومت ۱۲۸۰ دلار، مشابه بیت کوین، آغاز شد. در جریان این حرکت، اتر الگوی مثلث خود را نیز در قیمت ۱۲۷۵ دلار شکست. قیمت اتریوم حتی از ۱۳۰۰ دلار نیز فراتر رفت.

پیش از اصلاح قیمت، اتریوم به اوج ۱۳۴۹ دلاری رسید. قیمت ساعاتی در پایین سطح ۲۳.۶ درصد الگوی فیبوناچی بازگشتی (رسم شده از کف ۱۲۴۰ دلار تا اوج ۱۳۴۹ دلار) معامله شد.

با این حال خریداران در محدوده حمایتی ۱۳۰۰ دلار فعال بودند و اجازه نزدیک شدن به سطح ۵۰ درصد فیبوناچی (کمی پایین‌تر از ۱۳۰۰ دلار) را ندادند.

نمودار قیمت اتریوم
نموداز قیمت اتریوم به همراه برخی اندیکاتورها

مقاومت متعاقب بعدی بر سر راه اتریوم در ۱۳۲۵ دلار قرار دارد. مقاومت بزرگ نخست در محدوده ۱۳۴۵-۱۳۵۰ دلار واقع شده است. اگر شمع قیمت اتر بتواند بالای ۱۳۵۰ دلار بسته شود، احتمال آغاز موج تازه صعودی وجود دارد. آنگاه نزدیک‌ترین مقاومت جدی، سطح ۱۴۰۰ دلار خواهد بود. با گذر از آن، منطقه‌ای در نقش مقاومت در ۱۵۰۰ دلار وجود دارد.

اما اگر اتریوم موفق به شکست مقاومت ۱۳۵۰ دلار نشود، امکان آغاز اصلاحی تازه وجود دارد. در آن صورت، حمایت نخست در نزدیکی ۱۲۹۵ دلار است.

حمایت اساسی بعدی، میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته و سطح ۱۲۸۰ دلار است. اگر آن‌ها نیز نتوانند سبب توقف موج سقوط شوند، آن‌گاه مانع بعدی در ۱۲۶۰ دلار واقع است.

شاخص‌های تکنیکال نمودار اتریوم به شرح زیر است:

  • شاخص MACD یک ساعته: این شاخص در حال از دست دادن مومنتوم صعودی خود در ناحیه بولیش است.
  • شاخص RSI یک ساعته: این شاخص بالاتر از ۵۰ قرار دارد.
  • حمایت اساسی: ۱۲۸۰ دلار
  • مقاومت اساسی: ۱۳۵۰ دلار

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
newsBTC
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا