اخبار اتریوم

آخرین گام اتریوم برای بروزرسانی مرج (Merge) برداشته شد

به گزارش شرکت نترمایند، آخرین فورک آزمایشی شبکه اتریوم با موفقیت انجام شد.

توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم از اتمام پیش‌نیازهای لازم برای بروزرسانی مرج (Merge) با انجام موفقیت‌آمیز آخرین شدو فورک این شبکه خبر دادند.

به گزارش والکس، به نقل از پایگاه خبری کوین تلگراف، پیش‌نیازهای انجام بروزرسانی مورد انتظار مرج، در بین اهل فن به شدو فورک (Shadow Fork) یا فورک سایه مشهور هستند. این موارد برای تست استرس مفروضات همگام‌سازی اعمال می‌شود تا از امنیت شبکه در هنگام آپگرید به اتریوم ۲.۰ اطمینان حاصل شود. نخستین فورک سایه‌ای شبکه اتریوم در تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۲۲ (۲۲ فروردین ۱۴۰۱) انجام شد.

پس از گذشت شش ماه از این تاریخ، شرکت نترمایند (Nethermind) که خالق یکی از کلاینت‌های شبکه اتریوم است، خبر از اتمام موفقیت‌آمیز شدو فورک سیزدهم و پایانی این شبکه داد. این بدین معنی است که شبکه اتریوم آماده تغییر قریب‌الوقوع الگوریتم اجماع خود از گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) است.

شدو فورک چیست؟

به بیانی دیگر، فورک آزمایشی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های شبکه اصلی را در شبکه آزمایشی دونت (DevNet)، فورک کنند و فرایند ادغام را شبیه‌سازی نمایند. به این ترتیب، پیش‌نیازهای لازم برای انتقال به اتریوم ۲ در عمل آشکار می‌شوند.

در بخشی از فرایند بروزرسانی، صاحبان نودهای شبکه باید کلاینت‌های اتریومی خود را آپدیت نمایند. پس از این آپدیت، دو کلاینت مجزا و اختصاصی برای لایه‌های اجرا و اجماع به شکل همزمان خواهیم داشت.

الکساندر هپنر (Alexander Höptner)، مدیر ارشد اجرایی صرافی بیتمکس (BitMEX)، در گفتگو با سایت کوین تلگراف از ضرورت توجه ویژه به ادغام اتریوم برای جلوگیری از قطع شبکه گفت:

باید هشیار باشید و ببینید که چه رخ می‌دهد. احتمال وقوع ناپایداری‌های شدید وجود دارد و بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که سرویس‌های شما فعال بمانند. به جز این ناپایداری، انتظار اختلال بزرگ دیگری را نداریم.

هپنر در ادامه خاطرنشان کرد که موفقیت ادغام به حمایت و پشتیبانی جامعه کاربری وابسته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا