اخبار اتریوم

«شدو فورک» شبکه اتریوم با موفقیت اجرا شد

این شدو فورک برای آزمودن تغییرات بروزرسانی «شانگهای» که بناست در ماه مارس انجام شود، صورت گرفته بود

توسعه‌دهندگان بلاک چین اتریوم، در روز دوشنبه، ۲۳ ژانویه با موفقیت «شدو فورک» (Shadow Fork) این شبکه را برای اجرای آزمون‌های فنی لازم، پیش از بروزرسانی «شانگهای» (Shanghai) در ماه مارس اجرا کردند.

به گزارش والکس و به نقل از Forkast، عملیات پیاده‌سازی این شدو فورک با موفقیت در این شبکه انجام شد. به گفته ماریوس فن در وایدن (Marius Van Der Wijden)، برنامه‌نویس بنیاد اتریوم، تنها چند اشکال جزئی در کار کاربران استفاده‌کننده از کلاینت Geth گزارش شد که این اشکالات برطرف شده‌اند.

شدو فورک یک نسخه از بلاکچین اتریوم است که برای اجرای آزمایش‌ها، پیش از مرحله راه‌اندازی شبکه آزمایشی (تست‌نت)، استفاده می‌شود. تست نت عمومی شانگهای در روزهای آتی فعال خواهد شد. پس از اجرای موفق فورک در شبکه آزمایشی، فورک اصلی در مین نت صورت می‌گیرد.

ارتقا شانگهای، نخستین هاردفورک بلاک چین اتریوم از زمان رویداد «ادغام» در سپتامبر سال گذشته تا کنون است. در هاردفورک مرج، مکانیزم اجماع اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر یافت.

در پی این ارتقا، به ۱۶ میلیون اتر قفل شده در قرارداد هوشمند استیکینگ این اجازه داده می‌شود تا از قفل خارج شوند و دارندگان آن بتوانند آن را به شبکه لایه یک منتقل کنند. در تحلیل اتریوم توسط صاحب‌نظران، برخی از این بروزرسانی با دیدی منفی یاد می‌کنند چرا که اعتقاد دارند این امر می‌تواند منجر به افزایش فشار فروش این ارز دیجیتال شود.

نظر مخالف این دیدگاه به این نکته اشاره دارد که ۱۶ میلیون اتر مذکور، تنها ۱۳.۲ درصد از عرضه کل اتریوم را تشکیل می‌دهد و میزان کوین‌های استیک شده در دیگر شبکه‌های مبتنی بر گواه اثبات سهام، بسیار بیشتر از این رقم است. از این رو احتمال زیادی برای افزایش فروش وجود ندارد. همچنین آن‌ها به وجود راهکارهای لیکویید استیکینگ که مدتی است برای کاربران شبکه مهیاست، اشاره می‌کنند. این راهکارها با افزایش نقدپذیری توکن‌های قفل شده، به آن‌ها جانی دوباره می‌بخشد و ریسک قفل کردن را کاهش می‌دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
Forkast
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا