اخبار اتریوم

فورک ETHW اتریوم ۲۴ ساعت پس از مرج راه‌ اندازی می‌شود

تیم ETHW Core قصد دارد تا اتریوم مبتنی بر گواه اثبات کار را حفظ کند. از این رو پس از انجام مرج، این تیم با فورک شبکه، تحت عنوان شبکه‌ای جدید به کار خود ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، گروهی که خود را ETHW Core می‌نامند و با تغییر نوع اجماع از الگوریتم اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS) مخالف‌اند، قصد دارند که نسخه‌ PoW شبکه اتریوم را پس از ادغام زنده نگه دارند.

این گروه در توییتی، این چنین برنامه آتی خود را شرح داد: شبکه اصلی ETHW، پس از ۲۴ ساعت از انجام مرج (Merge) آغاز به کار خواهد کرد. زمان دقیق آن یک ساعت پیش از راه‌اندازی به همراه شمارشگر معکوس، کد نهایی، فایل‌های تنظیمات، اطلاعات نودها، RPC، مرورگر شبکه و غیره به اطلاع عموم خواهد رسید.

پس از انجام مرج، نقش ماینرها با ولیدیتورها (اعتبارسنج‌ها) جایگزین خواهد شد.

این گروه در نامه‌ای سرگشاده در تاریخ ۲۹ آگوست (۷ شهریور)، انگیزه‌های خود برای انجام این فورک را چنین شرح داد:

گواه اثبات سهام بی‌شک انقلابی است، اما تنها خرابی به بار می‌آورد. راه عاقلانه این است که اتریوم PoW را ادامه دهیم. این مساله باید برای آن‌هایی که دم از پذیرا بودن و بازار آزاد می‌زنند، بدیهی باشد چرا که هیچ مساله‌ای برای نگرانی وجود ندارد. اگر اتریوم PoS این قدر که گفته می‌شود فوق العاده است، چرا باید از رقابت بهراسد؟

با این وجود بسیاری از اعضای جامعه کاربری اعتقاد دارند که انگیزه این فورک بیش از آن که مربوط به تفاوت عقاید باشد، متاثر از انگیزه‌های مالی است.

علاوه بر آن نگرانی‌های جدی در خصوص شناسه (ChainID) شبکه جدید و خطر وقوع حمله تکرار مجدد (Replay Attack) و دیگر فیشینگ‌ها وجود دارد.

هادسون جیمسون (Hudson Jameson)، عضو سابق بنیاد اتریوم (Ethereum Foundation)، در توییتی از راه‌اندازی این شبکه پس از وقوع مرج ابراز تعجب کرد. او گفت: بسیار تردید دارم که در صورت راه‌اندازی پس از ادغام بتوانند قدرت هش قابل توجهی به شبکه جذب کنند. توان هش ماینرها تا آن زمان جذب شبکه‌های دیگر خواهد شد و ارزش پیشنهادی ETHPOW همین حالا نیز ضعیف است.

ویکتور بونین (Viktor Bunin)، کارشناس پروتکل Coinbasecloud با تیم ETHW Core تماس گرفته تا برخی مسائل را روشن کنند اما پرس و جوی او تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش رود، آپدیت مرج تا کمتر از یک روز دیگر انجام خواهد شد. در زمان نگارش این مطلب، قیمت توکن ETHPoW (این توکن هنوز وجود خارجی ندارد و در بازار معاملات آتی خرید و فروش می‌شود) ۲۹.۷۱ دلار است. قیمت اتریوم (ETH) هم‌اکنون ۱۵۹۹ دلار است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا