کیف پول

کیف پول فری ولت (Freewallet): دانلود و آموزش گام به گام

فری والت یک کیف پول چند منظوره برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. با استفاده از این کیف علاوه بر ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال، می‌توانید به قابلیت‌های دیگری نظیر خرید و فروش دوج کوین یا سایر ارزها بپردازید. این کیف پول امنیت ذخیره سازی سرد را برای کاربران خود فراهم کرده تا دارایی‌های آنها از حمله هکرها در امان بمانند. کیف پول فری ولت با پشتیبانی بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال، دست سرمایه‌گذاران برای ایجاد یک سبد سرمایه متنوع و منسجم را باز می‌گذارد. البته این کیف پول نیز مانند هر کیف پول دیگری، مزایا، معایب و ویژگی‌هایی دارد. در ادامه این مقاله به معرفی کامل این کیف و مزایا و معایب آن پرداخته‌ایم.

معرفی کیف پول فری ولت Freewallet

شرکت فری ولت در شهر تالین (Tallinn) استونی قرار داشته و توسط آلوین هگ (Alvin Hagg) تأسیس شد. این شرکت تعدادی کیف پول متفاوت برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS و همچنین کیف پول‌هایی با رابط مبتنی بر وب ارائه می‌دهد. Freewallet در اصل اولین کیف پول موبایلی است که در سال ۲۰۱۷ از بیت کوین کش (Bitcoin Cash) پشتیبانی می‌کرد. بعدها نیز این ویژگی تبدیل به اولین وجه تمایز این کیف پول در پشتیبانی از بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) و بیت کوین کش ABC با دیگر کیف پول‌ها شد.

کیف پول Freewallet در ژانویه سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد. این کیف در مرحله آزمایشی خود پشتیبانی از توکن FantomCoin را آغاز کرد. پس از موفقیت فری ولت در این آزمایش، توکن‌های بیت کوین و اتریوم را نیز توسط آن تحت پوشش قرار گرفتند. بعد از گذشت مدتی، لیست کیف پول فری ولت به بیش از صد توکن رسید.

کیف پول فری ولت

پشتیبانی فری ولت از ارزهای دیجیتال

کاربران بالقوه همیشه در انتخاب یک کیف پول، به لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط محصولات مورد نظر خود دقت دارند. اگر به تازگی با موضوع کریپتو آشنا شده و یا برای اولین بار قصد استفاده از فری ولت را دارید، قطعاً با سؤالاتی روبه‌رو می‌شوید. مهم‌ترین سوال، ممکن است مربوط به تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده توسط این کیف پول باشد.

با گذشت زمان، تعداد ارزهای رمز پایه که در کیف پول Freewallet وجود دارند، افزایش یافته است. طبیعتاً تمامی این کوین‌ها می‌توانند به معنای فرصت‌هایی برای سرمایه گذاری جدیدی باشند. این موضوع برای کاربرانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مختلف هستند، خبر بسیار خوبی خواهد بود. با این حال لازم به ذکر است که در همه موارد، نگهداری تمامی ارزهای دیجیتال در یک کیف پول کار درست و ایمنی نیست.

اگر به تاریخچه فری ولت مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که این کیف پول در ابتدا مانند تراست ولت (Trust Wallet) تنها از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کرد و دارای گستره زیادی از پشتیبانی انواع کوین‌ها نبود. اما امروزه فری ولت کاملاً بهینه شده و می‌تواند تا ۱۰۰ ارز دیجیتال متفاوت با استاندارد ERC-20 را در خود پشتیبانی کند. این موضوع پیشرفت بسیار بزرگی برای Freewallet و کاربران آن به شمار می‌رود. با توجه به بررسی‌های انجام شده، این کیف پول روند بسیار مثبتی را طی می‌کند و تعداد کاربران این کیف رو به افزایش است.

امنیت Freewallet

یکی از دلایلی که صرافی‌های ارز دیجیتال به عنوان راه حل ذخیره سازی بهینه در نظر گرفته نمی‌شوند، حفظ مالکیت کلیدهای خصوصی برای کاربران است. در این حالت کلیدهای شما در سرور این صرافی‌ها ذخیره می‌شوند، بنابراین شما قدرتی در حفظ امنیت دارایی‌های خود نداشته و ناچار به اعتماد به صرافی خواهید بود. با این حال در یک کیف پول سرد، حفظ ایمنی ارزهای دیجیتال در دستان خودتان خواهد بود.

کیف پول فری ولت کلیدهای خصوصی شما را کنترل کرده و پروتکل‌های امنیتی پیچیده‌ای را برای این منظور در نظر گرفته است. در واقع Freewallet در خصوص پروتکل‌های امنیتی یکی از مدعیان بزرگ کیف پول‌ها به شمار می‌رود. برخی از این پروتکل‌های امنیتی شامل تراکنش‌های چند امضایی، محدودیت‌های تعداد تراکنش و تشخیص اثر انگشت FA و ۲FA2 می‌شود. کیف پول فری ولت کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین و دور از دست هکرها ذخیره‌سازی می‌کند. این کیف پول با استفاده از پروتکل‌هایی مشابه با صرافی‌های بزرگ، خیال کاربران از تأمین امنیت دارایی‌هایشان را راحت کرده است.

امنیت در کیف پول فری ولت

فری‌ولت یک نسخه Lite برای کنترل ساده‌تر کلیدهای خصوصی نیز ارائه کرده است. این نسخه برای کاربران iOS و Android در دسترس بوده و با استفاده از آن می‌توانید به صورت کامل، امنیت دارایی‌هایتان را در اختیار بگیرید. توصیه می‌کنیم در صورت ایجاد یک حساب در نسخه  Lite، حتماً از آن یک نسخه پشتیبان هم تهیه کنید؛ زیرا در صورت گم کردن کلیدهای خصوصی، بدون داشتن نسخه پشتیبان دیگر راهی برای بازیابی آنها وجود نخواهد داشت.

آموزش استفاده از فری ولت 

صفحه اول کیف پول فری ولت

برای دریافت ارز دیجیتالی خود باید در سربرگ پایینی اپلیکیشن روی قسمت  Receive کلیک کنید. در این حالت تمامی ارزهایی که فری والت آن را پشتیبانی می‌کند، نمایش داده خواهد شد.  در این مرحله لازم است ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید. در مرحله بعد به شما بارکدی به عنوان نشان دهنده فرایند معامله ارائه می‌شود. با ارسال بارکد می‌توانید به راحتی رمز ارز خود را در کیف پول فری والت قرار دهید.

افزودن ارز به کیف پول

برای ارسال توکن از کیف پول مورد نظر می‌توانید از چند روش استفاده کنید. یکی از این راه ها ارسال ارز دیجیتال به آیدی و یا ایمیل شخص مورد نظرتان است. برای انتقال باید طرف مقابل نیز از کیف پول Free Wallet استفاده کند. ابتدا آیدی شخص مورد نظر را یادداشت و سپس در قسمت لازم وارد نمایید. اگر قصد دارید از طریق آدرس کیف پول این انتقالات را انجام دهید، باید پس از وارد کردن آدرس و مبلغ توکن مورد نظر، عملیات ارسال را انجام دهید.

نمایی از گزینه‌ها و آپشن‌های فری ولت

محصولات فری والت

همان‌طور که اشاره شد، امروزه لیست محصولات Freewallet رشد کرده و تنوع آن‌ها بسیار افزایش یافته است. در حال حاضر محصولات فری والت شامل چندین کیف پول مختلف می‌شود. فری ولت برای ذخیره سازی برخی ارزها مانند بیت کوین، مونرو (Monero)، اتریوم، دوج (Doge)، دش (Dash)، لیسک (Lisk)، تتر (Tether)، لایت کوین (Litecoin) و بیت کوین کش، کیف پول جداگانه‌ای برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS دارد. علاوه بر این موارد،  Freewallet کیف پول‌هایی را برای ذخیره سازی ZCashT، Decent، NXT، Ardor، Tron، Tron، Bitcoin Gold، NEM، EOS، Bytecoin، NEO، Ripple، Stellar و IGNIS نیز ارائه می‌دهد. با این وجود این محصولات فقط قابل استفاده در سیستم عامل اندروید هستند.

Freewallet چه محصولاتی دارد

برخی افراد ترجیح می‌دهند تمام کوین‌های خود را در یک کیف پول نگه داری کنند. برای این منظور، فری ولت یک کیف رمزنگاری شده چند ارزی نیز دارد که برای کاربری ذخیره سازی چند ارز به طور هم‌زمان طراحی شده است. این کیف پول به شما امکان ذخیره بیش از ۳۰ کوین مختلف به صورت یکجا را می‌دهد. این کیف پول چند ارزی در اندروید و iOS و همچنین، از طریق مرورگر وب شما قابل دسترسی خواهد بود.

یکی از روش‌های کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کیف پول، مراجعه به فروشگاه‌های نرم‌افزاری و بررسی نظرات کاربران است. در حالت عمومی نظرات مثبت و منفی مربوط به این کیف پول بایکدیگر تقریباً برابر هستند. طبق این نظرات، ویژگی مثبت فری ولت شامل پشتیبانی آن و پاسخگویی به تمامی انتقادات و پیشنهادات کاربران می‌شود. این موضوع، نشان دهنده میزان اهمیت به نظرات کاربران در Free wallet است.

انتقال و تبادل در Freewallet

اگر مدتی از کیف پول کریپتو فری ولت استفاده کنید، قطعاً از مزایای خدمات تبادل و انتقال آن اطلاع خواهید یافت. با استفاده از سرویس انتقال، امکان ارسال رمزنگاری بدون پرداخت هیچ هزینه برای سایر کاربران Freewallet وجود دارد. این ارسال تقریباً بلافاصله انجام می‌شود و لازم به انتظار برای انجام تراکنش نیست. این کیف پول نقل و انتقالات خود را به صورت داخلی در خود پلتفرم ثبت کرده و نیازی برای به‌ روز رسانی در بلاک چین وجود ندارد. از آن جایی که تراکنش‌ها خارج از بلاک انجام می‌شود، امکان استفاده از ردیاب تراکنش مخصوص فری ولت را خواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های Freewallet، تبادل داخلی در آن است. یعنی شما می‌توانید به راحتی کوین‌ها را در کیف پول جابه‌جا کنید، بدون آن که مجبور به ارسال آنها به صرافی باشید. این مورد از طریق سرویس تبادل Changely انجام می‌شود.

خرید ارز دیجیتال در Freewallet

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ممکن است برای استفاده از کیف پول کریپتو در نظر بگیرید، امکان خرید ارز دیجیتال است. فری ولت امکان خرید ارز دیجیتال در برنامه یا از طریق وب سایت را به شما می‌دهد.

این ویژگی یکی از موارد مورد علاقه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال است. چرا که با خرید مستقیم از این کیف پول، دیگر نیاز به انتقال پول از صرافی به کیف پول را ندارید و پکیج کاملی از تمام فرایند معامله در خود کیف پول به شما ارائه می‌شود.  خرید ارز دیجیتال در فری‌ولت در بسیاری از کشورها در دسترس قرار داشته و کاربران با ارز فیات نظیر دلار و یورو به خرید ارز دیجیتال از این کیف پول می‌پردازند. محدودیت تراکنش‌ها در این کیف پول شامل تراکنش روزانه حداکثر ۲۰ هزار دلار و ماهانه ۵۰ هزار دلار است. در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال در این کیف پول را داشته باشید، می‌توانید در محیط این پلتفرم گزینه (Buy Whit Card) را انتخاب کنید.

در فری ولت تنها امکان خرید ۵ کوین از طریق پورتال اختصاصی خرید آن وجود دارد. این ۵ توکن شامل لایت کوین، اتریوم، بیت کوین، بیت کوین کش و ریپل می‌شود. پس از خرید توکن‌ها، می‌توانید به راحتی آنها را از طریق تبادل سریع در کیف پول تبدیل کنید.برای خرید کوین از این طریق، نیازی به برنامه فری ولت نداشته و تنها با مراجعه به وب سایت این کیف پول امکان انجام خرید را خواهید داشت. چرا که درگاه پرداخت این پلتفرم یکپارچه بوده و در آن از درگاه پرداخت Simplex استفاده شده است. Simplex توسط صرافی‌هایی مثل Bitstamp نیز به کار می‌رود. لازم به ذکر است که سیمپلکس هزینه‌های زیادی دارد. این درگاه برای انجام تراکنش‌هایی با حداقل ۱۱ دلار، ۷ درصد کارمزد کسر می‌کند. در چنین شرایطی، خرید در درگاه پرداخت Karaken نسبت به سیمپلکس به‌صرفه‌تر خواهد بود.

فری ولت لایت (Freewallet Lite)

از آن جایی که نگهداری از کلیدهای خصوصی اهمیت بالایی دارد، به تمامی کاربران توصیه می‌شود که از Freewallet Lite استفاده کنند. چرا که این نسخه از کیف پول، کنترل کلیدهای خصوصی را به شما می‌دهد. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این مقاله، مراحل ساده برای راه اندازی فری ولت لایت و تهیه نسخه پشتیبان از آن را به شما آموزش داده‌ایم.

برنامه Freewallet Lite را می‌توانید مستقیماً از فروشگاه iTunes یا Google Play دانلود کنید. همان‌طور که می‌دانید، نسخه قابل دسترسی در iTunes مناسب برای آیفون و نسخه قابل دسترسی در Google Play مناسب برای اندروید است. پس از دانلود و اجرای برنامه، گزینه Create New Wallet را انتخاب کنید. در این مرحله از شما یک پین چهار رقمی می‌خواهد.

بعد از انتخاب پین چهار رقمی، کیف پول شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید. با این حال، بهتر است ابتدا پشتیبان گیری انجام دهید تا در صورت بروز هرگونه پیش‌آمد، دچار مشکلات احتمالی نشوید. در کیف پول اصلی خود به سمت راست بالا رفته و تنظیمات را انتخاب کنید. در منوی تنظیمات، به بخش Backup Wallet بروید. در اینجا، یک لیست از ۱۲ کلمه به شما داده می‌شود. داشتن این کلمات برای بازپس‌گیری کوین‌هایتان ضروری است. توصیه می‌کنیم برای نگهداری و ذخیره سازی این کلمات، از هر تلفن همراه یا وسیله الکترونیکی استفاده نکنید. بهترین راه برای نگهداری این عبارت بازیابی، ذخیره به صورت فیزیکی و ماندگار و نگهداری از آن در یک محیط ایمن نظیر گاوصندوق است.

بعد از دریافت کلمات اولیه، می‌توانید آنها را در برنامه وارد کرده و روی گزینه Submit بزنید. با طی کردن این مراحل، ساخت کیف پول Freewallet Lite به پایان رسیده و به همین سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید. در این کیف پول، دسترسی Touch-ID به طور پیش فرض فعال است. به عبارت دیگر تنها کاری که برای ورود مجدد به کیف پول باید انجام دهید، استفاده از سنسور اثر انگشت گوشی خواهد بود.

خدمات پشتیبانی از مشتریان فری ولت

یکی از مزایای فری ولت که نظر مثبت کاربران را به خود جلب کرده، خدمات پشتیبانی مشتریان است. این خدمات هنگامی ارائه می‌شود که شما نتوانید وارد کیف پول خود شوید. علاوه بر این، در صورت بروز هرگونه مشکل نیز می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. در حال حاضر راه‌های مختلفی برای دسترسی به پشتیبانان این کیف پول وجود دارد. سریع‌ترین این راه‌ها، استفاده از فرم تماس آنلاین با پشتیبان‌ها است. شما در این فرم باید شناسه کاربری (user ID)  خود را وارد کنید. سپس، مسئولان پشتیبانی در کمترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی خواهند کرد.  

لازم به ذکر است که اگر درخواست شما در رابطه با تراکنش باشد، می‌توانید شناسه تراکنش (transaction ID)  خود را ذکر کنید تا پیگیری سریع‌تر انجام شود. همچنین، اگر به دنبال کمک فوری هستید، از طریق عملکرد چت آنلاین نیز امکان تماس با آن‌ها و برقراری ارتباط را دارید. پشتیبانی کیف پول فری ولت در هر ساعتی از شبانه روز و در عرض کوتاه‌ترین زمان، پاسخگوی شما هستند. این موضوع برای یک ارائه دهنده کیف پول بسیار چشمگیر و مثبت است.

نکته مثبت دیگری که در این باره وجود دارد، صفحه Live Status است. در این صفحه ۴ سرویس کیف پول برای تمام توکن‌های موجود در کیف پول توضیح داده می‌شود. این ۴ سرویس شامل وضعیت سپرده، برداشت، صرافی هوشمند و انتقال فلش می‌شود.

کیف پول فری ولت در حالت کلی با ارائه خدماتی نظیر پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف و پاسخگویی سریع به کاربران، توانسته مورد استقبال بالایی قرار بگیرد. در صورتی که قصد انتخاب یک کیف نرم‌افزاری با قابلیت ذخیره‌سازی سرد را داشته باشید، Freewallet می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. در بخش پایانی این مقاله، به بررسی برخی سوالات رایج در مورد این کیف پول پرداخته‌ایم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bitdegree
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
13 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حمید خسروی
حمید خسروی
1 ماه قبل

با سلام من مقداری ارز از سالها قبل داخل کیف فریوالت نگهداری کردم ولی از سال گذشته به ان دسترسی ندارم و هرگاه عملیات انتقال را میخواهم انجام دهم بعد ازچند دقیقه پیقام شما تحریم هستید میدهد ایا راهی جهت دستیابی به ارزهام وجود دارد با تشکر

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  حمید خسروی

سلام وقت بخیر
عبارات بازیابیتون رو داخل کیف پول دیگه‌ای مثل متامسک وارد کنید، وی پی ان رو وصل کنید و دارایی‌ها رو انتقال بدید.

حمید خسروی
حمید خسروی
8 ماه قبل

سلام از چند سال پیش من در فری والت حساب باز کردم با انتقال ارزهای مختلف ازجمله شیبا و دوج و غیره از حدود یکسال قبل هنگامی که خواستم انتقال شیبا به کیف دیگری منتقل کنم خطای حساب شما بسته است میده یعنی کاربران ایرانی تحریم شدن؟
راه خروج دارایی از این کیف چیه؟ ممنون

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  حمید خسروی

سلام و عرض ادب
بله کیف پول فری والت به کاربران ایرانی سرویس دهی نمی‌کند. در صورت عدم دسترسی به داریی خود، باید این مساله را با پشتیبانی کیف پول در میان بگذارید.
https://freewallet.org/

سپاس از همراهی شما

داریوش عبدی
داریوش عبدی
2 ماه قبل
پاسخ به  حمید خسروی

هیچ راهی نداره هر چقدر تلاش کنی باز هم جواب نمیده

جاوید
جاوید
1 ماه قبل
پاسخ به  داریوش عبدی

خواهشاً اگه راهی بلد بودین منو هم راهنمایی بکنین.منم نمیتونم بفروشم میگه مسدود شده😔😔

مهرداد صبوری
مهرداد صبوری
1 ماه قبل
پاسخ به  حمید خسروی

مدتیه تمام کاربران خودش رو داره دست به سر می کنه به بهانه های واهی، چه ایرانی و چه غیر ایرانی، یه بازی درست کرده برای اینکه سکه های کاربران رو پس نده و اونم به این ترتیبه که می گه اکانت شما مشکوکه و باید احراز هویت کنید، البته بازیه و دروغ و بهانه

محمدحسین کیخا
محمدحسین کیخا
1 سال قبل

کیف پول انتخابی من ازچندسال قبل فری والت بوده،قبلا فقط دوج روانجام میداد،الان تعدادبیشترشده،من هنگام ورودبااکانت فیس بوک واردشدم،ولی حواسم به کلمات بازیابی نبود،فقط یه شماره کیف پول رو دارم،آیاامکان بازیابی بااکانت فیس بوک یاهمون شماره کیف پول وجودداره
میشه راهنمایی بفرمایید.متشکرم.

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
تنها راه بازیابی کیف پولها در بلاکچین داشتن عبارات بازیابی و ایمپورت مجدد آنها است. اگر کماکان به کیف پول خود دسترسی دارید ولی عبارات بازیابی آن را ندارید، پیشنهاد میکنیم ولت جدیدی ساخته (با ذخیره عبارات بازیابی آن) و دارایی خود را روی آن انتقال دهید.

سپاس از همراهی شما

امیرحسین ایزدی
امیرحسین ایزدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید حساب من در فری ولت suspended شده و نمیتونم تراکنش انجام بدم برای رفع تعلیق حسابم چکار باید بکنم؟
ممنون

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
به طورکلی تعلیق اکانت کاربری، دلایل مختلفی دارد، از جمله تغییر ip کاربر، قرارداشتن اطلاعات هویتی کاربر در لیست کشورهای تحریمی و …
با این وجود در صورت بروز چنین مشکلی فقط باید این مساله را با پشتیبانی پلتفرم مربوطه پیگیری کنید.در میان بگذارید و راهکار مورد نیاز را جویا شوید.

سپاس از همراهی شما

Pejman mohamadi
Pejman mohamadi
1 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

سلام من مقداری بیتکوین توی ولت دارم ولی رمز رو فراموش کردم میشه لطفاً راهنمایی کنیدممنونم

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  Pejman mohamadi

سلام
با استفاده از عبارات بازیابی کیف پول خود، مجددا دارایی خود را ایمپورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا